Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

Odoslaťod Peter_CA » 23. Dec 2020 17:21

Okrem toho sa zdá v dnešnej dobe nepochopiteľné do regionálky pchať rušeň s vozňami, keď sú tendencie to nahradzovať jednotkami.

Rekonštrukcia je ešte pol biedy, ale...

17 ks nových osobných vozňov – ukončená verejná súťaž, čaká sa na podpis zmluvy

predpokladaná hodnota zákazky: 33 093 333 eur
predpokladaná oblasť nasadenia: Košický a Prešovský samosprávny kraj
predpokladaný podpis zmluvy: 11/2020
predpokladané ukončenie realizácie projektu: 9/2023
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

Odoslaťod Čavo » 23. Dec 2020 17:26

Zjavne majú ešte príliš veľa dobrých funkčných rušňov.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

Odoslaťod jarino » 23. Dec 2020 17:37

Nemajú.
K tým prerobeným Bdtmee sa bude kupovať x dieselových rušňov. Len to nemôže byť v rámci jedného VO.
A tie staré rušne, myslím že konkrétne 750 a 754 budú vyradené.

Taktiež sa majú kúpiť do BA elektrické poschodové jednotky, ktoré nahradia myslím rušne 240 a 40 vozňov B, Bdt a pod. Len ma to prekvapilo, lebo myslím, že Škoda už poschodové nevyrába a ZSSK má rada jednotky od Škody...

A nakoniec sa má kupiť zo 15 DMJ, ktoré majú nahradiť súčasné motoráky. V podstate 812 a pod. by mali úplne skončiť. No som plne zvedavý, čím to nahradíme. Budem prekvapený, ak to nebudú Mravce (ani neviem čoho je to prerábka) alebo tie vrútocké jednotky...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

Odoslaťod okorec » 23. Dec 2020 18:26

Som si skoro istý, že Čavo to myslel ironicky ;)

Ináč s tými okuliarnikmi to je rovnaký príbeh ako s vozňami. Však vo Zvolene ich radi budú ešte 20 rokov rekonštruovať.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

Odoslaťod cableguy » 23. Dec 2020 19:32

jarino DMJ robi napr aj stadler.. ale pochybujem ze zssk do nich pojde.. kedze sa tu dlhodobo tvrdohlavo podporuje sk a cz trh..
cableguy
diskutujúci
 
Príspevky: 136
Založený: 03. Sep 2020 16:05

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

Odoslaťod IceFox » 23. Dec 2020 20:48

Okrem toho sa zdá v dnešnej dobe nepochopiteľné do regionálky pchať rušeň s vozňami, keď sú tendencie to nahradzovať jednotkami.

Ono je to nepochopiteľné aj v diaľkovej. V regionálke sú výhodné EMJ/DMJ, v diaľkovej doprave buď elektrické jednotky/súpravy (na štýl railjet) alebo rušeň + riadiaci vozeň (a medzi nimi vozne podľa potreby).
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

Odoslaťod StVO » 29. Dec 2020 01:18

IceFox napísal:Ono je to nepochopiteľné aj v diaľkovej. V regionálke sú výhodné EMJ/DMJ, v diaľkovej doprave buď elektrické jednotky/súpravy (na štýl railjet) alebo rušeň + riadiaci vozeň (a medzi nimi vozne podľa potreby).

Možno sú tie železnice na tomto fóre trochu off-topic, ale neodpustím si komentár.

Ak má totiž niekto - vcelku oprávnený - dojem, že plánovanie a výstavba cestnej infraštruktúry na Slovnesku je katastrofa, tak nech sa pozrie na železnice a uvidí, že to môže byť ešte omnoho, ale naozaj omnoho horšie. Čo zahŕňa nielen samotnú infraštruktúru, ale aj akúkoľvek koncepciu organizácie dopravy na železnici – ktorá jednoducho ani neexistuje – pričom v prípade železnice je táto koncepcia úzko spätá aj s plánovaním samotnej infraštruktúry a rovnako tak aj s vozovým parkom.

