Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 14. Apr 2018 12:14

ale praca zacina ciarou na mape a stanovenim si hlavneho ciela. a ked toto je stanovene chybne tak 99,8 percent prace neprinesie to co sa ocakava.

je vyriesene prepojenie zapadu a vychodu D a RC ? nie je kompletne
je vyriesenie prepojenie sever-juh v nadvaznosti na zahranicie ako D a RC ? ciastocne.
su vyriesenie hlavne vnutrostatne prepojenia ako D RC alebo upgrady ciest ? z vacsej casti nie.
su vyriesenie ine vnutrostatne prepojenia ako reko ci prelozky cesty I. tr. ? skoro vobec nie.

definovat navrhove kategorie, sirkove usporiadania nie je nic komplikovane pre taku intituciu ako nds, ssc a mindop. oni tieto veci predsa poznaju. hlavne nebrat do uvahy skostnatele nazory ze D26,5 na Sk podmienky standart a tiez nebrat do uvahy ekonomicke zaujmy kt. by chceli nalievat viac betonu atd. nez je potrebne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 102
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 16. Apr 2018 14:31

Presne ako vravi devil, lepsie by som to nenapisal.
Zacat z makroskopickeho pohladu stanovit si ciele a ist dole do poslednej casti skladacky.
Ja som zakaznik statu co sa tyka ciest a s dodanym produktom statu absolutne nie som spokojny.
Vyratavat zoznamy problemov a zdovodnit preco sa nieco neda nemam zaujem pocuvat, to je take typicky slovenske.
Ak by som ja pracoval na tych ciarach a mal pripravit projekty tak to dokazem spravit.
To iste chcem aj od ludi korych zivim svojimi danami. Chcem vediet co, dokedy a za kolko. Presne +/-20%
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 661
Obrázky: 11
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jozef7 » 18. Máj 2018 10:49

Problémy prečo nestojí R2 a R7 sú jasné = diaľnice duchov. Na R2 za Lučncom sú intenzity niečo ako Košice - Milhosť, ZA Strážov - ZA Brodno alebo Svrčinovec - Skalité. Základ je dorobiť D1, R2, D3. R2 hlavne kvôli rozvoju hladových dolín. R7 má ešte dosť času.
Jozef7
návštevník
 
Príspevky: 30
Založený: 16. Jan 2018 23:35

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 18. Máj 2018 10:52

Bohuzial, presne naopak. Neexistujuce R2 a R7 dovodom, preco je v tej oblasti taky ekonomicky rozvoj aky je, a ze na tej od socializmu len udrziavanej I/16 su take intenzity ake su. Alebo chces tvrdit, ze ak by R1+R2 bola od roku cca 2005 hotova, ze by dnes vsetko tranzit vychod-zapad nejazdil tade a ze by tam niekde boli intenzity pod 10000aut/den? Ani nahodou.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 18. Máj 2018 13:50

to predsa nie je podstatne vzdy sa vytiahne argument kt. sa hodi....ked intenzity tak prave tie su dostacujuce ktore dosahuje trasa D1 a D3.

- ked je cez skalite 1000 aut tak netreba hladiet na intenzity lebo ide o dolezite perspektivne spojenie
- ked na na spisi 10000 aut tak je to standart na D26,5 s vyhladom, ze 10000 aut alebo 7000 aut na dialnici pre 50-60.000 aut ani nerozoznas im unika.
- kedze severom je dlhsia trasa a viac okresov tak je dolezita obsluha uzemia a nie dlzka trasy
- pri skalitom naopak nevadi ze to ide mimo ostravska lebo to je zahranicie (ostravsko prekryje ZA s okolim niekolkonasobne),
- za na povazi radikalne vzrastli intenzity po dostavbe dialnice a nie pred dostavbou je zrejme zo scitani 2002 vs. 2005 a 2010, aj to ze sa pouzivali podivne metody scitania kedze 2015 vyslo nieco ine
- este by mal zaujimali intenzity na M1, a hlavne preco su D1 nizsie.....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 102
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 21. Máj 2018 13:08

