Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Nove hlasovanie od 14.12.2010 (Po pade PPP1+PPP3)

2016
2
1%
2017-2018
29
15%
2019-2020
41
21%
po r. 2020
128
64%
 
Celkový počet hlasov : 200

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod okorec » 04. Nov 2014 22:48

Jano, nerozculuj sa zbytocne, tieto pocty 3,5 miliona vs. 1,5 miliona aj tak nikto rozumny nemoze brat vazne :)
Ked sa dokonci HP-LL-DS, tak skoncia tieto hlupe vykriky o blizsienaokolo a ked sa pozries potom naspat na tieto diskusie, tak ti bude luto toho casu co si im obetoval.

a z vyhlaseni typu "Cize PO je cez KE obsluzeny 3x lepsie nez KE cez PO." budeme moct napisat knizku anekdot na temu dialnice na slovensku :)
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 04. Nov 2014 22:56

Veru veru, a najlepsia anekdota, ktora uz bezi 25 rokov, je "Ked sa dokonci HP-LL-DS" v podani bradateho zabavaca. Vsetci sa smejeme a klepkame (niektori klepkame zakladne kamene a niektori si klepkame po cele).

Ale netreba mat obavy, po dokonceni R7 bude PO-BA cez KE dokonca rovno kratsie nez naokolo blizsie, takze uz nebude ani treba pocitat "o kolko je co lepsie"
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod okorec » 04. Nov 2014 23:03

ked raz bude dokoncena R7 tak ti poslem flasu borovicky, aby si to mohol oslavit a budem sa s tebou tesit z tvojho sebeckeho uspechu, ze nebudes musiet jazdit 3 krat za rok o 50 km navyse.... ale dovtedy budem dufat, ze vyhra zdravy rozum a R7 sa nikdy nedostane dalej ako po krizovatku s R3 pri Leviciach.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 04. Nov 2014 23:18

Paci sa mi, ze vsetci *** sa jednoznacne vyhybate odpovedi na to, aka cast penazi by mala ist na rozvoj cestnej infrastruktury pre juznu polovicu Slovenska. Ale to, ze dufas, ze sa R7 nepostavi nikdy, viacmenej dava jasnu odpoved.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod okorec » 04. Nov 2014 23:27

minimalne dvakrat som uz pisal moj nazor na prioritu budovania zostavajucich usekov dialnic. mozes si to najst, doplnit si k tomu expertizne ceny a dat si to do pomeru.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 04. Nov 2014 23:29

no sak miesto kecov napis jednoduche dve cisla. u teba si tipnem: 110:-10 (sever:juh)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod okorec » 04. Nov 2014 23:38

nemam zaujem tu dookola opakovat svoje nazory v infantilnej nadeji, ze si ich precita prinajmensom minister dopravy a bude ocareny mojou genialitou. povazujem to za spamovanie a to je predsa tvoja domena. dalej to s tebou nemienim rozoberat.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 04. Nov 2014 23:56

Jano1:
Dakujem za urazku, potesilo, lebo vidim, ze uz nemas ine argumenty a spustas sa na najnizsiu uroven. Fyzika vsak nepusti, priloz si pravitko na mapu Slovenska a pozri sa ze ta ciara ide dokonca popod Zvolen. Tak neviem akym fyzikalnym zazrakom moze byt cesta naokolo cez Zilinu kratsia.
Ak by bola dialnica juhom BA - KE samozrejme R7 a nie dookola cez Trnavu tak PO - BA by bolo okolo 415km co priemernou 130km/h by bolo 3h 11m. Kolkoze je to teraz PO - BA? 3:45 idealne?
Toto mohlo byt vela rokov dozadu. A ta Stara Lubovna? SL - PO - BA 4:01. Za kolko sa teraz chodi do BA zo SL aha za 4h cez Zilinu a 3:45 cez Donovaly.
Ano zo Starej Lubovne by to mali o par minut horsie. Ale Kosicania (a cele Sk na vychod od nich) by to mali do BA za 2h 48min !!!
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod rastislav5 » 05. Nov 2014 10:30