Používanie jednotiek alebo minimálne push-pull súprav a to aj v diaľkovej doprave, vo všetkých trochu rozvinutejších krajinách je nevyhnutnosť už len preto, že cieľom je dosiahnuť integrovaný takt. Podčiarkujem „integrovaný“, nie iba „obyčajný“ takt. Ono obchádzanie súpravy lokomotívou nejakú tú chvíľu blokuje najprv jedno a potom druhé zhlavie, čo sa dá tolerovať v nejakých koncových staniciach, lenže pri ITF sa súpravy typicky obracajú v taktových uzloch (ak sa teda chceme vyhnúť nástrahám priechodzieho modelu, ktorý má tendenciu šíriť lokálne poruchy do širšej siete), kde sa vždy v danom čase koná „zlet“ iks vlakov. A to sa s obchádzaním súprav proste nedá, teda sú nevyhnutné prinajmenšom vratné súpravy, ak už teda nie rovno trakčné jednotky. O iných aspektoch škoda hovoriť. Žiaľ, ako už tu bolo naznačené, ŽOSky nevedia robiť jednotky (o dunihlavoch 861 radšej pomlčme) a tak si tu spolu s Čechmi ako poslední Mohykáni veselo kupujeme nové vozne (no, nové... radšej povedzme, že novo vyrobené, lebo konštrukcia je 1976) resp. štyristosedemdesiatyôsmy krát repasujeme staré dederónske vagóny, ktoré mali byť už dávno spracované v Podbrezovej.

Lenže v tejto republike o ITF síce pár ľudí (ale naozaj len pár) zjavne chyruje, lenže rovnako zjavne majú títo ľudia žiaľ mizivý až nulový vplyv na strategické rozhodnutia. Čo mi to len pripomína...? Úplne dokonale to ilustruje modernizácia úseku DNV – Malacky na 160/200 km/h a Kúty – št. hranica na 160 km/h. Odhliadnuc od toho, že najviac horí na tejto trati úsek DNV – Bratislava hlavná šťanica, je to dokonale zbytočná investícia. Pretože či chceme alebo nie, v diaľkovej doprave sme súčasťou európskeho taktu, pričom časová poloha Viedne a Břeclavi je už daná na najbližšie aspoň tri desaťročia, no a časová poloha Bratislavy z toho proste vyplýva na základe časovej polohy railjetov Bratislava – Wien – Salzburg – Zürich/München. Takže ak majú mať zároveň Metropolitany zabezpečený prestup v Břeclavi (čo bude na 100%) aj v Bratislave, tak jazdná doba Bratislava – Břeclav je, tramtadadá, 45 minút a bodka. A na to aj pri zachovaní súčasného katastrofálneho stavu úseku BTS hlavná – DNV dokonale a s obrovskou rezervou postačuje v úseku DNV – št. hr. ČR/SR traťová rýchlosť 140 km/h. No a regionálka vyššiu rýchlosť akosi nevyužije.. Zabudol som na niečo? Aha, autoblok iba za Kútmi, lebo tam na to tlačili Česi. Inak staré dobré hradlá a priepustnosť jak za Františka Jozefa.

Čavo napísal:Zjavne majú ešte príliš veľa dobrých funkčných rušňov.

To je fakt. Ešte všetky nezhoreli. :wink:

jarino napísal:A nakoniec sa má kupiť zo 15 DMJ, ktoré majú nahradiť súčasné motoráky. V podstate 812 a pod. by mali úplne skončiť. No som plne zvedavý, čím to nahradíme. Budem prekvapený, ak to nebudú Mravce (ani neviem čoho je to prerábka) alebo tie vrútocké jednotky...

No práve. Mravec je prerábka 810... Obávam sa, že šukafonoidy len tak nezmiznú.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

Odoslaťod devil » 29. Dec 2020 13:49

Pretože či chceme alebo nie, v diaľkovej doprave sme súčasťou európskeho taktu, pričom časová poloha Viedne a Břeclavi je už daná na najbližšie aspoň tri desaťročia, no a časová poloha Bratislavy z toho proste vyplýva na základe časovej polohy railjetov Bratislava – Wien – Salzburg – Zürich/München. Takže ak majú mať zároveň Metropolitany zabezpečený prestup v Břeclavi (čo bude na 100%) aj v Bratislave, tak jazdná doba Bratislava – Břeclav je, tramtadadá, 45 minút a bodka. A na to aj pri zachovaní súčasného katastrofálneho stavu úseku BTS hlavná – DNV dokonale a s obrovskou rezervou postačuje v úseku DNV – št. hr. ČR/SR traťová rýchlosť 140 km/h. No a regionálka vyššiu rýchlosť akosi nevyužije.
nic netrva vecne. cestovanie je pre ludi a nie ludia pre cestovanie. treba to prisposobit lebo cielom je skresat cas straveny v dopravnom prostriedku. btw. ked tak pozeram cp tak RJ na salzburg chodi "az" jeden par a na trati na breclav chodi 14 parov EC/RJ. kde ma byt modernizacia na 200 ked nie na takejto trati ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

