Stránka 2 z 5

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 09:27
od flakst
Jasné AV, že sa nedá vedieť všetko.

Počkám na Caesara s tými technickými info. Určite ma bude vedieť odkázať na správnu stránku, resp. časť fóra (niekedy trochu strácam prehľad :D ).

Ešte by som chcel - teda slovenské firmy si dotyčné stroje iba zapožičajú a nie zakúpia? Tiež viem o tom probléme nedostatku týchto strojov v EÚ.

Osobne si myslím, že aj pre stavebné firmy bude táto technológia zaujímavá najmä vzhľadom na fakt, že údržba je potom oveľa menej nákladná a oni sa majú o dotyčné, nimi postavené úseky starať dlhšiu dobu (momentálne si presne nepamätám ako dlho). :D

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 09:34
od Alexander Velky
flakst napísal:Ešte by som chcel - teda slovenské firmy si dotyčné stroje iba zapožičajú a nie zakúpia? Tiež viem o tom probléme nedostatku týchto strojov v EÚ.


Flakst,

existujú aj ďalšie možnosti:

Slovenské firmy spolupracujú so zahraničnými a veľké zahraničné spoločnosti túto technológiu majú. :lol:

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 09:41
od flakst
Jasné,

na to som zabudol. Veď firiem zo zahraničným kapitálom medzi stavebnými firmami začína pribúdať (naposledy myslím SKANSKA BS). Len tak pre zaujímavosť, ktoré nadnárodné firmy resp. slovenské firmy, ktoré spolupracujú so zahraničnými, majú dotyčnú technológiu? :D

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 09:55
od Alexander Velky
flakst napísal:Jasné,

na to som zabudol. Veď firiem zo zahraničným kapitálom medzi stavebnými firmami začína pribúdať (naposledy myslím SKANSKA BS). Len tak pre zaujímavosť, ktoré nadnárodné firmy resp. slovenské firmy, ktoré spolupracujú so zahraničnými, majú dotyčnú technológiu? :D


Ani toto presne neviem, pretože aj veľké firmy v EÚ kupujú jedna druhú.

Minimálne Skanska a Strabag disponujú s touto technológiou. A obe pôsobia aj v SR aj v ČR, okrem iného, dokonca v ČR aj spolupracujú. :lol:

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 15:04
od wazari
V Luxemburgu som siel povedla takej pracujucej masinky na betonove zvodidla, zaujimavy strojcek.

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 15:17
od Caesar
wazari napísal:V Luxemburgu som siel povedla takej pracujucej masinky na betonove zvodidla, zaujimavy strojcek.


Wazari,

chcel by som ťa požiadať, keby si to trošku rozpísal:

Ako vyzerala tá mašinka a čo robila s tými zvodidlami? Ja som to celkom nepochopil, prenášala ich, ukladala ich, ... ? Koľko ľudí obsluhovalo "strojček"?

Ďakujem vopred za odpoveď. 8)

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 16:01
od wazari
Caesar napísal:
wazari napísal:V Luxemburgu som siel povedla takej pracujucej masinky na betonove zvodidla, zaujimavy strojcek.


Wazari,

chcel by som ťa požiadať, keby si to trošku rozpísal:

Ako vyzerala tá mašinka a čo robila s tými zvodidlami? Ja som to celkom nepochopil, prenášala ich, ukladala ich, ... ? Koľko ľudí obsluhovalo "strojček"?

Ďakujem vopred za odpoveď. 8)


No, isiel som autom po dialnici, ktora sa rekonstruovala, takze dva pruhy boli zavrete, chodilo sa iba po dvoch, kazdy smer jeden pruh, vcelku pomaly. Robili tam CB kryt a pozdlz neho uz mali predpripravenu vystuz (daku kari siet) na zvodidla v zvislej polohe . Uchytenie kari sieti som nevidel, z nasej strany boli tie premiestnitelne betonove zvodidla. No a narazili sme na take zlte :wink: auticko, o ktorom som si najprv myslel, ze robi ten CB povrch, kedze sa okolo neho motali dake miesacky. Avsak ako som siel okolo, vsimol som si, ze na boku auticka je debnenie v tvare zvodidla (neviem to uz presne odhadnut, debnenie dake 2-4 metre dlhe) - vyzeralo to na sucast auticka. No a auticko vyrabalo za chodu monoliticke zvodidlo. Neviem, ako rychlo, ci skor pomaly :wink: sa pohybovalo, za autickom ostavalo hotove zvodidlo bez akehokolvek debnenia. Auticko malo kolesovy podvozok, myslim 2 osi. Trvalo to par sekund, takze viac detailami nemozem posluzit :(

