Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

cez Zilinu
26
18%
po R1 a cez Donovaly
24
17%
po R1 a cez Certovicu
23
16%
po R1 a dalej na LC a RV
27
19%
cez Madarsko
2
1%
na východ cestujem minimálne/sporadicky a tak nebudem skresľovať hlasovanie :)
39
27%
Ina trasa (uviest v diskusii)
1
1%
 
Celkový počet hlasov : 142

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod Vlados » 04. Dec 2019 09:53

pre určitých ľudí to nehrá rolu. rozhoduje napr. či cesta vedie cez Rožňavu alebo nie.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod DrX » 04. Dec 2019 10:24

MVO napísal:sorry za OT, ale aj nadmorska vyska v tom hraje trosku rolu.


Presne tak. Nadmorska vyska v tom hra obrovsku rolu. Svojho casu tu problematiku podrobne rozpracoval isty klasik: :-)
http://blizsienaokolo.com/mytologia/altitudes.html
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod garip » 04. Dec 2019 10:31

az na to, ze Soroška ma 535 m.n.m. a nie 480 m.n.m. ako je uvedene v tej tabulke, ale to by tam uz bola ina farba a to sa asi nehodi, ze?
garip
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 448
Obrázky: 94
Založený: 05. Nov 2012 11:44

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod DrX » 04. Dec 2019 10:37

Coby nehodilo? Ja som tu stranku nespracovaval (a netusim odkial bral kolega cisla). Ale ja predsa stale tvrdim, ze Soroska je najzavaznejsia a jedina realna bodova zavada na juznom tahu, ktoru by mal okamzite zacat riesit tunel. Ale aj dnes je toto jeden jediny takyto usek na juznom tahu v porovnani s tymi stovkami km na severnom, take prakticky je to skoro nic.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod Jano1 » 04. Dec 2019 11:07

DrX napísal:Presne tak. Nadmorska vyska v tom hra obrovsku rolu. Svojho casu tu problematiku podrobne rozpracoval isty klasik: :-)
http://blizsienaokolo.com/mytologia/altitudes.html


"isty klasik" a teraz si pise DrX. Uplne identicka uroven myslenia ako DrX.
Na tej stranke: "Stačí si zapamätať, že obe excentrické trasy sú dlhé asi 450 km, ale len jedna z nich cez Budapest je na nížine a takmer v celej dĺžke hotová." Takmer hotova? :lol: :lol: :lol:
A co na to Google: BA-Budapest-KE 486 km
https://www.google.com/maps/dir/Bratislava/Ko%C5%A1ice/@47.8262279,18.8121413,8z/data=!4m19!4m18!1m10!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965!3m4!1m2!1d18.2958892!2d47.6256113!3s0x476a4899114c60fd:0xe93c02cbfb3e9b00!1m5!1m1!1s0x473ee01b67c6957b:0x400f7d1c6978bd0!2m2!1d21.2610746!2d48.7163857!3e0

Na tej stranke je uvedene: BA-ZA-KE 450 km a BA-ZV-KE 400 km

Existujuci navrh trasovania D1,R1,R2:
BA,Senecka cesta - HP - D1xR2 Rozhanovce to bude 415 km
BA,Senecka cesta - ZV - D1xR2 Rozhanovce to bude 399 km

BA,Senecka cesta - HP - Presov,zapad 383 km
BA,Senecka cesta - ZV - D1xR2 - Presov,juh 439 km (Presov,zapad 447 km)
Naposledy upravil Jano1 dňa 04. Dec 2019 11:10, celkovo upravené 1 krát.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 30
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod penjo » 04. Dec 2019 11:08

Síce sme OT, ale nedalo mi to. Kedysi som tu čítal jednu múdru vetu, ktorú budem parafrázovať. Diaľnica sa u nás stavia severom preto, aby spojila a obslúžila čo najviac veľkých miest (tým pádom poslúži pre najviac ľudí).
Nejde primárne len o spojenie BA-KE, ako si tu poniektorí myslia. Keby išlo len o to, tak je jasné, že by išla diaľnica južnou trasou, lebo je to najkratšie a bolo by to aj podstatne lacnejšie.
Nepáči sa mi povrchné zmýšľanie časti návštevníkov tohto fóra, ktorí sú stále iritovaní z toho, že diaľnica BA-KE mohla byť už dávno hotová, keby išla juhom.
penjo
nováčik
 
Príspevky: 5
Založený: 13. Mar 2016 14:40

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod DrX » 04. Dec 2019 11:33

A co takto "isty klasik" a teraz si pise Jano1.
BA-BP-KE cez BP je cca 450km.

