Stránka 116 z 124

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2020 16:13
od devil
tych 150 km je asi preklep.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2020 20:20
od cPalo
od devil » 07. Jan 2020 17:13
tych 150 km je asi preklep.


je tam slovko cirka, lebo som to len odhadol.
nemám podklady, ale keď som to meral (úseky) cez google, tak mi vyšlo okolo 140 km

Veď km od Ba je ZV približne ako ZA (3km rozdiel),
potom na R2 máš 18km úsek (DT) a ďalej máš polprofil Ožďany (5km) a Tornaľu (13km), Ke už rátať nemôžeš a od K.Olšian 9km po Bidovce.
D1 máš MT 15km Ivachnová-PO 141 km a 32km Po-Bidovce

či som na niečo zabudol?

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2020 21:18
od Kvík
Najskôr asi zarátať všetko, čo je na juhu a nie je D/R... ale ani tak mi ten výpočet nedáva celkom zmysel.

Ja to mám cez ZV obvykle 412 km a cez ZA 455 km, teda 37 km rozdiel. Až do MI bude rozdiel ešte o niečo menší.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2020 12:08
od devil
aha ty si myslel ze severom je viac postavenych dialnic.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 11:20
od pa3ck
Trochu na odľahčenie: Dnes sa v Bratislave konajú oslavy 10. výročia dokončenia Ficovej diaľnice Bratislava - Košice :D

https://www.facebook.com/events/5389480 ... 0416565849

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2020 15:05
od DrX
2022
"Z Miškolca do Košíc sa bude jazdiť po rýchlostnej ceste do roku 2022, nový most cez Dunaj bude pár mesiacov meškať. Vyplýva to zo stretnutia maďarského ministra zahraničných vecí Pétera Szijjártóa s ministrom hospodárstva Richardom Sulíkom."
viewtopic.php?f=35&t=24876

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2020 15:19
od pa3ck
Už len postaviť R4 Haniska - Oľšany a dokončiť prešovský tunel a máme dokonca diaľnicu Žilina - Ružomberok...

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2020 16:26
od DrX
A uz len Sorosku a Jablonov-Haniska, a mame aj Roznava - Zvolen/BB :-)

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2020 19:37
od shmirgel
Uz by to chcelo update hlasovania a pridat polozky 2025, 2030, 2035, 2040, ... :)

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2020 10:34
od nevo83
Zistenie HN: Diaľnica spojí Bratislavu a Košice o pol roka skôr
Zdroj: TASR/Oliver Ondráš
Nekonečný príbeh, alebo aj nočná mora pre politikov a motoristov. I tak sa dá nazvať diaľnica D1 z Bratislavy do Košíc. Desaťročia sľubov o jej dokončení z úst ministrov dopravy – od Alexandra Rezeša až po Árpáda Érséka – sa nenaplnili. Naposledy sa sprejazdnenie posunulo dokonca až na rok 2026. Napriek tomu sa hlavné mesto a metropola východu už o rok spoja. Vďaka Maďarsku.

Skoršie ukončenie
Dopomôže k tomu 60-kilometrový úsek medzi Miškovcom a hranicami Slovenska, ktorý sa napojí na našu rýchlostnú cestu z Milhoste do Košíc. Podľa pôvodných plánov mal byť hotový začiatkom roka 2022. No bude už o pol roka skôr. „Predpokladaný termín dokončenia projektu je koniec augusta 2021,“ povedal pre HN hovorca maďarského ministerstva dopravy András Hideg. K úplnému prepojeniu dopomôžu aj v decembri otvorené štyri pruhy diaľnice M15, končiacej sa pri obci Rajka pri Bratislave. Slovensko tak vďaka južným susedom príde o status jedinej krajiny v celej Európskej únii, ktorá nemá diaľnicou prepojené dve najväčšie mestá.