Otazka, keby v Amerike stavali v 19tom storoci cesty a zeleznice podla intenzit kde by bola dnes Kalifornia a zapadne pobrezie?
Zakladnu infrastrukturu do hladovych dolin na treba stavat bez ohladu na aktualne intenzity. V 20tom storoci bola zakladna infrastruktura klukata cesta prvej triedy.
Dnes je to cesta 2+2 mimo obci a bez lokalnych uzkych hrdiel.
U nas dokoncit R2, R4, D1 po Ukrajinu, R7 je nasa psia povinnost pre zabezpecenie rozvoja.
Najzanedbanejsia z toho je R2. 160 - 180km bez rychlostnej cesty na trase ktora je v trojke najdolezitejsich tepien v state...
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 661
Obrázky: 11
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod courier » 21. Máj 2018 14:11

Gemer nespasi nejaka 2+2 cesta. Ak by stacilo do hladovych dolin natiahnut D ci R a tym sa nastartuje rozvoj priemyslu, davno by za to niekto dostal Nobelovu cenu za ekonomiu (mame dost prikladov z Grecka a Spanielska ze to nepomoze). Na Gemeri,kazdy kto nieco vie,sa uz davno zamestnal inde a ten kto ma malo znalosti, ten nebude pracovat niekde za pasom za 600 - 700 Eur. Nase skolstvo je v zlom stave, je kopec zbytocnych VS,ktore chrlia nepouzitelnych ludi. Gemer ma nadhernu prirodu,tomuto regionu by urcite pomohol rozvoj cestoveneho ruchu,na to staci R2 po Lucenec a od KE po RV. Lenze zial s podporou cestovneho ruchu na Slovensku je to tak...R7 po Nove Zamky dalej to bude len dialnica duchov. Treba si uvedomit ze tento stat moze realne dat rocne cca 300 mil. na vystavbu D a R,na viac ani nie su stavebne kapacity,ani pripravenost usekov. Ked k tomu priratame slovenske ceny :) tak mali by sme vyberat co postavit. D1 staci uplne po Michalovce, dalej to bude zbytocne, kedze madari budu mat za par rokov M3 a M34 po ukrajinske hranice. R4 staci potiahnut po Giraltovce a to na dlhe roky bude stacit. Aj by som si tipol,od koho bude prva reakcia na moj prispevok. :)
courier
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Obrázky: 1
Založený: 28. Mar 2017 15:35

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 21. Máj 2018 14:43

Tolko nezmyslov, to fakt treba pohladat. Preco si madari nepovedia, ze "sak nestavajme M3 a M34, lebo na Slovensku bude D1 az po hranice"???? A setrit tak, ze skrtat tie useky, ktorymi sa prepojenie celej republiky da poriesit za lacny peniaz (R2, R7), a potom stavat megalomanie na D1 a D3 a plakat, ze sa na Slovensku stava draho, to sa da nazvat len jednym sposobom "kakanie si do papulky". A hovadiny o univerzitach, to ani nemusim vyvracat: pripomenme si trenciansku "univerzitu" alexandra dubceka alebo dve "univerzity" v trnave - proste, tie sie HZDSaci + smeraci nakakali presne do svojich bast aj s dialnicami, takze je tam teraz nizka nezamestnanost. A porovnavat toto tu s odlahlymi oblastami ako grecko ci spanielsko je tiez totalne odtrhnute. Uvedom si, ze ak by bola hotova R7, tak zahranicni ivestori maju gemer z Viedne do troch hodin - toto je stredna europa. Cize nikto by ani sekundu nevahal pri 20% nezamestnanosti a platovych poziadavkach pod 1000eur.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 21. Máj 2018 14:48

No snad nepokazim tvoj tip.
R7 po NZ dialnica duchov - rovnaky pripad ako R1 po Zlate Moravce. Cele uzemie medzi BA - Komarnom - Sahami - Nitrou - BA nema poriadne cesty a obrovsky potencial. R7 by tam spustila lavinu rozvoja ako R1 v okoli Trnavy, Galanty, Serede, Voderad. Za 10 rokov by to nebola ziadna dialnica duchov. Len okamzite po dostavani by prebrala mozno 30% premavky z useku Trnava - Vlckovce - Sered kde hodnoty dosahuju 40.000aut/24h a uz je potrebne skapacitnovanie, rozsirenie na 3 pruhy.
Vplyv vystavby ciest sa prejavuje zhruba o 10+ rokov. Nevystavba okamzite.
Nase hladove doliny porovnavat so Spanielskom, Greckom je uplne odveci, oni mali dialnice a nemali pracovnu silu, pretoze ludia mali a chceli vysoke platy neprimerane vykonu ekonomiky. U nas pracovna sila je, dokonca este lacna, len nemame tie dialnice.
300 milionov rocne je Ficove dieta. Slovensko si moze dovolit davat 2-3x viac, len davat menej do ciernych dier ako vnutro a zdravotnictvo (predrazene lieky, pristroje a pod..). Plus dialnice mozu stat prakticky polovicu. Ak to dokazu v okolitych krajinach, preco by to nemohlo ist aj u nas.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 661
Obrázky: 11
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod courier » 21. Máj 2018 15:02