Ak Vam dojdu naboje (a argumenty), a chceli by ste v tejto plodnej diskusii este pokracovat, odporucam sa pozriet aj na porodnost a migraciu, tzn. celkovy prirastok v okresoch, kedze dialnice sa stavaju na desiatky rokov dopredu (a bohuzial aj ich vystavba na Slovensku trva desiatky rokov). Vysoka porodnost v severnych okresoch je znamy jav, rovnako ako nizka porodnost madarskej mensiny (podobne ako celeho Madarska, ktoreho pocet obyvatelov uz klesol pod 10 milionov). Mapa vyvoja poctu obyvatelov v okresoch o 20 rokov je napr. tu http://i.sme.sk/cdata/0/70/7028620/mapa2.jpg
Na ilustraciu ako sa pomery menia: Komarno bolo v roku 1785 tretim najvacsim mestom na Slovensku. Dnes je sedemnaste (tzn. klesa v rebricku priemernym tempom 1 miesto za 16 rokov)
http://sk.wikipedia.org/wiki/Kom%C3%A1r ... a_(Uhorsko)
http://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_miest_na_Slovensku
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 05. Nov 2014 12:24

aj ta tvoja mapa ukazuje len jedno, ze hlavnymi centrami rastu budu Bratislava a Kosice, a preto ich treba spojit najkratsou a najlacnejsou cestou (R1+R2, casom R7+R2). Zelena a modra je tak na juhu stredneho Slovenska, ako je na Povazi a vsade na severe (s vynimkou 5 okresov). Proste, BA a KE su na juhu, takze napisat, ze juh straca obyvatelov ak sa obyvatelia presuvaju tam, je blbost. Je to len presun, a ten presun sa zo severnych kopcov deje uz starocia a, ako vidiet z mapy, dalej bude pokracovat.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod mareks96 » 05. Nov 2014 12:33

okorec napísal:Jano, nerozculuj sa zbytocne, tieto pocty 3,5 miliona vs. 1,5 miliona aj tak nikto rozumny nemoze brat vazne :)
Ked sa dokonci HP-LL-DS, tak skoncia tieto hlupe vykriky o blizsienaokolo a ked sa pozries potom naspat na tieto diskusie, tak ti bude luto toho casu co si im obetoval.

a z vyhlaseni typu "Cize PO je cez KE obsluzeny 3x lepsie nez KE cez PO." budeme moct napisat knizku anekdot na temu dialnice na slovensku :)


Bodaj by si mal pravdu ale ako citam tie primitivne argumwntu ako je PO cez KE obsluzeny 3x lepsie alebo ze na juhu zije 3,5 miliona obyvatelov (len nevieme na juhu akej krajiny) mam obavy ze blizsie naokolo hadky neskoncia ani po kompletnom dostavani D1 ako aj R1+R2.
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod rastislav5 » 05. Nov 2014 13:46

DrX napísal:aj ta tvoja mapa ukazuje len jedno, ze hlavnymi centrami rastu budu Bratislava a Kosice, a preto ich treba spojit najkratsou a najlacnejsou cestou (R1+R2, casom R7+R2). Zelena a modra je tak na juhu stredneho Slovenska, ako je na Povazi a vsade na severe (s vynimkou 5 okresov). Proste, BA a KE su na juhu, takze napisat, ze juh straca obyvatelov ak sa obyvatelia presuvaju tam, je blbost. Je to len presun, a ten presun sa zo severnych kopcov deje uz starocia a, ako vidiet z mapy, dalej bude pokracovat.

Ok, dakujem za jedine spravne vysvetlenie.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 05. Nov 2014 15:57

Pri sucastnych trasach je rozdiel 200ludi/km v prospech juhu, ked zapocitam uspory pri Strecne je to narovnako. Cize hustoty su rovnake. Preco je potom na celom severe vacsia intenzita ako na juhu?


lebo je tam dialnica ktora generuje dopravu + je slabo spoplatnena a lebo je tam dolina kde sa premavka sustreduje do koridoru cez stred doliny. na juhu je lokalka obsluhovana aj cestami II/III krizom krazom. aj cely system decentralizacie ciest na VUC je pre ZA kraj velmi vyhodny lebo ma daleko menej bocnych ciest ako BB ci NR kraj.

To je jasne, ze ked mam intenzitu 5000 za den tak cesta prvej triedy zvladne aj 200%-tny narast. Ale ked mas niekde 15000 (a to bolo pod Strecnom uz v roku 2000) tak tam je kazdy narast dopravy uz komplikovany. Ked spravim 100km cesty pre 5000 aut, tak v principe je to to iste ako ked spravim 20km pre 25000. Efekt je rovnaky.


ano, v tomto prip. je efekt rovnaky. lenze rozdiel je v tom ze ked vyriesis 100 km tak ostane nedoriesenych km menej ako ked vyriesis len 20 km. inac povedane keby bolo strecno tak by neboli ine useky a efekt na spojnici zapad-vychod by bol rovnaky ale myslim ze este horsi lebo za cenu obchvatu ZA sa v PO kraji postavili desiatky km kde sa usetrilo viac casu. samozrejme dostupnost ZA kraja by bola daleko lepsia a to je tu podstatne zeano....

