Moderátor: Moderátori
flakst napísal:Ešte by som chcel - teda slovenské firmy si dotyčné stroje iba zapožičajú a nie zakúpia? Tiež viem o tom probléme nedostatku týchto strojov v EÚ.
flakst napísal:Jasné,
na to som zabudol. Veď firiem zo zahraničným kapitálom medzi stavebnými firmami začína pribúdať (naposledy myslím SKANSKA BS). Len tak pre zaujímavosť, ktoré nadnárodné firmy resp. slovenské firmy, ktoré spolupracujú so zahraničnými, majú dotyčnú technológiu?
wazari napísal:V Luxemburgu som siel povedla takej pracujucej masinky na betonove zvodidla, zaujimavy strojcek.
Caesar napísal:wazari napísal:V Luxemburgu som siel povedla takej pracujucej masinky na betonove zvodidla, zaujimavy strojcek.
Wazari,
chcel by som ťa požiadať, keby si to trošku rozpísal:
Ako vyzerala tá mašinka a čo robila s tými zvodidlami? Ja som to celkom nepochopil, prenášala ich, ukladala ich, ... ? Koľko ľudí obsluhovalo "strojček"?
Ďakujem vopred za odpoveď.
wazari napísal:No, isiel som autom po dialnici, ktora sa rekonstruovala, takze dva pruhy boli zavrete, chodilo sa iba po dvoch, kazdy smer jeden pruh, vcelku pomaly. Robili tam CB kryt a pozdlz neho uz mali predpripravenu vystuz (daku kari siet) na zvodidla v zvislej polohe . Uchytenie kari sieti som nevidel, z nasej strany boli tie premiestnitelne betonove zvodidla. No a narazili sme na take zlte auticko, o ktorom som si najprv myslel, ze robi ten CB povrch, kedze sa okolo neho motali dake miesacky. Avsak ako som siel okolo, vsimol som si, ze na boku auticka je debnenie v tvare zvodidla (neviem to uz presne odhadnut, dake 2-4 metre dlhe) - vyzeralo to na sucast auticka. No a auticko vyrabalo za chodu monoliticke zvodidlo. Neviem, ako rychlo, ci skor pomaly sa pohybovalo, za autickom ostavalo hotove zvodidlo bez akehokolvek debnenia. Auticko malo kolesovy podvozok, myslim 2 osi. Trvalo to par sekund, takze viac detailami nemozem posluzit
Caesar napísal:
To je super, keď sa priamo na mieste zvodidlo vyrába a ukladá, ale nejako sa mi to celé nezdá (nie, že by som ti neveril), lebo čo s "tvrdnutím"? Toto si musím naštudovať, keďže sa plánujú stavať/trasovať/plánovať aj betónové zvodidlá na Slovensku.
wazari napísal:"Tvrdnutie" - to je otazka, ktoru som si aj ja neskor polozil, navyse ked vedla behali auta a vznikali otrasy. Bohuzial, iba sme sli okolo a nestali tam, takze neviem.
MH napísal:Na úseku D1 Beluša - Sverepec budú betónové zvodidlá v strednom deliacom páse skoro v celej dĺžke...
MH napísal:Betonove zvodidla ako som uz tu raz spominal budu na useku D1 Viedenska - Pristavny most.
Caesar napísal:Je snahou už dávať na všetky nové úseky na D1 a D3 betónové zvodidlá, len zatiaľ to ustupuje kvôli cene.
Pri rekonštrukcii D2 by sa malo prihliadnuť aj na toto kritérium. D2 by sa mala začať zásadne rekonštruovať po r. 2015.
aquila napísal:inak tato dialnica by sa mohla prerobit rovno aj na 150kmh, lebo vsak je to na rovine, tak by to mohlo byt docela do pohody
MH napísal:Na úseku D1 Beluša - Sverepec budú betónové zvodidlá v strednom deliacom páse skoro v celej dĺžke...
Adoas napísal:A este ked uz sme pri tomto probleme, tak sa chcem opytat, z akeho kovu sa na Slovensku robia zvodidla? A pouzivaju sa aj dvojite - 2 nad sebou, ak je niekde priepast, ... ?
bystrik napísal:MH napísal:Na úseku D1 Beluša - Sverepec budú betónové zvodidlá v strednom deliacom páse skoro v celej dĺžke...
MH, nie je mojim cielom do teba vrtat, ale na tomto obrazku mostu pri Visolajoch je deliaci pas zo zeminy a zvodidla su tam kovove.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 25 hostí.