Stránka 19 z 22

130 km/h na diaľniciach - zvýšiť alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2019 12:49
od KN.SK
Pekný mišung v súštátí USA. Asi bolo treba mať pri sebe niečo takéto. :wink: 1143

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2019 14:02
od Yoggy52
Tak napr. u nas nemas nikde napisanu maximalne povolenu rychlost, v USA to mas na kazdom kroku... Cize nie je potrebne mat so sebou mapu. :D

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2019 17:26
od i15
Tak som si konečne prešiel ten úsek so 140-tkou, na moje prekvapenie som nebol jediný, kto si chcel vyskúšať vyššiu rýchlosť. Celkový dojem kazí z východu Branisko, cez ktoré sa proste jazdí 70-76 a zo západu tie obmedzenia na 100km/h v križovatkách PP Tatry - PP západ. Ak premávka dovoľuje zvýšiť rýchlosť nmimo križovatiek na 140, tak možno zrušiť aj tie 100-ky

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2021 12:48
od MuelMI
Sú niekde nejaké výsledky tej skúšobnej 140-tky na Slovensku?

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2021 13:11
od expwy
Na diaľniciach treba dať neobmedzenú rýchlosť ako v Nemecku a lokálne to potom obmedzovať, kde to bude potrebné.

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2021 13:51
od pa3ck
Nie je obemdzenie rýchlosti na diaľniciach aj z enviromentálnych dôvodov?

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2021 14:28
od ondrejko_t
expwy napísal:Na diaľniciach treba dať neobmedzenú rýchlosť ako v Nemecku a lokálne to potom obmedzovať, kde to bude potrebné.


by nestihali pochovavat...
Ak si bol v nemecku, tak vies, ze mentalna uroven soferov nemecku a u nas sa neda ani z dialky porovnat. btw. v nemecku, ked ides v nemecku "neobmedzene" a ide obmedzenie rychlosti, tak ti ludia tam realne spomalia. myslis, ze tu by spomalili, ked nevedia dodrzat ani to co maju?
Rovnako ako pri nulovej tolerancii alkoholu (v nemecku do 0,5, v rakusku tiez).

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2021 15:08
od jozin z bazin
expwy napísal:Na diaľniciach treba dať neobmedzenú rýchlosť ako v Nemecku a lokálne to potom obmedzovať, kde to bude potrebné.


Mas firmu na vyrobu dopravnych znaciek a nenapadne tu robis lobing ? :)

Keby bola na SK dialniciach neobmedzena rychlost, tak bud by boli dialnice posiate MPR znackami, alebo by korona mala vazneho konkurenta v sutazi o pocet obeti.
V tomto pripade s velkou pravdepodobnostou nevinnych obeti, ktore sa nachadzali v nespravnom case na nespravnom mieste.

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2021 15:18
od Peter_CA
Neplatí náhodou v Nemecku, že ak niekto prekročí 130 km/h na neobmedzenom úseku a spôsobí nehodu, musí doplácať za škodu namiesto poisťovne?

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2021 18:19
od metelesku.blesku
Takisto platí, že pri neobmedzenej rýchlosti si vodiči dávajú väčší pozor na cestu, nevenujú sa viac telefónu a žraniu a takisto nespia za volantom, ako sa to deje pri tej obmedzenej.

Taktiež platí, že experiment v Rakúsku so zvýšením maximálky vyšiel na jednotku s hviezdičkou (väčšia plynulosť premávky, nižšia nehodovosť) a len nejaké imaginárne predstavy zelených o dusení tuleních mláďat pod náporom CO2 (čo nejako nekorešponduje s tou lepšou plynulosťou premávky) to zatrhli.

Vyššia rýchlosť a nižšia nehodovosť. Nejako sa to vymyká tým predstavám o smrti za volantom už len pri vyjdení na diaľnicu s neobmedzenou rýchlosťou, ktorými tu niektorí žijete.

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2021 19:16
od perets
BA LM piatok poobede/večer, ručička ľahko pod 140km podľa GPS130km/h za celých 290km ma na diaľnici predbehne možno 30-40 vozidiel, a to polovica na úseku BA-TT. Za mňa kľudne zodvihnúť kde to návrhové parametre umožňujú.

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2021 19:58
od MuelMI
BTW ja som sa pýtal, či je k tomu nejaký oficiálny dokument MD -vyhodnotenie toho "experimentu"

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2021 11:12
od Kisbeban
MuelMI napísal:BTW ja som sa pýtal, či je k tomu nejaký oficiálny dokument MD -vyhodnotenie toho "experimentu"


Nic, iba predvolebna agitka Mostu ;)

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2021 18:42
od Peter_CA

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2021 16:26
od metelesku.blesku
Nemajú k tomu žiadne dáta, nič nemerali, nič v reále neporovnávali.
Len niečo potrebovali tresnúť do éteru, tak si vymysleli všeobecné tliachaniny, aby to uzavreli.