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 16:11
od Caesar
wazari napísal:No, isiel som autom po dialnici, ktora sa rekonstruovala, takze dva pruhy boli zavrete, chodilo sa iba po dvoch, kazdy smer jeden pruh, vcelku pomaly. Robili tam CB kryt a pozdlz neho uz mali predpripravenu vystuz (daku kari siet) na zvodidla v zvislej polohe . Uchytenie kari sieti som nevidel, z nasej strany boli tie premiestnitelne betonove zvodidla. No a narazili sme na take zlte :wink: auticko, o ktorom som si najprv myslel, ze robi ten CB povrch, kedze sa okolo neho motali dake miesacky. Avsak ako som siel okolo, vsimol som si, ze na boku auticka je debnenie v tvare zvodidla (neviem to uz presne odhadnut, dake 2-4 metre dlhe) - vyzeralo to na sucast auticka. No a auticko vyrabalo za chodu monoliticke zvodidlo. Neviem, ako rychlo, ci skor pomaly :wink: sa pohybovalo, za autickom ostavalo hotove zvodidlo bez akehokolvek debnenia. Auticko malo kolesovy podvozok, myslim 2 osi. Trvalo to par sekund, takze viac detailami nemozem posluzit :(


No v každom prípade ti ďakujem za informácie, ja si už zistím, čo to bolo a čo to je.

To je super, keď sa priamo na mieste zvodidlo vyrába a ukladá, ale nejako sa mi to celé nezdá (nie, že by som ti neveril), lebo čo s "tvrdnutím"? Toto si musím naštudovať, keďže sa plánujú stavať/trasovať/plánovať aj betónové zvodidlá na Slovensku. 8)

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 16:20
od wazari
Caesar napísal:
To je super, keď sa priamo na mieste zvodidlo vyrába a ukladá, ale nejako sa mi to celé nezdá (nie, že by som ti neveril), lebo čo s "tvrdnutím"? Toto si musím naštudovať, keďže sa plánujú stavať/trasovať/plánovať aj betónové zvodidlá na Slovensku. 8)


Ukladat ich nemuselo, kedze boli ulozene uz "vyrobou". Ale v prenesenom vyzname ano.

"Tvrdnutie" - to je otazka, ktoru som si aj ja neskor polozil, navyse ked vedla behali auta a vznikali otrasy. Bohuzial, iba sme sli okolo a nestali tam, takze neviem.

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 16:23
od Caesar
wazari napísal:"Tvrdnutie" - to je otazka, ktoru som si aj ja neskor polozil, navyse ked vedla behali auta a vznikali otrasy. Bohuzial, iba sme sli okolo a nestali tam, takze neviem.


Nevadí, ... zistím a budem tu informovať. :idea: :arrow: 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2005 15:19
od Alexander Velky
Ja som tiež videl taký stroj, ktorý zvodidlá priamo ukladal, ale nevyrábal ich, len ich ukladal, takže to bola dosť dobrá manipulácia, stačilo tie "kusy" len naložiť na ten stroj.

Je to bežné vo Francúzsku, Nemecku, Holandsku. Tam si všade chcú všetci ušetriť prácu a využívajú stroje na maximum. :lol:

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2005 20:59
od Adaios
Ja osobne podporujem vystavbu betonovych zvodidiel, len je to drahsia varianta ako "plech", ... je mozne ze PPP bude realizovat na D1 aj CB kryt aj betonove zvodidla, uz sa objavili nejake prve naznaky, ... len este sa stale nejednalo o cene. :wink:

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2005 21:26
od expwy
Na úseku D1 Beluša - Sverepec budú betónové zvodidlá v strednom deliacom páse skoro v celej dĺžke...

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2005 22:45
od Adaios
MH napísal:Na úseku D1 Beluša - Sverepec budú betónové zvodidlá v strednom deliacom páse skoro v celej dĺžke...


Ano je to mozne, ja som niekde cital, ze je zamerom NDS, aby uz vsetky nove useky mali CB kryt a betonove zvodidla. Potom sa ten CB kryt zmenil iba na velmi vytazene useky (ZA-RK, PPP) a o betonovych zvodidlach uz viem len vdaka PPP. :wink:

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2005 01:17
od zvonec
MH napísal:Betonove zvodidla ako som uz tu raz spominal budu na useku D1 Viedenska - Pristavny most.


