Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Nove hlasovanie od 14.12.2010 (Po pade PPP1+PPP3)

2016
2
1%
2017-2018
29
15%
2019-2020
41
21%
po r. 2020
128
64%
 
Celkový počet hlasov : 200

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod black1 » 07. Nov 2014 06:57

myslis keby staviame prednostne R2 a vykasleme sa na TEN-T D1 unia by s tym suhlasila?
Obrázok používateľa
black1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 274
Obrázky: 1
Založený: 30. Okt 2013 10:08
Bydlisko: Podhájska

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Andrej » 07. Nov 2014 10:39

DrX napísal:1. Nie je, kedze tie najvyssie intenzity na severe aj zapade su do velkej casti dane tym, ze sa tam dialnice postavili resp. ze stat dal prislub, ze ich tam postavi. Ak by bolo okolo RS dost investorov aby bola nezamestnanost pod 10%, intenzity by boli vyrazne ine.

R1 po BB sa dokoncila cely 1 rok po D1 po ZA v priblizne rovnakej dlzke. Napriek tomu su na R1 za NR len priblizne polovicne intenzity, a este aj tie su do znacnej miery tvorene prave vodicmi zo severu pre nedokoncenu D1
DrX napísal:2. porovnavaj D1 s R4

Ano, ceresnicky z torty mozeme povytahovat a zvlast tie najextremnejsie :) napr. D1 Janovce-Levoca, 7 mil. e / km, R4 PO, sev.obchvat 32 mil. e / km (ked uz si vytiahol tu R4 :) )
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod DrX » 07. Nov 2014 12:11

black1, unia nam dala v minulom programovom obdobi na Rky viac penazi, nez sme boli schopni spotrebovat. Cize ak by nebolo statneho politickeho ignorantstva, bolo by z R2 postavene ovela viac a unia by z tym nemala problem. Ked mala unia niekedy s niecim problem, tak to bola prilisna koncentracia projektov na D1 a D3 do Zilinskeho kraja, co bol dovod, preco *** vymysleli PPP3.

Andrej, jednotlivosti. Vyhlasil stat niekedy vobec oficialny datum, kedy chce mat R2 po KE? Pre D1 a D3 ich vyhlasil uz hromadu - a aj ked samozrejme nic z toho nedokaze splnit, dava tym jasne na javo, ze to co je mimo D1/D3 ma hlboko niekde.

PS: Re R4 KE-HU, je to v skutku ceresnicka - jedina postavena D/RC v Kosickom kraji od zriadenia *** republiky.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Jano1 » 07. Nov 2014 18:15

PK napísal:Vzdusna ciara BA - KE je 330km, KE - PO je dalsich 30km. Cize BA - PO juhom ak by sa naozaj chcelo by mohlo byt 355km.

"Vzdusna ciara" to mam najradsej. :lol: Pokial si si nevsimol, tu sa pise o cestach.

Budeme si vo velkom stavat R2 a tesit sa z intenzit 4,5-6,5 tisic voz./24h(scitanie 2010) na R2. Kym na "paralelnej" severnej D1 su hodnoty od 11,5 do 20 tisic v/24h (scitanie 2010).

DrX napísal:Jednoducho, ked je od Kosic po Tornalu (s vynimkou Sorosky) totalna rovina a nizina, ceny musia byt na urovni R4 a madarskych dialnic.

A na tej totalnej rovine a nizine bude treba tunel Plesivec dlzky 2572 m.
http://www.ndsas.sk/prehlad-tunelov/44806s
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod DrX » 07. Nov 2014 19:36

Jano1 napísal:Budeme si vo velkom stavat R2 a tesit sa z intenzit 4,5-6,5 tisic voz./24h(scitanie 2010) na R2. Kym na "paralelnej" severnej D1 su hodnoty od 11,5 do 20 tisic v/24h (scitanie 2010).


