Stránka 1 z 2

Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2023 16:27
od RudoLM
Dlhoročný šéf Orange SK

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2023 13:29
od devil
sice tato vlada tu bude asi na pol rok, zostavia ale rozpocet...takze minimalna poziadavka by mala byt pokracovanie vo velkoplosnych opravach ciest, presadit rekonstrukciu mostov, a navysit peniaze na opravu zeleznicnych trati.

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2023 15:11
od RudoLM
Tie financie na cesty a železnice sú otázne, momentálne sme v deficite ako nikdy. Možno cez premiere Ódora ako bývalého viceguvernéra Národnej banky Slovenska sa mu podarí zohnať peniaze.
Avšak by malo platiť, že "Nová metla dobre metie"

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2023 16:38
od bergen
novy minister dopravy Lancaric prvy krat nazivo: https://youtu.be/BpNTBIjP6eg?t=1289

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2023 18:13
od devil
To nie je suma ktora ohrozuje stabilitu rozpoctu

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2023 23:57
od bergen
mimochodom viete ze Lancarica na post MD navrhol prave Ivan Miklos byvaly minister financii Dzurindovej vlady? sam to spomenul v nedavnej relacii na HN

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 20. Máj 2023 04:39
od 110mat110
Frontier dostal ban 12.5. 18:20 a bergen bol zalozeny 12.5. 20:20 nahoda?

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2023 13:51
od ondrejko_t
je to síce off-topic ale zaujímalo by ma, kde chodí na inšpirácie na mená, šak to už je asi 15ty účet :D

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2023 15:39
od pa3ck
Myslím, že momentálne sa už volá Renoir

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2023 17:24
od Pacho
no proste prudko inteligentný človek.

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2023 14:30
od DrX
Uvidime, ako velmi sa novemu ministerstvu podari pohnut s D1 po UA...

Mostný program aj príprava R4 a D1, ministerstvo dopravy ukázalo svoje priority
Čítajte viac: https://index.sme.sk/c/23172762/mostny- ... ority.html

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2023 20:18
od badger-FB
devil napísal:sice tato vlada tu bude asi na pol rok, zostavia ale rozpocet...takze minimalna poziadavka by mala byt pokracovanie vo velkoplosnych opravach ciest, presadit rekonstrukciu mostov, a navysit peniaze na opravu zeleznicnych trati.
Súhlas. Absolútne minimum, aby štát zabezpečil zastavenie zhoršovania štátnej infraštruktúry. Nová nestojí ani na 50% a ak sa nezmení systém financovania, tak nebude po čom jazdiť a to doslova. Pritom sú to zlomky toho, čo sa vkladá do novej výstavby.

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2023 20:17
od DrX
Tu je info na co planuje peniaze novy minister: https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/28519/1
Mimochodom, najlepsie co by asi za tie 4 mesiace mohol spravit je zlucit NDS a SSC.
A druhe najlepsie prinutit UHP aby zacali rozmyslat koncepne a neratali len s momentalnym prinosom, bez kontextu co sa tu 30 rokov stavalo a co cheme aby sa rozvijalo do buducna. Potom by nemohli vyprodukovat bludy ako v svojom novom blogu https://www.facebook.com/uhp.hodnotazap ... KnmLBXxZXl , ze vraj R4 KE-HU sa nevyplatilo, lebo je tam 6000 aut, bez toho aby povedali, ze to stalo LEN 5mil EUR/km, a ze je to aktualne nie je napojene na nasu dialnicnu siet a dokonca ani na US Steel, a ze je to sucast buducej Via Carpatia. Fakt to len ukazuje, aki su ubohi amateri, ked si myslia, ze vsetko vyriesia jednym standardnym kriteriom...

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2023 07:37
od devil
to su hluposti. na 10rokov dopredu sa neda takto podrobne prognozovat. okrem toho toto je vlada napol roka, nech napisu co chcu riesit zapol roka.

