Stránka 21 z 25

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2021 17:08
od sendvo
na trati Praha - Zilina - Kosice jazdia dvaja sukromnici + CD a ZSR je to vysoko rentabilna trat a myslim ze rovnako na tom je aj bratislava - kosice
regiojet odtial odisiel hlavne kvoli vlakom zadarmo a nadutosti kapitana. regiojet chcel dokonca navysovat kapacitu tusim az na 13 vagonov ale ZSR mu hadzali polena pod nohy. na hlavnej stanici nie su dostatocne dlhe nastupistia - jedine nastupiste kde by sa zmestili takto dlhe supravy je nastupiste 1 a tam ho ZSR nechceli pustit s vyhovorkou ze by nebolo dostatok casu medzi regiojetom a vlakmi ZSSK na pristavenie suprav.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2021 18:07
od devil
podla cp z prahy do kosic jazdia denne tri priame vlaky.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2021 19:08
od sendvo
skus porozmyslat preco tam asi teraz jazdia 3 vlaky..

na zaciatku roka 2019 tam jazdili
2 pary pendolino
2 pary euronight
2 pary leo express (presov cez kysak)
1 par regiojet

https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.p ... jit=Hledat

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2021 20:35
od nonick
Loe napísal:Túto situáciu ale napokon istotne vyrieši trh a akonáhle tu bude dostatočný objem ľudí, ktorí budú ochotní zaplatiť za let trhovú čiastku, tak nepochybne túto linku nejaké aerolínie začnú lietať.


Na druhej strane, ak by sme túto logiku mali aplikovať na železnice, tak 99% spojov môžme rovno zrušiť.

V roku 2019 - výdavky na železnice 660 miliónov (ŠR) + 100 miliónov (EU fondy). Ak to predelíme 47 miliónmi platiacich cestujúcich, každá cesta vlakom by musela v priemere zdražieť o 16 €. Priemerná cena lístka bola 2,34 €, to znamená že ak by mali ľudia platiť trhovú čiastku, cestovné by muselo zdražieť na 9-násobok. Koľko ľudí by cestovalo vlakom potom?

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2021 22:03
od 110mat110
sendvo napísal:skus porozmyslat preco tam asi teraz jazdia 3 vlaky..

na zaciatku roka 2019 tam jazdili
2 pary pendolino
2 pary euronight
2 pary leo express (presov cez kysak)
1 par regiojet

https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.p ... jit=Hledat


RJ mal urcite 3 pary. Nocaky, odchod o 3:45 z KE a 8:45 z KE a sa mi zda, ze aj poobede slo daco konkurencne k Pendolinu.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2021 22:39
od devil
skus porozmyslat preco tam asi teraz jazdia 3 vlaky..

neviem, praha-bratislava jazdi 8 vlakov ak sa nemylim.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2021 03:35
od regiopanter
RJ mal 3 páry ale má už len jeden korona ho zarezala, Leo pre zmenu nejazdí už vôbec.. Vďaka pandémii takže tak je to , aj súkromníci pomaly miznú žiaľ aj zo severu..

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2021 07:04
od 110mat110
Po korone to predpokladam, ze opat obnovia. Aj v lete ked sa otvorili hranice tak jazdili. A hore sa spominal rok 2019. Co je "bezny stav" nie ako dnes.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2021 08:19
od ondrejko_t
nonick napísal:
Loe napísal:Túto situáciu ale napokon istotne vyrieši trh a akonáhle tu bude dostatočný objem ľudí, ktorí budú ochotní zaplatiť za let trhovú čiastku, tak nepochybne túto linku nejaké aerolínie začnú lietať.


Na druhej strane, ak by sme túto logiku mali aplikovať na železnice, tak 99% spojov môžeme rovno zrušiť.