Tak tak pravdu mas MH, tam su uz tiez momentalne kladene betonove zvodidla v strednom pase... :wink: Ak som dobre v nedelu videl... 8)

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2005 19:07
od Caesar
Je snahou už dávať na všetky nové úseky na D1 a D3 betónové zvodidlá, len zatiaľ to ustupuje kvôli cene.

Pri rekonštrukcii D2 by sa malo prihliadnuť aj na toto kritérium. D2 by sa mala začať zásadne rekonštruovať po r. 2015. 8)

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2005 19:38
od Adaios
Caesar napísal:Je snahou už dávať na všetky nové úseky na D1 a D3 betónové zvodidlá, len zatiaľ to ustupuje kvôli cene.

Pri rekonštrukcii D2 by sa malo prihliadnuť aj na toto kritérium. D2 by sa mala začať zásadne rekonštruovať po r. 2015. 8)


Pocul som, ... uz sa pripravuje studia na komplexnu rekonstrukciu na D2. Lebo tato dialnica uz takmer vobec nevyhovuje v celej svojej dlzke. Len realne az po r. 2015, osobne si myslim, ze to bude az po r. 2020 kvoli cene. Ta sa totiz zatial odhaduje uz na viac ako 15 mld. SKK. :wink:

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2005 19:47
od aquila
inak tato dialnica by sa mohla prerobit rovno aj na 150kmh, lebo vsak je to na rovine, tak by to mohlo byt docela do pohody ;)

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2005 19:55
od Adaios
aquila napísal:inak tato dialnica by sa mohla prerobit rovno aj na 150kmh, lebo vsak je to na rovine, tak by to mohlo byt docela do pohody ;)


Ja som to nechcel rozpisovat, tato dialnica sa ma hlavne az po Malacky rozsirit na 3+3 pruhy od BA. :wink:

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2005 19:58
od bystrik
MH napísal:Na úseku D1 Beluša - Sverepec budú betónové zvodidlá v strednom deliacom páse skoro v celej dĺžke...


MH, nie je mojim cielom do teba vrtat, ale na tomto obrazku mostu pri Visolajoch je deliaci pas zo zeminy a zvodidla su tam kovove.

Obrázok

zdroj: www.highways.sk

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2005 20:00
od Adaios
A este ked uz sme pri tomto probleme, tak sa chcem opytat, z akeho kovu sa na Slovensku robia zvodidla? A pouzivaju sa aj dvojite - 2 nad sebou, ak je niekde priepast, ... ? :wink:

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2005 20:07
od bystrik
Adoas napísal:A este ked uz sme pri tomto probleme, tak sa chcem opytat, z akeho kovu sa na Slovensku robia zvodidla? A pouzivaju sa aj dvojite - 2 nad sebou, ak je niekde priepast, ... ? :wink:


ak ma pamäť neklame, tak na Soroške sú dvojité zvodidla nad strmým zrázom nad Jablonovom nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2005 20:09
od Adaios
bystrik napísal:ak ma pamäť neklame, tak na Soroške sú dvojité zvodidla nad strmým zrázom nad Jablonovom nad Turňou


Doplnujuca otazka: Postavene pred r. 1989? :wink:

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2005 22:18
od expwy
bystrik napísal:
MH napísal:Na úseku D1 Beluša - Sverepec budú betónové zvodidlá v strednom deliacom páse skoro v celej dĺžke...


MH, nie je mojim cielom do teba vrtat, ale na tomto obrazku mostu pri Visolajoch je deliaci pas zo zeminy a zvodidla su tam kovove.


bystrik,

to je OK. Ja som síce napísal, že skoro v celej dĺžke, ale mohol som to viac upresniť. Začína to pred mostom Pružinka a pokračuje to až na koniec úseku.

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2005 08:51
od mel
bystrik,

MH ti uz sice odpovedal, ale mne sa zda normalne, ak pred/za mostom, kde je pilier nie su betonove zvodidla, ale deliaci pas ... neznamena to, ze 200m dalej to bude tiez ... cize aj tvoj obrazok moze byt zavadzajuci, lebo je to usek, kde je pilier ... tam sa mi zda bezpecnejsie mat zvodidla, aj ked netvrdim, ze to je jedine riesenie ... :)