Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod RudoLM » 25. Okt 2023 18:36

Jozef Ráž mladší (17. júla 1979 v Bratislave) je vyštudovaný právnik a minister dopravy vo vláde Roberta Fica.

Mladosť a štúdium 
Syn známeho speváka skupiny Elán absolvoval štúdium medzinárodného podnikania na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave a študoval aj na bývalej Bratislavskej vysokej škole práva, ktorá má v súčasnosti názov Paneurópska vysoká škola. Od roku 1999 podnikal v gastronómii.

Kariéra a pôsobenie v politike 
2005 - 2010 - bol zamestnaný na ministerstve obrany u Martina Fedora z SDKÚ. Na ministerstve pôsobil aj za prvej vlády Roberta Fica zo Smeru, do roku 2010. 
Potom pracoval pre bratislavského župana Pavla Freša z SDKÚ.
2011 - 2016 - pôsobil v Slovenskej pošte
Od 2016 -  bol vedúcim služobného úradu ministerstva zdravotníctva 
2018 - Neprešiel cez prezidenta Andreja Kisku, keď ho navrhli za ministra vnútra do vlády Petra Pellegriniho
2023 - Od roku 2023 pôsobí ako minister dopravy vo štvrtej vláde Roberta Fica

Čítajte viac: https://domov.sme.sk/os/193458/jozef-raz-mladsi
RudoLM
diskutujúci
 
Príspevky: 216
Obrázky: 71
Založený: 09. Máj 2016 07:35

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod 1mmortal2 » 25. Okt 2023 22:45

Ked uz si myslis ze horsie to nebude...
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 443
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod ondrejko_t » 26. Okt 2023 07:45

možno prekvapí :D
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod traveler » 26. Okt 2023 07:49

:lol: toto nepotrebuje ziadny komentar.. holohlavy mafiansky pravnicky dilinko asi maximalna dehonestacia ministerstva..lutujem rezort dopravy to bude skaza aku doprava este nezazila.. to este aj krivaci ako vazny a pociatek vyznievaju popri tomuto na urovni :roll: o tom ze obaja mali uz davno natvrdo sediet v base za ich rezortne zlociny z ich cias ani nemusime hovorit..
traveler
návštevník
 
Príspevky: 40
Založený: 11. Júl 2023 14:04

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod Ike » 28. Okt 2023 10:17

Ja som bol dosť zúfalý, ale čím ďalej, tým viac verím ,že môže prekvapiť.

Nerobil len pre smerákov, nie je dopravak (čo môže byť v istom kontexte pozitívne), na Hlavných správach ho už hejtuju (lebo je "covidiot") a od pár ľudí som počul, že je v pohode.

Zároveň nemá dobré vzťahy s tatkom.

Očakávania si v suteréne, šanca že pozitívne prekvapí je veľká
Ike
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 66
Založený: 15. Mar 2006 22:01
Bydlisko: Bratislava

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod expwy » 28. Okt 2023 13:30

Ike, aký má vzťah s otcom a čo si myslí o covide je úplne irelevantné.
Je to skúsený manažér - to je dobe, avšak to, že nie je dopravák (žiadny minister dopravy od vzniku SR nebol dopravák) musí kompenzovať inými ľuďmi, ktorými by sa mal z tohto prostredia obklopiť. Ak si vyberie ľudí, ktorí sú síce z fachu, alebo mu tam ľudí niekto z fachu (alebo aj mimo) dohodí a títo nebudú poznať všetky súvislosti a nebudú vedieť vidieť veci s nadhľadu - budú príliš zaťažení svojou odbornou praxou, rozumej netvárni - takto sa to vždy robilo, my to vieme najlepšie, máme dlhoročnú aplikačnú prax, tak to žiadne zlepšenie nebude. Dôležité bude, akí ľudia budú na stratégii, verejnej doprave a sekcii železníc.