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2023 14:38
od DrX
Samozrejme, ze sa to neda (resp da, ale s tym, ze kedykolvek sa to moze zmenit). Ale praveze je to najdoveryhodnejsia informacia o tom, v com tato vlada/MD vidi svoje priority. A ak sa tam napr vratil prvy usek obchvatu KE, ktory v minulorocnej aktualizacii nebol, je to praveze dolezita indicia.
To, ze po septembri sa to skoro naisto prevrati cele nahlavu (co dufam) bude zas obrazom priorit novej vlady.

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2023 16:58
od devil
Ok, tak ked si to studoval kludne rozpis co sa zmenilo

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2023 17:17
od badger-FB
Mimochodom, najlepsie co by asi za tie 4 mesiace mohol spravit je zlucit NDS a SSC.
Akonáhle sa siaha k zlúčeniu iných zriadení (v tomto prípade jedno je a.s., druhé príspevková organizácia) a jedna z nich má bankové úvery (čiže NDS), tak takýto proces ide pri najlepšej politickej vôli urobiť za 12 až 24 mesiacov. Už len jednania s bankami a to musíš mať jasnú predstavu toho "čo bude" musíš im predostrieť, musia sa k tomu vyjadriť etc., trvá polroka až rok, lebo tie banky nedávajú de facto len zo svojho a potrebujú mať predovšetkým na poriadku ich dokumenty.
Praktické otázky, každá má svoj nájom, svojich zamestnancov, niektorí sa duplujú, čo s tým ďalej? By sa asi robili za chodu. S tým problém nie je, s tým mala problém zriadená komisia ... lebo sa hádali na tom kto bude ešte robiť čo (podľa toho sa aj budú mať že)

Sme na začiatku toho, že právne procesy netrvajú 4 mesiace, ale násobky tohto času.

Možno by bolo jednoduchšie včleniť prevádzkovú časť NDS pod SSC tak ako kedysi. Upraviť štatút SSC - a včleniť tam zbytok NDS. Alebo neupraviť, ale v takom prípade musia tie finančné záležitosti zostať na nejakej právne končiacej spoločnosti (z NDS). Začleniť SSC pod NDS je ďaleko zložitejší proces, lebo SSC má síce nižší rozpočet, ale ďaleko rozsiahlejšie práva v dosahu na štát a verejnú správu a rozpočet je nižší, no v skutočnosti hlavne výrazne podvyživený. Navyše tu máme PPP - už dvoch prevádzkovateľov so 100 kilometrami, tých NDS nijako nedokumentuje, ale SSC áno. Čiže či sa to páči alebo nie tak je nadradená

Úplné vytvorenie nového úradu by bolo úradne veľmi náročné, lebo to by znamenalo rozsiahlu zmenu medzi samosprávami a SSC. Keďže táto organizácia je zároveň štátnym mapovateľom zmien na cestnej sieti a má nejaké nadštandardné práva ale aj povinnosti a aj voči nej majú ďalšíe orgány. Ale to len čo sa času 4 mesiace týka, netvrdím, že by to bola horšia voľba. (spravili to Íri, spravili to Maďari, spravil to Nový Zéland, keď sa pozreli na to, že pôjdu investovať viac než dovtedy - napríklad Nóri naopak vytvorili nový úrad Nye Veier na urýchlenie výstavby diaľnic a je to vidieť ten progres - neurobili ale novú legislatívu platnú pre nejaké projekty a na pôvodný úrad, všimnite si ten rozdiel) :wink:

Napríklad, v susednej ČR majú ŘSD - štátne cesty a diaľnice. Schválili im zmenu štatútu. Nedelia to na dva. Zmena štatútu umožní vyňať sa z platového rámca. To by potrebovala aj SSC. (ktorá len pre predstavu má už len okolo 300 zamestnancov, za chvíľu bude outsourcovať väčšinu činností).