odporucam sa pozriet aj na porodnost a migraciu, tzn. celkovy prirastok v okresoch, kedze dialnice sa stavaju na desiatky rokov dopredu


civilizacne trendy sa prejavuju skor na juhu ako na severe, ale nakoniec sa prejavia dokonca aj na orave. ci sa vam to paci alebo nie historicky boli na uzemi Sk BA a KE ako skutocne nadregionalne centra, po vojne nejaka komisia rozhodla ze mesta xy budu mat take sidliska a taky priemysel ine ich budu mat mensie. hadam si nemyslis mesta rastli viac vdaka rodinnym domom ? ale aj z dalsich vacsich miest su niektore blizko BA a KE. ZA-MT aj KE-PO su od seba asi 30 km a pocet obyvatelov ZA-MT je 2-3 nasobne nizsi. milniky rastu su zeleznica za R-U, tazky priemysel na CSSR. a KIA prisla za SR. same statne dotacie.

asi bude treba nejake prispevky presunut...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod devil » 05. Nov 2014 16:52

uplne suhlasim ze netreba kreslit krizom krazom dialnicne prepojenia tam kde nikdy nebude taka ekonomicka cinnost ani intenzita ktora by si to vyzadovala. na druhej strane su aj nejake zavazky a sme sucastou europy. takze mame trasy ktore idu cez slabo zaludnene oblasti ale bohuzial su to medzinarodne tahy a mali by poskytovat nejaky zakladny standart taka cesta ako vedie cez oravu alebo cez tu krupinu atd...nesplna vobec nijake kriteria. a tieto veci vypovedaju o vyspelosti krajiny viac ako nejake hadepe ktore vzislo z nejakych zlievanych statistik. minule isiel znamy do plzne a vracal sa nie po dialnici ale isiel po "obycajnych" cestach cez tabor lebo niekde na trase bolo miesto kde absolvoval ZVS za CSSR a chcel to tam vidiet. hovoril to iste co sa pise aj tu, v CR su bezne cesty na daleko lepsej urovni. rozmyslaju koncepcne.

Pritom BB ma luxusne napojenie na BA, bude mat luxusne napojenie na KE a aj pri trasovani R3 cez Levice by mala luxusne napojenie na Budapest. Smer na Katovice a Krakov by bol pri 2+1 cez Donovaly (prip. nejaky vrcholovy cestny tunel) tiez nadpriemerne porieseny. BB skutocne nie je tak velke mesto, aby sme tade museli tahat siloumocou R3.


R1 je standartne pripojenie ktore uz malo byt 10 rokov, ziadny luxus. luxusne napojenie na KE bude mat mozno o 20 rokov teraz je to mozno priemer. a inac nic. KE a PO maju akurat tak nadpriemerne napojenie cez madarsko.

Prichadza nova generacia, ktora uz vie aj ine jazyky okrem slovenciny a lamanej rustiny, ktorej je jedno ci spravi obchod s firmou z Bratislavy, z Budapesti alebo z Amsterdamu, tak sa uz zbavme tej velkonocno-dusickovo-vianocnej traumy, ked sa pol republiky presuva ku rodicom, lebo je prirodzeny vyvoj, ze ludia sa stahuju do husto obyvanych oblati, kde moze hospodarstvo fungovat efektivne a postupne budu viac a viac stracat vazby na oblast z ktorej vysli... a tych presunov Bratislava - Svidnik bude stale menej a menej --- prepojenie jednotlivych priemyselnych oblasti a oblasti s potencialom priemyselneho rastu bude dolezitejsie ako to, aby mal kazdy Slovak dobru dostupnost do BA.


toto nie je koncepcia ale krizovy scenar, ludia sa masovo stahovali do husto obyvanych oblasti pocas hosp. kriz a vojen. raz odznelo v mediach ze do viedne denne dochadza za pracou masa ludi ale v prepocte na obyvatelstvo spadovej oblasti daleko mensie % ako je to pripade BA. viac ludi na jednom mieste ako je treba nikdy neskonci dobre....

ze "jedine dialnicne spojenia do ceska/nemecka mas cez BA cize na juhu" na inom mieste konstatujes ze R1 nie je dialnica a ani nebude.


nie je to jedno ci je to dialnica alebo RC. ty si prisiel s tym ze R1 sa neda prebudovat a ja sa pytam naco ? pre pocit istoty na D26,5 pri jazde 150 km/h ?

