Stránka 1 z 2

Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2017 09:37
od fh
Ako sa dá zbohatnúť pri diaľničných zákazkách keď nemáte vo firme ani jedného zamestnanca, ani webovú stránku, ale máte známosti a kontakty pekne ukazuje článok o mladom smerákovi z Prešova.
Myslím že táto téma tu už dávno mala byť :wink:

viewtopic.php?f=35&t=22461

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2017 14:43
od nevo83
a teraz co ? skor kritizujte zakon o VO, kt je na****** ,pretoze:

1. referencie si mozes kupit na hoc ake dielo, aj zo zahranicia
2. do subdodavky si mozes zobrat hockoho kt danu pracu vie zabezpecit.
podla tejto logiky ani Vahostav a spol, by nedokazali robit ani 1/2 kedze strojovo by na to nemali kapacity


3. nie je vsetko tak ako sa napise... /pravda je niekde uplne inde/ ale ak si treba kopnut tak je SMER ideal
4. nemusis mat zamestnanca ked - uctovnicku mas externu, robotnikov mas na zivnost.. pruser by bol ak by im neplatil

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2017 15:14
od fh
Ak firma vznikne v roku 2014 a začne mať v stavebnom biznise miliónové obraty z účasti na zákazkách zadavanych štátom , s tým že jej spolumajiteľ má stranícke krytie od vládnej strany, tak tu nie je nejaká pravda uprostred, tu to smrdí klientelizmom a korupciou na hony. Od Prešova až po Bratislavu. Bolo by dobré keby ten smrad zacítili až v Bruseli. Mladý hajzlik sa zrejme vie obracať pri vybavovaní známostí po straníckej linke alebo je biely kôň. Celé zle. A je mi jedno z akej strany je.

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2017 15:18
od nevo83
je to tam trochu inac...

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2017 15:43
od Bager3
Zda sa ze vies o tom vela tak bud chlap a napis ako "inak" to tam je? Lebo inak ta vnimam len obhajcu klientelizmu.

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2017 15:48
od fh
No veď napíš "ako ináč" to je. Možno je to mladý nádejný startupista ktorý vlastnou hlavou vie zarábať milióny :lol: nejaký nádejný slovenský Mark Zuckerberg alebo tak podobne :D .

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2017 22:02
od ANDi
Do protestu, ktorý bude 29. novembra naraz na deviatich miestach Slovenska, sa pripája aj Zvolen. Kým v Krupine protest organizuje občianska iniciatíva Zdravá Krupina, ktorá s blokádou priechodu pre chodcov začala prvá, Zvolen ide do protestu pod hlavičkou Iniciatívy stredné Slovensko.

Protest potrvá všade polhodinu od 15.30 do 16.00 h, a to v mestách a obciach Banská Bystrica, Zvolen, Šahy, Hontianske Nemce, Dobrá Niva, Podbrezová, Ružomberok a Dolný Kubín. Teda v mestách, kadiaľ by v budúcnosti mala viesť rýchlostná cesta spájajúca sever a juh krajiny.

Ruky nohy im dolamat... Kto toto vymysla... Ako tieto protesty pomozu? Nech si idu protestovat pred ministerstvo alebo urad vlady. Cela iniciativa stredne slovensko je len nejake politicke vymyvanie mozgov bezduchym ovcanom... Zial sa asi nejedna len o jednoduche zviditelnenie, skor ide o snahu v konecnom dosledku zrusit dlhovovu brzdu...

Ako vobec mozu povolit protest na ceste? Nemyslim, ze slobodne zhromazdovanie obcanov plati aj pre priechody pre chodcov... Nieco take ako obmedzovanie inych ucastnikov cestnej premavky nie je protizakonne?

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2017 22:14
od aquila
Humorne je zapojenie bystrice, ktora ma najdrahsiu prelozku cesty prvej triedya a vlastne aj zvolen, ktory nema s dopravou problem...