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2021 19:31
od IDV
Preco nemozeme jazdit neobmedzenou rychlostou aj u nas tak ako v Nemecku? Mame nejake technicky nedostatky v porovnani s Nemeckom? Mam odjazdeny juh a stred Nemecka a teda aj vela km kde nie je obmedzena rychlost, dialnice v Nemecku maju podobny asfalt ako aj u nas, tak potom kde je rozdiel? Jazdim tam bezne 180 az 240, vacsinou okolo 200 a je to uplne v pohode. Nad 130 ak sposobis nehodu tak to mas ako pritazkavajucu vec a platis viac nahradu skody tym padom pekne si drzia odstup, nie vsetci ale vacsina soferov v Nemecku. Dokonca u nas niektore nove useky dialnic su v lepsom stave ako v Nemecku... Ak moj dedo jazdil 160kmh 30 rokov dozadu na Lade, Skodovke a pod tak dnesne auta nie ze 160 ale aj 180-200 a aj viac zvladnu uplne v pohode. A tie vacsie auta alebo sportove aj 250 a viac...

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2021 20:42
od sendvo
mame technicke nedostatky v mozgoch vodicov tak by som to asi pomenoval :D nehovoriac o tom na akej urovni je vzdelavanie vodicov v nemecku a u nas..

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2021 20:50
od IDV
Az take zle to zase u nas nie je :D Aj v DE ma ihned nepustia ak som za niekym v lavom pruhu a chcem ist rychlejsie, u nas sa vodici skor stiahnu do praveho pruhu... stalo sa mi X krat ze v DE v lavom pruhu obehoval kamiony, pricom medzera medzi kamionmi bola dostatocna na to aby sa zaradil do praveho, pustil ma a zaradil sa naspat a takto aj 3 kamiony po sebe, cize to ze nemci su nejaki ultra super sa neda povedat, a to aj ked som mal smerovku do lava, a ak uz dlhsie nepustal blikol som mu dialkovymi a aj tak nic... taktiez castejsie sa mi v DE stane ze sa mi niekto pomalsi vopcha z praveho do laveho ked chce obehovat napr kamion, u nas tiez ale menej casto, cize co sa tyka jazdy na dialnici mne pride ze u nas su na tom este lepsie vodici... a to jazdim hlavne juh - Mnichov Stuttgart a Nurnberg, cize kde by mali byt ti najlepsi vodici v DE... cize tento argument aj keby som chcel ale neberiem :D

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2021 11:36
od jozin z bazin
To je presne ta rozdielna uroven spolocnosti na Slovensku a v Nemecku.

Preco sa vodici na Slovensku viac a rychlejsie uhybaju do praveho pruhu ? Lebo sa chcu vyhnut konfliktu s potencialnym hrubokrkym mafianom (to myslim vseobecne, nie konkretne teba). Ked sa niekto vali v lavom pruhu vysokou rychlostou a este aj vyblikava, tak vo vychodnej Europe je lepsie sa mu pratat z cesty.

V Nemecku vodici nemaju take obavy, tam to proste beru tak, ze su si vsetci rovni a ten, co sa ponahla, bude musiet na chvilu spomalit, Rozhodne tam nehrozi take nieco ako u nas, ze ked omylom vlezies do cesty lavopruhovej stihacke, tak ta ta najskor predbehne a potom ta este vybrzdenim vyskoli, aby si si uz take nieco v buducnosti nedovolil.

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2021 15:32
od bzzi
Niečo málo sa o danej problematike dozvieš tu https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=25766 - napríklad polomery zákrut.

Za druhé - mala by u nás vyššia rýchlosť skutočný význam? Šiel som z BA do ZA cca 140km/h, spolu so mnou vyrazilo druhé auto, ktoré šlo zhruba 110km/h. Prišlo o 15 minút neskôr.

A keby sa i povolila vyššia rýchlosť, tak zo Žiliny na východ by nemala význam - pri takom množstve tunelov by to nešlo, nemá význam ísť 200km/h na 30km úseku a potom znížiť rýchlosť pred tunelom na 100km/h. A keď potom vylezieš z tunela Čebrať, tak začína stará dialnica okolo Liptovskej Mary a tam sú také malé polomerheje otázna i 130km/h, natož vyššia rýchlosť. V hornatých častiach na úplnom juhu Nemecka taktiež nemáš neobmedzenú rýchlosť. Iné je rozmýšľať o neobmedzenej rýchlosti vo veľkej krajine ako je Nemecko a iné u nás.

