Moderátor: Moderátori
okorec napísal:Jano, nerozculuj sa zbytocne, tieto pocty 3,5 miliona vs. 1,5 miliona aj tak nikto rozumny nemoze brat vazne
Ked sa dokonci HP-LL-DS, tak skoncia tieto hlupe vykriky o blizsienaokolo a ked sa pozries potom naspat na tieto diskusie, tak ti bude luto toho casu co si im obetoval.
a z vyhlaseni typu "Cize PO je cez KE obsluzeny 3x lepsie nez KE cez PO." budeme moct napisat knizku anekdot na temu dialnice na slovensku
DrX napísal:aj ta tvoja mapa ukazuje len jedno, ze hlavnymi centrami rastu budu Bratislava a Kosice, a preto ich treba spojit najkratsou a najlacnejsou cestou (R1+R2, casom R7+R2). Zelena a modra je tak na juhu stredneho Slovenska, ako je na Povazi a vsade na severe (s vynimkou 5 okresov). Proste, BA a KE su na juhu, takze napisat, ze juh straca obyvatelov ak sa obyvatelia presuvaju tam, je blbost. Je to len presun, a ten presun sa zo severnych kopcov deje uz starocia a, ako vidiet z mapy, dalej bude pokracovat.
Pri sucastnych trasach je rozdiel 200ludi/km v prospech juhu, ked zapocitam uspory pri Strecne je to narovnako. Cize hustoty su rovnake. Preco je potom na celom severe vacsia intenzita ako na juhu?
To je jasne, ze ked mam intenzitu 5000 za den tak cesta prvej triedy zvladne aj 200%-tny narast. Ale ked mas niekde 15000 (a to bolo pod Strecnom uz v roku 2000) tak tam je kazdy narast dopravy uz komplikovany. Ked spravim 100km cesty pre 5000 aut, tak v principe je to to iste ako ked spravim 20km pre 25000. Efekt je rovnaky.
odporucam sa pozriet aj na porodnost a migraciu, tzn. celkovy prirastok v okresoch, kedze dialnice sa stavaju na desiatky rokov dopredu
Pritom BB ma luxusne napojenie na BA, bude mat luxusne napojenie na KE a aj pri trasovani R3 cez Levice by mala luxusne napojenie na Budapest. Smer na Katovice a Krakov by bol pri 2+1 cez Donovaly (prip. nejaky vrcholovy cestny tunel) tiez nadpriemerne porieseny. BB skutocne nie je tak velke mesto, aby sme tade museli tahat siloumocou R3.
Prichadza nova generacia, ktora uz vie aj ine jazyky okrem slovenciny a lamanej rustiny, ktorej je jedno ci spravi obchod s firmou z Bratislavy, z Budapesti alebo z Amsterdamu, tak sa uz zbavme tej velkonocno-dusickovo-vianocnej traumy, ked sa pol republiky presuva ku rodicom, lebo je prirodzeny vyvoj, ze ludia sa stahuju do husto obyvanych oblati, kde moze hospodarstvo fungovat efektivne a postupne budu viac a viac stracat vazby na oblast z ktorej vysli... a tych presunov Bratislava - Svidnik bude stale menej a menej --- prepojenie jednotlivych priemyselnych oblasti a oblasti s potencialom priemyselneho rastu bude dolezitejsie ako to, aby mal kazdy Slovak dobru dostupnost do BA.
ze "jedine dialnicne spojenia do ceska/nemecka mas cez BA cize na juhu" na inom mieste konstatujes ze R1 nie je dialnica a ani nebude.
Co sa tyka tych estakad na severe - vysoko nad 20 % resp. 30 maju len tie "najpovrchovejsie" - PB, TU-HU, prip. HU-IV a HP-LL.
na R1 ma isto iste vyrazne vyssi podiel mostov min. 1 z pribina usekov, takisto obchvat ZV, ZV-Pstrusa; krivan lovinobana ma podiel mostov tusim nad 40 % a dlzkovo je to za 2 useky a to je len to co ma napadlo v rychlosti.
no dzurinda isto na R1 az tak nekaslal, on skor len kladol doraz na dokoncenie toho, co uz na zaciatku musel zastavit plus to kde to najviac horelo (R3 oravsky podzamok, ozdany, Mengusovce-Janovce, Sitina...)
devil napísal:lebo je tam dialnica ktora generuje dopravu + je slabo spoplatnena a lebo je tam dolina kde sa premavka sustreduje do koridoru cez stred doliny
DrX napísal:PO-BA 434km cez Kosice: http://binged.it/1wvnY7e
PO-BA 416.5km cez Zilinu http://binged.it/1E3LEjj
rozdiel 18km v prospech D1 (cize bod rovnosti medzi R1+R2 a naokolo blizsie je 9km juzne od PO)
KE-BA 395km po R1+R2 http://binged.it/1lE2OKi
KE-BA 455km naokolo blizsie http://binged.it/10SRdF7
rozdiel 60KM
DrX napísal:Ale netreba mat obavy, po dokonceni R7 bude PO-BA cez KE dokonca rovno kratsie nez naokolo blizsie, takze uz nebude ani treba pocitat "o kolko je co lepsie"
DrX napísal:Paci sa mi, ze vsetci *** sa jednoznacne vyhybate odpovedi na to, aka cast penazi by mala ist na rozvoj cestnej infrastruktury pre juznu polovicu Slovenska. Ale to, ze dufas, ze sa R7 nepostavi nikdy, viacmenej dava jasnu odpoved.
