Stránka 15 z 22
Odoslané:
19. Apr 2009 18:01
od Koksolam
Nieco o tom NJ inac, je to tu niekde aj v Glosari myslim .
http://www.ssc.sk/files/documents/techn ... odidlo.pdf
Odoslané:
19. Apr 2009 18:17
od Dialniciar
zoom napísal:Dialniciar napísal:Tam sa nebudú sadiť kríky. Tam sa výhľadovo dajú tie zvodidlá typu NJ2, ale nebude sa to robiť kvôli 160-tke.
No lebo to mi najviac prekážalo na D2. A aké sú to tie zvodidlá typu NJ2?
New Jersey je štandardný tvar betónového zvodidla. Typ 2 je novší: má rovnaké základy, avšak trošku masívnejšie. Narozdiel od staršieho typu má však rýchlejší sklon v smere nahore a je vyšší a ešte na záver je špeciálne tvarovaný na vrchu.
http://www.ssc.sk/files/documents/techn ... odidlo.pdf
http://www.skanska.sk/upload/Produkty%2 ... Drobce.pdf
Odoslané:
19. Apr 2009 18:50
od zoom
Ad Koksolam, Dialniciar: No dik za info
. A sú už niekde tie 2-ky nasadené? Na R1 samizda, že dávaju stále tie staršie.
Odoslané:
19. Apr 2009 19:05
od Dialniciar
zoom napísal:Ad Koksolam, Dialniciar: No dik za info
. A sú už niekde tie 2-ky nasadené? Na R1 samizda, že dávaju stále tie staršie.
Sú v BA na D2.
Odoslané:
19. Apr 2009 19:08
od zoom
Dialniciar napísal:zoom napísal:Ad Koksolam, Dialniciar: No dik za info
. A sú už niekde tie 2-ky nasadené? Na R1 samizda, že dávaju stále tie staršie.
Sú v BA na D2.
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3719
Odoslané:
19. Apr 2009 19:12
od Dialniciar
Áno, ale to nie je štandardný typ NJ2, to je myslím "len" NJS (special), taký medzistupeň medzi NJ a NJ2, lebo nemá špeciálny tvar na vrchu.
Odoslané:
19. Apr 2009 19:27
od Milos
Odoslané:
19. Apr 2009 19:32
od Dialniciar
Neviem to takto povedať. Ja ich niekde pohľadám sám.
Odoslané:
19. Apr 2009 19:37
od Dialniciar
Odoslané:
15. Máj 2009 12:43
od eucitizen
Odoslané:
15. Máj 2009 13:17
od wizard112
A to ešte autor článku úplne obišiel cestný správny orgán - ktorým je pre diaľnice a rýchlostné cesty ministerstvo ako ústredný orgán štátnej správy pre pozemné komunikácie. Lebo ten určuje použitie dopravných značiek a dopravných zariadení. Je tam trojuholník medzi správcom cesty, cestným správnym orgánom a políciou a každý len hádže "horúci zemiak" tomu druhému. I keď v cestnom zákone už nie je povinnosť (ako donedávna bola) konzultovať DZ s dopravným inšpektorátom, resp. ho umiestňovať s jeho súhlasom (na druhej strane to ale nie je zakázané). Takže skôr by ma zaujímalo, čo do toho polícia dnes hovorí, keď to už záleží len na správcoch a cestných správnych orgánoch. Pretože čo hovorí zákon je jedna vec a prax je veľakrát iná.
Odoslané:
15. Máj 2009 13:19
od Tomas PO
wizard112 napísal:A to ešte autor článku úplne obišiel cestný správny orgán - ktorým je pre diaľnice a rýchlostné cesty ministerstvo ako ústredný orgán štátnej správy pre pozemné komunikácie. Lebo ten určuje použitie dopravných značiek a dopravných zariadení. Je tam trojuholník medzi správcom cesty, cestným správnym orgánom a políciou a každý len hádže "horúci zemiak" tomu druhému. I keď v cestnom zákone už nie je povinnosť (ako donedávna bola) konzultovať DZ s dopravným inšpektorátom, resp. ho umiestňovať s jeho súhlasom (na druhej strane to ale nie je zakázané). Takže skôr by ma zaujímalo, čo do toho polícia dnes hovorí, keď to už záleží len na správcoch a cestných správnych orgánoch. Pretože čo hovorí zákon je jedna vec a prax je veľakrát iná.
Otazka je "kto chce zvysit rychlost"? Podla mna vlada, teda MDPT a teda NDS.
Odoslané:
15. Máj 2009 13:22
od eucitizen
Teda aj MV a teda aj policia
Odoslané:
15. Máj 2009 13:22
od wizard112
Tomas PO napísal:Otazka je "kto chce zvysit rychlost"? Podla mna vlada, teda MDPT a teda NDS.
Podľa mňa by iniciatíva mala ísť od správcu pozemnej komunikácie a ďalšie inštitúcie to buď akceptujú alebo nie.