Ušetrí sa polhodina
Ako ďalej spresnil Hideg, práce na trase Miškovec – Tornyosnémeti prebiehajú podľa plánov a aktuálne je hotová už takmer polovica úseku. Podľa šéfa Výskumného ústavu dopravného Ľubomíra Palčáka nová cesta, ktorá ušetrí šoférom zhruba pol hodiny času, prinesie odklon časti premávky zo slovenských diaľnic. „Prepojenie Bratislavy s Košicami nie je len o tom, že niekto chce ísť z jedného mesta do druhého. Potrebujeme touto diaľnicou obslúžiť celé územie Slovenskej republiky,“ upozornil Palčák.

Košice a Bratislava. Tieto dva póly Slovenska sa zatiaľ nepodarilo spojiť žiadnej vláde. A aj napriek dlhoročným sľubom má posledný chýbajúci kus skladačky, úsek pri Ružomberku, k realizácii ešte roky. Maďari sú však k prepojeniu čoraz bližšie. Už v decembri otvorili štyri pruhy M15 pri Bratislave a práce na druhom konci krajiny prebiehajú tiež vo veľkom. Napojenie Miškovca k štátnym hraniciam avizuje maďarský správca infraštruktúry na august budúceho roka, pritom podľa pôvodných plánov mala byť cesta až v roku 2022. „Práce na ceste prebiehajú podľa plánov,“ povedal hovorca András Hideg a priblížil, že dva stavané úseky sú rozpracované na 30 percent a jeden na 50. Maďari dostali na 60-kilometrovú cestu z Bruselu pol miliardy eur.

Odlev dopravy
Čo bude dokončenie maďarskej diaľnice znamenať pre Slovákov? Podľa šéfa Výskumného ústavu stavebného Ľubomíra Palčáka to môže znamenať odklonenie časti dopravy zo slovenských diaľnic. „Nepočítam, že to bude veľké percento. Určite ju budú využívať podnikatelia z bratislavského regiónu, ktorí chodia pravidelne do Košíc,“ povedal Palčák. Dodal však, že prepojenie Bratislavy s Košicami nie je len o tom, že chce niekto ísť z jedného mesta do druhého súvislou diaľnicou. „Potrebujeme touto diaľnicou obslúžiť celé územie Slovenskej republiky, ktoré je dôležité,” povedal Palčák.

Čo sa týka nákladnej dopravy, tam k veľkým zmenám podľa združenia dopravcov Česmad nedôjde, Maďarsku sa totiž naši kamionisti vyhýbajú kvôli problematickému váženiu. „Znamená to, že kamión sa odváži na jednej hranici a je v poriadku a na druhej stanici je preťažený. O kvalite váh v Maďarsku sa diskutuje dlhodobo a toto môže byť bod, ktorý bude dopravcov brzdiť,“ povedal viceprezident združenia Pavol Hudák.

Význam pre región
Ceny za mesačnú alebo 10-dňovú diaľničnú známku sú u južných susedov rovnaké ako u nás. Rozdiel je však v cene ročnej známky, ktorá stojí 124 eur, čo je viac ako dvojnásobok tej slovenskej. Zaujímavosťou sú však lacnejšie regionálne známky, ktoré v Maďarsku fungujú taktiež. Práve východnému regiónu by tak dokončenie diaľnice mohlo pomôcť najviac. Košický kraj sa novému napojeniu, hoci za hranicami, už teraz teší. „Dobudovaním diaľnice M30 až k R4 sa výrazne skráti cesta do hlavného mesta cez územie Maďarska, a to najmä v zime, keď sú podmienky mimo diaľnic na našich cestách komplikované predovšetkým cez horské priechody,“ povedala hovorkyńa kraja Anna Terezková.