PK...R7 po NZ OK, dalej dialnica duchov,tak som to napisal :) a moj tip vysiel a nebol si to ty :) . Preco chceme za kazdu cenu na krasny Gemer nagrcat plechove haly, kde budu ludia robit za pasom hlboko pod 1000 Eur? Si si isty, zeby tam ludia ozaj chceli robit hufne? Poznam osobne zastupcu nadejneho investora,ktory chcel investovat Niznej Slanej a jeden z problemov bol aj nedostatok ludi,co by chceli v danej fabrike pracovat. Ale uz sme sa dostali troska dost mimo temy tejto sekcie.
courier
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Obrázky: 1
Založený: 28. Mar 2017 15:35

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 21. Máj 2018 15:28

Cize ked medzi (a aj cez!!!) Fatry a Tatry (vysoke aj nizke) a Raj trepeme dialnice, zeleznice a tahame tam fabriky kazdeho mozneho druhu, tak je to rozvoj cestovneho ruchu a ekonomicky rozvoj, ale na Gemeri by to bolo "grcanie plechovych hal". Uz fakt prestan grcat.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 21. Máj 2018 15:41

Courier courier.... tolko blbosti naraz ...
nevo83
diskutujúci
 
Príspevky: 236
Založený: 22. Mar 2017 19:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 21. Máj 2018 16:00

courier napísal:PK...R7 po NZ OK, dalej dialnica duchov,tak som to napisal :) a moj tip vysiel a nebol si to ty :) . Preco chceme za kazdu cenu na krasny Gemer nagrcat plechove haly, kde budu ludia robit za pasom hlboko pod 1000 Eur? Si si isty, zeby tam ludia ozaj chceli robit hufne? Poznam osobne zastupcu nadejneho investora,ktory chcel investovat Niznej Slanej a jeden z problemov bol aj nedostatok ludi,co by chceli v danej fabrike pracovat. Ale uz sme sa dostali troska dost mimo temy tejto sekcie.


Mam tu cest zit v oblasti blizko Galanty, Trnavy, Serede a pozorovat vyvoj za poslednych 16 rokov zblizka a je to zaujimavy pohlad. D1 a R1 priniesli investorov, Samsung, PSA, KIA, Amazon, Jaguar Land Rover. Plus kopa inych o akych nie je normalne pocut napr. Bekaert, Ikea. Mraky subdodavatelov pre nich.
Presne ako hovoris, je to vyroba za pasom do 1000Eur. Zamestnalo sa tam vsetko co malo ruky, nohy a vedelo pracovat. Teraz uz ani to nie je potrebne, vozia Srbov, Rumunov a pod.
Na druhej strane vsak zamestnali aj vyssie postavenych pracovnikov, SBS, dohlad nad kvalitou, sefov, veducich, inzinierske pozicie. Zrazu v kraji su peniaze a predstav si to taha lokalnu stavebnu vyrobu, drobne podnikanie, cukrarne, restauracie, hotely, moznosti relaxu.
Jasne nie je to ideal, ale je to urcite pokrok oproti stavu predtym. Ina moznost oproti tomu bolo ist naspat k pluhom. Vyvoj vesmirnych technologii nam tu na zelenej luke naozaj nedonesie nikto.
Tento kraj ma momentalne najnizsiu nezamestnanost na Sk a to jedine vdaka dialniciam a investorom. Mozem s istotou povedat, ze ak by nebola postavena D1 a R1 tak toto by nebolo.
Rovnako si zasluzi podobnu sancu kazde jedno miesto na Slovensku, vratane Gemera. Mozno, ze investicny boom nenastane priamo tam, ale napriklad niekde medzi Kosicami a Presovom, ale ti ludia z Gemera dokazu denne cestovat za pracou, teda aspon cast z nich ktora donesie domov peniaze a nastartuje lokalny rozvoj.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 661
Obrázky: 11
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Máj 2018 16:32

Preco chceme za kazdu cenu na krasny Gemer nagrcat plechove haly, kde budu ludia robit za pasom hlboko pod 1000 Eur?