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2017 22:32
od 1mmortal2
Ciste divadlo pre zrusenie dlhovej brzdy - respektive nitko ani nechce aby sa zrusila, kedze by vyslo najavo ,ze aj tak nic nedokazu postavit. Tieto tanceky nas cakaju do dalsich volieb castejsie a castejsie

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2017 09:07
od i15
Mňa strašne štve, že každý jeden tender od Ficovho nástupu v 2012-tom smrdí kartelom, ale nič sa nedeje a nikto to nevyšetruje. A bohužiaľ, pozornosť sa odvádza iným smerom. Chceme šetriť okresaním parametrov, alebo rovno rušením jednotlivých úsekov a pritom by sa dalo krásne ušetriť, keby prebiehala normálna verejná súťaž. Ale to fungovalo naposledy ešte za nenávideného Dzurindu

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2017 09:28
od pohodak
normalne sutaze bezali za ministrovania figela a vtedy tomu sefovala ivetka, nie miki

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2017 09:46
od aquila
to je asi najhorsie, celu usporu, co figel dosiahol vyhlasenim novych tendrov (bez tejto uspory by sa nemohli stavat ani zbytocne useky na D3), tak aj tie zbytocne useky su super predrazene, cize de facto fico spalil tu usporu 2 military euro na useky, ktore v podstate riesia velmi malo az nic, a este su peniaze vyhodene ..

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2017 09:53
od i15
pohodak napísal:normalne sutaze bezali za ministrovania figela a vtedy tomu sefovala ivetka, nie miki


to neboli normálne súťaže, lebo firmy sa postavili na odpor proti nízkym cenám a cez obštrukcie sa tendre naťahovali až do pádu vlády

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2017 10:04
od aquila
tie obstrukcie by bohuzial neboli nic platne, keby Radicova nenaletela na lep dzurindovi a nenechala padnut vladu ..

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2017 11:24
od pohodak
i15 napísal: to neboli normálne súťaže, lebo firmy sa postavili na odpor proti nízkym cenám a cez obštrukcie sa tendre naťahovali až do pádu vlády


chcel si povedat, ze NIEKTORE dobre zname firmy sa postavili na odpor a potom "za odmenu" dostali od strapateho zakazky vdaka povylucovaniu ostatnych uchadzacov :roll: ako hovori aquila, cas nebol na ich strane ale politicka situacia sa vyvrbila inak

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2017 11:34
od aquila
hlavne je velmi velka pravdepodobnost, ze by sa nezacal tendrovat usek ani brodno - strazov, a ani svrcinovec - skalite .. kedze podla povodnych figelovych planov s tym neplanovali do 2014 ani dat do tendra .. dosiel Smer (Choma & co) a uz to islo ..

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2017 09:45
od vaclav
ANDi napísal: Ako vobec mozu povolit protest na ceste? Nemyslim, ze slobodne zhromazdovanie obcanov plati aj pre priechody pre chodcov... Nieco take ako obmedzovanie inych ucastnikov cestnej premavky nie je protizakonne?


vas prispevek je mimo misu (tema). nekala praktika neznamena blokadu prechodu...

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2017 12:16
od Vlados
kľudne by polícia mohla zakročiť. na ohlásených miestach by nasadili regulovčíka a ten by riadil dopravu. skúsil by sa ho nejaký chodec dotknúť. týmito protestami nič nedosiahnu. žiaľ za 25 rokov sa situácia na mnohým cestách nezlepšila a keď sme to nedokázali za čiasť nalievania tatroviek peňazí do ciest tak to ťažko dosiahneme pri štandardných výkavkoch. riešiť všetko zadlžovaním generácií je nezodpovedné.

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2017 19:27
od ANDi
Tak vo ZV to bola asi dobra fraska, o 15:00 tam boli az traja... Aj ked teda protest mal byt o polhodinu neskor, ale nezachytil som v radiu ziadne problemy.

https://www.youtube.com/watch?v=zZR4Jc3zHO0

Nekala praktika je nahovarat ludom, ze sa protestami v premavke nieco zmeni k lepsiemu...

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2017 20:46
od ANDi

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2017 08:50
od vaclav
ANDi napísal: Nekala praktika je nahovarat ludom, ze sa protestami v premavke nieco zmeni k lepsiemu...


bohužel to do tohoto vlakna skutecne nepatri. divim se, ze to někdo nepresune.

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2020 12:43
od okorec
expwy napísal:OMG a čo chcú na nákupe vozňov akože posudzovať?
Posudzovanie projektov infraštruktúry na UHP treba zrušiť. Je to nezmysel aj všetky tie ich metodiky. Stačí sa pozrieť ako budujú infraštruktúru v Poľsku a v Maďarsku, tam sa s Jaspers nikto nebaví, tam si Kristian Duus nedovolí projektovať ako tu, kde nám prekresľuje križovatky a vytvorili sme im tu tvorivé dielne. Tam neexistuje žiadny tupý slniečkársky prístup, že železničná, verejná a cyklistická doprava vyrieši všetko a cesty sú prežitok. Tam sa kontinuálne rozvíja všetko. Nie jedno na úkor druhého, ale všetky módy dopravy rovnomerne.