Väčšina štátov našej veľkosti a aj nášho systému spoplatnenia má ešte sofistikovanejšie úrady, ktoré spravujú aj železničnú cestu aj vodnú dopravu etc.
Alebo potom bežné úrady zabezpečujú bežnú prevádzku a malé investície - opravy a extra agentúry riadia "veľké projekty".

Tak o niečo "podobné" sa snažil Doležal, že sa teda vyčlenili nejaké projekty (konkrétne ťahy) a na tie sa má vzťahovať špeciálna legislatíva. Čiže ale znamená to, že zamestnanec v NDS sa má "rozkrojiť" svojimi znalosťami, v jednej veci bude postupovať inak než v druhej. Už toto je choré ... a tu sa potom niekto pozastavuje nad tým, že tam nikto nechce ísť robiť a radšej ide do súkromnej firmy. Je predsa ďaleko jednoduchšie a lepšie zvládateľnejšie, keď človek robí jednu vec jedným systémom - v opačnom prípade robí chyby. A v našich legislatívnych pomeroch k prípravnej dokumentácii, k VO etc. na stovky strán - sa potom robia ľahko chyby. Jeden riadok a chyba. A vo výsledku sa budú tie tendre naťahovať ešte dlhšie. Alebo sa s oneskorením proces pozastaví etc. :roll: Ale Doležal sa vytešuje ako to moc pomôže, ale vieme prečo; nemôže zlučovať, keď potrebuje udeliť nájom tak, že budú stále dvaja.

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2023 21:25
od badger-FB
Žiadne zásadné rozhodnutia minister neprinesie. Vypýtal si čas.
Žiadne strategické rozhodnutia urobiť nemôže - nemá na to mandát. Na 3/4 toho čo som vymenoval nemá mandát to vykonať, aj keby to mal stihnúť za ten kvartál.
- a nechce porušiť niečo na čo nemá mandát, aby sa nestalo, že bude ďalší na poradí s vylomenými dverami o 4. nad ránom lebo si dovolil niečo za stovky mil. než si mohol dovoliť
- môže si dať vypracovať právny názor, čo môže, zaberie to viac času, než tam ešte bude

Vypýtal si čas aj na mýto. Pritom na mýte zarobila aj IT firma a nie jedna, a on je z priestoru IT a telekomunikácii. V tejto krajine je pramálo firiem, ktoré programujú prvky telekomunikačnej a satelitnej technológie, čiže moc dobre vie koľká aj bije a čo kde ešte treba nasypať. A preto treba počkať. Toto je priehľadné, o niečo zložitejšie sú tie schémy tokov.

Toto sa podarilo, 4 roky ubehli, mýto je nezmenené a V. ľudia na pozadí ryžujú ako keby sa ani vláda nezmenila. No nie je to krása?

To len na margo toho, že on nielenže nerozhoduje - ale už nestačí v tejto krajine ani tvrdiť, že radšej nech nerozhoduje, aby nič nepokazil - lebo aj týmto nekonaním tu vznikajú škody. Priame finančné na mýte!! po nepriame na naďalej sa zhoršujúcich STS na mostoch.

(a takto naprieč vládu, už len môžu oznamovať "čo sa nestíha" - a v tomto má pravdu RF, že potom už len krízový manažment nasadiť, čím sa potvrdí záver z r. 2021: že buď sa tu bude robiť ale za draho, alebo sa tu robiť nebude)

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2023 18:41
od DrX
Pre tych co chcu porovnavat aktualnu aktualizaciu Harmonogramu s tou z 2022 a s povodnym z 2021, tu su vsetky pokope:
https://www.mindop.sk/priority/cestny-h ... 0yzrBy8z6w

