130 km/h na diaľniciach - zvýšiť alebo znížiť?
Odoslané: 09. Okt 2019 12:49
Diskusné fórum o diaľniciach, rýchlostných cestách, pozemných stavbách a inej infraštruktúre ::..
https://dialnice.info/
expwy napísal:Na diaľniciach treba dať neobmedzenú rýchlosť ako v Nemecku a lokálne to potom obmedzovať, kde to bude potrebné.
expwy napísal:Na diaľniciach treba dať neobmedzenú rýchlosť ako v Nemecku a lokálne to potom obmedzovať, kde to bude potrebné.
MuelMI napísal:BTW ja som sa pýtal, či je k tomu nejaký oficiálny dokument MD -vyhodnotenie toho "experimentu"
IDV napísal:Az take zle to zase u nas nie je Aj v DE ma ihned nepustia ak som za niekym v lavom pruhu a chcem ist rychlejsie, u nas sa vodici skor stiahnu do praveho pruhu... stalo sa mi X krat ze v DE v lavom pruhu obehoval kamiony, pricom medzera medzi kamionmi bola dostatocna na to aby sa zaradil do praveho, pustil ma a zaradil sa naspat a takto aj 3 kamiony po sebe, cize to ze nemci su nejaki ultra super sa neda povedat, a to aj ked som mal smerovku do lava, a ak uz dlhsie nepustal blikol som mu dialkovymi a aj tak nic... taktiez castejsie sa mi v DE stane ze sa mi niekto pomalsi vopcha z praveho do laveho ked chce obehovat napr kamion, u nas tiez ale menej casto, cize co sa tyka jazdy na dialnici mne pride ze u nas su na tom este lepsie vodici... a to jazdim hlavne juh - Mnichov Stuttgart a Nurnberg, cize kde by mali byt ti najlepsi vodici v DE... cize tento argument aj keby som chcel ale neberiem
110mat110 napísal:Ja prave jazdim zo ziliny na vychod a "nocna jazda" mi spravi tak 45 minut rozdiel. V tuneloch spomalujem. V nedelu poobede 120 vs 140 (110 vs 130 gps) nam po KE spravilo zhruba 25 minut.
jozin z bazin napísal:To je presne ta rozdielna uroven spolocnosti na Slovensku a v Nemecku.
Preco sa vodici na Slovensku viac a rychlejsie uhybaju do praveho pruhu ? Lebo sa chcu vyhnut konfliktu s potencialnym hrubokrkym mafianom (to myslim vseobecne, nie konkretne teba). Ked sa niekto vali v lavom pruhu vysokou rychlostou a este aj vyblikava, tak vo vychodnej Europe je lepsie sa mu pratat z cesty.
V Nemecku vodici nemaju take obavy, tam to proste beru tak, ze su si vsetci rovni a ten, co sa ponahla, bude musiet na chvilu spomalit, Rozhodne tam nehrozi take nieco ako u nas, ze ked omylom vlezies do cesty lavopruhovej stihacke, tak ta ta najskor predbehne a potom ta este vybrzdenim vyskoli, aby si si uz take nieco v buducnosti nedovolil.
bzzi napísal:Niečo málo sa o danej problematike dozvieš tu https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=25766 - napríklad polomery zákrut.
Za druhé - mala by u nás vyššia rýchlosť skutočný význam? Šiel som z BA do ZA cca 140km/h, spolu so mnou vyrazilo druhé auto, ktoré šlo zhruba 110km/h. Prišlo o 15 minút neskôr.
A keby sa i povolila vyššia rýchlosť, tak zo Žiliny na východ by nemala význam - pri takom množstve tunelov by to nešlo, nemá význam ísť 200km/h na 30km úseku a potom znížiť rýchlosť pred tunelom na 100km/h. A keď potom vylezieš z tunela Čebrať, tak začína stará dialnica okolo Liptovskej Mary a tam sú také malé polomerheje otázna i 130km/h, natož vyššia rýchlosť. V hornatých častiach na úplnom juhu Nemecka taktiež nemáš neobmedzenú rýchlosť. Iné je rozmýšľať o neobmedzenej rýchlosti vo veľkej krajine ako je Nemecko a iné u nás.
Ale myslím, že nejakých 140-150km/h by u nás bolo asi v pohode.