Som zvedavý hlavne, kto príde na sekciu cestnej dopravy a pozemných komunikácii - to miesto je dlhodobo neobsadené (veľa zodpovednosti, za nízky plat) a môžu ho obsadiť prakticky okamžite. Je to dôležitý post (odhliadnuc od cestnej dopravy - túto by som úplne oddelil od tej sekcie), nakoľko metodicky riadi a usmerňuje NDS a SSC - tvorí stratégiu rozvoja, schvaľuje im financie a hlavne tvorí legislatívu a technické predpisy a je cestným správnym orgánom pre diaľnice (špeciálny stavebný úrad pôjde od 1.4.24 na UUPV alebo MŽP). Časť tejto sekcie - myslím tým odbor cestnej infraštruktúry, prakticky min. 5 rokov stagnuje - čoho dôkazom je aj nezvládnutie procesu prípravy STN 73 6100, 01, 02, 10.

Ešte by som dodal odbor BECEP - veľmi podceňovaný, za to veľmi dôležitý odbor, ktorý je však totálne neviditeľný za posledné roky a prakticky nevykazuje žiadnu činnosť. Tento treba znova zavesiť pod cesty a mal by zastrešovať skúšobných komisárov pre autoškoly a úplne zbaviť MV SR tejto záležitosti. Je to non-sens v 21. storočí, aby policajti v uniformách chodili skúšať autoškolu.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod Ike » 28. Okt 2023 13:38

expwy napísal:Ike, aký má vzťah s otcom a čo si myslí o covide je úplne irelevantné.
Je to skúsený manažér - to je dobe, avšak to, že nie je dopravák (žiadny minister dopravy od vzniku SR nebol dopravák) musí kompenzovať inými ľuďmi, ktorými by sa mal z tohto prostredia obklopiť. Ak si vyberie ľudí, ktorí sú síce z fachu, alebo mu tam ľudí niekto z fachu (alebo aj mimo) dohodí a títo nebudú poznať všetky súvislosti a nebudú vedieť vidieť veci s nadhľadu - budú príliš zaťažení svojou odbornou praxou, rozumej netvárni - takto sa to vždy robilo, my to vieme najlepšie, máme dlhoročnú aplikačnú prax, tak to žiadne zlepšenie nebude. Dôležité bude, akí ľudia budú na stratégii, verejnej doprave a sekcii železníc.

Som zvedavý hlavne, kto príde na sekciu cestnej dopravy a pozemných komunikácii - to miesto je dlhodobo neobsadené (veľa zodpovednosti, za nízky plat) a môžu ho obsadiť prakticky okamžite. Je to dôležitý post (odhliadnuc od cestnej dopravy - túto by som úplne oddelil od tej sekcie), nakoľko metodicky riadi a usmerňuje NDS a SSC - tvorí stratégiu rozvoja, schvaľuje im financie a hlavne tvorí legislatívu a technické predpisy a je cestným správnym orgánom pre diaľnice (špeciálny stavebný úrad pôjde od 1.4.24 na UUPV alebo MŽP). Časť tejto sekcie - myslím tým odbor cestnej infraštruktúry, prakticky min. 5 rokov stagnuje - čoho dôkazom je aj nezvládnutie procesu prípravy STN 73 6100, 01, 02, 10.


Jasné, to som tam dal len na spestrenie. Len som chcel povedať, že čím ďalej sa o ňom viac dozvedám, tým menej mi tam sedí analógia, že je to na úrovni Huliaka alebo Šimkovičovej. Bol som sám veľmi prekvapený, ako pozitívne o ňom rozprávali ľudia zo zahraničných firiem. Preto hovorím, že môže pozitívne prekvapiť. Na mindope ma trochu trápia nominácie na ŠT. Ale ak sa obrúsia hrany, aj toto môže fungovať. Celkovo si myslím, že rezort dopravy v rámci vlády nedopadol najhoršie.
Ike
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 66
Založený: 15. Mar 2006 22:01
Bydlisko: Bratislava

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod expwy » 28. Okt 2023 14:15

K ŠT:
Denisa robí cely život s eurofondami, ma skúsenosti s vyjednávaniami na úrovni EK. Za mna OK.
Igor Choma je bývalý manažér výstavby, riadil NDS - za jeho éry aj s Machačkom tá firma brutálne slapala a boli výsledky. Už je síce 14 rokov mimo fachu a môže byť zaťažený minulosťou (tak sa to vždy robilo), záleží s akými nomináciami prídu na sekcie MD a do podriadených organizácii.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod jarino » 30. Okt 2023 09:45

Ak to porovnám s inými nomináciami, doprava dopadla dobre. Mohlo to dopadnúť oveľa oveľa horšie, ak by dopravu dostala SNS...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Jozef Ráž ml., minister dopravy od 25.10.2023 ...

