Betónové zvodidlá - new jersey profile

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Adaios » 27. Okt 2005 09:49

mel napísal:...mne sa zda normalne, ak pred/za mostom, kde je pilier nie su betonove zvodidla, ale deliaci pas ... neznamena to, ze 200m dalej to bude tiez ... cize aj tvoj obrazok moze byt zavadzajuci, lebo je to usek, kde je pilier ... tam sa mi zda bezpecnejsie mat zvodidla, aj ked netvrdim, ze to je jedine riesenie ... :)


To je velmi spravna poznamka, pri pilieri mosta je vacsinou plechove zvodidlo. :wink:

A dovod?
Napadlo mi niekolko, ale ziaden sa mi nezda byt dostatocny.
Prosim vyvedte ma z nevedomosti.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 11. Feb 2006 21:37

Pridal som do Fotogalerie stroj, ktorym sa da premiestnit betonovy panel (ako zvodidlo) priamo na dialnici. :arrow:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=835
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod eucitizen » 12. Feb 2006 01:14

Vidim ze to je fotka z Taianska :D
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Adaios » 12. Feb 2006 13:01

eucitizen napísal:Vidim ze to je fotka z Taianska :D


Nachadza sa takyto stroj v SR :?: Asi nie pretoze tu sa na 99% pouzivaju plechove zvodidla. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 13. Feb 2006 11:44

Slyšel jsem o záměru NDS, která už chce stavět místo zeleného dělícího pruhu s plechovými svodidly asfaltový/betonový s betonovými svodidly, tak aby v případě nehody mohli převést dopravu do protějšího pásu. Takto je například postavený úsek Ba, Viedenská - Pristavny most.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Vyhody a nevýhody

Odoslaťod Shekspo » 13. Feb 2006 23:23

Zdravím.
Mal som možnosť dôkladne obzrieť sadu New Jersow na úseku Sverepec-Ladce tesne pred otvorením. Sú tam použité pod mostami. Jednoduché a účinné.
Výhody:
Ad. odrazenie - od NJ sa auto neodrazí tak ľahko, pretože ten betón drží na mieste len vlastnou váhou takže keď do neho narazím, začnem ho posúvať pred sebou.
Ad. osobné auto vs. kamión - NJ sa prispôsobí na zastavenie malej plechovky postačí jednen, ale ak tam vpáli kamión, zistí, že tie bloky sú spolu spojené ako retiazka - začne ich za sebou ťahať viac a nakoniec ho ubrzdia.
Spojenie NJ je podľa mňa slabina. Vymyslené je to super jednoducho a dobre. Každý NJ má na boku T drážku takže keď sú dva veďľa seba, vznikne medzi nimi otvor tvaru I do ktorého pekne zapadne oceľový I profil - taká krátka koľajnica. Za tú sa tie bloky ťahajú keď do nich napáli niečo väčšie a pritom to auto "nezavrú" medzi seba.
Slabina: keď niektorý občania zistia, že tie koľajnice sú tam len voľne vložené, za chvíľu budú všetky NJ fungovať len jednotlivo a nie ako reťaz.
Zdenko Rohá?
Shekspo
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 29. Dec 2005 22:46
Bydlisko: Košice

Odoslaťod aquila » 03. Máj 2006 10:29

vcelku ma tesi, ze na novych usekoch dialnic budu ozaj betonove zvodidla. neviem, koho to bol v ramci NDS napad, ale len musim vzdat hold.

uz MH spominal ze na vacsej casti useku ladce - sverepec su betonove zvodidla, ale aj podla materialu co uviedol wazari http://dialnice.info/viewtopic.php?p=21780#21780 tak sa pocita na novych usok (ak som to spravne pochopil) temer vyhradne s betonovymi zvodidlami...

to je ozaj krok spravnym smerom.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Lenny » 04. Máj 2006 10:27

aquila napísal:vcelku ma tesi, ze na novych usekoch dialnic budu ozaj betonove zvodidla. neviem, koho to bol v ramci NDS napad, ale len musim vzdat hold.

uz MH spominal ze na vacsej casti useku ladce - sverepec su betonove zvodidla, ale aj podla materialu co uviedol wazari http://dialnice.info/viewtopic.php?p=21780#21780 tak sa pocita na novych usok (ak som to spravne pochopil) temer vyhradne s betonovymi zvodidlami...

to je ozaj krok spravnym smerom.