Ale myslím, že nejakých 140-150km/h by u nás bolo asi v pohode.

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2021 19:41
od 110mat110
Ja prave jazdim zo ziliny na vychod a "nocna jazda" mi spravi tak 45 minut rozdiel. V tuneloch spomalujem. V nedelu poobede 120 vs 140 (110 vs 130 gps) nam po KE spravilo zhruba 25 minut.

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2021 21:03
od Pacho
IDV napísal:Az take zle to zase u nas nie je :D Aj v DE ma ihned nepustia ak som za niekym v lavom pruhu a chcem ist rychlejsie, u nas sa vodici skor stiahnu do praveho pruhu... stalo sa mi X krat ze v DE v lavom pruhu obehoval kamiony, pricom medzera medzi kamionmi bola dostatocna na to aby sa zaradil do praveho, pustil ma a zaradil sa naspat a takto aj 3 kamiony po sebe, cize to ze nemci su nejaki ultra super sa neda povedat, a to aj ked som mal smerovku do lava, a ak uz dlhsie nepustal blikol som mu dialkovymi a aj tak nic... taktiez castejsie sa mi v DE stane ze sa mi niekto pomalsi vopcha z praveho do laveho ked chce obehovat napr kamion, u nas tiez ale menej casto, cize co sa tyka jazdy na dialnici mne pride ze u nas su na tom este lepsie vodici... a to jazdim hlavne juh - Mnichov Stuttgart a Nurnberg, cize kde by mali byt ti najlepsi vodici v DE... cize tento argument aj keby som chcel ale neberiem :D


u nás sa nemôže zvýšiť rýchlosť , presne kôly takým, ako si ty, netolerantní egoistickí slovenskí šoféry. Idem "JA" všetci sa mi uhnite!!. Verím Ti že jazdíš veľa po nemecku, ale absolútne si nepochopil ako sa má bezpečne jazdiť.

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2021 21:38
od reproduktor
110mat110 napísal:Ja prave jazdim zo ziliny na vychod a "nocna jazda" mi spravi tak 45 minut rozdiel. V tuneloch spomalujem. V nedelu poobede 120 vs 140 (110 vs 130 gps) nam po KE spravilo zhruba 25 minut.


Na trase ZA-KE mas aktualne 185km dialnic, takze rozdielom rychlosti 110 vs 130 km/h na dialnici usetris cca 16 minut. Omnoho vacsia premenna su ne-dialnicne useky. Doba prejazdu pod Strecnom, Ruzomberka alebo Presova je podstatne vacsia premenna.

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2021 22:32
od IDV
jozin z bazin napísal:To je presne ta rozdielna uroven spolocnosti na Slovensku a v Nemecku.

Preco sa vodici na Slovensku viac a rychlejsie uhybaju do praveho pruhu ? Lebo sa chcu vyhnut konfliktu s potencialnym hrubokrkym mafianom (to myslim vseobecne, nie konkretne teba). Ked sa niekto vali v lavom pruhu vysokou rychlostou a este aj vyblikava, tak vo vychodnej Europe je lepsie sa mu pratat z cesty.

V Nemecku vodici nemaju take obavy, tam to proste beru tak, ze su si vsetci rovni a ten, co sa ponahla, bude musiet na chvilu spomalit, Rozhodne tam nehrozi take nieco ako u nas, ze ked omylom vlezies do cesty lavopruhovej stihacke, tak ta ta najskor predbehne a potom ta este vybrzdenim vyskoli, aby si si uz take nieco v buducnosti nedovolil.


No myslim ze ak neobehujes tak by si sa mal zaradit do praveho. Ja to tak robim, ak mam dost casu idem 110-120 a pustam ihned ked ma niekto dobehne, resp pridam rychlo obehnem a zaradim sa naspat. Neobehujem rychlostou 100 kamion ktory ide 90 reap naraz 3-4 kamiony 100vkou.

Ja som zase stretol x rychlejsich aut v Nemecku ktori blikali nonstop v lavom pruhu, a isli ovela rychlejsie snad aj 250+ ak ja som siel 140 som mal pocit ze stojim... a ked sa im niekto neuhol blikali tiez nonstop

Ja osobne pockam v bezpecnej vzdialenosti, ale ked 3-4 minuty niekto pomaly blokuje lavy pruh tak mu bliknem, vsak to nie je normalne a ani bezpecne

Nemyslim ze v dnesnej dobe sa niekto boji hrubokrkych, skor sa vybrzduju auta klasickeho typu napr octavie a pod s kamionmi v poslednej dobe co vidim

Re: 130 km/h na diaľniciach - zvýšiť, alebo znížiť?