Odoslaťod KN.SK » 30. Okt 2023 12:19

Bič plieska až na konci. Tak vyčkajme. 1894
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod Hank » 09. Nov 2023 10:20

expwy napísal:Ike, aký má vzťah s otcom a čo si myslí o covide je úplne irelevantné.
Je to skúsený manažér - to je dobe, avšak to, že nie je dopravák (žiadny minister dopravy od vzniku SR nebol dopravák) musí kompenzovať inými ľuďmi, ktorými by sa mal z tohto prostredia obklopiť. Ak si vyberie ľudí, ktorí sú síce z fachu, alebo mu tam ľudí niekto z fachu (alebo aj mimo) dohodí a títo nebudú poznať všetky súvislosti a nebudú vedieť vidieť veci s nadhľadu - budú príliš zaťažení svojou odbornou praxou, rozumej netvárni - takto sa to vždy robilo, my to vieme najlepšie, máme dlhoročnú aplikačnú prax, tak to žiadne zlepšenie nebude. Dôležité bude, akí ľudia budú na stratégii, verejnej doprave a sekcii železníc.

Som zvedavý hlavne, kto príde na sekciu cestnej dopravy a pozemných komunikácii - to miesto je dlhodobo neobsadené (veľa zodpovednosti, za nízky plat) a môžu ho obsadiť prakticky okamžite. Je to dôležitý post (odhliadnuc od cestnej dopravy - túto by som úplne oddelil od tej sekcie), nakoľko metodicky riadi a usmerňuje NDS a SSC - tvorí stratégiu rozvoja, schvaľuje im financie a hlavne tvorí legislatívu a technické predpisy a je cestným správnym orgánom pre diaľnice (špeciálny stavebný úrad pôjde od 1.4.24 na UUPV alebo MŽP). Časť tejto sekcie - myslím tým odbor cestnej infraštruktúry, prakticky min. 5 rokov stagnuje - čoho dôkazom je aj nezvládnutie procesu prípravy STN 73 6100, 01, 02, 10.

Ešte by som dodal odbor BECEP - veľmi podceňovaný, za to veľmi dôležitý odbor, ktorý je však totálne neviditeľný za posledné roky a prakticky nevykazuje žiadnu činnosť. Tento treba znova zavesiť pod cesty a mal by zastrešovať skúšobných komisárov pre autoškoly a úplne zbaviť MV SR tejto záležitosti. Je to non-sens v 21. storočí, aby policajti v uniformách chodili skúšať autoškolu.


Skor by bolo mozno vhodnejsie odstrihnut sa od tychto struktur a vytvorit uplne nove.

Vykonnu cast SSC (spravu ciest) spojit s NDS, prip. vykonnu cast SSC zrusit a dat aj cesty I. triedy pod kraje (aj tak to v praxi uz dlhodobo robia na zaklade zmluv s SSC).

Vytvorit nieco ako Agenturu bezpecnosti cestnej premavky, do ktorej by sa presunulo vsetko systemove, co suvisi s bezpecnostou a co je dnes roztriestene medzi NDS, SSC, MD, PPZ, MV. Priprava tech. predpisov na zasady dopr. znacenia a projektovania ciest, audity bezpecnosti, BECEP, kampane (prijem z 8 % PZP), komunikacia s PZP poistovnami, evidencia dopr. nehod, vyskum a vyvoj v tejto oblasti a navrhovanie opatreni na tejto baze, TK/EK, skolenia autoskol/skus. komisarov, ...
Poloodborný portál najmä o dopravnom značení
http://www.ocestnejpremavke.sk
Obrázok používateľa
Hank
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 419
Obrázky: 20
Založený: 10. Nov 2016 19:18