Betonová svodidla jsou i na stavbě Viedenská - Pristavný most.

Jejich přednost je v tom, že se dají kdykoliv odstranit pro přejezd do druhého pásu v případě uzavírky.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Re: Vyhody a nevýhody

Odoslaťod legal » 11. Máj 2006 20:18

Shekspo napísal:Výhody:
Ad. odrazenie - od NJ sa auto neodrazí tak ľahko, pretože ten betón drží na mieste len vlastnou váhou takže keď do neho narazím, začnem ho posúvať pred sebou.
......
Slabina: keď niektorý občania zistia, že tie koľajnice sú tam len voľne vložené, za chvíľu budú všetky NJ fungovať len jednotlivo a nie ako reťaz.

Osobne som videl co spravil naraz auta do betonovych zvodidiel na D1. Beton to posunulo cca o max. 1 m do protismeru, auto do odrazilo na druhu stranu kde sa prevratilo pri zbehnuti z nasypu.

Ad niektori obcania: kto videl, co urobi s akymkolvek obcanom zrazenie autom na dialnici, pochopi, ze ich rychlo prejde chut...
legal
diskutujúci
 
Príspevky: 117
Obrázky: 5
Založený: 11. Máj 2006 19:59

Odoslaťod magnus » 20. Okt 2006 07:49

Všimol som si - a už to prednedávnom prebehlo aj médiami - že na tomto úseku (pozn. admin: D1 vrtizer - hricovske podhradie) bude v celej dĺžke zaasfaltovaný aj stredový deliaci pás a budú tam všade betónové zvodidlá. V tejto súvislosti by som sa rád spýtal, pokiaľ to tu niekto bude vedieť na nasledujúce:
- aký je rozdiel bezpečnosti pri používaní zeleného deliaceho pásu s oceľovými zvodidlami a pri použití betónových?
- aká je finančná náročnosť týchto dvoch riešení?
- aký dopad má betónové zvodidlo na zimnú údržbu diaľnice a skladovanie snehu?
- aký je príspevok asfaltobetónového pásu s betónovým zvodidlom na celkové prehrievanie diaľnice v letných dňoch a podchladzovanie v období holomrazov?
- akým spôsobom je potrebné zvýšiť kapacitu dažďovej kanalizácie?
- akým spôsobom sa zmení hlučnosť a prašnosť diaľnice pri použití betónových zvodidiel?
- akým spôsobom vplýva betónový mantinel na psychiku vodičov?
- akým spôsobom sa zmenia hydrogeologické pomery v podloží diaľnice a akým spôsobom sa zmení hydrologická bilancia?
- aký je estetický efekt ?
- akým spôsobom je ošetrené oslňovanie vodičov protiidúcimi vozidlami?

Osobne si myslím, že zelený stredový pás s krovinami nie je samoúčelný. Preto by som rád vedel odpovede na vyššie uvedené otázky. V mojom okolí si veľa ľudí kladie otázku, čo projektanta k tomuto riešeniu viedlo, a veľa ich (vrátane mňa) s týmto spôsobom nesúhlasí. Preto poprosím o vaše názory, prípadne aj odbornú odpoveď. Ďakujem.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Lermik » 20. Okt 2006 08:06

magnus napísal:Všimol som si - a už to prednedávnom prebehlo aj médiami - že na tomto úseku bude v celej dĺžke zaasfaltovaný aj stredový deliaci pás a budú tam všade betónové zvodidlá. V tejto súvislosti by som sa rád spýtal, pokiaľ to tu niekto bude vedieť na nasledujúce:
- aký je rozdiel bezpečnosti pri používaní zeleného deliaceho pásu s oceľovými zvodidlami a pri použití betónových?
- aká je finančná náročnosť týchto dvoch riešení?
- aký dopad má betónové zvodidlo na zimnú údržbu diaľnice a skladovanie snehu?
- aký je príspevok asfaltobetónového pásu s betónovým zvodidlom na celkové prehrievanie diaľnice v letných dňoch a podchladzovanie v období holomrazov?
- akým spôsobom je potrebné zvýšiť kapacitu dažďovej kanalizácie?
- akým spôsobom sa zmení hlučnosť a prašnosť diaľnice pri použití betónových zvodidiel?
- akým spôsobom vplýva betónový mantinel na psychiku vodičov?
- akým spôsobom sa zmenia hydrogeologické pomery v podloží diaľnice a akým spôsobom sa zmení hydrologická bilancia?
- aký je estetický efekt ?
- akým spôsobom je ošetrené oslňovanie vodičov protiidúcimi vozidlami?