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2021 22:58
od IDV
bzzi napísal:Niečo málo sa o danej problematike dozvieš tu https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=25766 - napríklad polomery zákrut.

Za druhé - mala by u nás vyššia rýchlosť skutočný význam? Šiel som z BA do ZA cca 140km/h, spolu so mnou vyrazilo druhé auto, ktoré šlo zhruba 110km/h. Prišlo o 15 minút neskôr.

A keby sa i povolila vyššia rýchlosť, tak zo Žiliny na východ by nemala význam - pri takom množstve tunelov by to nešlo, nemá význam ísť 200km/h na 30km úseku a potom znížiť rýchlosť pred tunelom na 100km/h. A keď potom vylezieš z tunela Čebrať, tak začína stará dialnica okolo Liptovskej Mary a tam sú také malé polomerheje otázna i 130km/h, natož vyššia rýchlosť. V hornatých častiach na úplnom juhu Nemecka taktiež nemáš neobmedzenú rýchlosť. Iné je rozmýšľať o neobmedzenej rýchlosti vo veľkej krajine ako je Nemecko a iné u nás.

Ale myslím, že nejakých 140-150km/h by u nás bolo asi v pohode.


Tak precital som si to cele, dokonca niektore dialnice mame este lepsie ako v DE...

Čo diaľnice?
Tie sú relatívne bezpečné. Obzvlášť na veľkých úsekoch diaľníc sa v posledných rokoch urobilo veľa. Vymenili sa zvodidlá, napríklad na rýchlostnej ceste R1 od Trnavy do Nitry, pri Zvolene, na úsekoch diaľníc Trnava – Lúka, Ivachnová – Važec. A potom je veľa úsekov, ktoré už boli postavené v čase, keď sa k zvodidlám pristupovalo odbornejšie. Sú ešte miesta, kde sú zvodidlá zlé, najhoršie je tom „D2-ka” od maďarských hraníc po české. (Cize na novsich usekoch by kludne mohla byt 160, na D2 nech ostane 130 alebo aj 120, ak na inych by bola 160, suhlasil by som)

Keď sa robili normy, vzorovým vozidlom bola možno Škoda 1000 MB. Takže máme diaľnice navrhnuté na 120 kilometrov za hodinu. (Cize 120kmh na S1000 ekvivalent je kolko kmh na aute z roku 2019-2021? Tipnem si, tak 170-180kmh)

Patríme ku krajinám, ktoré majú pomerne vysoké požiadavky. Stretol som sa s názorom, že to zbytočne preháňame, že v Nemecku majú menej prísne kritériá. (Cize nic nebrani zvyseniu rychlosti u nas)

Rozdiely medzi tým, ako sa stavajú diaľnice napríklad na jazdu rýchlosťou 180 kilometrov za hodinu a 120 kilometrov sú pritom obrovské. V prvom prípade má zákruta minimálny polomer, príklad, tri kilometre, v druhom kilometer. (To chapem, ale 120 na S1000 ci akom aute?)

Ano nemas vsade v DE neobmedzenu, ale na ceste ako napr zo Salzburgu do Mnichova mas take useky v lese kde je neobmedzena a nevidis dalej ako na 100-200 metrov a uz je horizont, co som sa aj cudoval ze tam nie je 120, a nebola, ale viac ako 160-180 som tam nechcel ist vramci bezpecnosti.

Dokonca na topspeed.sk bol clanok ze 2% vodicov v DE jazdi 160 a rychlejsie tusim. Co je pravda kedze ja ani nemam super rychle auto 0-100 za 7s a Stuttgart-Mnichov ma predbehlo mozno 10-15 aut inak som ja predbehoval resp siel v lavom pruhu kedze tam su 2-4 pruhy.

Dokonca aj taka klukata R1 by zniesla vyssiu rychlost...

Preco ked mozme delit ludi na ockovanych a neockovanych, nedelime soferov na ludi s novsim autom a starsim? Predsa novsie je bezpecnejsie, tym padom zvlada vyssiu rychlost a ma novsie pneu, lepsi technicky stav. Napr. auta od 0-2 rokov stare by mali vyssie rychlostne limity, od 2-4rokov vyssie ale nie tak vysoke atd.. to by bola motivacia pre urcitych soferov obmenit vozovy park a prispiet k bezpecnosti. Nikto neriesi ze ludia maju stare zimne pneu a v zime im to najma na severe moze viac smykat a tym padom mozu vytvorit havariu, preco to neriesime?