A,Senecka cesta - D1xR2 Rozhanovce nie je BA-Kosice. A to, ze sa za tazke miliardy EUR severna trasa skrati, nic nemeni na tom, ze za rovnaku cenu mozeme skratit rovnako aj juznu. To ale nechceme, vsakano. Juznu najlepsie nestavat vobec!!!

BA-PO je dnes severom 417km, juhom 442km. Jednoduchy google: https://www.google.com/maps/dir/bratisl ... 018324!3e0 . Cize bod rovnakej vzdialenosti je 10km pod PO. Ak by sa k trasovaniu juhom pristupovalo rovnako ako k trasovaniu severom (megalomanske tunely bez ohladu na cenu), tak by sa rovnako skratila juzna trasa ako severna (napr. obchvat KE sa tiez dal robit tunelmi cez severozapad, ako robia magori pri PO, a vysledok by bol kratsi).

Penjo: uplne odveci. Len napr., zrataj obyvatelov tych "viac velkych miest" na severe (ked uz opomenieme, ze velkych miest je tam presne 0). A ukaz, ze ich je viac nez obyvatelov KE-MI-ZV-BB-NR (ked za kriterium "velkeho mesta" HA HA HA zvolime 40tis obyv).

Presne tak, nejde primarne o spojenie BA-KE. Ide o spojenie vychod-zapad, ktore je potrebne severom aj juhom. Preto sa maju delit peniaze 60:40 a podla toho potom stavat na severe aj na juhu rovnocenne rychlostne cesty.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod Jano1 » 04. Dec 2019 13:03

DrX napísal: A ukaz, ze ich je viac nez obyvatelov KE-MI-ZV-BB-NR (ked za kriterium "velkeho mesta" HA HA HA zvolime 40tis obyv).

A preco nie 20 tisic obyvatelov?
LM, SNV,PB,PP,MT,TN,PO,ZA,NM,HC,Dubnica,RK,PN
spolu: 558 252 obyvatelov

ZV,NR,BB,KE,RS,LC
spolu: 487753 obyvatelov

https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_miest_na_Slovensku

Vychodna R2 ide z velkej casti extremne popori statnej hranici s navyse s velmi riedkym osidlenim. Medzi dvomi mestami, ktore maju nad 20 tisic obyvatelov je vzdialenost skoro 130 km.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 30
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod DrX » 04. Dec 2019 13:09

Takze podla Jana1 je definicia "velkeho mesta" 20tis obyvatelov :-) :-) :-)
Ale teda, ak si k severu pridal SNV, tak preco si k juhu nepridal MI (aj HE), ktore R2 obsluzi lepsie nez D1!?! A uz sme prakticky na rovnakych cislach.

Ale aj ked to nechame takto, tak este stale ten pomer nie je ani 60:40, cize ak by sa delili financie 60:40 sever:juh, tak este stale na jedneho hejs1 0 v 4 k a davame viac ako na jedneho obyvatela juznych krajov. A uz to je nespravodlive. Dnesne delenie 80:20 je ale totalny vrchol!!!!

A tak ako vychodna R2 ide po castiach blizko juznej hranice, ide zap D1 blizko ceskej a sev D1 blizko polskej hranice (stredom by to bolo cca po R1 a dalej na Brezno). A to, ze medzi KE a ZV je miestami riedke osidlenie, je praveze vyhoda, lebo sa tam da postavit jednoducha lacna priama dialnica, ktora vyrazne skrati spojenie tych casti vych SK (KE+MI), ktore su huste osidlene a su od BA dalej.

Cize na Slovensku sa je jasne zakladom nie jedna trasa ale dve: jedna severna a jedna juzna. A to je aj v poriadku, lebo mame 3 kraje na severe a 3 na juhu. Akurat problem je, ze sever je "o trocha pazravejsi".
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 04. Dec 2019 13:41

DrX napísal:BA-PO je dnes severom 417km, juhom 442km. Cize bod rovnakej vzdialenosti je 10km pod PO.