Nie, zavrieme cely juh a vychod Slovenska. A na severozapade postavime dialnice a budeme tahat investorov, ktori vyvolaju intenzity, a potom budeme dalej pozadovat este drahsie dialnice.

Jano1 napísal:A na tej totalnej rovine a nizine bude treba tunel Plesivec dlzky 2572 m.
http://www.ndsas.sk/prehlad-tunelov/44806s


Bolo by zajimave vediet, ktory tunelar vymyslel, ze tam treba tunel. Kazdopadne, ci bude nie je este vobec rozhodnute. A podla mna tam pozdlz zeleznice aj pozdlz rieky Slana je hromada miesta. Ale ked beton-tunelari chcu ryzovat, tak 2.5km tunel sa da lahko vycarovat. Som celkom ochotny sa stavit, ze sa ten tunel nikdy nepostavi. BTW, je niekde nakres kadial by mal ist?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod ANDi » 07. Nov 2014 23:34

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=9446

Jano netrep, navrhnuty je tam povrchovy variant, ale aj tunel o vyse kilometra kratsi 1,385 km. Na juznej trase budu teda zrejme 3 tunely...
0,450 km Sliac
1,385 km Plesivec
4,650 km Soroska

To sa so severom nemoze vobec porovnat.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Jano1 » 08. Nov 2014 20:11

Ja netrepem, ale pouzivam oficialnu informaciu NDS, kde je medzi tunelmi na R2 uvedeny tunel Plesivec dlzky 2572m.
A mozem len zopakovat link.
http://www.ndsas.sk/prehlad-tunelov/44806s

Ci to tak bude, alebo nie sa mozeme dohadovat mozno aj niekolko rokov. Ale cca 10 km vzdialena R2 mala v roku 2010 intenzitu 4,5 tisic voz./24h. To naisto na D1 az po KE nehrozi.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod i15 » 08. Nov 2014 20:33

Plešivec = Turany-Hubová... posledný úsek, ktorý sa postaví na R2 ZV-KE.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Andrej » 08. Nov 2014 20:42

V oblasti Plesivca su 2 tunelove varianty a 1 povrchovy. Vsetky su velmi narocne, kedze ide o udolie medzi strmymi svahmi narodneho parku zastavane obcou. Takze povrchovy variant je vedeny ako estakada s mnohymi prelozkami a vyvolanymi investiciami (napr. nove ihrisko). Kratsie, tunelove varianty su setrnejsie k obci, pricom kratsi tunel zasahuje do rekreacnych zariadeni a v podstate do okraje obce, preto je odporucany variant s dlhsim tunelom.

Inak ani tunel Sliac nie je isty, obyvatelia Sliacu presadzuju juzny variant s 10 km tunelov. Co je samozrejme nezmysel.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod DrX » 08. Nov 2014 21:06

Dik za info a link na mapu. Dufajme, ze ked na ten usek aj realne dojde, tak tunelari nevyhraju. Modry variant, ktory ide pozdlz zeleznice, by nemal mat ziaden velky problem.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Andrej » 08. Nov 2014 21:27

Modry variant moze mat mnozstvo problemov, zvlast ked je uz schvaleny novy zakon o posudzovani EIA. Osobne si myslim, ze sa tento usek bude este posudzovat nanovo a vzniknu nove varianty. Navratnost ktorehokolvek z terajsich variantov je totiz velmi dlha a EU by na to neuvolnila peniaze z fondov.

A ktovie, ako dopadne aj udolie Krivanskeho potoka, ci pocas vypracovavania DSP nakoniec nezistia, ze tunel vyjde lacnejsie ako toto
http://dtonline.sk/admin/datas/usr/3117 ... 1-I_50.JPG
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod DrX » 08. Nov 2014 21:37

Ohladom Krivanskeho potoka si myslim, ze tam su urcite aj dalsie alternativy. Napr. spravit zarezy do svahu aj nad sebou (na styl R1), ked v doline uz nie je miesto. Urcite to vyjde lacnejsie nez tunel alebo extremne vela viaduktov.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Andrej » 08. Nov 2014 22:01

Zarezy nad sebou ako na R1 by v tomto useku vysli podstatne drahsie - nejedna sa o sopecne pohorie, do ktoreho sa zarezy ale aj tunely robia velmi jednoducho.