Dostavba by podľa Terezkovej mohla pomôcť aj rozvoju priemyslu na oboch stranách hranice. „V našom prípade by to mohlo prispieť k dobudovaniu strategického parku Haniska, ktorý by mohol byť pre investorov silným faktorom, prečo prísť na východ, podnikať tu a vytvoriť nové pracovné miesta,“ dodala. Košický a Prešovský kraj sú regióny s najnižším počtom vybudovaných diaľnic. Stavebné práce tu v súčasnosti prebiehajú na dvoch úsekoch obchvatu Prešova. Dokončenie košického obchvatu zatiaľ stále viazne vo fáze obstarávania. Maďari si dokončením M30 splnia aj medzinárodný záväzok o vybudovaní prepojenia Baltského mora s Egejským koridorom Via Carpatia, ktorý má pomôcť východnému regiónu.

Text v texte:
Prioritou novej vlády, ako aj nového vedenia diaľničnej spoločnosti má byť okrem D1 aj kysucká D3, ktorá sa stane súčasťou dôležitého severo-južného európskeho koridoru.


Podľa odborníka Ľubomíra Jánošku, ktorý rieši dopravu v žilinskej župe, prehralo Slovensko boj o tranzitný koridor východ-západ už dávno. Pôvodne sa totiž plánovalo spojenie Ukrajiny s Norimbergom práve cez našu krajinu. Poliaci nás však predbehli a za jedno desaťročie dokončili spojenie Berlín – Katovice – Kyjev – Rusko. Hotové je aj spojenie Balkánu s Frankfurtom cez Maďarsko. „Z dopravných koridorov TEN T nám ostal jediný, a to sever-juh, ktorý tvoria úseky D3, D1 a D4, ako najvýchodnejší diaľničný koridor Európskej únie,“ povedal Jánoška.

https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/21 ... RiU0cjPR6g

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2020 11:41
od masterplan
hanba! Madari nam davaju na frak! tohto sa tu u nas my nikdy v zivote nedockame aby nieco bolo v predstihu odovzdane.. a nie to este pol roka! co vy na to pan minister Dolezal spolu so sefmi NDS a ZSR? najvyssi cas zacat si brat priklad zo severnych aj juznych susedov.. ked uz sme tak neschopni a impotentni, OD-KU-KA-VAJ-ME ako sa to robi! bod po bode, krok za krokom..

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2020 11:59
od DrX
Nie je co odkukavat. Nikto v Europe si nevybral, ze CHCE prepojit dva konce svojej krajiny tym najzlozitejsim sposobom naokolo blizsie cez desiatky tunelov a kopcov, pokial je moznost ist po rovine. U nas to Meciar so Slotom tak zariadili a odvtedy to generacie *** ministrov a riaditelov len dalej tlacia, a stale nedokazu dokoncit. Najlepsia sranda je, ze toho nie sme schopni ani s financiami EU. Cize mozeme byt radi, ze su aspon tie, a mozno sa D1 dokonci v r. 2035 (kedy bude v dostatocnej miere dorobene aj R1+R2, aby sa naokolo blizsie jazdit aj tak nemuselo). Bez tych EU penazi a s *** megalomanskym planovanim by sa zilinske a presovske tunely stavali este do roku 2300.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2020 12:11
od feci
'Slovensko tak vďaka južným susedom príde o status jedinej krajiny v celej Európskej únii, ktorá nemá diaľnicou prepojené dve najväčšie mestá.' - Rumunsko, Lotyšsko, Estónsko? Polsko má Varšavu spojenú s Krakowom cez Nemecko

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2020 12:54
od IceFox
Na spojenie dvoch najväčších miest chýbajú 2 (slovom dva) úseky na D1:
Turany - Hubová
LL - Višňové - Dubná Skala.
Všetko ostatné je postavené alebo sa jakž-takž stavia (vynímajúc pokračovanie D1 za KE na hranice Ukrajiny). Tak to tu nevykresľujte ako keby bola D1 len po ZA a za ňou už nič. To, že stavby a súťaže flákajú je vec druhá.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2020 13:16
od metelesku.blesku
Poľsko to má nie cez Nemecko, ale cez Lodž a Wroclav po S8. Bližšienaokolo :D

IceFox, zabudol si na Hubová - Ivachnová. Aj keď tá má staviteľa, je kvôli papierovačkám cca. v rovnakej fáze ako Višňové (+ - pár mesiacov).
Každopádne, nepostavený a nerozostavaný chýba iba jeden (1) úsek o dĺžke 13,5 km, ktorý podľa mnohých tunajších diskutujúcich ani nie je potrebný. Tak načo sa vlastne sťažovať, že?