V roku 2019 - výdavky na železnice 660 miliónov (ŠR) + 100 miliónov (EU fondy). Ak to predelíme 47 miliónmi platiacich cestujúcich, každá cesta vlakom by musela v priemere zdražieť o 16 €. Priemerná cena lístka bola 2,34 €, to znamená že ak by mali ľudia platiť trhovú čiastku, cestovné by muselo zdražieť na 9-násobok. Koľko ľudí by cestovalo vlakom potom?


v niektorých prípadoch áno, čo sa týka počtu cestujúcich. ale povedzme si otvorene, že ak nerátame malé dediny / obce mimo hlavných ťahov, za veľa môže aj samotný grafikon. neschopnosť nastaviť prípojný vlak, následné dlhé čakania, nezmyselné vlakové spojenia... a to nevravím o našich niektorých súpravách.
napr. zo SN sa osobákom do LM nedostaneš inak ako cez PP. a to svojho času ťahali osobáky KE - ZA. to sa zrušilo (neviem, ci max 1suprava takto neťahá), no včera prišiel do PP novy 2posch. vláčik zo Skalitého - Serafínova. No to mi už je využitie kapacity. Mohli dať ten 2poschodový vlak radšej na trasu KE - ZA a zo ZA klasickú súpravu (pre porovnanie PP-KE => 101km / 107min; ZA - Skalité 50km / 80min. kapacitu obslúženia ľudí nemožno podľa mňa porovnať a možno by boli aj východniari aspoň trochu spokojní, že majú aj čosi nové, nie takmer len staré súpravy.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2021 09:29
od devil
sorry ale ani za 2019 tam nevidim ziadne pravidelne takty sukromnikov len vyberanie hrozienok z kolaca. ake priznacne....ako RJ na BA-KE, najskor mu vadili IC a potom ked sa zrusili uz aj R lebo vraj vlaky zadarmo mu beru klientelu...cize rychliky ktore idu do KE 6 hodin. :lol:

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2021 10:05
od 110mat110
Nikto nejazdi KE-Praha v takte. Mas tam len "hrozienka". Jedine taktove spojenie je cez Puchov a to je naozaj nepouzitelne.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2021 10:11
od pohodak
pocas posobenia regiojetu sa IC praveze zaviedli a to im vadilo lebo boli dotovane, ked si k tomu pridas vlaky zadarmo pre studentov a dochodcov bralo im to dost velku cast klientely (ktora nebola iba z BA do KE a opacne, ale kopec ludi popri trase), takze podla mna uplne logicky z takto deformovaneho trhu odisli...ja som RJ vyuzival dost casto v danej dobe, ked zaviedli opat IC tak som skusil aj IC a co sa tyka kvality tak 1. trieda IC sa nechytala na 2. triedu RJ a cenovo uz vobec nie

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2021 11:05
od metelesku.blesku
Veď vďaka "hype", ktorý sa vytvoril okolo RJ, chodili tie vlaky permanentne naplnené a to aj napriek vlakom zadarmenko a znovuzavedeným IC. Veď si to aj sám napísal:
co sa tyka kvality tak 1. trieda IC sa nechytala na 2. triedu RJ a cenovo uz vobec nie
..a to aj napriek tomu, že bol problém sa v tom vlaku vys.ať alebo vyš.ať pre permanentne zatvorené WC a meškania častejšie, ako pri "bežných" rýchlikoch.
Problém jeho odchodu bol niekde inde.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2021 11:22
od Kvík
Pridávam sa... aj kým som ako študent mal nárok na rýchliky zadarmo, omnoho radšej som cestoval s RJ, kým sa dalo. Oproti IC bol len zanedbateľne pomalší, ale výrazne lacnejší; naopak oproti rýchliku tých 4,50 €, resp. neskôr 6, za tú hodinu a vyššiu kultúru cestovania stálo. Keď sa RJ začal dvíhať a prišli petície proti vlakom zadarmo, všetci sme to podpisovali.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2021 12:38
od Lorenc
Keby nebola korona, pan Danko uz zlte neblokuje. Mohla by sa opat rozbehnut uvaha, co dalej. Viem si predstavit sutaz na prevadzku IC vlakov podobne ako v komarne. Ic niesu zadarmo. Urcite by sutaz vygenerovala vyssiu kvalitu ako sucasne ic vlaky.
Keby tam bol kontrakt na prevadzku na 7- 10 rokov mohli by sa uvazovat v poziadavkach aj rychlejsie jednotky. Napr by sa oplatilo dat na trat ojazdene pendolina z talianska alebo nemecka. Sukromny dopravca by mohol zatlacit na zsr a nove trate na par percentne zvysenie rychlosti. V konecnom dosledku by IC mohli dosiahnut rychlost pod 4 hodiny na trase Ba- ke