25/2 je 12,5 km ked uz a smerom na KE nebude treba ist cez centrum PO, teda to bude kratsie, obchvat KE predlzi trasu do PO o 6 km, LL-DS skrati trasu o 8 km, Tu-Iv skrratenie cca 5 km, stale bude "bod rovnakej vzdialenosti" 10 km pod PO? No nebude, bude blizko od obce Budimir.

A zasa nam tu riadi vymazavacia cata. Spocital som DrX pocet obyvatelov miest a zmizlo to.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 30
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 04. Dec 2019 14:18

presunul som prispevky ale aj tak debatujete dalej o poctoch miest v budimir-bidovce. niekto ani nevie do ktorej temy prave pise. vy nepotrebujete moderatora ale upratovacku.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 121
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 04. Dec 2019 14:37

ten vypocet miest je blbost. npr. okres RK ma 57.000 obyvatelov, mesto RK 27.000 obyvatelov, okres PP 104.000 obyv., mesto PP 51.000 obyv. cize okresne mesto ma asi 1/2 obyvatelov okresu. okres LC ma 74.000 obyv kym mesto LC len 28.000 obyv. okres RS 84.000 obyvatelov kym mesto RS len 24.000 obyvatelov co je vyrazne menej ako polovica. pocet obyvatelov na oboch trasach je porovnatelny. otazka je co kde zapocitas lebo ak BA a KE zapocitas pre sever tak preco nezapocitat PO aj pre juh. videl som uz aj porovnanie BA-KE (sever) vs. Trnava-Moldava nad Bodvou (juh) :lol: potom je otazne ktore okresy popri dialnici zapocitame a ktore uz nie. kam zapocitame okresy na vychod od ciary PO-KE. mozno pre sever vychadza o par % viac obyvatelov pretoze trasa je dlhsia. ale pri nakladoch ktore tu spocitane vychadza sever vyrazne drahsi.

najvacsie ekonomicke centrum je BA-TT a okolite okresy mozno spolu s NR. potom dlho nic a nasleduje je KE-PO a dalej dlho zase nic az potom su ZA-MT a BB-ZV. a stale je sever-juh vyrovnany....ideme dalej a mame TN a okolie a stale sme na zapade v beztunelovej oblasti D1...tam koncia dolezite centra a to mozeme prizmurit vsetky oci...PP-SN, RK-LM nech sa nikto nehneva....potom aj LC-RS, TV-MI-HE-VT, alebo KN-NZ, GA-SA atd...atd...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 121
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 04. Dec 2019 14:50

Jano1 napísal:
DrX napísal:BA-PO je dnes severom 417km, juhom 442km. Cize bod rovnakej vzdialenosti je 10km pod PO.


25/2 je 12,5 km ked uz a smerom na KE nebude treba ist cez centrum PO, teda to bude kratsie, obchvat KE predlzi trasu do PO o 6 km, LL-DS skrati trasu o 8 km, Tu-Iv skrratenie cca 5 km, stale bude "bod rovnakej vzdialenosti" 10 km pod PO? No nebude, bude blizko od obce Budimir.


Samozrejme, ak niekomu vadi, ze po obchvate KE sa mu trasa o 6km predlzi, obchvat nemusi pouzivat. Prejazd cez KE ma bezproblemovy. Dolezite je, aby existovala RC od KE do PO a od KE do ZV/BA.

Ale este raz sa zopakujem: ak sa dat na juznu trasu tolko penazi, kolko ide na LL-DS a TU-IV, da sa skratit este o viac nez 5+8km. (A to uz nehovorim o tom, ze sa za to dostavat R7 BA-LC.) Ale pouzivat ako argument tieto neufinancovatelne a nedostavatelne useky len ukazuje trapnost obhajovatelov naokolo blizsie D1. Realne nic z toho nie je a ci bude je len vo hviezdach.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod metelesku.blesku » 04. Dec 2019 15:46

Mýliš sa Mr.X. Do HE je to lepšie ťahať severom. A platilo to, aj keď nebola D-čka okolo Levoče ani Chsminianskej N.V. Južná trasa je zas lepšia pre MI, TV aj teraz, bez diaľnic. Možno ti to príde divné, lebo sú relatívne blízko seba, ale je to tak.