Osobne si myslím, že zelený stredový pás s krovinami nie je samoúčelný. Preto by som rád vedel odpovede na vyššie uvedené otázky. V mojom okolí si veľa ľudí kladie otázku, čo projektanta k tomuto riešeniu viedlo, a veľa ich (vrátane mňa) s týmto spôsobom nesúhlasí. Preto poprosím o vaše názory, prípadne aj odbornú odpoveď. Ďakujem.


Někdy v první třídě asi rok 1999 jsem měl k dispozici knížku, kde se vysvětloval účinek zeleného pásu. Mělo to sloužit k pohlcení hluku a prachu. Ta knížka byla z 80. let, takže se mnohé změnilo. Mně se ty betonové panely moc nelíbí, ale pokud silnice/dálnice je dostatečně široká tak to nepoznám a nevadí i to, ale jakmile jsou používany při uzávírkách 2+2 s menšími levými pruhy už mám i takový pocit ztísněnosti. Já to takhle cítím jako spolujezdec, protože ještě řidičák nemám. Na ostatní otázky neumím opovědět, tak to předám jiým.
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 18:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod Čumil » 20. Okt 2006 11:13

Lermik napísal:[Já to takhle cítím jako spolujezdec, protože ještě řidičák nemám

Zo spolujazdcovho miesta to vzdy vyzera, ako keby si sa otieral o zvodidla, ked ides v lavom zuzenom pruhu
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod aquila » 20. Okt 2006 12:02

premiestnil som to to do patricneho threadu :) aj ked sa to nezda, vyzera to, ze na dialnice.info sa uz skoro vsetko prediskutovalo :D

ale k veci, ono aj ked to mozno neni najestetickejsie, new jersey profile sa tvari byt ako bezpecnejsie a efektivnejsie riesenie. dovody uz aj tu boli prediskutovane.

v nemecku a rakusku (a zrejme aj v inych krajinach) pri komplexnej rekonstrukcii starsich usekov ich prerabaju podla moznosti do podoby aby boli cele zaasfaltovane a mohli na ne dat NJ profile.

no ale skusim odpovedat zhruba tvoje otazky ;)

1. co som cital, tak, NJ profile su bezpecnejsie ako ocelove zvodila. a najma s postupom rokov, kedy sa vlastnosti ocelovych zvodidiel dost meni

2. financne su NJ z prvotneho hladiska o nieco narocnejsie

3. kedze je obycajne len jeden pas v strede, teda to nema moc velky vplyv.

4. prehrievanie netusim :) ale urcite to ma vplyv

5. urcite nejakym stylom to treba napasovat :)

6. prasnost a z rejme aj hlucnost to temer urcite zvysi. ale v rakusku som napriklad uz videl aj protihlukovu stenu namiesto stredneho deliaceho pasu

7. vplyvanie je asi individualne, ja napriklad som na to zvyknuty a nic to so mnou nerobi. ale to je tym, ze v reichu su NJ vsade a kde neboli tam ich pomaly davaju :)

8. tak tieto efekty uz vobec netusim :)

9. esteticky efekt je surovejsi, to je fakt.