Odoslaťod asdf » 29. Dec 2020 14:43

StVO: Opatrne. Za pár rokov sa dostavia Koralmbahn a s celým viedenským uzlom sa bude vrtieť. V tejto súvislosti bola nakoniec naplánovaná aj modernizácia Nordbahn. Za ďalších pár rokov sa potom postaví rýchly výjazd z Brna smer Šakvice a vo výsledku bude tá 200 možno jediný spôsob ako polohu v Bratislave zachovať.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

Odoslaťod StVO » 30. Dec 2020 14:25

devil napísal:
Pretože či chceme alebo nie, v diaľkovej doprave sme súčasťou európskeho taktu, pričom časová poloha Viedne a Břeclavi je už daná na najbližšie aspoň tri desaťročia, no a časová poloha Bratislavy z toho proste vyplýva na základe časovej polohy railjetov Bratislava – Wien – Salzburg – Zürich/München. Takže ak majú mať zároveň Metropolitany zabezpečený prestup v Břeclavi (čo bude na 100%) aj v Bratislave, tak jazdná doba Bratislava – Břeclav je, tramtadadá, 45 minút a bodka. A na to aj pri zachovaní súčasného katastrofálneho stavu úseku BTS hlavná – DNV dokonale a s obrovskou rezervou postačuje v úseku DNV – št. hr. ČR/SR traťová rýchlosť 140 km/h. No a regionálka vyššiu rýchlosť akosi nevyužije.
nic netrva vecne. cestovanie je pre ludi a nie ludia pre cestovanie. treba to prisposobit lebo cielom je skresat cas straveny v dopravnom prostriedku. btw. ked tak pozeram cp tak RJ na salzburg chodi "az" jeden par a na trati na breclav chodi 14 parov EC/RJ. kde ma byt modernizacia na 200 ked nie na takejto trati ?

asdf napísal:StVO: Opatrne. Za pár rokov sa dostavia Koralmbahn a s celým viedenským uzlom sa bude vrtieť. V tejto súvislosti bola nakoniec naplánovaná aj modernizácia Nordbahn. Za ďalších pár rokov sa potom postaví rýchly výjazd z Brna smer Šakvice a vo výsledku bude tá 200 možno jediný spôsob ako polohu v Bratislave zachovať.

Tak ale bavíme sa o roku 2023 - dovtedy jednak táto investícia nebude realizovaná, rovnako tak nebude hotová rekonštrukcia Marchegger Ostbahn, dtto Nordbahn a teda ani Bratislava dovtedy nie je uzlom diaľkovej vrstvy, čiže do tých čias je úplne nepodstatná jej časová poloha a rovnako tak jazdná doba. Momentom zaradenia do medzinárodného ITF taktu sa všetko mení. V prvom rade, namiesto jedného páru railjetov na Zürich bude 2-hodinový takt (teda rovnako ako Meridian) Bratislava - Wien - Salzburg - Zürich/München navyše v preklade ďalší 2-hodinový takt IC Wien - Bratislava - Žilina - Košice; jeho reálne využitie/nasadenie ale závisí od slovenskej strany. Cez viedenský taktový uzol, resp. ďalej cez Mníchov a Zürich tak slovenský cestujúci dostáva rýchly spoj každú hodinu do polovice Európy. Teda ak to na slovenskej strane zvládneme implementovať, lebo Slovensko, to nie je len Bratislava.

Pokiaľ ide o polohu taktového uzla Wien Hbf, tak ten je už dnes na rýchlej diaľkovej vrstve v polohe :30, na tom sa nič nemení, rozdiel bude v tom, že sa pražské railjety presunú z "červenej" diaľkovej vrstvy do zrýchlenej "hnedej", do ktorej bude patriť aj spojenie Bratislava-Wien. To znamená tiež posun Meridianov o pol hodiny.