Áno, D1 ide popri Českej hranici. Eném zapoměls, že zrovna v tom úseku (od TN po PB) to je jedno mesto za druhým a medzi nimi samé obce. Na severe sa D1 blíži k poľskej hranici iba pri Vysokých Tatrách. Vo zvyšku zabúdaš na Kysuce/Oravu/Spiš. Čo si to ty za východniarskeho patriota, že nedopraješ severovýchodu diaľnicu? Kežmarok, Stará Ľubovnňa, Sabinov, Bardejov? Načo by im bola R2? Ty Sebec! Kdežto na R2 to máš od KE do LC 150km popri maďarskej hranici, kde je ľudoprázdno. Stredom ide až R1 od Zvolena.
metelesku.blesku
diskutujúci
 
Príspevky: 73
Založený: 27. Sep 2019 21:44

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 04. Dec 2019 16:01

4lien napísal:S tym nezapchavanim to hadam nemyslis vazne. Presovska + VSS a Jazero su pocas spicky upchate pravidelne.


DrX napísal:Prejazd cez KE ma bezproblemovy.


Tak sa na tom vychode dohodnite, ako to vlastne je.

DrX napísal:Ale este raz sa zopakujem: ak sa dat na juznu trasu tolko penazi, kolko ide na LL-DS a TU-IV, da sa skratit este o viac nez 5+8km


Ved ak na vychodnej R2 su intenzity ako pod Strecnom, nemam s tym problem, aby sa staval usek na R2, kde na ceste I.triedy su intenzity ako pod Strecnom za cenu LL-DS.

Ale moze byt aj Hu-Iv, na ktory je zatial akceptovana zmluvna hodnota 288 mil.E z oktobra 2019, 19.3 mil.E/km. To taky usek R2 Krivan - Mytna s dlzkou 8.941 km bude zrejme za 232.15 mil.E, teda takmer 26 mil.E/km, a aj spolu s Mytna - Lovinobana za 127.7 mil.E/13.5 km, vyjde Krivan-Lovinobana na 16 mil.E/km (stale hodne daleko od tolko krat omielanych 5 mil.E/km), ale bude mat lepsi pomer cena za km/intenzita oproti Hu-Iv? Nebude. Su na Krivan-Lovinobana zapchy? Nie su.

devil napísal:ten vypocet miest je blbost.

Mne sa tiez nepozdava "vypocet miest", lebo D/RC pokryva iste okolie, nielen vybrane mesta. To vymyslel DrX, co sa stazuje, ze 20 tisicove mesto nie je velke mesto, lenze v europskom meradle je velke mesto nad 1 mil. obyvatelov, takze potom nemame co spajat a mozeme len pokryvat uzemie sietou D/RC.

DrX napísal:A to uz nehovorim o tom, ze sa za to dostavat R7 BA-LC.

Potom ake smiesne intenzity by vychadzali na Krivan - Lovinobana, keby sa postavila R7, preco sa stavia Zvolen - LC, nebolo by lepsie postavit namiesto tychto 40 km, 60 km v lahsom terene na R7? Nie my chceme R1,R2 a k tomu kusok vedla paralelnu R7.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 30
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod 110mat110 » 04. Dec 2019 16:09

Kusok sa zabuda, ze dost podstatna cast vodicov na severnej D1 (vratane mna) su pendlovaci Vychod (UA) -> Cesko.
110mat110
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 30. Júl 2019 13:56

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 04. Dec 2019 16:23

Blesku: Mylis sa, rumunsky brat. Do HE nikto dialnicu tahat nebude, preto bude dialnicne obsluzeny len cez MI, a preto co je lepsie pre MI je lepsie aj pre HE.

A to prekrucanie, ze na R2 vadi blizskost HU hranice, ale na severe blizskost CZ/PO nevadi, lebo zrazu riesime pocet miest. Je jedno kolko je tam miest, hustu lokalnu premavku rovnako dobre obsluzi aj 4-prudova jednotka, aj Rka aj Dcka. Predsa nestaviame dialnicu kvoli tym, co jazdia z Trencina do Ilavy, ci? Na R2 od LC na vychod je to krasna rovina s relativne riedkym zaludnenim, takze idealne pre to, aby husto zaludnenu oblast od Kosic/PO a dalej na vychod napojila za lacny peniaz na ZV/BA.

A severovychodu praveze dialnicu doprajem. Rozumies rozdeleniu 60:40, sever:juh? Ako je niekomu na severe odopreta dialnica, ak tam ma ist viac penazi na dialnice? Toto pachovske obmedzene myslenie, ze ked neukradnu vsetko, tak zrazu nedostavaju nic, je mi na hejs1 0 v 4 k o c h zvlast nepochopitlne.