10. co sa tyka oslnovania, tak je to lepsie ako u ocelovych zvodidiel. najma v zime to presvita. kym u NJ nie.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod magnus » 23. Okt 2006 07:04

Hm, s tym chybajucim zelenym pasom tomu celkom dobre nerozumiem. Mam niekoľko otazok:
- aky je cenovy rozdiel medzi betonovymi zvodidlami a zelenymi pasom s ocelovymi zvodidlami
- ako mozno porovnat bezpecnost oboch typov zvodidiel
- aky je psychologicky vplyv betonoveho mantinelu na vodica
- ako je osetrene oslnovanie vodicov protiiducimi vozidlami
- aky je celkovy vplyv na dimenzovanie dazdovej kanalizacie
- aky je vplyv na sposob zimnej udrzby dialnice a sposob skladkovania snehu
- aky je vplyv na prehrievanie dialnice v letnych dnoch a podchladzovanie v case holomrazov
- aky je vplyv na zmenu hydrologickej bilancie v podlozi dialnice
- aky je vplyv na hlucnost a prasnost dialnice
- aky je esteticky prinos

Vela ludi sa pohorsuje nad tym, ze zeleny stredovy pas sa zrusil, a myslim ze opravnene, lebo mal svoje dolezite funkcie. Rad by som vedel, co projektantra viedlo k takejto variante - preto tie vyssie uvedene otazky. Dufam vsak, ze na ostatnych usekoch sa nieco podobne ako na Vrtizer - HP nebude realizovat.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Koksolam » 23. Okt 2006 08:27

magnus napísal:Hm, s tym chybajucim zelenym pasom tomu celkom dobre nerozumiem. Mam niekoľko otazok:
- aky je cenovy rozdiel medzi betonovymi zvodidlami a zelenymi pasom s ocelovymi zvodidlami
- ako mozno porovnat bezpecnost oboch typov zvodidiel
- aky je psychologicky vplyv betonoveho mantinelu na vodica
- ako je osetrene oslnovanie vodicov protiiducimi vozidlami
- aky je celkovy vplyv na dimenzovanie dazdovej kanalizacie
- aky je vplyv na sposob zimnej udrzby dialnice a sposob skladkovania snehu
- aky je vplyv na prehrievanie dialnice v letnych dnoch a podchladzovanie v case holomrazov
- aky je vplyv na zmenu hydrologickej bilancie v podlozi dialnice
- aky je vplyv na hlucnost a prasnost dialnice
- aky je esteticky prinos

Vela ludi sa pohorsuje nad tym, ze zeleny stredovy pas sa zrusil, a myslim ze opravnene, lebo mal svoje dolezite funkcie. Rad by som vedel, co projektantra viedlo k takejto variante - preto tie vyssie uvedene otazky. Dufam vsak, ze na ostatnych usekoch sa nieco podobne ako na Vrtizer - HP nebude realizovat.


-cenovy rozdiel je dost v neprospech New Jersey, jedna sa ale o vstupne naklady, udrzbovo je New Jersey vyjme vaznych dopravnych nehod bezudrzbovy
-bezpecnost : ocelove sa deformuju, okrem toho maju tendenciu obcas odstrelit vozidlo vsade inde len nie tam, kde je to bezpecne. Ich oprava je len kozmeticka, po jednej co i len malej kolizii ocel nesplna poziadavky na pruzonost, deformaciu, vrubovu huzevnatost.... stava sa vlastne nebezpecnym, nema vlastnosti ako nove neporusene
-vplyv mantinelu na vodica je o otazke zvyku, je jasne ze nikto nejde rad okolo pasu betonu v tesnej blizkosti, po zvyknuti si vodic ani na to nereaguje
-oslnenie protiiducimi vozidlamy je osetrene prave povahou betonoveho zvodidla, je celorocne nepresvetlitelne pre osobne vozidla, pre kamiony a autobusy to vzhladom na posed vodica nehra az taku ulohu
-vplyv na dimenzovanie dazdovej kanalizacie je podla mna minimalny, na to by mal odpovedat nejaky projektant :arrow:
-dalsie body by mal zodpovedat niekto podstatne zdatnejsi, co sa tyka estetiky...no podla mna ak clovek nie je ortodoxny industrialista a nevzrusuje ho sedy beton tak zhola ziaden , ide cisto o prakticnost a bezpecnost, plus o bezproblemovu udrzbu 8)
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