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2021 12:42
od pohodak
metelesku.blesku napísal: Veď vďaka "hype", ktorý sa vytvoril okolo RJ, chodili tie vlaky permanentne naplnené a to aj napriek vlakom zadarmenko a znovuzavedeným IC. Veď si to aj sám napísal


mozno na zaciatku hej, ale po vlakoch zadarmo a dotovanych IC im tam realne zacal klesat pocet ludi, tak to zabalili skor ako prisli prilis velke ekonomicke skody

metelesku.blesku napísal: ..a to aj napriek tomu, že bol problém sa v tom vlaku vys.ať alebo vyš.ať pre permanentne zatvorené WC a meškania častejšie, ako pri "bežných" rýchlikoch.


tak toto sa mi v RJ zivote nestalo, zato v kapitanovych IC som mal kopku snehu pred WC hned pri prvej jazde tym zazrakom :)

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2021 12:43
od asdf
1) RJSK sľuboval posilnenie dopravy pri zrušení IC vlakov. Keď sa IC vlaky zrušili, nič z toho nesplnil.
2) RJSK celú dobu jazdil za výrazne vyššie cestovné ako v ČR, kde nielenže netvrdí, že končí, ale naopak je v zisku.
3) RJSK od nástupu IC vlakov (ktoré mimochodom nie sú zadarmo) nepochopiteľne opustil akékoľvek revenue management nástroje, kdežto "skostnatelá" ZSSK ich na IC vlakoch aktívne využívala.

RJSK mal celú dobu jazdenia na Slovensku hlavne prevádzkové problémy, proste sa roztiahol moc do diaľky, chýbali vozne, chýbali údržbové kapacity. Celé to o vlakoch zadarmo a kapitánovi bola len exitová stratégia RJSK, ako si zabezpečiť publicitu do budúcna a priestor na návrat, na ktorú im bohužiaľ dosť ľudí skočilo.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2021 12:47
od asdf
pohodak napísal:
metelesku.blesku napísal: ..a to aj napriek tomu, že bol problém sa v tom vlaku vys.ať alebo vyš.ať pre permanentne zatvorené WC a meškania častejšie, ako pri "bežných" rýchlikoch.

tak toto sa mi v RJ zivote nestalo, zato v kapitanovych IC som mal kopku snehu pred WC hned pri prvej jazde tym zazrakom :)


Šťastný to človek. Na ranných vlakoch vychádzajúcich z Brna/Břeclavi, kde asi RJCZ nemá žiadne technické zázemie, nie je problém jedno-dve WC na celú súpravu. Normálne RJ nevyužívam, ale pri dochádzke z Brna do Pardubic som ochotný pre pol hodinu spánku (vychádza to tam časovo lepšie), riskovať aj toto :mrgreen: Cestou naspäť už potom 1. trieda metropolitanu/railjetu a, čuduj sa svete, niekoľkokrát som tam stretol aj Radima Jančuru. Asi si robil prieskum konkurencie :mrgreen:

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2021 12:57
od metelesku.blesku
tak toto sa mi v RJ zivote nestalo

Tebe sa nestalo, aby boli v RJ nefunkčné WC? Tak to si musel jazdiť len ráno alebo ostal už len spomienkový optimizmus na nalepené tapety na hajzloch.
Ono totiž mali také krátke obraty v BA a KE, že stačilo chvíľkové meškanie (u RJ dosť častý jav) a ledva stíhali ako-tak upratať vagóny od hrubých nečistôt, nieto ešte aby mali čas pristavovať vlak na odstavnú koľaj vyprázdňovať WC. Z tohto jednoduchého časového dôvodu v plnej funkčnosti vychádzala snáď iba prvá ranná súprava.

