Jaroslav Štemberk napísal:aquila napísal:len skoda ze vlada skresala tak vydavky na infrastrukturu
To vlády většinou tak dělají, že na začátku volebního období škrtají výdaje, aby pak mohly ukazovat svojí štědrost před příštími volbami.
Ano, je to tak úplne všade, žiaľ.
USA - ten istý prezident, ale škrtnutie všetkých mega-projektov, dnes sa to prehodnocuje
Kanada - spomalenie rozvoja verejnej dopravy, dnes sa realizuje
Taliansko - oddialenie prepojenia Sicílie s pevninou
Rusko - pozastavenie rozhodnutia o výstavbe diaľnic za 13 mld. eur
Nórsko, Švédsko, Fínsko - prechod verejných projektov na PPP
SR - zníženie financií na diaľnice z EÚ
ČR - plánovaný škrt na diaľnice bude možno nahradený z privatizácie ČEZ
Maďarsko - ohlásené šetrenie aj na diaľniciach
Ukrajina - spomalenie rozhodnutia o výstavbe v hodnote 2 mld. USD kvôli energetickým hrozbám
Konžská Demokratická rebublika - zastavenie projektu "Roads 2010" v hodnote 1,5 mld. USD (je tam nový prezident) - je to projekt pre lepšie prepojenie hlavného mesta s mestami, kde boli vzbury
...
Kontinuita je napríklad v:
Španielsko - diaľnice sú priorita
Portugalsko - začínajú byť problémy, ale efektívne sa prešlo hneď na PPP
Chorvátsko - diaľnice sú priorita
Rakúsko - začínajú byť zložité prípravné práce
Francúzsko - nedá sa hodnotiť, vláda odmietla ďalej financovať výstavbu diaľnic a tak predala diaľničné spoločnosti, tie chcú vo výstavbe pokračovať
...
SR aj keď zrejme nepôjde výrazne nahore, tak sa ani nestala situácia z r. 1998, že by sa použili termíny ako zastavenie+spomalenie+prehodnotenie výstavby diaľnic a ani tu nie je r. 2002, kedy sa stále diaľnice nestali prioritou. Dnes je dôležité, že sa bude pokračovať reálne tak, že sa stanovili reálne termíny D1 BA-KE 2013 a R1 TT-BB 2010, nie je dôvod financovať viac, keď nie je čo stavať. Osobne ma mrzí, že asi vypadne PPP z D1.