Mna by zaujimalo, ci by nebola priechodna alternativa s nizsou navrhovou rychlostou, ktora by od Podkrivana v podstate sledovala zeleznicu. Problemom vsak moze byt chraneny Krivansky potok. Kazde riesenie tu vsak bude velmi drahe.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod mareks96 » 08. Nov 2014 22:27

Tuto vidime ako su obe trasy, aj secerna aj juzna financne narocne... My nemame rovinatu krajinu ako madari, my mame krajinu s velkym mnozstvom pohori a velkym mnozstvom roznych podlozi, takze cena sever vs. Juh nie je az tak priamociary ako sa na prvy pohlad zda... Toto pisem hlavne kvoli DrX
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 500
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod DrX » 08. Nov 2014 23:19

Podla mna je toto porovnatelne skor s Povazskou Bystricou, a tak ako tam dufam, ze sa nakoniec postavi viadukt (aj ked samozrejme, kedze toto nie je na severe, tak bude menej megalomansky a nebude tam 5 exitov). Napr. priamo nad sucasnou cestou to mozu rovno postavit, kludne aj v polprofile.

A nie, este stale podla mna plati, ze juzna trasa je zlomkom severnej, ako bolo jasne ukazane na porovnatelnych usekoch vysutazenych v porovnatelnych casoch (PPP2 vs. PPP1/3) alebo "najnarocnejsie useky R2" obchvat Tornale/Figy a Ozdian. Jednak teren je zlomkovo jednoduchsi (aj v najtunelarskejsej verzii tri tunely proti desiatim), prekonavana nadm. vyska ovela mensia, je to vyrazne kratsie, menej osidlena dolina, a jednak sa stava v parametroch RC, cize netreba dodrziavat extremne normy.

Andrej, hej, znizit navrhovu rychlost a ist pozdlz zeleznice by mohlo byt financne rozumne riesenie. Uvidime, co sa este do roku 2020, ked sa to zacne realne riesit, udeje.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod eric987 » 09. Nov 2014 21:23

aka je tam trz vlastne navrhova rychlost? a nerad by som tu rozprudil zasa nejaku diskusiu tak len strucna poznamka - zakladny rozdiel v normach je min. sirka pre plny profil 22,5 vs 24,5, 60 vs 80 navrhova rychlost (60 tusim ze len v intravilane miest, inak je holy nezmysel vyrabat bodove zavady na R-kach) o 1% vecsi povoleny sklon pri R - takze az na ten sklon ziaden extremny rozdiel :)
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod devil » 15. Nov 2014 13:50

Ano, z MT do RK sa da ist jedine po I/18, to sedi. Tiez plati, ze medzi RA a RS su okrem I/50 aj nejake dvojky. Ale ked pozeram na intenzity tychto ciest tak maloktora ma intenzitu cez 2000. Intenzita do 2000 je dedinska lokalka, ktora sa neprenenie nikam.


to je tvoj nazor. aj intenzita 200 je intenzita ktora sa scasti prenesie tak ako intenzita 20.000. ale stale to nechapes, ked su roztrusene dediny tak su aj roztrusene intenzity.

Takze z LV do NR je tiez nejaka super intenzita, ktora sa presunie na R1? Podla googlu by sa to oplatilo. Ibaze na I/51 je za LV cca 10000, ktore ale za Velkym Durom miznu a ostava 6000. Tie zvysne idu do Mochoviec. Takze ostava nam cca 3000 (pretoze do Mochoviec chodia aj z druhej strany). Ked to priratam k tym 14000 co su na I/65 tak stale nemam tych 25000 pod Strecnom. Co tam mam este priratat?


isteze dalej od NR su nizsie intenzity tak ako aj dalej zo ZA. strecno je 10-15 km za ZA tak si daj 10-15 km za NR, spocitaj I/65 + I/51 + III/64033 dokopy do 30.000 a to este neboli spocitane vsetky c. III. tr. cize aj bez R1 viac ako 25.000.