V konečnom dôsledku je ale úplne jedno, v akej poloheje Viedeň, rovnako tak nie je podstatné, čo sa zmení za Břeclavou, podstatné je to, že Wien/Bratislava/Břeclav je trojuholník s ramenami z Bratislavy do Viedne aj Břeclavi so systémovou jazdnou dobou 45 minút. Viď príloha. Na tejto systémovej jazdnej dobe sa nedá nič zmeniť bez toho, aby sa nezmenili aj systémové jazdné doby na ostatných ramenách - matematika nepustí. A jediná iná alternatíva k modelu 60/45/45 je v tomto prípade iba ako 30/30/30, na čo by ale musela byť 200 km/h rýchlosť na celom úseku z Bratislavy do Břeclavi a nie iba na jeho časti, takže tak ako tak je tá investícia zbytočná, hlavne by však museli Rakúšania investovať peniaze na ďalšie zvýšenie traťovej rýchlosti na Nordbahn aj Marchegger Ostbahn a totálne prekopať aj ostatné vrstvy na tých tratiach. Celkom nereálna vec, prinajmenšom ďalších 30 rokov.

Len pre ilustráciu - RJ z Viedne do BA má v tomto modeli odchod :40 a na Slovensko vchádza :07, teoretický príjazd B-hlavná je :18. V opačnom smere je teoretický odchod z B-hlavná :42, Slovensko opúšťa :53,5, príchod Wien Hbf :19,5. V smere na Břeclav je odjazd v Viedne :38, príjazd Břeclav :28, v opačnom smere Břeclav :32, Wien :22. Tak si spočítaj, v akej polohe musí byť Merdian, ak za Břeclavou jazdí v preklade s Railjetmi a zároveň má byť v Bratislave vzájomný prestup z/do smerov Wien/Trnava.
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

Odoslaťod pa3ck » 30. Dec 2020 14:30

1. Pokiaľ tá trať potrebuje modernizáciu, tak si myslím, že v roku 2020 robiť TEN-T koridor po úplnej rovine na nižšiu rýchlosť je nezmysel.
2. Máme tu súkromníkov, ktorí majú súpravy na 200 km/h a nejaké taktové uzly ich nemusia trápiť. Tí tú rýchlosť využijú.
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

Odoslaťod devil » 30. Dec 2020 14:57

velky prispevok ale totalny chaos co pises.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

Odoslaťod asdf » 30. Dec 2020 17:55

StVO: Len pre istotu, ak sa počíta medzi Břeclavou a Bratislavou so SJD 45 minút (čo vyžaduje reálnu jazdnú dobu max. 40 minút), tak bude, oproti dnešnému stavu, niekde treba ešte dobrých 10 minút vyškrábať. Takže aby sa ešte nezistilo, že tam tú 200 bude treba naopak prioritne... :)
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

Odoslaťod StVO » 02. Jan 2021 02:16

pa3ck napísal:1. Pokiaľ tá trať potrebuje modernizáciu, tak si myslím, že v roku 2020 robiť TEN-T koridor po úplnej rovine na nižšiu rýchlosť je nezmysel.

Tak ono by to platilo za predpokladu, že nevieme čo s peniazmi. Čo zjavne nie je náš prípad a keby aj bol, pozri sa na Švajčiarov. Tí sú rádovo bohatší ako my, ale vyhadzovať peniaze do luftu si nedovolia. Áno, majú 200 kmh trate a nie málo, ale len tam, kde je ich treba, ďalšie hlavné trate majú na 160 či 120, a to aj na rovinatých úsekoch (teda rovinatých na švajčiarske pomery). Majú také pekné heslo: "tak rýchlo ako je treba, nie tak rýchlo ako je možné". Ale keby sme sa aj chceli hrať na grandov, tak ako som spomínal vyššie, horí hlavne úsek DNV - hlavná stanica. Bez peronizácie DNV a sanácie uvedeného úseku (najmä teda Lamač - hlavná stanica) nebude možné dodržať podmienky dohodnuté s rakúskou stranou (a to ešte nespomínam elektrifikáciu a zdvojkoľajnenie úseku po rakúske hranice). Ono sa to dotkne hlavne regionálnej dopravy a ako veľký prúser sa javí nevyhnutné križovanie REX-ov s Railjetom v DNV.