V 2025 budú mať poliaci 4-pruh potiahnutý až na Duklu. My tu za pomoci Jaspers lavírujeme či polovičný profil a či vôbec niečo, lebo šak UHP a Jaspers rozhodnú. O 5 rokov Slovensko zažije medzinárodnú hanbu, pri Maďarských aj Poľských hraniciach budú dotiahnuté plnoprofilové diaľnice a my sa len budeme obzerať a hľadať zase vinníkov...


Úradníci majú niekedy takú profesionálnu deformáciu, že majú dojem, že peniaze sú proste len také papieriky, čo sa zrazu objavujú v štátnej pokladnici a keď ich minú, tak sa tam zázrakom objavia ďalšie. Na každom ministerstve, na každom odbore, sekcii, potom konkrétny úradník, ktorý žije vo svojej bubline má prirodzený pocit, že tá investícia, ktorú preferuje on, je tá najdôležitejšia... Aby ministerstvo financií dokázalo s papierikmi, ktoré sa objavujú v pokladnici správne nakladať a objektívne posudzovať investície, je UHP výborný nástroj ako kvantifikovať možnosti ich využitia. Môže byť diskusia o metodike posudzovania, ale nemôže byť používanie investičných zdrojov závislé na tom, ktorý úradník alebo politik si čo vie vylobovať vďaka osobným vzťahom, politickým bodom, vyjednávačským schopnostiam a podobne.

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2020 13:16
od devil
Aby ministerstvo financií dokázalo s papierikmi, ktoré sa objavujú v pokladnici správne nakladať a objektívne posudzovať investície, je UHP výborný nástroj ako kvantifikovať možnosti ich využitia.
v tejto forme urcite nie je pretoze v uhp nemozu byt odbornici na vsetko. priority na cesty maju vediet urcit uradnici co s cestami robia, priority na zdravotnicto co robia v zdravotnictve. najcastejsia chyba neznaleho je ze nevidi sirsie suvislosti ked cesta sa posudzuje ako nejaka horska chata, potom priority vychadzaju bez poriadneho dopravneho modelu a nezohladnuju parametre ciest. ked uradnik nevie spravne posudzovat investicie tak sa to neda nahradit inym subjektom. uznavam ze prinosom je ked skrtnu/optimalizuju nejake nie nevyhnutne casti stavieb a tym sa usetri.

a trapne je robit rebricek nejakych 100 stavieb ked na vacsinu z toho nie su peniaze, kvantifikovat sa to potom da jedine ze drahsie sa proste vyhodia a to vieme ktore su....a este trapnejsie je posudzovat rekonstrukcie jestvujucich ciest.

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2020 17:00
od okorec
Presne o tom som písal, že dá sa baviť o spôsobe posudzovania, kto, ako... Podľa mňa sa nenájde nikto kto by tvrdil, že aktuálne robí UHP všetko správne a ideálne, ale princíp samotný považujem za správny. Poďme zlepšovať metodiku... Takisto nie je nič zlé na tom, že sa spraví prvý zoznam a bude sa ďalej skúmať, upravovať.

Re: Korupcia a nekalé praktiky pri výstavbe infraštruktúry

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2020 17:13
od jarino
Presne tak. S tým súhlasím. V plnej paráde sa ukazujú nedostatky na ostatných ministerstvách.
Najzákladnejšia otázka. Prečo doteraz MDV SR neaktualizovalo cenníky pre výpočet odhadovaných nákladov pri investíciach do infraštruktúry. Všetci o tom vedia, roky do nich všetci bijú aby to spravili a oni úplne nič.

Čo sa týka vozňov Bdtmee.
Je celkom oprávnená otázka, či má zmysel vrážať peniaze do týchto vozňov a prečo radšej nekúpiť nové jednotky (vidím otázne, či zrovna UHP je schopný túto tému otvoriť a nieto prehodnocovať).
Čítal som diskusiu na túto tému v Čechách a na základe skúseností boli odhady (nutné brať s rezervou), že zo strany ZSSK sa jedná o nie celkom efektívny spôsob narábania s peniazmi. Okrem toho sa zdá v dnešnej dobe nepochopiteľné do regionálky pchať rušeň s vozňami, keď sú tendencie to nahradzovať jednotkami. Tak ale je to jasné, rekonštrukciu vozňov vyhrá jeden z dvoch závodov na Slovensku, ktoré sa zaoberajú rekonštrukciami.
Úradník s politikom si zmyslia...