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2020 13:22
od pa3ck
Len je otázka, či poľské S-ká môžeme považovať za diaľnice...

V každom prípade, naozaj diaľničné spojenie je po A2-A1-A4, takže do Nemecka zachádzať netreba

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2020 13:29
od metelesku.blesku
Len tak námatkovo, pohľad na križovatku S8 s cestou II. triedy 482: https://goo.gl/maps/qzELqyLYGL5NSxSY7
Celá S8 je navyše postavená s rezervou pre tretie pruhy.

Poľské S-ká sú viac diaľnice, ako naše R-ká, ktoré už diaľnicami sú aj oficiálne papierovo.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2020 13:36
od Miro
Naše R-ká sú diaľnicami len v zákone o cestnej premávke, čím sa ale de facto nič nezmenilo, pretože aj predtým platili úplne rovnaké pravidlá na D aj R.

Inak sa stále rozlišujú.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2020 13:39
od feci
Pri Polsku ma zradili mapy seznamu kde A1 medzi Piotrków Trybunalski a Čestochova nie je zaznačená ako dialnica a S8 je zakreslená inou tiredou ako ostatné dialnice

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2020 13:45
od pa3ck
Miro napísal:Naše R-ká sú diaľnicami len v zákone o cestnej premávke, čím sa ale de facto nič nezmenilo, pretože aj predtým platili úplne rovnaké pravidlá na D aj R.

Inak sa stále rozlišujú.

D a R sú v podstate dve triedy diaľníc aj podľa cestného zákona

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2020 14:23
od metelesku.blesku
Len potom stojí za úvahu, ako je na tom "zle" so spájaním veľkých miest aj náš český sused, ktorý má dve najväčšie mestá spojené len vďaka tomu, že to druhé najväčšie stojí v ceste medzi Prahou a Bratislavou, no nemôžu sa pochváliť spojením "koncov krajiny" (na čo tu stále pindajú aj novinári), keďže medzi Brnom a Ostravou im rovnako chýba úsek diaľnice pri Přerove (10,1 km). Momentálne spojenie cez D46 a D35 je po rýchlostnej ceste len premenovanej na diaľnicu.

feci: Poliaci ešte A1 severne od Čestochovej nemajú dokončenú (aj keď je tam už od 70tych rokov 4-prúdovka).

pa3ck: Áno, rýchlostné cesty podľa cestného zákona nemusia byť smerovo rozdelené ani mať MÚK. Takže doteraz u nás stavané R sme presunuli medzi diaľnice a niektoré cesty I. triedy môžu byť "povýšené" na rýchlostné cesty (napríklad Nováky - Prievidza, Michalovce - Petrovce nad Laborcom a pod.).

Mimochodom, mapy.cz už všetky naše plnoprofilové R-ky preznačili na diaľnice (tmavozelené s bledou zelenou uprostred) a ako rýchlostné cesty nechali označené všetky diaľničné polprofily a tie dva Košické privádzače, ktoré sú dnes de facto jedinými rýchlostými cestami :)

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2020 14:36
od pa3ck
Musíme sa naučiť rozlišovať medzi rýchlostnou cestou a cestou pre motorové vozidlá

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2020 15:05
od metelesku.blesku
Cestu pre motorové vozidlá ešte náš právny poriadok pozná?

