Stránka 24 z 25

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2023 07:08
od RudoLM
Včera v na Markíze že Blanár bude minister dopravy.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2023 08:17
od VojtoTT
veľmi ma zaujíma ako dopadne tender na mýto počas novej vlády....škoda, že to nestihol ukončiť ešte Doležal
úplný strop bude, keď celý tender zrušia a vyhlásia "po vlastnom"... veď SkyTollu priamym zadaním ešte pár rokov ako núdzové predĺženie SR "znesie"

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2023 09:32
od jarino
Ministerstvo zverejnilo Štúdiu realizovateľnosti R3 vs. R1.
Konečne sme sa dočkali.
Dopadlo to tak, ako sa dalo čakať.
Nič z toho nevychádza.
Aj keď sa berie do úvahy celý ťah a nie jednotlivé úseky (aké prekvapenie...).

Odporúča sa R3 cez Turiec prehodiť z core TEN-T do comprehensive TEN-T a R1 cez Donovaly úplne vyhodiť zo siete.
https://www.opii.gov.sk/strategicke-dok ... prepojenie

A obávam sa, že rovnako nahovno vyjde aj slávna Via Carpathia (až na 2-3 úseky)... Vysoké náklady a nízke intenzity sú zlá kombinácia.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2023 10:17
od nonick
V rámci efektívnosti a zjednodušenia sme použili alternatívny prístup, a to tzv. pravidlo polovice. To znamená, pre novú dopravu, ktoré sa presunula na nový koridor RC aplikujeme polovičnú úsporu pôvodných užívateľov, avšak iba pre priame dopady, t. j. úspora času a prevádzkových nákladov vozidiel;

Z hľadiska CBA síce tento úsek nedosiahol najvyššiu návratnosť, avšak toto môže byť spôsobené tzv. pravidlom polovice, ktoré sa za účelom zjednodušenia výpočtov v CBA aplikovalo.

Z hľadiska CBA tento úsek rovnako nedosiahol najvyššiu návratnosť, opäť to však prisudzujeme pravidlu polovice, ktoré sa za účelom zjednodušenia výpočtov v CBA aplikovalo.

Super. Cize, navratnost by asi vychadzala lepsie, ak by sme dokladne pocitali, ale pri nami zvolenej bulharskej konstante zial nevychadza.

očakávaný efekt bol stanovený pre prvý rok dokončenia investície, ale aj ďalej v čase (ďalších 30 rokov) na základe vývoja vyššie uvedených parametrov

Inymi slovami, cesta nevychadza ako navratna za predpokladu, ze sa bude vyuzivat iba 30 rokov. Po 30-tich rokoch je tam sice stale rocny prinos na urovni 20 mil. eur, ale nebudeme to zahrnat do vypoctov, lebo potom cesta asi prestane existovat alebo co...

V severojužnom smere, prevažne medzi hraničnými prechodmi Šahy a Skalité, sa cez centrálne územie SR realizuje diaľková medzinárodná tranzitná doprava, prevažne ťažká nákladná, avšak vzhľadom na pozorované intenzity nemožno túto dopravu považovať za významnú

Esteze rovnake analyzy nerobili za prvej republiky, ked sme tu mali len polne cesty. Vyslo by im, ze medzinarodny tranzit sa rovna nule, lokalna doprava je na nizkej urovni a teda investicia do asfaltovej cesty nema spolocensky prinos...

V našej prognóze očakávame veľmi mierny nárast intenzity nákladnej dopravy, ktorý koreluje s očakávaným rastom HDP SR (dlhodobo cca 1-2% ročne), avšak pokles osobnej doprav, a to vzhľadom na klesajúcu demografickú prognózu a postupné starnutie obyvateľstva.

WTF. Toto je podla mna kamen urazu. Ak si autori myslia, ze pri vybudovani uceleneho medzinarodneho dialnicneho spojenia nastane v priebehu 30 rokov dokonca pokles celkovej dopravy, tak potom sa necudujme, ze studie vychadzaju tak ako vychadzaju. Napr. cez Brennerpass prechadza denne 40-tisic aut - ak tato intenzita nie je dosledkom vybudovanej dialnice, chcel by som vidiet, ako by sa rovnake mnozstvo aut trmacalo po starej ceste v pripade, ze by dialnica neexistovala.