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod StVO » 13. Nov 2023 09:02

No, pekné idey chlapci. Akurát, že nech pozerám ako pozerám, vychádza mi to tak, že ministerstvo nám budú riadiť kamaráti na motorkách, takže nejaký komplexnejší koncept ako New Route 66 by som radšej neočakával. Rád by som sa mýlil.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 671
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod expwy » 13. Nov 2023 09:36

No, zatiaľ to vyzerá naozaj všelijako. Vynárajú sa rôzne postavičky.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod aquila » 13. Nov 2023 10:51

na vsetkych ministerstvach je to taky zavan minulosti a jak keby povyliezali zombici .. bohuzial bude to dalsie 4 roky zle a horsie...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod Lorenc » 13. Nov 2023 11:46

No a čo štrukturálne sa urobilo správne posledné 4 roky? To isté furt.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod StVO » 13. Nov 2023 12:37

No napríklad už len to, že sa vytvoril nejaký zoznam priorít výstavby na základe kvantifikovateľných kritérií. Možno nie je ideálny, ale v podmienkach SR to bola doslova prelomová vec. Som si takmer istý, že namiesto doladenia a vylepšenia pôjde do koša.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 671
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod devil » 13. Nov 2023 15:03

Akych kvantifikovanych? Tu xls tabulku treba samozrejme hodit do kosa.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod Lorenc » 13. Nov 2023 15:33

https://doprava.ineko.sk/mapa/cesty

Stvo ten XLS harmonogram prekonal pár rokov dopredu online nástroj šitý zadarmo na kolene od ineko.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod StVO » 13. Nov 2023 16:04

devil napísal:Akych kvantifikovanych? Tu xls tabulku treba samozrejme hodit do kosa.

Prečo? Lebo sa Tebe nepáči?

Ja by som tomu síce čo-to vyčítal, ale v zásade išlo o krok správnym smerom - nastaviť kritériá a potom čo vyjde, to je dané. Isteže by sa dalo baviť o kritériách, či sú nastavené najvhodnejšie, ale to je len technický detail, podstatný je samotný princíp, v tejto džamahírii, kde sa vždy rozhodovalo podľa "názoru" (čiže podľa niečoho absolútne irelevantného) toho, kto mal najdlhšiu píšťalku, to bol revolučný krok. V civilizovaných krajinách to funguje presne takto - hoďte to mašiny čísla a výsledok je správny, či sa to niekomu páči alebo nepáči.

Smer to síce hodí do koša, ale na Tvojom mieste by som sa moc netešil, z výsledku budeš sklamaný.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 671
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod StVO » 13. Nov 2023 16:09

Lorenc napísal:https://doprava.ineko.sk/mapa/cesty

Stvo ten XLS harmonogram prekonal pár rokov dopredu online nástroj šitý zadarmo na kolene od ineko.

Veď áno, ale nikto ho nebral do úvahy pri rozhodovaní.

V princípe to tak má byť - staviam prednostne to, čo prinesie najvyšší pomer spoločenských výnosov k spoločenským nákladom.

Alebo to, za čo sú ľudia ochotní extra platiť. Čiže v slovenských pomeroch sme naspäť pri tom predchádzajúcom bode.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 671
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod devil » 13. Nov 2023 17:44

Detaily su rozhodujuce. Mat zly plan a nemat plan je v konecnom dosledku to iste. Polovica uzivatelov tohto fora by vedelo urcit lepsie priority a to aj tak zeby do istej miery zvyhodnili svoj region. A okrem toho vieme kolko tendrov sa vyhlasilo a ako sa rozbehla priprava. Ten excel bol este zbytocnejsi ako kazdorocne prepisovane priority za starych vlad spred 10+ rokov. Tam aspon nebolo sto+ stavieb. Ale nastastie v programe sa zase objavilo zazracne slovo akceleracia. Lol
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod DrX » 13. Nov 2023 22:59

