Zarátajte tam aj prípravu a výkupy. Nezdá sa to, ale tých štúdií a posudkov je veľa. A keď CBA povie, že doteraz sme vyhodili nejaký ten milión na dokumentáciu, na ktorej realizáciu nedá nikto peniaze, tak sa za ďalšie peniažky opäť kreslí niečo úspornejšie.
Milión k miliónu a sme pri pekných cifrách
lolo napísal:Tak na ŽSR teoreticky elektrifikacia Humenné, modernizácia LM, rekonštrukcia Trnovec nad Váhom -Tvrdosovce a Palárikovo-Nove Zámky. Otázne či tie KR prejdú, aj keď zvyšuje sa tam Traťová rýchlosť (140km/h)a smerovo malo by to byť nachystané na 160 km/h. Plus rekonstrukcia stanicnych budov. Myslím že tieto projekty by mali byť v takom štádiu že by išli súťažiť, otázne je či by sa stihli aj zrealizovať. Minimálne ten LM je pase.
Vyberám z ničnehovoriaceho prospektu MinFin.
Investície: Na odstránenie úzkych miest v infraštruktúre, zrýchlenie dopravy a zvýšenie kapacity tratí.Automatizovaný a digitálny dispečing namiesto manuálneho riadenia dopravy. Elektrifikácia tratí a výstavba intermodálnych terminálov. Nákup vozidiel a ich vybavenia.
Reformy: Prioritizácia železničných projektov, podobne ako v cestnej doprave, efektívnejšia príprava investícií, lepšia koordinácia štátu a samospráv pri objednávaní verejnej dopravy. Nový systém na podporu rozvoja intermodálnej nákladnej dopravy.
Z toho čo uvádzaš, tak Humenné je hanba MinDop-u. To už sa malo realizovať z OPII. Aby peniaze v prioritnej osi 5 z OPII neprepadli, tak práve tie dva ďalšie projekty tam pridali.
Ja si myslím, že Palúdza - Liptovský Hrádok by pasé ani nebolo, nakoľko projekty majú byť do konca roka 2026. ŽSR nič iné poriadne pripravené nemajú a v tomto prípade je to na úrovni výkupu pozemkov resp. vydávania stavebných povolení.
Vraj Poprad - SNV je kandidát na realizáciu z OPII. Tam by som to rozdelil na etapy a staval možno aj cez žltý FIDIC, keďže veľké zmeny trasovania nebudú.