Jedni analytici tvrdia, ze nema zmysel rozsirovat / budovat nove cesty, lebo aj tie nove sa raz zaplnia (induced demand), a druhi zase presny opak - vybudovanie dialnice nema ziaden vplyv na narast premavky. Ked nie je zhoda ani na tom, ako vyhodnotit zakladny efekt dialnice na dopravu, naco nam su potom taketo studie?

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2023 22:22
od Driver
Na hovno, rovnako ako neustále príspevky istého užívateľa fóra ktorý cez mantru cba ciek by nič nestaval, ani d3 ani r4, ani r2 nevychádza, ale v Bratislave vyjde všetko lebo intenzity

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2023 08:42
od nevo83
Driver: to ze to dava ako to je, nie je jeho problem, ale holy fakt ako su nastavene nase zakony a kriteria..
To ze my sa na to divame ,,lokalnym sedliackym rozumom,, je vec druha.. Ak by sa islo cisto podla kazdeho z nas tak sa stavia dialnica aj pri Snine a Starej Lubovni..

A to sa nebavime este o expertoch z UHP a podobnych institucii..

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2023 11:03
od Vlados
Je to "trošku" komplikovanejšie. Práve tým sedliackym rozumom by sme prišli na to, že by sme nestavali čo si tu každý píše, ale už dávno by sme "len" rozšírili I/11, pripravovali či stavali obchvaty v trase Via Carpatia... a možno sa ani do R7 nepustili. Aký má zmysel že sa autá po R7 dorútia na Bajkalskú kde potom stoja v zápche? V Bratislave by sedliackym rozumom robilo niečo iné.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2023 13:58
od jarino
Bodaj by sme sa sedliackym rozumom riadili.
To by znamenalo, že konečne by sa na Slovensku riešili skutočné dopravné problémy efektívnym spôsobom (a neexistoval by problém s nevychádzajúcimi CBA).

Tá CBAčka povedala iba toľko, že v súčasnosti nie je potrebné na danom koridore stavať štvorpruh za miliardy eur, na čo táto republika aj tak nemá peniaze. To bolo jasné aj bez tej CBAčky.
Okrem toho povedala, že nad pokračovaním R1 cez Nízke Tatry sa neoplatí ani len uvažovať.
Zato B/C polprofilu cez Turiec je zaujímavé (0.88).
Určite by si NDS/SSC mali dať spraviť štúdiu realizovateľnosti na túto časť koridoru. Ideál by bol, ak by sa tieto dve inštitúcie prestali hrať na vlastnom piesočku, t.j. NDS si spraví Štúdiu na diaľnicu a keď nevyjde, kaśle na to. SSC sa tvári, že tam sa chystá diaľnica, tak už z prevencie kašle na to tiež. Nuž ale to je otázka ich (ne)spájania a riadenia zo strany MD SR.

Podľa mňa by na začiatok stačilo urobiť obchvat Kremnických Baní a Martina. Možno nejakým spôsobom poriešiť Turček. Do budúcna by bolo vhodné uvažovať so spojením Turca s Hornou Nitrou kľudne v parametroch cesty 1. triedy.
Juh závisí od dohody s Maďarmi.
Radšej vylepšiť súčasnú infraštruktúru než čakať ďalších 30 rokov na diaľnicu/RC (lepší vrabec v hrsti ako holub na streche)...