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2023 20:57
od DrX
A pri rychlom porovnani stavu 2022 (=pako Dolezal) a 2023 (Lancaric), si hned mozeme vsimnut, ze R2, ktoru Dolezal odpisal, vracia Lancaric aspon trocha do hry. Konkretne na R2 ZV a R2 KE I. su narozpoctovane prostriedky v tom novom harmonograme, ale v tom starom nie. Na obe sa rata financovanie z EU.
Konkretne, R2 KE I:
2023: NDS Projekt podľa Prílohy č. 4 priorizácie DSP Šaca - Košické Olšany I.úsek 34,969,445 1,522,531 8,398,676 48,648,361 49,813,333 32,398,641 12,880,805 137,805 5,000 5,000 5,002 188,784,599 EÚ
2022: ziadne financovanie po 2022

R2 ZV:
2023: NDS Projekt podľa Prílohy č. 4 priorizácie EIA Zvolen západ - Zvolen východ 1,214,640 260,000 15,000 800,000 2,110,000 2,400,000 2,037,500 9,072,500 49,396,025 99,309,840 108,511,000 90,913,653 366,040,158 EÚ
2022: odrobinky do 2026, potom nic

Zacharovce-Batka rataju az okolo 2032, ale su aspon zmienene.

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2023 22:17
od renoir99
to je smutne ze useky pripravene rata lancaric az tak neskoro,zjavne je len dalsi analfabet ktory sa totalne nevyzna tym len toto ukazal naplno.. .. vysoko pripravena zacharovce batka figa mala ist hned co najskor podobne aj totalne rovinaty usek saca-vcelare co tam chcu riesit? postavia na luke a hotovo. bodka. lacno, rychlo maju to hned. ostatne useky beriem odlozit kym nebudu hlavne tepny R4 a D3 hotove a hlavne D1 dokoncena az po Ukrajinu

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2023 15:38
od plš
Predpokladám, že čo napísal Badger-FB sa bude blížiť k pravde. Žiadne veľké veci sa rozrábať nebudú /zlúčenie NDS a SSC/, Lančarič má určite Doležala na príjme 7/24 a riadi sa jeho pokynmi a pokynmi vybraných pracovníkov min. dopravy. To zo všetkých veľmi málo vyjadrení Lančariča je až vypukle jasné. Za pol roka naštudovať rezort v žiadnom prípade nemôže. Doležal bol v naštudovaní doterajší slovenský premiant. Aspoň vedel kde má akú stavbu rozrobenú a resp. v akom štádiu prípravy. Teda na začiatku bol o pár levelov ďalej ako predošlý premiant Figeľ.
Neviem, kto Lančariča zariadil, ale budeme v tejto veci zrejme vďační prezidentke, Borisovi Kollárovi aj predsedovi úradníckej vlády Ódorovi...

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2023 11:15
od RudoLM
KONTROLNÉ DNI NA VIŠŇOVOM A ČEBRATI
https://www.youtube.com/watch?v=5hOtYwm ... odopravySR

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2023 09:24
od Pacho
pán lančarič, prepisuje exel tabuľky po p. doležalovi :-) za parádny plat bohovská robota. do septembra to hádam stihne poprepisovať. viewtopic.php?f=35&t=26607

Re: Pavol Lančarič minister dopravy od 15.5.2023

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2023 15:04
od Viktorius
DrX napísal:Samozrejme, ze sa to neda (resp da, ale s tym, ze kedykolvek sa to moze zmenit). Ale praveze je to najdoveryhodnejsia informacia o tom, v com tato vlada/MD vidi svoje priority. A ak sa tam napr vratil prvy usek obchvatu KE, ktory v minulorocnej aktualizacii nebol, je to praveze dolezita indicia.
To, ze po septembri sa to skoro naisto prevrati cele nahlavu (co dufam) bude zas obrazom priorit novej vlady.


Na prvý úsek R2 Košice - Šaca som TV pravidelnej debate upozorňoval na to vtedajšieho ministra Doležala, či neplánujú prehodnotiť prioritu atď...povedal, že áno, tento úsek sa dostane do priorít a tak sa aj stalo. Lančarič nič nezmenil len zdedil a je dobre, že nič nezmenil a len dedí a pokračuje, veď o to nám išlo. Aj keď podstatné je, ako sa k tomu postaví nová - budúca vláda.