Odoslané:
15. Máj 2009 13:25
od eucitizen
Otazka je, ma to cenu zvysit rychlost ked to bude na kratkych usekov, kde mozno sa usetri 2 minuty? Keby to bolo od TT az do ZA tak tam by sa celkom slusne tmepo usetirlo pri 160ke ale na 30km usekom ten rozdiel je fakt minimalny.
Odoslané:
23. Máj 2009 20:53
od Dialniciar
Nie, tak otázka neznie. Otázka znie: prečo, keď to umožňuje stavebno-technické usporiadanie diaľnice, prečo sa nespravia kozmetické úpravy (ktoré by aj tak dnešná diaľnica mala obsahovať - oplotenie, ISD, betónové zvodidlá) a automaticky sa neupraví aj rýchlosť ? ... D2.
Odoslané:
22. Sep 2009 23:00
od Tomáš
Zvýšiť!!!!
Odoslané:
23. Sep 2009 08:58
od Pacho
Tomáš napísal:Zvýšiť!!!!
Nič v zlom, ale to si sa akurát prebudil
Napíš aspoň dôvod prečo
Ja so za zníženie, pokiaľ nebudú dialnice riadne oplotené a zabezpečené. V noci v 130-tke pri strete so zvieraťom vodič nemá šancu.
Odoslané:
23. Sep 2009 13:32
od aquila
inak kedysi davno .. tak do 70tych rokov v istych hodinach nebola stanovena maximalna rychlost .. dokonca, ze aj v obci bolo medzi jedenastou a 5tou rano 90tka .. a mimo obce nebol ziadny limit v tej dobe ..
Odoslané:
23. Sep 2009 13:58
od Tomas PO
aquila napísal:inak kedysi davno .. tak do 70tych rokov v istych hodinach nebola stanovena maximalna rychlost .. dokonca, ze aj v obci bolo medzi jedenastou a 5tou rano 90tka .. a mimo obce nebol ziadny limit v tej dobe ..
Opat by sa to mohlo zacat aplikovat, samozrejme za pouzitia dopr. znaciek. Vela vypadoviek a 4prudoviek je pri priemyselnych zonach, a cez den su preplnene. Preto je tam 50-ka, avsak v noci by vuobec nemusela.
Odoslané:
23. Sep 2009 14:06
od joe1024
To by bolo velmi nebezpecne. Ludia, ktori maju stabilny pracovny rytmus by potom automaticky sli cez dedinu 90 aj cez den. Znacky clovek aj tak po kratkom case na kazdodennom useku nereflektuje.
Pri priemyselnych zonach by to ale malo, pravdaze, opodstatnenie a malo byt bezpecne.
Odoslané:
24. Sep 2009 08:03
od stanog
V obciach sú problémom napríklad podnapité osoby ktoré sa nocou potácajú po cestách, ale aj v západných krajinách je bežné že v noci polícia dodržiavanie rýchlostí na bezpečných úsekoch posudzuje veľmi benevolentne, resp. tam kde je ISD sa rýchlosť v čase s o slabšou premávkou zvyšuje a znižujú ju podľa nárastu intenzity napr. v Anglicku.
Osobne by som sa tiež prihovoril za obmedzenia rýchlosti na niektorých miestach dodatkovou tabuľkou len na určité hodiny resp. dni (školy, priemysel) pretože ísť na rovnej prázdnej ceste 6. júla podvečer 40-kou len preto že je tam prázdna budova školy je somarina. Lenže naši strážcovia zákona to berú ako výzvu.
Odoslané:
24. Sep 2009 09:18
od joe1024
Skoly by som neriesil a nechal tam 40ku hoc aj v noci. Podla mna nie je dobre v podvedomi zakorenit, ze okolo tej a tej budovy je mozne ist rychlejsie, obzvlast ak je tam mozny pohyb deti. Tych 40tiek okolo skol zas tolko vela nie je.
Konkretne v tvojom pripade by to znamenalo, ze za 2 mesiace si clovek zvykne, ze tam nie je 40tka a nabuduce, az sa bude ponahlat tam pojde 70-80, lebo to po 2 mesiacoch bude mat zafixovane, ze tam ta 40tka nie je a moze dojst k tragedii.
Nemozem si pomoct, pride mi to dost nebezpecne, pri skolach.
Mat ISD v mestach (ako v UK) je pri tej cene riadne sci-fi, obzvlast ak tu nemame vyriesene najzakladnejsie dopravne tepny.
Ciste teoreticky - v mestach by to ISD musel financovat BSK/KSK, vsak ?
Odoslané:
11. Nov 2009 16:40
od aquila
tak vyzera to cim dalej tym realnejsie ..
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12660
skoda, ze neuvazuju aj nad D2 .. ta dialnica ma na to aj parametre, aj je ako jedna z mala kompletne oplotena.. z istej casti je aj povrch opraveny .. a najma je tam docela mala premavka.. najma na useku malacky - kuty
Odoslané:
11. Nov 2009 16:42
od Tomas PO
podla mna je to zas prekrutena sprava a prave ten treti usek bude na D2