Ja som našiel totok:
§ 144
Ak sa v doterajších právnych predpisoch používa pojem „cesta pre motorové vozidlá“, rozumie sa tým „rýchlostná cesta“.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2020 15:38
od devil
Len potom stojí za úvahu, ako je na tom "zle" so spájaním veľkých miest aj náš český sused, ktorý má dve najväčšie mestá spojené len vďaka tomu, že to druhé najväčšie stojí v ceste medzi Prahou a Bratislavou, no nemôžu sa pochváliť spojením "koncov krajiny" (na čo tu stále pindajú aj novinári), keďže medzi Brnom a Ostravou im rovnako chýba úsek diaľnice pri Přerove (10,1 km). Momentálne spojenie cez D46 a D35 je po rýchlostnej ceste len premenovanej na diaľnicu.

pokial viem tak je to plny profil. ze to nie je D26,5 nie je podstatne.

za uvahu stoji aj to ze kolko ciest sa na Sk vybudovalo vdaka federacii (cesko bolo odjakziva bohatsie) a ze to bola konkurencna vyhoda oproti polsku a madarsku hlavne ked to prepocitame na pocet obyvatelov.

IceFox, zabudol si na Hubová - Ivachnová. Aj keď tá má staviteľa, je kvôli papierovačkám cca. v rovnakej fáze ako Višňové (+ - pár mesiacov).
Každopádne, nepostavený a nerozostavaný chýba iba jeden (1) úsek o dĺžke 13,5 km, ktorý podľa mnohých tunajších diskutujúcich ani nie je potrebný. Tak načo sa vlastne sťažovať, že?
isteze lenze treba brat do uvahy fakt kedy npr. madarsko napojila na dialnicu SVOJ vychod a to bolo cca. 15 rokov dozadu. usek od miskolca po hranicu pre nich predsa nie je zivotne dolezity a predsa bude o x rokov skor ako D1 komplet a o mozno 2 roky skor ako D1 bez tur-hub.

a v podstate ani BA-KE nebude dokoncena dialnica pretoze usek bidovce-ukrajina nemozeme povazovat za maly prihranicny usek. cesi aj ked nepocitam D2 maju dialnicu prepojenu s polskom. madari s rumunskom a srbskom na juhu tiez komplet a na ukrajinu chyba 25-30 km. akokeby D1 bola niekde za MI.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2020 15:47
od pa3ck
metelesku.blesku napísal:Cestu pre motorové vozidlá ešte náš právny poriadok pozná?

Ja som našiel totok:
§ 144
Ak sa v doterajších právnych predpisoch používa pojem „cesta pre motorové vozidlá“, rozumie sa tým „rýchlostná cesta“.

Práveže novela zákona (pod číslom 393/2019) a následne aj nová vyhláška 30/2020 ho zaviedli opäť. Paragraf 144 zrejme iba zabudli zrušiť (resp. upraviť, keďže sa bojím, že iba zrušenie by tiež narobilo šarapatu).

devil napísal:
Len potom stojí za úvahu, ako je na tom "zle" so spájaním veľkých miest aj náš český sused, ktorý má dve najväčšie mestá spojené len vďaka tomu, že to druhé najväčšie stojí v ceste medzi Prahou a Bratislavou, no nemôžu sa pochváliť spojením "koncov krajiny" (na čo tu stále pindajú aj novinári), keďže medzi Brnom a Ostravou im rovnako chýba úsek diaľnice pri Přerove (10,1 km). Momentálne spojenie cez D46 a D35 je po rýchlostnej ceste len premenovanej na diaľnicu.

pokial viem tak je to plny profil. ze to nie je D26,5 nie je podstatne.

Lenže D46 nespĺňa parametre ani na diaľnicu 2. triedy (bývalé české R) - preto sa teraz dorábajú pripájacie pruhy a rýchlosť je znížená na 110 a menej. Podľa českého fóra je to D iba kvôli tomu, že funguje ako náhrada za nedokončenú D1.