Ale aby bolo jasno - tých 200 km/h je navrhnutých len na časti úseku, zbytok je zväčša 160 km/h. Trať do Břeclavi potrebuje zrekonštruhovať, o to pokoj, aj odstránenie úrovňových priecestí je fajn, aj modernizácia staníc. Ale z hľadiska traťovej rýchlosti úplne postačuje dosiahnutie 140 km/h v celej dĺžke (už dnes je na veľkej časti trate). A tiež by bolo fasa, keby pri tej "modernizácii" nedošlo k zásadnému zníženiu priepustnosti - lebo chlapci si vymysleli vytrhať existujúci autoblok a bez hanby tam navrhli automatické hradlá. Úplne vážne. Keď sa pozriem na dnešný grafikon, márne rozmýšľam, ako sa tam potom tie vlaky vojdú. Proste zase raz "modernizácia" na spôsob považského koridoru :roll:

Čím sme sa vlastne okľukou dostali späť k téme, a to nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry. Pretože racionálny dôvod na použitie AH namiesto AB na takto vyťaženej trati môže byť len jeden a ten by diplomat nazval "podpora určitého domáceho výrobcu." Mimochodom, čítal som štúdiu realizovateľnosti. Keby tie argumenty, čo sú v nej napísané čierne na bielom, zahlásil niekto čo i len v Pardubiciach na dopravnej fakulte na skúške, tak odtiaľ letí jak kométa. O univerzitách ležiacich ešte o niečo západnejším smerom nehovoriac.

pa3ck napísal:2. Máme tu súkromníkov, ktorí majú súpravy na 200 km/h a nejaké taktové uzly ich nemusia trápiť. Tí tú rýchlosť využijú.

Osobne si myslím - a nie som zďaleka sám - že neregulované podnikanie v osobnej doprave na železnici je eticky sporný biznis, a to je prosím pekne eufemizmus. Ide totiž o klasický prípad privatizácie ziskov a socializácie strát: súkromní dopravcovia si totiž za týchto podmienok celkom logicky neomylne vyberú tých pár hrozienok z koláča (len lukratívne trate a len lukratívne časy) a zbytok ponechajú na krku daňovým poplatníkom. Ktorí musia platiť o to viac, o čo viac zarobia súkromníci (ak by sme sa bavili o koncesnom modeli, potom OK, ale v takom prípade by už aj oni museli jazdiť v predpísanom takte).

Preto naozaj nevidím dôvod, aby štát investoval do trate viac peňazí len preto, aby následne prišiel o viac peňazí z prevádzky.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

Odoslaťod StVO » 02. Jan 2021 02:31

asdf napísal:Len pre istotu, ak sa počíta medzi Břeclavou a Bratislavou so SJD 45 minút (čo vyžaduje reálnu jazdnú dobu max. 40 minút), tak bude, oproti dnešnému stavu, niekde treba ešte dobrých 10 minút vyškrábať. Takže aby sa ešte nezistilo, že tam tú 200 bude treba naopak prioritne... :)

Teoreticky by bolo treba "vyškrábať" 7 minút, v skutočnosti asi tak 2-3. Polovičné uzly sa od plných uzlov líšia v tom, že súčet jazdnej doby a polovice pobytov v začiatočnom a koncom uzle nemusí byť exaktne zhodný so systémovou jazdnou dobu. Zhodné musia v prípade polovičných uzlov byť

a) súčty jazdných dôb a pobytov na postupnosti (obvykle dvojici) nadväzujúcich hrán tvoriacich spojenie plných uzlov,
b) jazdné doby plus pobyty na "susedných" hranách, tak aby sa tie vlaky stretli práve v tom polovičnom uzle.

Inými slovami povedané, ten čas môže byť kľudne 40 minút ale tiež 50 minút za predpokladu, že sú tieto čase rovnaké na susedných hranách (BA-Wien, BA-Břeclav) a zároveň to "doškrábneš" na ďalšej hrane. Napokon, systém polovičných uzlov fungoval vcelku dobre už od 60-tych rokov v Británii či 70-tych v Nemecku alebo Beneluxe (systémy InterCity).

V našom prípade má síce vlak Wien - Bratislava čistú jazdnú dobu 39 minút, lenže zároveň pozor, má 10 minút pobyt vo Wien-Hbf, čo je dané prevádzkovými dôvodmi (spriahnutie/rozpriahnutie s vlakom z viedenského letiska, s ktorým idú ako dvojičky v úseku Wien - Salzburg). Takže reálne pracujeme s časom 49 minút... To má byť kompenzované na úseku Bratislava - Nové Zámky, (uzol v celú hodinu) kde by sa dnešné jazdné doby mali skrátiť z 52 na 36 minút. Práve tu je potreba 200 km/h trate, ale čuduj sa svete, plán je, že stačí 140, a veď predsa kto by rušil priecestia atď. No a teraz sa v tej stratégii vyznaj. A úplne na okraj, na trati 120 by v úseku Trnava - Púchov tiež bolo treba 200 km/h, aby sa stíhali systémové doby, no ale tam máme smolu na dlhé roky dopredu.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.