Z programoveho vyhlasenia vlady je pre pre cestnu dopravu nasledovne info: https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/ ... /strana-3/

OBLASŤ DOPRAVY A VÝSTAVBY

Posledné roky hospodárskeho vývoja v rámci prostredia Európskej únie Slovenská republika naráža na problém poklesu ekonomických ukazovateľov. Pokles rastu HDP má priamy dopad na životnú úroveň a kvalitu života občanov Slovenskej republiky. Rozvoj dopravy má zároveň priamy dopad na vývoj a tempo rastu HDP. Doprava je komplexný systém vyžadujúci zdroje na systémové, organizačné, prevádzkové a investičné opatrenia, a zároveň predstavuje kľúčový predpoklad pre rozvoj a udržateľnosť národného hospodárstva krajiny. Sekundárny dopad na rozvoj regiónov a nárast tempa HDP je dosiahnuteľný prostredníctvom rozvoja multimodálneho systému dopravy, ktorý reflektuje na potreby regiónov a vytvára predpoklady pre ekonomický rozvoj. Rozvoj infraštruktúry potrebuje optimálny a rýchly proces prípravy a financovania, aby bolo možné doručovať nevyhnutné výsledky pre občanov Slovenskej republiky.

Je prioritou vlády zabrániť hroziacim ekonomickým škodám a nebezpečenstvu pre občanov spôsobeným katastrofálnym stavom súčasnej infraštruktúry a zároveň rozvíjať dopravnú sieť, aby reflektovala na medzinárodné záväzky, národné strategické plány a plány rozvoja regiónov.

Súčasná geopolitická situácia vyžaduje urýchlené dobudovanie nadradenej infraštruktúry s cieľom dostupnosti našich strategických partnerov a ich napojenie na národnú infraštruktúru. Konflikt na Ukrajine a migračná kríza vyžadujú invenčný pohľad na využitie, ako aj význam národnej strategickej infraštruktúry smerom na východnú hranicu Európskej únie. Vo vízii následnej povojnovej obnovy Ukrajiny je rozvinutá infraštruktúra nevyhnutným predpokladom medzinárodného obchodu.

Akcelerácia prípravných a povoľovacích procesov je kľúčovým faktorom umožňujúcim rozostavať Slovensko. Legislatívna úprava týchto procesov na úrovni dnešného znenia je často nad rámec komunitárneho práva Európskej únie s negatívnym dopadom na ich rýchlosť, a teda na tempo rastu HDP.

Stavebný zákon prijatý počas predchádzajúcej vlády je v aktuálnom stave inštitucionálnej pripravenosti k danému dátumu účinnosti nevykonateľný. Jeho zavedenie by viedlo k značným ťažkostiam pri príprave a povoľovaní stavieb. Aplikácia tejto legislatívy je nepripravená, a to nielen po technickej a organizačnej stránke, ale aj z pohľadu nadväzujúcej legislatívy. Je nevyhnutné odložiť účinnosť tejto právnej úpravy a v spolupráci so zástupcami samosprávy spracovať rozsiahlejšiu revíziu uvedenej legislatívy, ktorá napraví najväčšie nedostatky.

Vláda pripraví novelu aktuálne účinného stavebného zákona s cieľom zabezpečiť v prechodnej dobe výrazné urýchlenie procesov umiestňovania a povoľovania stavieb s využitím inštitútov platnej stavebnej legislatívy.

V oblasti stavebného povoľovania vo väzbe na posudzovanie vplyvov na životné prostredie sa vláda zasadí za harmonizáciu legislatívy a procesov v oblasti územného plánovania a krajinného plánovania. V oblasti posudzovania vplyvov na životné prostredie budú preskúmané kroky na zjednodušenie procesov EIA na národnej úrovni pri zachovaní súladu s európskou legislatívou.