M6 je cesta duchov. Za Budapestou ma este cca 20000 ale postupne klesa az 4000. Nehovoril si tu nieco o tom ze kapacitnu cestu treba stavat az vtedy ked bude v rok otvorenia vycerpana aspon polovica kapacity? Nemas tak trochu dvojaky meter?


podla utadat potom znovu narastie na 8.500. urcite to nie je dost na plny profil. na druhej strane M6 postavili az ked stala vacsina M0/1/3/5/7. takze postavit M6 kvoli 0,5-1 mil. ludi v lahsom terene a po dokonceni dolezitejsich dialnic bola hlupost ale postavit ZA-PO kvoli porovnatelnemu poctu ludi v daleko narocnejsom terene mala byt priorita ze ?

Zarezy nad sebou ako na R1 by v tomto useku vysli podstatne drahsie - nejedna sa o sopecne pohorie, do ktoreho sa zarezy ale aj tunely robia velmi jednoducho.


nicim nepodlozene. ty si uz aj geolog ze mozes taketo nieco vyhlasit....

Ci to tak bude, alebo nie sa mozeme dohadovat mozno aj niekolko rokov.


mozeme ale to ze na ZA-KE je 20-25 km tunelov a desiatky km estakad natvrdo naprojektovanych je proste fakt.

R1 po BB sa dokoncila cely 1 rok po D1 po ZA v priblizne rovnakej dlzke. Napriek tomu su na R1 za NR len priblizne polovicne intenzity, a este aj tie su do znacnej miery tvorene prave vodicmi zo severu pre nedokoncenu D1


intenzita dopravy v roku 2000 na "cerstvej" D1 Trenčín - Ladce 11203, 11717, 11398. pred TN ledva 13.000.

scitanie bolo v 2010 ked pR1bina este nebola. okrem toho to su intenzity ktore sa na tuto trasu vratili, davno predtym sa tiez chodilo cez donovaly.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod mareks96 » 15. Nov 2014 13:57

Faktom ale zostava ze cesty na severe kapacitne nepostacuju doprave kdezto tie na juhu postacuju. A osobne si myslim ze teraz je uz tendrovanie a vystavba v takej faze ze tieto hadky su uz fakt bezpredmetne.
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 500
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod devil » 15. Nov 2014 15:20

tema je ze kedy bude spojenenie nie ze kde co je postacuje. pocitam ze ked BA-ZA-KE je 440 km tak chyba 120 km cize 73% trasy je uz dialnica co nie je malo ale aj ten zvysok zahrna nejake 4pruhy a MUK. snad ds-tur, jan-jab a fri-svi dokazu odovzdat do roka a bude to 85 %. to uz by malo byt spojenie ako hrom - keby nebolo blizsie naokolo.

co sa tyka kapacity pre mna je zaujimava priemerna rychlost. a ta na juhu je celkovo nizsia ako na severe. prejazd ZV je taky isty ako prejazd ZA, ked chces porovnat porovnatelne dlhe casti bez D tak 70 km ZA-iva mas vacsinou priem. 60-ku a 80 km ZV-RS mas priemer 70-ku.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Jano1 » 15. Nov 2014 21:09

devil napísal: pocitam ze ked BA-ZA-KE je 440 km tak chyba 120 km cize 73% trasy je uz dialnica

Od zaciatku D1 v Petrzalke po krizovatku Budimir to bude zrejme 426-427 km, v prevadzke je 318 km (vratane polprofilu 7 km), chyba okolo 108 km, vo vystavbe je priblizne 87 km.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Peterman » 28. Nov 2014 08:25