Co sa tyka tych estakad na severe - vysoko nad 20 % resp. 30 maju len tie "najpovrchovejsie" - PB, TU-HU, prip. HU-IV a HP-LL.


no ja si pamatam ze aj tie "bezne" ako janovce-jablonov ci fricovce-svinia.

na R1 ma isto iste vyrazne vyssi podiel mostov min. 1 z pribina usekov, takisto obchvat ZV, ZV-Pstrusa; krivan lovinobana ma podiel mostov tusim nad 40 % a dlzkovo je to za 2 useky a to je len to co ma napadlo v rychlosti.


myslim ze R1 vobec, obchvat ZV nie je znama trasa takze bezpredmetne, dalej na krivan nemame cisla ale podla tych map co boli tiez asi nie. udolie krivanskeho potoka urcite ano ale to som nikdy nepopieral. ten teren celkovo poznam aj si niektore casti presiel pesi ked som fotil R2 okolo figy a mozem len povedat ze je to cca. to iste ako R1. ked sa chce mozu byt naplanovane dlhe estakady aby to bolo co najdrahsie ale nemusia....moze byt aj 10 km tunel pri ZV 2-3 pri plesivci ale ked si vezmem ako tahali dialnicu popri niektorych mestach...

no dzurinda isto na R1 az tak nekaslal, on skor len kladol doraz na dokoncenie toho, co uz na zaciatku musel zastavit plus to kde to najviac horelo (R3 oravsky podzamok, ozdany, Mengusovce-Janovce, Sitina...)


najviac to horelo pred ZA lebo tam nieco slubil....na to si vsak zobral pozicku cez novovzniknutu NDS a aj to nestihol PB. zvysok uz zvacsa vyberal sam. ozdany a figa-tornala si vydupala smk ktoru mal vo vlade a nic ine na R2 sa do konca jeho vladnutia ani nemalo zacat stavat, ledva sa zacala priprava po 5 rokoch !!! vladnutia. kludne si to pohladaj, pohronska cast bola akoze priorita a povodne sa mala dokoncit do 2005-6 cize nato ze to bolo lacne a naozaj to horelo dost slabe tempo, a pri NR az okolo 2010, tam nebola ziadna urychlena priprava proste len nejaky strednodoby vyhlad.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Jonathan » 05. Nov 2014 18:06

devil napísal:lebo je tam dialnica ktora generuje dopravu + je slabo spoplatnena a lebo je tam dolina kde sa premavka sustreduje do koridoru cez stred doliny

Cize samogeneracia intenzity. To funguje tak, ze postavim dialnicu a automaticky budu po nej jazdit auta? Toto nefunguje na madarskej M6, ani na chorvatskej A5, ako funguje na slovenskej R4 netusim, ale predpokladam, ze nic moc. Tie intenzity pod Strecnom boli aj bez dialnice. A aka je alternativa na ceste II a III triedy voci RS-RO? Rozumna ziadna. Takze skus vygenerovat nejake ine argumenty.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Jano1 » 05. Nov 2014 19:03

DrX napísal:PO-BA 434km cez Kosice: http://binged.it/1wvnY7e
PO-BA 416.5km cez Zilinu http://binged.it/1E3LEjj
rozdiel 18km v prospech D1 (cize bod rovnosti medzi R1+R2 a naokolo blizsie je 9km juzne od PO)

KE-BA 395km po R1+R2 http://binged.it/1lE2OKi
KE-BA 455km naokolo blizsie http://binged.it/10SRdF7
rozdiel 60KM

Nie je zaujimave ako to je teraz, ale ako to bude ked sa dostavia D1 a R2. D1 trasu skracuje a R2 predlzuje oproti ceste I.triedy.

DrX napísal:Ale netreba mat obavy, po dokonceni R7 bude PO-BA cez KE dokonca rovno kratsie nez naokolo blizsie, takze uz nebude ani treba pocitat "o kolko je co lepsie"

Nebude kratsie ani po R7, ale treba na to postavit uz iba 370 km neexistujucich RC prevazne oblastami s mimoriadne nizkymi intenzitami.

DrX napísal:Paci sa mi, ze vsetci *** sa jednoznacne vyhybate odpovedi na to, aka cast penazi by mala ist na rozvoj cestnej infrastruktury pre juznu polovicu Slovenska. Ale to, ze dufas, ze sa R7 nepostavi nikdy, viacmenej dava jasnu odpoved.

Ja som s pomerom 60:40 pre D1 a R1+R2 nikdy problem nemal. R7 ma prioritu aku ma. Pri BA ju treba, s rastucou vzdialenostou od BA vyznam klesa, ale chybajuce prepojenie NZ-DS by malo dostat vyssiu prioritu, ak nie ako polprofil RC tak ako cesta I.triedy.