Inak, zabalil to nie kvôli klesajúcim počtom cestujúcich, lebo tých ubúdalo veľmi málo, nakoľko mal RJ ako bonus aj lepšie časy odchodov, ale kvôli jeho vlastnej potrebe vlakov na domácej pôde v ČR. Netreba za všetkým hľadať kapitána, aj keď to bolo tupelo par excellence.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2021 13:37
od devil
https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clano ... -kosicami/

RegioJet začal voziť cestujúcich na hlavnej železničnej trati v decembri 2014 za cenu 9 eur. Došlo tak k rozpútaniu cenovej vojny, pretože štátne IC vlaky zlacneli z 20 až 24 eur na 12,90 eura. Súkromník začal výraznejšie zdražovať práve po skončení prevádzky IC vlakov, ktoré tvorili jeho hlavnú konkurenciu. Kto chce cestovať skoro ráno žltými vlakmi, zaplatí za lístok 12,10 eura. V špičkách ceny prekračujú hranicu 20 eur. RegioJet sa vyhrážal odchodom z trate medzi Bratislavou a Košicami aj koncom roka 2015. Pre následné zrušenie prevádzky IC vlakov však k tomu nedošlo.

....Po januárovom skončení prevádzky IC vlakov však RegioJet napriek sľubom nenahradil chýbajúcu kapacitu. Do svojich vlakov chcel namiesto šiestich vozňov radiť až 13 vozňov. Železnice Slovenskej republiky mu to však kvôli dĺžke nástupišťa na hlavnej stanici v Bratislave neumožnili. Nakoniec zvýšil počet vozňov na 10, no aj napriek tomu sú jeho vlaky v špičke vypredané aj týždeň dopredu.

cize nepridali vlaky po zruseni IC. a ked sa IC znovu zaviedli boli to len 2 pary vlakov. cize dokopy premavalo 5 parov IC a to v roznych casoch cize priemerne kazde 2-3 hodiny. no ale medzitym sa zaviedli vlaky zadarmo v beznych rychlikoch ktore chodili v klasickom 2 hodinovom takte. cize pravidelny takt R + pravidelny takt IC je irealne ocakavanie. to je reakcia na:

na trati Praha - Zilina - Kosice jazdia dvaja sukromnici + CD a ZSR je to vysoko rentabilna trat a myslim ze rovnako na tom je aj bratislava - kosice

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2021 15:22
od PK
770 milionov rocne doplatok na zeleznice? Este niekto potrebuje dokaz o tom, ze zeleznice na osobnu dopravu su v dnesnej dobe prezitok? Je to doprava z 19teho storocia.
Tieto statne peniaze rozdelit do vystavby ciest a podpory lokalnej leteckej dopravy.
Boli by sme celkovo na tom ovela lepsie ako sme teraz.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2021 16:09
od devil
potom aj dotacie na cesty su prezitok a treba nasadnut na konske povozy. :lol:

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2021 16:15
od nonick
770 milionov rocne doplatok na zeleznice?


Ano, 300 mil. dotacia ZSSK, 300 mil. dotacia ZSR, 100 mil. na vystavbu z EU fondov.

Nemyslim si, ze zeleznice su prezitok, ale jednoznacne potrebuju prekopanie celeho systemu. Malo vyuzivane spoje nahradit autobusmi a na vyuzivanych tratiach v blizkosti velkych miest zvysit kapacitu a zaviest taktovu dopravu.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2021 16:38
od PK
Ale Devil, ake dotacie na cesty? Prijmy zo spotrebnych dani za rok su na rok 2021 2,4 miliardy Eur. Nenasiel som kolko z toho je z paliv, ale tipujem, ze vacsina.
Cesty sa platia samy a su zaplatene, len peniaze sa prehajdakaju inde.
Ak zacnes hovorit o tom ako spotrebne dane z paliv nie su urcene na cesty tak si uvedom, ze samotna EU je zasadne proti krizovym dotaciam.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2021 16:56
od pa3ck
Sú určené aj na znižovanie následkov znečistenia spôsobeného cestnou dopravou. A podpora využívania (elektrickej koľajovej) hromadnej dopravy medzi to patrí.