To magnus

Odoslaťod Koksolam » 23. Okt 2006 08:34

To magnus
http://www.telecom.gov.sk/files/doprava ... 2_2004.pdf

urcite uz ale poznas tento link, to len pre tych, kto nahodou nie :)
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

aha

Odoslaťod magnus » 23. Okt 2006 16:06

Dakujem, tuto temu som naozaj prehliadol. Pokial som si vsak vsimol na useku pri Hornej Strede, kamiony svietia ponad zvodidlo
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod magnus » 23. Okt 2006 16:13

Este dodam jednu vec - v Thajsku som si na dialniciach vsimol tiez betonovy deliaci pas v strede, nieco ako tento prefabrikat, ale medzi nimi bola nasypana az do urovne hrany zemina a bola tam oapt vysadena zelen. Myslim, ze je to zaujimave sklbenie uzitocneho aj funkcneho aj estetickeho.

Osobne si myslim, ze v podhorskych oblastiach by mohol projetant prihliadat aj na vplyv na prirodne prostredie, nech to vseobecne negativny vplyv dialnice je aspon ciastocne kompenzovany urcitymi upravami. Ale samozrejme je to moj osobny nazor.

Este raz dakujem vsetkym za odpovede :-)
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod magnus » 23. Okt 2006 16:17

dakujem za link na tie normy , to je zaujimave
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod mapman » 23. Okt 2006 16:57

magnus: Myslíš niečo takéto? http://www.dalnice-silnice.cz/Fotky/R35_01/R35_13.jpg Akorát určite trocha dlhšie ;) Tu je to tiež na dlhšiom úseku len nemám fotku ;)
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod magnus » 24. Okt 2006 06:28

mapman: ano nieco take. Akurat tam mali dokonca natiahnute kvapkove zavlazovanie a ta vysadba bola bohatsia (pestrejsia a kvitnuca). Ale v principe nieco take.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Koksolam » 24. Okt 2006 06:46

magnus napísal:mapman: ano nieco take. Akurat tam mali dokonca natiahnute kvapkove zavlazovanie a ta vysadba bola bohatsia (pestrejsia a kvitnuca). Ale v principe nieco take.


Uf, neviem ako by sa to uchytilo u nas, udrzba dialnice by asi nemala radost. Ale rozhodne to muselo byt v tom Thajsku krasne pozeranie. Ake boli subjektivne intenzity na tej dialnici, nieco ako D1 Brno Praha, alebo pohodovka ako na Hybe Vazec?
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod magnus » 24. Okt 2006 11:43

Koksolam:
Ta dialnica bola na spodku 2 + 2 + 2 + 2 pruhy a nad tym na betonovej estakade 3 + 3 pruhy, intenzity si teda netrufam odhadnut. To zavlazovanie tam bolo asi preto, ze je to v podstate cele pod mostovkou horneho poschodia estakady. Inak, dost strasidelneto posobi, ked ta dialnica sa vinie nejakych 100 km od Bangkokuna rovine, cize ju vidiet z velkej dialky.
Udrzba dialnice by sa myslim aj o take veci mala starat - o zelen, cistotu okolo dialnice a podobne, nielen o technicky stav vozovky. V sucasnosti je okolie slovenskych dialnic jedno smetisko.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Koksolam » 24. Okt 2006 11:49

magnus napísal:Koksolam:
Ta dialnica bola na spodku 2 + 2 + 2 + 2 pruhy a nad tym na betonovej estakade 3 + 3 pruhy, intenzity si teda netrufam odhadnut. To zavlazovanie tam bolo asi preto, ze je to v podstate cele pod mostovkou horneho poschodia estakady. Inak, dost strasidelneto posobi, ked ta dialnica sa vinie nejakych 100 km od Bangkokuna rovine, cize ju vidiet z velkej dialky.
Udrzba dialnice by sa myslim aj o take veci mala starat - o zelen, cistotu okolo dialnice a podobne, nielen o technicky stav vozovky. V sucasnosti je okolie slovenskych dialnic jedno smetisko.

Nebolo by pls nejake foto? A nahodou si nesiel okolo alebo nebodaj cez mostu Ramu VII v Bangkoku? :roll:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod aquila » 24. Okt 2006 14:01

ten stredny pas s NJ co myslel magnus je plus minus pekne vidno na tychto fotkach

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=1807
http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=1808
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.