PK napísal:Jano1:
Dakujem za urazku, potesilo, lebo vidim, ze uz nemas ine argumenty a spustas sa na najnizsiu uroven.

Rád aj nabuduce budem na stupidity takto reagovat.

PK napísal:Jano1:
Fyzika vsak nepusti, priloz si pravitko na mapu Slovenska a pozri sa ze ta ciara ide dokonca popod Zvolen. Tak neviem akym fyzikalnym zazrakom moze byt cesta naokolo cez Zilinu kratsia.
Ak by bola dialnica juhom BA - KE samozrejme R7 a nie dookola cez Trnavu tak PO - BA by bolo okolo 415km co priemernou 130km/h by bolo 3h 11m. Kolkoze je to teraz PO - BA? 3:45 idealne?
Toto mohlo byt vela rokov dozadu. A ta Stara Lubovna? SL - PO - BA 4:01. Za kolko sa teraz chodi do BA zo SL aha za 4h cez Zilinu a 3:45 cez Donovaly.
Ano zo Starej Lubovne by to mali o par minut horsie. Ale Kosicania (a cele Sk na vychod od nich) by to mali do BA za 2h 48min !!!


Pozerat na Slovensko ako na list papiera je prinajmensom scestne. Mame hornatu krajinu a tomu musi byt prisposobena aj infrastruktura.
R7 219 km, R2 od R7 po D1 bude 171 km, K.Olsany - PO 29 km Cize PO - koniec R7 v BA 419 km
Pritom PO - BA,Senecka cesta 390 km
Zo SL cez R2 by to bolo o par minut horsie cez ZA keby neexistovala D1, pretoze by bolo Povazie zapchate. Lenze po R2 by to bolo o 145 km dlhsie ako po D1, cize nepouzitelne.
Pre tych par desiatok vozidiel denne ktore chodia KE-BA sa urcite neoplati stavat super kratku D/RC. Treba riesit problemove useky, vysoke intensity a obsluznost uzemia.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod DrX » 05. Nov 2014 22:01

Jano1 napísal:Nie je zaujimave ako to je teraz, ale ako to bude ked sa dostavia D1 a R2. D1 trasu skracuje a R2 predlzuje oproti ceste I.triedy.


Kedze v Blave je znacka "Kosice D1 462 km" TERAZ, a kedze "ked sa dostavia D1" je len taky okorecky nezmysel, o ktorom uz 20 rokov len snivate a este 20 rokov budete, tak rozhodujuce je, co je teraz. A druha rozhodujuca vec je, ze za podobne peniaze, za ake sa "skracuje" D1, by sa dala skratit aj R2. To ale *** odmietaju spravit, lebo vsak oni odmietaju investovat do R2 uplne. No a Ak aj R2 cestu o trocha predlzi, tak R1 ju zas skrati (a R7 ju skrati este viac), takze juhom to bude vzdy najlepsie.

Jano1 napísal:Nebude kratsie ani po R7, ale treba na to postavit uz iba 370 km neexistujucich RC prevazne oblastami s mimoriadne nizkymi intenzitami.


A dialnica smerovana ako najlacnejsie a najkratsie spojenie troch najvacsich slovenskych miest a centier demogratickeho rozvoja Slovenska vychodu a zapadu (teda BA/TT/KE/PO kraje) je presne to, na co dialnica ma sluzit. Obsluha malych mestecok natlacenych do jednej doliny pozdlz Vahu sa da rovnako efektivne riesit obchvatmi na ceste 1. triedy.

Jano1 napísal:Ja som s pomerom 60:40 pre D1 a R1+R2 nikdy problem nemal. R7 ma prioritu aku ma. Pri BA ju treba, s rastucou vzdialenostou od BA vyznam klesa, ale chybajuce prepojenie NZ-DS by malo dostat vyssiu prioritu, ak nie ako polprofil RC tak ako cesta I.triedy.


Som rad, ze aspon jeden sa nasiel.

Jano1 napísal:Pozerat na Slovensko ako na list papiera je prinajmensom scestne. Mame hornatu krajinu a tomu musi byt prisposobena aj infrastruktura.