R7 ma mimoriadne veľký význam, ani si to možno neuvedomujeme. Výrazne pomôže spojeniu východ - západ, po určitom presune dopravy zo severného ťahu na R2 a trasu cez cez Donovaly (aj cez Brezno), možno este výraznejšie očakávať presun dopravy na R7. Bude to v podstate najvýhodnejšie spojenie BA - KE, aj pre diaľkový tranzit. Prosím neoperujme stále tým, ze na severe je najviac priemyslu. Okolo budúcej R7 je hlavne na západe veľa nadnárodných fabrík a ich napojenie na tuto cestu bude len prínosom (a v prípade hotovej R3 sever-juh este viac), a pomohla by aj výrazne väčšiemu rozvoju južných okresov najmä v pase od Lučenca cez Veľký Krtíš, Krupinu, Šahy a Levice. A v neposlednom rade aj socio-politický faktor, ktorý v mnohom hra väčšiu úlohu pre obyčajného obyvateľa - ide o územia s národnostne zmiešaným obyvateľstvom, bolo by to veľké plus !!!
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Andrej » 28. Nov 2014 10:01

Suvisla R7 v plnom profile nema ziadnu navratnost. Otazna je tiez navratnost v 1/2 profile od NZ po LC. Skratenie o cca 20 km oproti R1+R2 je velmi slaby argument, casova uspora pre par tisic voz., ktore jazdia BA-KE je pre 1/2 profil a narocny teren mozno aj nulova, naklady obrovske. Pritom pre obyv. medzi NZ a LC by mala porovnatelny efekt suvislejsia prelozka cesty I/75 s navrhovou rychlostou 80 km/h, spolu s prelozkami ci rekonstrukciami dalsich ciest, ktore sa na nu napajaju.

R7 BA-DS, pripadne po NZ ma velky vyznam a mala by sa stat vacsou prioritou, s tym plne suhlasim.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Peterman » 28. Nov 2014 10:54

Áno v plnom profile momentalne po Nove Zámky a po Lučenec 1/2 profil. Ten terén tam poznám, je to zvlnené prostredie, pahorkatina, ale aj ten polprofil by veľmi, veľmi pomohol jednak diverzifikácii ciest v smere východ - západ a naopak a sucasne rozvoju regiónu. Aj to jeden s plusov diaľnic. Netlacme všetko na jeden koridor. Práve v oblasti Galanta - DS - NZ je dosť významných firiem, ale od Levíc cez Veľký Krtíš po Lučenec je to ako zabudnutá krajina, pritom ma potenciál - lebo sa môže stať, ze sa nám niektoré lokality úplne vyľudnia. Ide aj predsa o to aby aj o rozvoj regiónov. Aj tieto stavby v mnohom pomôžu, i ked si to v prvom momente mnohí ani neuvedomujene. (Aby sieť diaľnic bola primerane rovnomerne po celom území krajiny)
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Andrej » 28. Nov 2014 11:30

A preco by tuto funkciu nemohla plnit kvalitna cesta I.triedy, ktora je v tomto terene vyrazne lacnejsia? Ani vyspele Rakusko nema rovnomerne postavenu dialnicnu siet, najhustejsia je tam, kde je najviac obyv., odlahle oblasti obsluhuju statne cesty.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Peterman » 28. Nov 2014 11:43

Andrej, veď v princípe hovoríme to iste. Písal som primerane rovnomerne, to zohľadňuje aj hustotu osídlenia, .. Atd.
Len ide aj o to aby sa veci riešili systémovo a koncepčne, to mi tu u nás chyba na každom kroku, snáď v každej oblasti. Aby sa niečo urobilo s ohladom na budúci možný rozvoj.
Ked to tak sledujem neskutočne veľa veci sa rieši ad hoc, bez pohladu a potrieb do budúcnosti. A potom o 10-15 rokov sa všetko rieši na novo, pripadne sa už existujuce riešenie zruší a buduje sa druhý krát, namiesto toho aby sa rátalo s dobudovanim... a stalo by to menej prostriedkov.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.