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2023 14:25
od aquila
ta posledna veta je bohuzial slovensky problem ..

tu sa furt sermuje s D/RC a ine sa nerobi, dokonca ani to co by sa malo.

vid presne obchvat Kremnickych bani, ktory uz mal davno byt, bez ohladu na to, kadial pojde RC.
je to dokonca relativne "lacny" projekt

36630

zaroven aj obchvat martina uz mohlo byt v dalsom studiu a tam so zatatymi zubami dobre 2+2, ale tym to hasne, idealne este klasicka jednicka na raztocno a obchvat Handlovej

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2023 16:42
od pa3ck
aquila napísal:idealne este klasicka jednicka na raztocno

V tomto prípade nie je fakticky jedno, či sa to bude stavať ako jednotka alebo polprofil RC (keďže bez tunela to zrejme nepôjde)?

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2023 18:04
od Driver
Ano R1 cez národný park totálna blbosť, áno r4 od lipnikov vyššie úplne stačí polprofil, áno r2 detto od Lučenca na východ úplne postačí polprofil , áno d3 treba optimalizovať a stavať čím skôr, aj tak sa to dá povedať a netreba zbytočne emócie a

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2023 19:10
od aquila
pa3ck napísal:
aquila napísal:idealne este klasicka jednicka na raztocno

V tomto prípade nie je fakticky jedno, či sa to bude stavať ako jednotka alebo polprofil RC (keďže bez tunela to zrejme nepôjde)?

nie, lebo jednicka moze mat jemnejsie parametre. tam by stacila jednicka a vrcholovy tunel, nieco ako sa planuje na I/51 cez bielu horu .. nic viac by tam nebolo treba.
len tu sa cestne tunely proste nerobia ..

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2023 19:37
od badger-FB
na I/51 sa už asi s tunelom tak skoro nepočíta, keďže sa na 2,5 km úsek čisto horského priechodu Biela Hora plánuje investovať 13 mil. eur: ešte to stihli podpísať :)
https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 06#p257506
https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 37#p257537

čiže rozšíria cestu, spevnia a zaistia svahy (inak už tam za posledných 20 rokov robili čo sa týka spevňovania svahov na troch miestach minimálne, gabióny aj masívnejšie "piloty" etc.), ale teda z toho dva úseky sú už v okrese Trnava, kam toto nespadá tentokrát

čiže ani tu sa ten cestný tunel robiť tak skoro nebude, myslím že nejaký projekt bol niekde medzi 900 až 1500 metrov.. idú proste dosiahnuť riadne šírkové parametre pre súčasnú cestu, len pochop kto môžeš, že teda predtým "vyhodili" milión(y) na veľkoplošnej oprave vozovky

ale kto by chcel, tak k čítaniu tohto projektu sú nejaké riadky tu: https://myzahorie.sme.sk/c/5743721/rozh ... tunel.html

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2023 22:07
od Vlados
jarino napísal:Ideál by bol, ak by sa tieto dve inštitúcie prestali hrať na vlastnom piesočku

Ideál aby sa spojili v "jednu". Správa ciest I. triedy by mala prejsť do NDS (Národnej Dopravnej Spoločnosti) a SSC by riešila legislatívu, databanku, dopravné info... Vlastníctvo ciest I. triedy by kľudne mohlo zostať - Slovenská republika.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2023 22:14
od badger-FB
existuje nejaký materiál, záverečný materiál, z tej komisie, ktorá na tom (4) roky robila na tom zlúčení SSC a NDS? že aké tam videli prekážky alebo aký postup sa navrhoval..

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2023 07:22
od devil
Tá CBAčka povedala iba toľko, že v súčasnosti nie je potrebné na danom koridore stavať štvorpruh za miliardy eur, na čo táto republika aj tak nemá peniaze. To bolo jasné aj bez tej CBAčky.
cize zbytocna studia lebo ak raz o vela rokov pride k realizacii nikto nebude akceptovat staru studiu.

Podľa mňa by na začiatok stačilo urobiť obchvat Kremnických Baní a Martina. Možno nejakým spôsobom poriešiť Turček. Do budúcna by bolo vhodné uvažovať so spojením Turca s Hornou Nitrou kľudne v parametroch cesty 1. triedy. Juh závisí od dohody s Maďarmi.
nie. zo 70 km trasy M2 je 30 km v prevadzke a planuje sa dalsich 10 km okolo retsagu. cize 40 km vs. 0 km na nasej strane. martin obchvat ma, kremnicke bane = par domov pri ceste. krupina, sahy = prietah hlavnym namestim.

