DrX napísal:1. Pre 5-clennu rodinu to bude financne skoro vzdy vyhodnejsie ist autom - vtedy je to aj o tom, ze ci vychovavas svoje deti k tomu, aby respektovali prirodu, a ze niekedy je to proste o trocha nepohodlnejsie a drahsie spravat sa tak, aby si ju chranil.
2. Este stale mas aj ine alternativy: napr. sa mozes autom zviest 30-50km k najblizsiemu ICcku a potom uz ist pohodlne (zvlast ak ťa aj na druhom konci moze niekto vyzdvihnut).
Už pre dvoch je BA-KE a späť finančne výhodnejšie ísť autom, pre piatich je to už kurňa rozdiel. Špeciálne ešte v krajine, kde sú vlaky brutálne dotované.
Napríklad pri nemeckých cenách lístkov mi vlasy vstávajú dupkom (neviem, ako to vychádza, ale keby mi niekto tvrdil, že aj pre jedného sa auto oplatí viac, bez váhania by som uveril).
Po roku experimentovania som skončil v takom režime, že vlakom chodím raz do roka na Vianoce, keď si vystačím sám a bez vecí. Inokedy auto jasne vyhráva a ani dvojnásobná cena nafty by to nezmenila, akurát by sme zrejme chodili zriedkavejšie.
Navyše často veziem náklad, môžem sa zastaviť v nejakej jaskyni alebo si niekde nabrať vodu, a navyše sa mi často na druhom konci krajiny hodí mať práve to auto, keď ešte chcem niekam ísť.
Pritom vlakom jazdím veľmi rád a moje príjmy sú na Bratislavu podpriemerné až smiešne. Pre typického záujemcu o túto trasu to vychádza ešte lepšie pre auto.
A to je stále iba BA-KE, kde existuje priame a pohodlné spojenie IC (+2× MHD na konci). Ak by som miesto toho išiel napríklad Malacky-Humenné, o verejnej doprave by som nikdy ani nezauvažoval.
A nakoniec, aj keď sa D1+R2 stavajú hrozne pomaly, už teraz je to v priemere rýchlejšie autom (door-to-door rekord BA-KE alebo opačne mám 4:34 auto a 5:17 auto+IC+auto) a časom to bude ešte lepšie, aspoň pokiaľ sa dá vyhnúť časom najväčšieho sťahovania národov.
Podstatného zrýchlenia na trati 120 sa zrejme týmto tempom nedožijem.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.