Ano, tomu by sa mala prisposobit infrastruktura. A malo by to byt prisposobene tak, aby sa maximalne vyuzivali doliny a prirodzene prepojenia, ktore existuju. U nas sa to tak robi na juhu, kde to potom cestu predlzuje. Ale na severe sme ochodnti vyhadzovat miliardy do dialnic a tunelov, aby sa cesta maximalne skracovala, aj ked cesty, ktore by sledovali teren by boli ovela lacnejsie.
Proste, ked je na juhu rovina, tak sa da bez problemov lacno postavit cesta, ktora bude priamou spojnicou centier. To sa ale nedeje a robia sa obchvaty, ktore cestu predlzuju (Tornala, Zvolen, najnovsia zmena na obchvate Kosic, kde zrazu R2 tahame miesto z vychodu na zapad zo severu na juh). Na severe ale ziaden problem, postavime 10 tunelov aby sme cestu skracovali. Jasne politicke riesenie.

Jano1 napísal:R7 219 km, R2 od R7 po D1 bude 171 km, K.Olsany - PO 29 km Cize PO - koniec R7 v BA 419 km
Pritom PO - BA,Senecka cesta 390 km


Standardne Janovske kuzolnictvo - o tych trasach este nie je ani zdaleka rozhodnute. Ale som ochotny sa stavit o co kolvek, ze po dostavani vsetkeho nebude PO-BA o 30km dlhsie po R2+R7 nez po D1.
Iste je, ze uz dnes, ak by existovala spojnica DS-NZ, vela ludi by jazdilo KE-BA v trase R2-R7. Ale cesta neexistuje, a potom sa argumentuje intenzitamy, ze sak tam nikto nejazdi. Fakt prekvapive, ked chyba cesta.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod devil » 06. Nov 2014 09:46

Cize samogeneracia intenzity. To funguje tak, ze postavim dialnicu a automaticky budu po nej jazdit auta? Toto nefunguje na madarskej M6, ani na chorvatskej A5, ako funguje na slovenskej R4 netusim, ale predpokladam, ze nic moc. Tie intenzity pod Strecnom boli aj bez dialnice. A aka je alternativa na ceste II a III triedy voci RS-RO? Rozumna ziadna. Takze skus vygenerovat nejake ine argumenty.


samozrejme ze budu jazdit v zavislosti AJ OD hustoty obyvatelstva a ekonomickej aktivity. vobec nic si nepochopil, na juhu je ina sidelna struktura tak npr. z RA do RS ci RV nikto nebude chodit po I/50 kym z okresu MT do okresu RK sa da ist jedine po I/18. okres RS ma podla wikipedie 104 (!) dedin ale z toho je mozno 15-20 dedin kde lokalka ide do RS po I/50 lebo ostatne idu bocnymi cestami II/III tr.

ZA-MT nema realnu obchadzku, potom samozrejme ze su tam vyssie intenzity ako na pR1ibine ked mas zvlast cestu do LV mas aj dalsie bocne cesty a keby si zratal vsetky tie intenzity tak je toho viac ako pod strecnom.

hustota obyvatelstva klesa zo zapadu na vychod. len potom je taka vec ze PO-KE maju nasobne viac obyvatelov ako ktorekolvek podobne blizke mesta/okresy a v normalnej krajine je teda ich prepojenie prioritou pred akoukovek obsluhou uzemia. v madarsku bola M6 priorita prave preto lebo juh zadunajska je velke % ludi kt. tiez platia dane tak sa na BP napojili priamo a nie blizsie naokolo cez ine mesta, ako vies ze to nefunguje alebo nebude fungovat ? R4 je prihranicny usek a nikdy tam nebudu 20-30.000 intenzity ale to nebudu ani na D3 pri skalitom je akurat D3 je x-nasobne drahsia.

Mame hornatu krajinu a tomu musi byt prisposobena aj infrastruktura.


to sme tu uz preberali, priem. nadm. vyska Sk 392 mnm, rakusko 900 mnm. cesko 430 mnm. cely juhozapad vratane BA, TT atd... do 200 mnm, KE-PO 200-250 mnm. cela BA-BB aj BA-ZA do tych 300 mnm samotna ZA "az" 340 mnm. na juhu je okolo 400 pri DT a do 500 je soroska tot vsjo. takze do tych cca. 300 mnm zije vacsina obyvatelov a tvori sa DRVIVA vacsina tovarov a sluzieb. a zase sme pri tom, kedze v podtatranskych dolinach je to viac tak Sk je hornate...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Andrej » 06. Nov 2014 16:35

okorec napísal:Ked sa dokonci HP-LL-DS, tak skoncia tieto hlupe vykriky o blizsienaokolo a ked sa pozries potom naspat na tieto diskusie, tak ti bude luto toho casu co si im obetoval.