Jano2: aspon ze mas trocha sudnost, ze uz nevypocitavas naklady na DS-LL podla poslednej "vyhranej" sutaze. Kolko bude stat ta a kolko bude nakoniec stat DU-IV je este stale vo hviezdach (ako je aj to, ci sa niekedy postavia). Ale otazka je, ze preco si na intenzity nepozeral, ked sa stavali useky s malu intenzitou na D1 od RK po PO. Preco sa tie uprednostnili pred DS-LL a DU-IV? A to uz nehovorim o tom, ze DS-LL je uplny megalomansky tunelarsky vysmech (rovnako ako SOPO), kedze kopeme tunely tam, kde sa dala spravit krasna RC udolim po rovine.

V europskom meradle su Kosice normalne mensie mesto rovnako ako Bratislava, ako dosvedcuje aj ta nedavna analyza stavebnych firem, co ti tak nevoniala. Zvysok na SK su mestecka, ci uz 80tisicove alebo 40tisicove. A ani KE ani BA nie su porovnatelne s velkomestami ako Vieden. Ale len na Slovensku sa moze stat, ze niekto ako ty tresne, ze "velke mesta" su od 20tis obyv... to fakt nemozem. :-) :-) :-)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 04. Dec 2019 18:06

DrX napísal:preco si na intenzity nepozeral, ked sa stavali useky s malu intenzitou na D1 od RK po PO. Preco sa tie uprednostnili pred DS-LL a DU-IV?

Ale pozeral. Ivachnova - Hybe sa staval ako pokracovanie 46 km banskobystrickej stvorprudovky na vychod. A snad mi nejdes tvrdit, ze tych dalsich 12 km na vychode ZA kraja postavenych za poslednych 30 rokov ZA kraj potrebuje viac ako D1 zapadna hranica kraja - Ivachnova, ci vacsinu D3, urcite aj R3 ma vacsi vyznam pre ZA kraj.

Vsetko za LM sa stavalo predovsetkym pre vychodne Slovensko. Vyssie intenzity boli Svit - PP, zly prejazd bol Levocou a problem hlavne pre kamiony bolo Branisko. A preco pred HP-DS? Tak ako aj inde sa casto stavaju useky, ktore nie su az tak potrebne, D3 je exemplarny priklad ako minut peniaze a Kysuciam nepomoct.

DrX napísal:A to prekrucanie, ze na R2 vadi blizskost HU hranice, ale na severe blizskost CZ/PO nevadi, lebo zrazu riesime pocet miest.

Zapadna D1 nejde tak tesne pri hranici ako zhruba 80 km vychodnej R2, ale predovsetkym zapadna D1 ide na slovenske pomery husto osidlenou oblastou, ktora spolu s tranzitom zabezpecuje vysoke intenzity na D1. Tam bolo na D1 2015 minimum cez 21 tisic v/24h. Kde na trase R2 dosiahnes take intenzity? Udaje z roku 2016 udavaju pre plnoprofilove useky R2 intenzitu 8.7 tisic v/24h, reci o tom, ze to je preto lebo to nie je suvisla RC, ale je na 10 km prerusena neobstoja, prejazd ZV je bezproblemovy.

DrX napísal:Ale len na Slovensku sa moze stat, ze niekto ako ty tresne, ze "velke mesta" su od 20tis obyv... to fakt nemozem.

Kde som napisal, ze velke mesta su nad 20 tisic obyvatelov?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 30
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod metelesku.blesku » 04. Dec 2019 18:23

Mr.X, ty náš severomaďarský bratranec, ja som nepísal o diaľničnej obsluhe HE, ale o tom, že sa tam viac oplatí ísť STREDOM cez Prešov (pozri si mapu, aby si nebol prekvapkaný, ako moc je Prešov na "severe" východného Slovenska). No a keď bude postavená D1 až do MI, bude stále patriť severu. Presnejšie, aby si mi rozumel, bližšienaokolo. Stále to nijako nepomôže juhu.
Alebo to nebol tvoj výrok, že juh je od križovatky D1xR1 po križovatku D1xR2? :D

Rozumies rozdeleniu 60:40, sever:juh?
Na R2 od LC na vychod je to krasna rovina s relativne riedkym zaludnenim, takze idealne pre to, aby husto zaludnenu oblast od Kosic/PO a dalej na vychod napojila za lacny peniaz na ZV/BA.