PK napísal:Jano1:
Dakujem za urazku, potesilo, lebo vidim, ze uz nemas ine argumenty a spustas sa na najnizsiu uroven.
PK napísal:Jano1:
Fyzika vsak nepusti, priloz si pravitko na mapu Slovenska a pozri sa ze ta ciara ide dokonca popod Zvolen. Tak neviem akym fyzikalnym zazrakom moze byt cesta naokolo cez Zilinu kratsia.
Ak by bola dialnica juhom BA - KE samozrejme R7 a nie dookola cez Trnavu tak PO - BA by bolo okolo 415km co priemernou 130km/h by bolo 3h 11m. Kolkoze je to teraz PO - BA? 3:45 idealne?
Toto mohlo byt vela rokov dozadu. A ta Stara Lubovna? SL - PO - BA 4:01. Za kolko sa teraz chodi do BA zo SL aha za 4h cez Zilinu a 3:45 cez Donovaly.
Ano zo Starej Lubovne by to mali o par minut horsie. Ale Kosicania (a cele Sk na vychod od nich) by to mali do BA za 2h 48min !!!
Jano1 napísal:Nie je zaujimave ako to je teraz, ale ako to bude ked sa dostavia D1 a R2. D1 trasu skracuje a R2 predlzuje oproti ceste I.triedy.
Jano1 napísal:Nebude kratsie ani po R7, ale treba na to postavit uz iba 370 km neexistujucich RC prevazne oblastami s mimoriadne nizkymi intenzitami.
Jano1 napísal:Ja som s pomerom 60:40 pre D1 a R1+R2 nikdy problem nemal. R7 ma prioritu aku ma. Pri BA ju treba, s rastucou vzdialenostou od BA vyznam klesa, ale chybajuce prepojenie NZ-DS by malo dostat vyssiu prioritu, ak nie ako polprofil RC tak ako cesta I.triedy.
Jano1 napísal:Pozerat na Slovensko ako na list papiera je prinajmensom scestne. Mame hornatu krajinu a tomu musi byt prisposobena aj infrastruktura.
Jano1 napísal:R7 219 km, R2 od R7 po D1 bude 171 km, K.Olsany - PO 29 km Cize PO - koniec R7 v BA 419 km
Pritom PO - BA,Senecka cesta 390 km
Cize samogeneracia intenzity. To funguje tak, ze postavim dialnicu a automaticky budu po nej jazdit auta? Toto nefunguje na madarskej M6, ani na chorvatskej A5, ako funguje na slovenskej R4 netusim, ale predpokladam, ze nic moc. Tie intenzity pod Strecnom boli aj bez dialnice. A aka je alternativa na ceste II a III triedy voci RS-RO? Rozumna ziadna. Takze skus vygenerovat nejake ine argumenty.
Mame hornatu krajinu a tomu musi byt prisposobena aj infrastruktura.
okorec napísal:Ked sa dokonci HP-LL-DS, tak skoncia tieto hlupe vykriky o blizsienaokolo a ked sa pozries potom naspat na tieto diskusie, tak ti bude luto toho casu co si im obetoval.
DrX napísal:kym sa to stavia (aj) za moje peniaze, a pritom sa cesty, ktore ja potrebujem, odsuvaju, tak je dovod na to poukazovat.
tak sa budem dalej pytatdevil napísal: vobec nic si nepochopil
devil napísal: z RA do RS ci RV nikto nebude chodit po I/50 kym z okresu MT do okresu RK sa da ist jedine po I/18
devil napísal:ZA-MT nema realnu obchadzku, potom samozrejme ze su tam vyssie intenzity ako na pR1ibine ked mas zvlast cestu do LV mas aj dalsie bocne cesty a keby si zratal vsetky tie intenzity tak je toho viac ako pod strecnom.
devil napísal: v madarsku bola M6 priorita prave preto lebo juh zadunajska je velke % ludi kt. tiez platia dane tak sa na BP napojili priamo a nie blizsie naokolo cez ine mesta, ako vies ze to nefunguje alebo nebude fungovat ?
Andrej napísal:1. Cize povedat severu a zapadu, kde su intenzity najvyssie a chciet priamu dialnicu z KE do BA uz egoizmom nie je?
Mozno ta prekvapim, ale osobne najviac pouzivam R1
2. Ja sa zase smejem o skreslenej predstave akejsi stvornasobne drahsej severnej trase oproti juznej. Pritom skutocnost je taka, ze cena za poslednych +- 75 km vysutazenych na D1 je takmer rovnaka za rovnaku dlzku R1/R2 v horsich parametroch a bez tunelov. Sam devil kedysi spominal, ze je za postavenie Visnoveho, ak bude jeho cena (bez prilahleho useku LL-Visnove) 418 mil. e a menej
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.