Vláda sa bude usilovať maximálne využívať zdroje z programového obdobia 2014 – 2020 a rozbehnutie projektov nevyhnutných pre čerpanie zdrojov z Plánu obnovy a odolnosti Slovenskej republiky, Programu Slovensko a ostatných dostupných verejných zdrojov. V kontexte prehodnotenia Viacročného finančného rámca Európskej únie bude vláda presadzovať zabezpečenie zdrojov na prípravu a realizáciu projektov, ktoré zlepšia dopravnú konektivitu a napomôžu odstráneniu úzkych miest na dopravnej infraštruktúre v Prešovskom a Košickom samosprávnom kraji.

S ultimatívnym cieľom odvrátiť prepadnutie finančných prostriedkov Plánu obnovy a odolnosti Slovenskej republiky vláda vyhodnotí výkonnosť a stav implementácie a pri zlyhávajúcich projektoch navrhne realokáciu v prospech úspešných komponentov s vysokou absorpčnou kapacitou, prípadne navrhne nové reformy alebo investície s dôrazom na plnenie klimatických cieľov.

Prioritou vlády je nastaviť udržateľný systém financovania dopravnej infraštruktúry a využiť príležitosti poskytované Európskou úniou na financovanie modernizácie dopravného sektora. Vláda dokončí reformu verejnej osobnej dopravy implementovanú prostredníctvom Plánu obnovy a odolnosti Slovenskej republiky, ako aj ostatné reformy potrebné pre zabezpečenie investícií z uvedeného nástroja Európskej únie. Vzhľadom na skutočnosť, že dopravný systém vyžaduje zdroje, ktoré nedokážu financovať zdroje Európskej únie a vzhľadom na skutočnosť, že existuje predpoklad znižovania zdrojov Európskej únie v programovom období po roku 2027, je potrebné vytvoriť predpoklady pre nástroj dlhodobého financovania dopravy, ktorý vytvorí predvídateľný plánovací nástroj na financovanie údržby, prevádzky a investícií v doprave vo verejnom záujme. Vláda vynaloží maximálne úsilie aj v procese optimalizácie povoľovacích procesov pri príprave dopravných projektov za účelom urýchlenia realizácie strategických dopravných projektov.

Vláda efektívne využije zdroje Modernizačného fondu, alternatívne zdroje financovania prípravy a výstavby dopravnej infraštruktúry s využitím súkromného kapitálu, napríklad formou verejno-súkromného partnerstva, a. i.
Prierezové krátkodobé priority

Súčasný model prípravy, obstarávania a financovania investičných projektov v dopravnom sektore odďaľuje benefity a vplyvom inflácie zdražuje tieto investície. V kombinácii s nevykonateľným stavebným zákonom pravdepodobne spôsobí chaos v aplikačnej praxi a ešte ďalej oddiali benefity pre občanov a ekonomiku, ktoré by vďaka infraštruktúrnym projektom prišli.

Vláda vytvorí legislatívne podmienky za účelom zefektívnenia procesov pri príprave, umiestňovaní a povoľovaní stavieb dopravnej infraštruktúry, pri získavaní práv k pozemkom a stavbám potrebných pre uskutočnenie uvedených stavieb a uvádzanie týchto stavieb do užívania s cieľom urýchliť ich majetkovo-právnu prípravu, umiestňovanie, povoľovanie a povoľovanie ich užívania, vrátane nastavenia stabilného a predvídateľného systému financovania dopravnej infraštruktúry. Toto bude znamenať výrazný prínos v oblasti investičnej prípravy, realizácie projektov, či financovania údržby a opráv. Uvedeným sa zvýši stabilita stavebného sektora, napríklad z hľadiska plánovania kapacít, čo v konečnom dôsledku umožní efektívnejšie financovanie dopravných stavieb.

Vláda vytvorí medzirezortný projektový tím dotknutých rezortov s cieľom urýchliť prípravu a výstavbu zostávajúcich úsekov na cestných koridoroch D1, D3 a R4. Táto pracovná skupina bude eliminovať akékoľvek časové prieťahy pri vydávaní stanovísk a povolení zo strany štátnych orgánov.

Vláda bude na Úrade pre verejné obstarávanie iniciovať vytvorenie špecializovaného odvolacieho útvaru za účelom zvýšenia efektívnosti verejného obstarávania v oblasti kľúčových investícií a projektov strategickej infraštruktúry.