krasny gemer porovnatelny s krasnym liptovom, oravou, turcom zacina asi od plesivca mozno po turnu cize okres RV. OK, ale potom preco sa rozsiruje celulozka v RK, naco priemysel v PP....nestacia tatry a fatry ?? ono za pasom sa robi pod 1000 eur aj v krajskych mestach. BA a okolie je este stale niekde inde....ak teda myslis 1000 v cistom.

v sahach ZF ide zamestnat 450 ludi, sahy maju iba 7500 obyvatelov, to je na velku dedinu aj so sirokym okolim nech je to 15k, to je ako ked do krajskeho mesta pride automobilka. v LV tiez rozsiruju vyrobu. LV su viac naviazane na NR a menej na NZ. ja tam vidim vacsi zmysel investovat do s-j spojeni I/64 a I/66 a potom este I/51 a I/75 okolo SA. pozrite si nezamestnanost 04/2018, zapad a uz aj pohronie su prakticky vycerpane, mas tam okresy do 5%. dokonca v BB kraji ak by sa nezapocitali RS a RA tak je pod 6 % co je cca Sk priemer. investicie ohlasili do DT aj VK. gemer je na tom najhorsie ale "dalsie poradie" su jednoznacne okresy na vychode a je ich daleko viac, ked pocitam len tie velke tak min. KK, BJ, VT, MI, TV, okrem KK je vsade problem s dostupnostou. nie je normalne ze miesta 100 km od seba su ako iny kontinent.

Treba si uvedomit ze tento stat moze realne dat rocne cca 300 mil. na vystavbu D a R,na viac ani nie su stavebne kapacity,ani pripravenost usekov.


este dzurindove dieta....priprava sa da urychlit a bezne cesty sa daju pripravit skor ako dialnice.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 102
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 21. Máj 2018 17:24

Dovolim si nesuhlasit s Dzurindovym dietatom:
Statny rozpocet za Dzurindu na rok:
2002:
– výstavba diaľnic a rýchlostných komunikácií – kapitálové výdavky 10 597 600 000 Sk, 351 mil. Eur
2003:
- výstavba diaľnic a rýchlostných ciest - kapitálové výdavky 8 500 000 000 Sk, 281,7 mil. Eur
- údržba a oprava ciest 2 252 000 000 Sk 75 mil. Eur
2004:
- výstavba diaľnic a rýchlostných ciest - kapitálové výdavky 8 671 460 000 Sk 287,4 mil Eur
- údržba a oprava ciest 2 587 308 000 Sk 85,7 mil Eur
2005:
Cestná infraštruktúra 14 557 588 000 Sk, 483,2 mil. Eur
2006:
Cestná infraštruktúra 14 438 558 000 Sk, 479,2 mil. Eur

Fico

2007:
Cestná infraštruktúra 12 917 983 000 Sk, 428,8 mil. Eur
2008:
Cestná infraštruktúra 14 996 447 000 Sk, 497,8 mil. Eur
2009:
Cestná infraštruktúra 853 mil. Eur
2010:
Cestná infraštruktúra 761 mil. Eur

Radicova

2011:
Cestná infraštruktúra 938 mil. Eur
2012:
Cestná infraštruktúra 936 mil. Eur

Fico

2013:
Cestná infraštruktúra 1 063 mil. Eur
2014:
Cestná infraštruktúra 995 mil. Eur
2015:
Cestná infraštruktúra 667 mil. Eur
2016:
Cestná infraštruktúra 427 mil. Eur
2017:
Cestná infraštruktúra 394 mil. Eur
2018:
Cestná infraštruktúra 344 mil. Eur

V 2018 dal Fico na Dialnice v absolutnej hodnote tolko ako Dzurinda v 2002 vo financne rozbitom state po Meciarovi.
V realnych peniazoch je ta asi 2,5x menej.
Realne Fico poslal dialnice po 2013 do kelu....
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 661
Obrázky: 11
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 21. Máj 2018 17:50

nemôžeme len do infraštruktúry liať také množstvo peňazí. veď to nie sú rožky ani pečené husy... takmer všetky prostriedky končia v diaľniciach a pritom ostatné cesty brutálne zanedbávame. zanedbávame ich 50 rokov... cesty sa nám začínajú rozpadávať. čoskoro kto nebude mať diaľnicu do garáže bude potrebovať land rover z Nitry.
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 126
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 22. Máj 2018 07:35

zase vladosov "nezavisly" vylev, ked sa hovori o dialnicach/RC inde ako na predrazenom naokolo-blizsie D1/D3. Ale, ked sa teraz podpisal D1 obchvat PO, co bude najdrahsi usek D1 za km, tak nevadi. Pritom sa v PO teraz dokoncila Nabrezna a ten samotny obchvat sa dal poriesit za zlomok ceny. Cize nie, na dialnice treba davat, ale na tie, ktore sa daju postavit za normalne ceny. Vychod-zapad mohli byt prepojene uz 10 rokov za 5mil EUR/km po R1/R2. A bolo by aj na vsetko ostatne. Detto megalomanie D3!!!
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 22. Máj 2018 08:09