Tak potom mne, nevzdelanému tóthovi, ty rozhľadený úplnenajbližšievôbecnienaokolo šľachtic z Pešti vysvetli, prečo sa nestavala od LC R7, ale namiesto toho všetkých 40% určených juhu rozkradli na malom kúsku nieskutočnejužnej R1 medzi NR a ZM a kvoli nenažranosti týchto nepravých južanov teraz nie sú peniaze na postavenie skutočne južnej trasy s riedkym zaľudnením po krásnej rovine - R7, ani na pokračovanie R2 cez ďalšiu riedko zaľudnenú oblasť po krásnej rovine? Veď inde si predsa vystačia so 4prudovými jedničkami.
metelesku.blesku
diskutujúci
 
Príspevky: 73
Založený: 27. Sep 2019 21:44

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 04. Dec 2019 18:38

Podla googla Humenne - Bratislava je:
488km naokolo blizsie cez PO
479km normalnym spojenim cez KE
https://www.google.com/maps/dir/Humenn% ... 65!3e0!5i1

Zvysok tvojich nezmyslov je uplne bezpredmetny, lebo vychadza z chybnej premisy, ze sa niekedy peniaze pomerom 60:40 delili, ked tvrdis "namiesto toho všetkých 40% určených juhu na malom kúsku nieskutočnejužnej R1 medzi NR a ZM". Jednoducho, 40% sa nikdy na juh nedavalo. Ak by sa davalo, uz by aspon jedno z dvoch spojeni vychod-zapad (to juzne) bolo hotove. A severne by mozno tiez bolo ovela dalej, lebo by sa tam nerobili megalomanske nezmysly.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod metelesku.blesku » 04. Dec 2019 19:16

Trošku si pozri bližšie a potom uprav to tvoje "normálne" spojenie medzi HE a KE. A potom mi tu napíš niečo o bližšie naokolo. Ale aj keby si sa predsa rozhodol ísť po tých cestách 3. triedy, 488 proti 479 je akože to "bližšienaokolo"??? Ako vtip dobré :lol:

Takže normálne spojenie cez VT: https://www.google.com/maps/dir/Humenn%C3%A9,+066+01/Bratislava/@48.5572345,18.3932968,7.75z/data=!4m24!4m23!1m15!1m1!1s0x473eb4ff7b38d69f:0x400f7d1c6973e10!2m2!1d21.9078917!2d48.932454!3m4!1m2!1d21.6713088!2d48.8619895!3s0x473ec8b46e181c4b:0x73a23620f5613939!3m4!1m2!1d21.7041158!2d48.7172093!3s0x473ed3b17b587505:0xe4cb02f3c05b31bb!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965!3e0
Normálne spojenie cez MI: https://www.google.com/maps/dir/Humenn%C3%A9,+066+01/Bratislava/@48.3482396,18.3277316,7.75z/data=!4m19!4m18!1m10!1m1!1s0x473eb4ff7b38d69f:0x400f7d1c6973e10!2m2!1d21.9078917!2d48.932454!3m4!1m2!1d21.8858497!2d48.7671902!3s0x473932fc6146ba8d:0xccba515b62993e3c!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965!3e0

Že bližšie naokolo. Naozaj si vtipný, iksko :lol:

A áno, dovolil som si prirovnať 4 miliardy Eur k 40% určeným pre juh. Napriek tým 4 miliardám Eur sa stavajú na juhu ďalšie a ďalšie úseky. Či nesedí ti na tom niečo?
metelesku.blesku
diskutujúci
 
Príspevky: 73
Založený: 27. Sep 2019 21:44

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod i15 » 08. Dec 2019 11:59

tie cesty 3 triedy nie sú vôbec zlé, relatívne dobrý povrch, nízka premávka, žiadne kamióny. Keď bude Budimír Bidovce a D1 PO, niektorí to skúsia aj takto https://www.google.com/maps/dir/48.8850 ... e3!1m0!3e0 :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod Vlados » 08. Dec 2019 12:26

metelesku.blesku napísal:od KE do LC 150km popri maďarskej hranici, kde je ľudoprázdno.

no tam má Mr.X. domovskú Rožňavu, tak je jasné prečo...
Jano1 napísal:Su na Krivan-Lovinobana zapchy? Nie su.

Nie sú, len často je tam veľká premávka, že v úseku Kriváň-Mýtna sa nedá obiehať. Ďalej je to úplne v pohode.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.