Vláda zavedie jednoznačné podmienky a časové rámce strategického, technického a ekonomického hodnotenia projektov, posudzovania priorít projektov z úrovne jednotlivých orgánov a útvarov verejnej správy, ako aj možnosti ich vstupovania do prípravných procesov pre projekty strategickej infraštruktúry s cieľom zosúladiť postupy rezortov v príprave ich priorít.

Vláda zabezpečí vytvorenie zásobníka obstarávaní s cieľom zefektívniť a zrýchliť procesy verejného obstarávania a následného uzatvárania zmlúv na projektové dokumentácie a stavebné práce pre projekty strategickej infraštruktúry.
Prierezové strednodobé priority

Z dôvodu investičného dlhu a chýbajúceho zásobníka pripravených investičných dopravných projektov sa vláda zasadí za akceleráciu prípravy projektov dopravnej infraštruktúry pre nadchádzajúce programové obdobie 2028 – 2034.

Vláda zabezpečí aktualizáciu strategického rámca v oblasti dopravy. Vyhodnotí plnenie cieľov a opatrení dlhodobého strategického dokumentu Strategický plán rozvoja dopravy do roku 2030 a v nadväznosti na výstupy hodnotenia stratégie pristúpi k jej aktualizácii s presahom do konca roka 2050.
CESTNÁ DOPRAVA
Vízia

Chýbajúce úseky diaľnic a rýchlostných ciest sa negatívne premietajú na kvalite života obyvateľov a konkurencieschop­nosti ekonomiky Slovenskej republiky. V dôsledku zanedbanej údržby existujúcej infraštruktúry hrozia ďalšie ekonomické škody a možné riziko ohrozenia zdravia a života obyvateľov Slovenskej republiky. Cestná infraštruktúra bude mať aj ďalšie dekády nezastupiteľné miesto v dopravnom mixe Slovenskej republiky, preto je nevyhnutné naďalej ju rozvíjať a udržiavať v prevádzkyschop­nom stave.

Vláda zabezpečí progres pri výstavbe medzinárodných koridorov smerujúcich územím Slovenskej republiky, a to najmä D1, D3 a R4.

Vláda vyvinie maximálne úsilie na významné zníženie počtu mostov na cestách I. triedy, ktoré sa nachádzajú vo veľmi zlom a havarijnom technickom stave.

Vláda sa zasadí, aby sa neopakoval útlm pri príprave cestných stavieb z obdobia posledných vlád.
Krátkodobé priority

Vláda vyvinie maximálne úsilie pre akceleráciu prípravy, výstavby a modernizácie jednotlivých úsekov cestnej infraštruktúry.

Vláda zabezpečí vytvorenie finančných a legislatívnych podmienok pre realizáciu projektov Mostného programu.

Vláda dokončí proces prechodu na európske mýto (EETS) a spustenie „národného“ mýtneho systému.
Strednodobé priority

V súvislosti s kritickým stavebno-technickým stavom a dlhodobým systémovým podfinancovaním opravy, údržby a rekonštrukcie mostných objektov vláda zabezpečí realizáciu rekonštrukcií prioritných mostných objektov.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod ondrejko_t » 14. Nov 2023 12:21

inak povedane v skratke - chceli by sme, vyvinieme maximálne úsilie, zasadíme sa, budeme iniciovať...
a teda nula celých nula celých nula nula
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod djlaco » 14. Nov 2023 14:09

presne si vystihol.
djlaco
návštevník
 
Príspevky: 33
Založený: 05. Jún 2009 11:57

Re: Jozef Ráž ml. minister dopravy od 25.10.2023

Odoslaťod devil » 15. Nov 2023 08:27

viewtopic.php?f=31&t=26718

namiesto blbych kriterii treba prehodnotit celu siet. jedine dialnicne prepojenie do ciech ostane D2. cize R6 moze byt tiez pokojne nahradena cestou I. tr. tak ako R5-7-8. potom treba este doriesit parametre R2-3-4 ale aj D1-D3.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Ďalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 59 hostí.