Zrovna tak nezávislý ako tvoje výlevy o spasonosnej R1+R2, kde stavbu každého jedného úseku prežívaš ako pôrod svojho dieťaťa... Pochop už ,že toto nie je o spojení BA - KE. Navyše D1/D3 predražujú samotní politici svojimi dohadzovačkami kamarátom. Keby sa stavala R1+R2 ako prvá tak by sa nej rovnako kradlo. Teraz je lacná len a len z toho dôvodu , že už nie je čo ukradnúť. A keby sa nekradli ,už dávno by bola D1 ,D3 ,R1 ,R2 ,R3 hotová... Takže nie D1 ,ale politici ,čo sa nej nabalili.
Takže si prosím ťa teraz otvor topic R2 a choď sa tam rozplývať nad tým, že sa stavia ďalší úsek tvojej mantry.
S devilom sa nediskutuje. Nemá to zmysel. Aj keby človek použil xyz argumentov a všetky tvrdenia mu vyvrátil, tak bude robiť takú argumentačnú akrobaciu, že diskusia sa zvrhne do úplných nezmyslov. Len, aby nemusel priznať, že nemá pravdu.
-okorec 2k17
Obrázok používateľa
IceFox
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 320
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 16:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod courier » 22. Máj 2018 08:13

Kolkoze to hluposti som az napisal? :) Podme si to este raz zhrnut. To ze v horizonte najblizsich 15 rokov by stacila R2 2+2 medzi ZV - LC a KE-RV a medzi Roznavou a Lucencom poriesit bodove zavady je fakt, ktori spominate viaceri na tomto fore. Viac v tomto horizonte ani postavene nebude to je tiez fakt a kruta realita. R7 by regionu urcite vyznamne pomohla, ale viac ako po NZ tiez v tomto horizonte nebude zrealizovane a povedzme si uprimne PK, nebol by si rad aj za tento usek ? To ze D1 by tiez MI vyrazne pomohla suhlasite, a ze D1 od MI po hranicu UA nebude ani v roku 2040 je tiez fakt. M3 a M34 som len spomenul v suvilosti s tym,ze cast tranzitu stiahnu madari. Rozvoj cestovneho ruchu je "jednou" nie jedinou moznostou znizenia nezamestnanosti v regionoch. Urcite som sa nechcel dotknut tymto nejako obyvatelov Gemera. To ze mame na Slovensku kopec nepotrebnych VS a kopec nezmyselnych odborov je tiez fakt. Preco v niektorych oblastiach nestaviame radsej cesty I. triedy hoci aj 2+1 alebo 2+2, ktore by urcite pomohli nastartovat rozvoj, urcite rychlejsie,ako cakat desiatky rokov na nejaku dialnicu. Tak a teraz do mna :) .
courier
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Obrázky: 1
Založený: 28. Mar 2017 15:35

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Máj 2018 09:47

to su cisla na papieri, realne sa tie sumy takto necerpali kvoli posuvaniu zacatia aj dokoncenia. za dzurindu sa este viac kaslalo na jednotky. za fica 2007-13 uz bol vacsi balik aj na ne.

Keby sa stavala R1+R2 ako prvá tak by sa nej rovnako kradlo.


dalsia perla, z mensieho balika sa da kradnut rovnako ako z velkeho. :lol:

Tak a teraz do mna :) .


napisal si ze naco haly s nizkymi platmi, evidentne nepoznas realitu, nizke platy su aj regionoch s 5% nezamestnanostou. naco su haly tam ? ty este zrejme veris formulke trh vsetko vyriesi. no nevyriesi.
cestovny ruch v RS ma asi taky potencial ako na povazi alebo hornej nitre. v okresoch kt. sa evidentne nedokazu postavit na nohy same a to su okrem RS-RA okresy na vychode treba pomoct. cielena propagacia pre investorov a zlepsovanie dostupnosti, s tym ze zvacsa stacia prelozky a netreba hned dialnice tu skoro kazdy suhlasi. ja urcite ano. na druhej strane vidis nejaku snahu statu o budovanie preloziek :?: ja nie, a ked sa vyjadruju rozny experti a lobistov tak nic ine nepocut len ze treba:

- dokoncit D1 co je min. 900 mil na turany-hubova
- dokoncit D3 co je dalsich par 100 mil.
- SO PO samozrejme v plnom profile aby kamiony na via carpatia mohli ist 130 :lol:
- postavit R3 kvoli ZA a MT a aby dovolenkari mali lepsiu cestu na jadran
- R1 popod donovaly kvoli BB

a tu su klasicky VUD, matej, zdruzenia tzv. krajskych miest co si myslia ze okolo nich sa toci europsky tranzit.

- KE-MI nie je na programe
- prelozky v PO kraji nie su na programe, R4 mimo PO tiez nie ale aj keby priamo sa dotkne akurat malych okresov SK a SP.
- soroska je na programe ale nie su peniaze
- bakta a batka sa len pomaly rozbieha priprava
- prelozky I/64, 51 nie su na programe
- prelozky I/66 nie su na programe

- pohla sa R2 na LC
- na zapade asi bude obchvat SA, SE a holica a to bude asi vsetko a este obchvat BR.

cize stale sa riesi len mala cast toho co naozaj treba.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 102
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 22. Máj 2018 10:29

IceFox napísal:Pochop už ,že toto nie je o spojení BA - KE.


Nauc sa uz konecne citat. Ja som napisal "Vychod-zapad mohli byt prepojene uz 10 rokov za 5mil EUR/km po R1/R2.", takze ked niekto splieta o BA-KE, tak su to tie *** vlady, ked verklikuju o D1 BA-KE do 2010. Ja ti praveze vravim, ze po R1+R2 by za malicky peniaz a prakticky bez tunelov mohlo byt pospajane priamo tri stvrtiny Slovenska (vsetky kraje okrem ZA/Trencin) a tie mohli byt napojene na BA beztunelovou R-kou/D-ckou ZA-BA. A kedze toto cele by stalo stvrtinu toho, co bude stat dokoncena D1, tak mohla byt hromada penazi na ostatne useky, napr. na KE-MI-UA, KE-PO-Dukla, R7, R3, a v rozumnej miere aj D3.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod courier » 22. Máj 2018 10:37

devil napísal:- SO PO samozrejme v plnom profile aby kamiony na via carpatia mohli ist 130 :lol:
- postavit R3 kvoli ZA a MT a aby dovolenkari mali lepsiu cestu na jadran


Tieto dve hlasky sa mi velmi pacia, nic v zlom. :)
courier
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Obrázky: 1
Založený: 28. Mar 2017 15:35

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod courier » 22. Máj 2018 10:43

DrX napísal:Ja ti praveze vravim, ze po R1+R2 by za malicky peniaz ...


Malicka peniaze napr. Saca - Vcelare

Modrý variant
Plný: 600,2 mil eur
Polprofil: 416,3 mil. eur

Zelený variant
Plný: 460,7 mil. eur
Polprofil: 333,6 mil. eur

Aj ked by to bolo po VO len 50% ceny, zdaleka to nie je 5 mil./km.
courier
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Obrázky: 1
Založený: 28. Mar 2017 15:35

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 22. Máj 2018 10:49

Keby sa to stavalo vtedy, ked sa stavala R4 KE-HU za 5milEUR/km, tak by to bolo 5milEUR/km, lebo je to podobny usek v podobnom terene. A to bola realna objektivne porovnatelna cena, ktora sa vysutazila v rovnakom case, ako nejaky usek na D3, a ten usek na D3 bol cca 5-10x drahsi. Preto sa da ocakavat, ze aj cela R1+R2 sa dala postavit za cca 20% ceny D1.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod courier » 22. Máj 2018 10:52

devil napísal:cestovny ruch v RS ma asi taky potencial ako na povazi alebo hornej nitre...


Pisal som o cestovnom ruchu na Gemeri, Gemer nie ani zdaleko len RS, je tam kopec jaskyn, hradov a zamkov, narodne parky Slovensky kras, Slovensky raj, Muran, urcite cestovny ruch tam ma potencial. S ostatnym s tebou v zasade suhlasim. :)
courier
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Obrázky: 1
Založený: 28. Mar 2017 15:35

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.