Určite by si NDS/SSC mali dať spraviť štúdiu realizovateľnosti na túto časť koridoru.
a kvoli comu ? intenzita na obchvate hornej stubne bola okolo 3.000 aut. tolko by ich bolo kdekolvek na ktoromkolvek koridore.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2023 12:53
od asdfr
devil > obchvat v martine ? Ja som mal dojem ze obchvat znamena cesta ktora sa vyhyba intravilanu obce. Za obchvat urcite nepovazujem cestu, ktora rozdeluje mesto na 1/3 a 2/3. Za tym podla teba slavnym obchvatom v Martine zije nejakych 14 000 obyvatelov z 52 000 obyvatelov mesta.

A ako krasne si zanedbal, ze podla tej studi na ceste I/65 odhadli intenzitu na 27 000/24 hodin. Byt to niekde na tvojom milovanom vychode, tak uz skakas po plafon, ze cesta je pretazena a chces dalsie spojenie.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2023 13:54
od devil
v BB je presne taky obchvat ktory rozdeluje mesto. aj vo ZV sa chysta obchvat ktory rozdeluje mesto. odhady, dohady, predpoklady ? pri tom obchvate je aj priemyselna zona a obchodne centra.

pre mna je obchvat najma to ze odide tranzit a najma ND z CENTRA miest.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2023 14:31
od asdfr
V BB je kolko svetelnych krizovatiek na tom obchvate a kolko bude na obchvate vo Zvolene ?
Podla tvojej definicie je aj I/18 v Liptovskom Mikulasi obchvatom mesta, kedze sa nechodi centrom mesta.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2023 18:36
od devil
Semafor nic nemeni na fakte ze to obchvat je. Aj I/65 vladomerskej vieske aj semafor a kruhak v NR sluzili ako obchvat kym nebola R1.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2023 12:04
od PK
nevo83 napísal:Driver: to ze to dava ako to je, nie je jeho problem, ale holy fakt ako su nastavene nase zakony a kriteria..
To ze my sa na to divame ,,lokalnym sedliackym rozumom,, je vec druha.. Ak by sa islo cisto podla kazdeho z nas tak sa stavia dialnica aj pri Snine a Starej Lubovni..

A to sa nebavime este o expertoch z UHP a podobnych institucii..


No ja by som povedal, ze teraz sa uz mala stavat dialnica pri Starej Lubovni a Snine...

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2023 12:57
od exec
odporučil by som vyskúšať ten "obchvat" Martina kedykoľvek v pracovné dni medzi 13:30 a cca 17:00, keď sa od jeho polky stojí cca 25-45 minút kvôli križovatke v Košťanoch. Je naozaj čas si ho dôkladne vychutnať. Takisto je čas kochať sa krásou Turčianskej kotliny aj ráno v opačnom smere, kedy sú kolóny z Koštian pravidelne minimálne po Príbovce, v niektorých prípadoch až po Ďanovú. Nechápem prečo tam všetci stoja keď predsa obchvat už existuje.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2023 13:16
od milan_KM
Ono, do teraz sa postavilo v zásade to čo nechal pripravovať Figeľ. Som zvedavý ako to pôjde ďalej. :lol:

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2023 14:13
od devil
cize stara pesnicka, treba dialnicu lebo niekde strasi nejaky blby semafor. presne preto to tu takto vyzera.

Re: Info z Ministerstva dopravy a výstavby

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2023 16:24
od asdfr
Podla tej studie napocitali pred krizovatkou ciest 65 a 2141 27 000 aut/24 hodin. Kopec ludi by potesila uz len prerabka tej krizovatky alebo nejaka paralelna cesta. Cesi idu robit prekladu cesty 2. tiedy kde jazdi 12 000 aut, lebo je prilis velke zatazenie dopravy. Okolie Martina ma smolu, lebo lezi na zlom severe.