Tiez som si to kedysi (naivne) myslel, ale tieto vykriky neskoncia zrejme nikdy. Nielen pre nevedomost tych, co tu donekonecna opakuju nezmysly, ale hlavne pre ich egoizmus, ktory z niektorych prispevkov priam krici, napr. :-)
DrX napísal:kym sa to stavia (aj) za moje peniaze, a pritom sa cesty, ktore ja potrebujem, odsuvaju, tak je dovod na to poukazovat.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod DrX » 06. Nov 2014 17:12

Podla mna je egoizmom a aroganciou jednoducho odpisat polku Slovenska a dookola len hladat dovody preco liat miliardy do infrastruktury okolo ZA (resp BA-ZA), a vychodu povedat: vy musite cakat, kym nazberate dost milard na nase tuneliky do kazdej doliny a garaze (napr Slotovsko(Zilina)-Meciarovsko(Trencin)-Belousovskej(Cadca)). A tym na juhu rovno povedat: pre vas tu peniaze nebudu, mozete jazdit cez Madarsko.

A najlepsie je, ze este mate skreslenu predstavu, ze dostavanim D1 sa vsetko vyriesi a skonci. To prave svedci o nekonecnosti vasho egoizmu: jedine, na co sa sustredite je to, co potrebujete vy. A ked to bude, tak udajne budu vyriesene vsetky problemy. V skutocnosti jedine, co sa tu deje je odsuvanie R2/R1/R7, ktore po ich dokonceni budu este stale kratsim a lepsim spojenim vsetkych juznych krajov, tj vacsiny Slovenska (s vynimkou kopcovitych koncov sveta TN/ZA a casti PO krajov). A vysledok je, ze sa cas, ked tato normalna situacia nastane, odsuva a dan za to platia okresy ako RS/LC/RA. Ale pokial slotovci nenasadnu do tankoch a R2 (a R7) nezablokuju, tak tu skor ci neskor budu, a potom nikoho nenapadne, ze ist Michalovce-Trnava by malo byt lepsie naokolo blizsie.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Andrej » 06. Nov 2014 17:35

Cize povedat severu a zapadu, kde su intenzity najvyssie a chciet priamu dialnicu z KE do BA uz egoizmom nie je? ;-)

Mozno ta prekvapim, ale osobne najviac pouzivam R1 ;)

Ja sa zase smejem o skreslenej predstave akejsi stvornasobne drahsej severnej trase oproti juznej. Pritom skutocnost je taka, ze cena za poslednych +- 75 km vysutazenych na D1 je takmer rovnaka za rovnaku dlzku R1/R2 v horsich parametroch a bez tunelov. Sam devil kedysi spominal, ze je za postavenie Visnoveho, ak bude jeho cena (bez prilahleho useku LL-Visnove) 418 mil. e a menej :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod granite01 » 06. Nov 2014 17:40

Žiaľ problém je, že po roku cca 2020, keď bude dokončená cca D1, sa začne prejavovať starnutie obyvateľstva SR a staneme sa aj čistým prispievateľom do rozpočtu EÚ. . . dve smrteľné kombinácie, ktoré budú znamenať veľmi pomalé budovanie ďalšej infraštruktúry na Slovensku napr. R3, R2 a ďalších potrebných obchvatov obcí a miest.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Jonathan » 06. Nov 2014 18:28

devil napísal: vobec nic si nepochopil
tak sa budem dalej pytat :-)

devil napísal: z RA do RS ci RV nikto nebude chodit po I/50 kym z okresu MT do okresu RK sa da ist jedine po I/18

Ano, z MT do RK sa da ist jedine po I/18, to sedi. Tiez plati, ze medzi RA a RS su okrem I/50 aj nejake dvojky. Ale ked pozeram na intenzity tychto ciest tak maloktora ma intenzitu cez 2000. Intenzita do 2000 je dedinska lokalka, ktora sa neprenenie nikam.

devil napísal:ZA-MT nema realnu obchadzku, potom samozrejme ze su tam vyssie intenzity ako na pR1ibine ked mas zvlast cestu do LV mas aj dalsie bocne cesty a keby si zratal vsetky tie intenzity tak je toho viac ako pod strecnom.

Takze z LV do NR je tiez nejaka super intenzita, ktora sa presunie na R1? Podla googlu by sa to oplatilo. Ibaze na I/51 je za LV cca 10000, ktore ale za Velkym Durom miznu a ostava 6000. Tie zvysne idu do Mochoviec. Takze ostava nam cca 3000 (pretoze do Mochoviec chodia aj z druhej strany). Ked to priratam k tym 14000 co su na I/65 tak stale nemam tych 25000 pod Strecnom. Co tam mam este priratat?

devil napísal: v madarsku bola M6 priorita prave preto lebo juh zadunajska je velke % ludi kt. tiez platia dane tak sa na BP napojili priamo a nie blizsie naokolo cez ine mesta, ako vies ze to nefunguje alebo nebude fungovat ?

M6 je cesta duchov. Za Budapestou ma este cca 20000 ale postupne klesa az 4000. Nehovoril si tu nieco o tom ze kapacitnu cestu treba stavat az vtedy ked bude v rok otvorenia vycerpana aspon polovica kapacity? Nemas tak trochu dvojaky meter?
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod DrX » 06. Nov 2014 18:54

Andrej napísal:1. Cize povedat severu a zapadu, kde su intenzity najvyssie a chciet priamu dialnicu z KE do BA uz egoizmom nie je? ;-)

Mozno ta prekvapim, ale osobne najviac pouzivam R1 ;)

2. Ja sa zase smejem o skreslenej predstave akejsi stvornasobne drahsej severnej trase oproti juznej. Pritom skutocnost je taka, ze cena za poslednych +- 75 km vysutazenych na D1 je takmer rovnaka za rovnaku dlzku R1/R2 v horsich parametroch a bez tunelov. Sam devil kedysi spominal, ze je za postavenie Visnoveho, ak bude jeho cena (bez prilahleho useku LL-Visnove) 418 mil. e a menej :-)


1. Nie je, kedze tie najvyssie intenzity na severe aj zapade su do velkej casti dane tym, ze sa tam dialnice postavili resp. ze stat dal prislub, ze ich tam postavi. Ak by bolo okolo RS dost investorov aby bola nezamestnanost pod 10%, intenzity by boli vyrazne ine.

2. Ja sa zas smejem stale skreslovanemu porovnavaniu cien na severe a na juhu. Ine ceny sa sutazili za Figela a ine za Fica/Vazneho/Pociatka. Ked chces porovnat vysutazene ceny za Figela, tak porovnavaj D1 s R4. A ak chces za Vazneho, tak porovnavaj PPP2 s PPP1/PPP3, sutazene v rovnakom case a za rovnakych podmienok a rovnakych manipulatorov. Jednoducho, ked je od Kosic po Tornalu (s vynimkou Sorosky) totalna rovina a nizina, ceny musia byt na urovni R4 a madarskych dialnic. A take ceny su primerane aj stvrtinovym intenzitam, pokial by bol princip delenia penazi pomerne, nie ako je teraz, ze vsetko na maximalne predrazenu D1 a zvysok (mozno) potom.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod PK » 06. Nov 2014 20:09

Vies co Jano1, tak ti napisem dalsie "stupidity" prepac, ale je mi ta luto, ze si taky zaslepeny a nevidis...
Ako pise DrX, netreba pozerat na Sk ako papier, ale vyuzivat topografiu Slovesnka, presne tak. Ak sa pozries na mapu, tak zistis, ze najrychlejsima, napriamejsim a najlacnejsim spojenim vychodu so zapadom je juzne spojenie BA - Surany, Dudince, Lucenec, Kosice. A jedine rozumne riesenie je co najviac sa priblizit priamemu spojeniu.
Vzdusna ciara BA - KE je 330km, KE - PO je dalsich 30km. Cize BA - PO juhom ak by sa naozaj chcelo by mohlo byt 355km. Skus ponuknut nejaku alternativu severom s rovnakymi parametrami nemas sancu... 1,5 miliona ludi na celom vychode Sk mas pokrytych... Cas z PO do BA na urovni 2h 37 minut, z Kosic do BA 2:26.
Lokalne zapchy pri ZA ktore sa daju vyriesit doslova priplacnutim kusa asfaltu ako dalsieho pruhu nedokazu ani len z promile obhajit financie pouzite na stavbu dialnice.
Cely sever mal byt automaticky stavany v parametroch rychlostnej cesty, co by nasobne znizilo naklady kvoli moznostiam pouzit vacsi sklon cesty a mensie polomery zakrut.
Vsetky tvoje porovnania tuto su robene s kompromisnymi navrhmi R1, R2, R7. Stacilo tejto stupidity. Maj gule a porovnaj to s idealnym riesenim. A to je to co som napisal vyssie.
A nechaj si tie svoje cifry ako BA - PO 390km + BA - KE 465km
A ostatnym ano tieto diskusie tuto nikdy neprestanu kym bude vitazit ludska hlupost a chamtivost. D1 ani kompletna nevyriesi situaciu na Sk a vzdy na nej ostane bilag, ze vzala financie ostatnym a na desatrocia spomalila rozvoj Slovenska.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.