Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

cez Zilinu
27
17%
po R1 a cez Donovaly
27
17%
po R1 a cez Certovicu
26
16%
po R1 a dalej na LC a RV
33
20%
cez Madarsko
6
4%
na východ cestujem minimálne/sporadicky a tak nebudem skresľovať hlasovanie :)
41
25%
Ina trasa (uviest v diskusii)
1
1%
 
Celkový počet hlasov : 161

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Kvík » 24. Mar 2022 09:41

To je čo, 160 km/h kde sa dá? Google si myslí, že 4h40 a tomu by som veril skôr.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 273
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 24. Mar 2022 10:08

Tie casy su moje vlastne, od januara jazdim KE-BA stale cez H. Je to nepravidelne ale cca do mesiaca min 2x KE-BA. Cize tohto roku uz 6x tam aj spat (12 prejazdov). Do 150kmh GPS zevraj nechodia pokuty, ale pre istotu to robim tak ze ked waze hlasi stacionarny radar tak spomalim na 135 tacho, a po radare spat na 150-160 tacho. Tym ze tam jazdi dost aut s Waze este som nestretol hliadku ktora by nebola uz vo Waze ohlasena. Plus mam taky pocit ze tie hliadky ani nemeraju rychlost kedze stoja tak ze nemaju ani vyhlad. Skor dohliadaju na bezpecnost podla mna, ale pre istotu vedla hliadky spomalit tiez. Stacionarnych radarov je na trase cca 5-7 (nepocital som presne). Mobilne radary tam nejazdia resp neviem o tom ani som nepocul od nikoho zeby jazdili. Od Miskolca po Milhost na M30 nie su ani stacionarne radary vobec (pokial viem), tym padom tam sa da ist kludne aj 180-200 (samozrejme s rozumom, zalezi kde kedze su tam stupania atd), cize Milhost-Miskolc vies dat namiesto 25 minut aj za 15 min cca. Tipujem ze na nejakom sportovejsom aute (2 liter benzin/diesel a vyssie) v lete ked je pekne teplo aj 250 mozno by sa dalo na niektorych usekoch. Kazdopadne ja som skusal rozne rychlosti a siel som uz aj 95-105kmh KE-BA cely cas (s tym ze som obehoval kamiony svizne) a tymto tempom to trvalo 4:40. Kebyze ides 200 mimo stacionarnych radarov tak verim ze cas 3 hod ale aj pod 3 hodiny je realny. Co sa tyka prejazdu Budapestou, mimo spicky idem cez BP, ked je spicka tak obchvat BP. Waze to vie dobre vypocitat, velakrat rozdiel je napr taky ze na obchvate usetris len 5 minut, ako keby si mal ist cez BP, ale niekedy tam vies chytit slusnu premavku kedze v centre sa to zbieha do 1 pruhu na niektorych uliciach, ale musim uznat ze Waze velmi dobre naviguje Budapestou, zatial som nezazil dramaticku zapchu. Z tych cca 12 prejazdov H som asi v 80% presiel cez BP. Tolko moje skusenosti, cize 4:40 ak ides 95-105, ak ides 140 tak 3:30, ak 150-160 tak 3:15 a ak este rychlejsie mimo stac radarov tak okolo 3h (pod 3h). Stretavam casto auta ktore idu kludne aj 200-250, ale ked ma dobehnu neblikaju ako sialeni dialkovymi (len vynimocne) skor pockaju kym sa zaradis a tak idu dalej, SK ECV je to vacsinou BL, KE, PO, RS, DS, KN, RV, LC, TV, MI, ale aj zopar ceskych firemnych aut som stretol. Inak ak chytis kamion ktory obehuje kamion niekedy je to na nervy ale v 90% situaciach to je v pohode uplne. Inak odporucam min do 15. Maja si to vyskusat kvoli lacnejsim palivam, a taktiez na vyskusanie je lepsie aspon 1-3 mesiace skusat kedze pocas jednej jazdy mozes chytit nehodu, vela obiehajucich kamionov a potom to cloveka moze odradit. Lepsie si to skusit viackrat a potom hodnotit, robit nejake zavery z toho. Pre upresnenie uvedene casy su od konca Sebastoviec (koniec KE) po Cunovo (kedze to je BA). A od Cunova do D4/D2 je to len 2-3 minuty? A potom uz kazdy vie kolko to je do jeho individualneho ciela :) A este posledna vec, tym ze tato trasa je svizna stojim na cerpacke kvoli wc len 1x, ak idem cez SK tak stojim min 2x. Ti vodici ktori piju malo vody by to dali aj bez zastavenia si myslim - ale radsej pite vodu :)
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Miro » 24. Mar 2022 10:44

A maďarskú diaľničnú známku máš? Kontrolujú ju Maďari?
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 24. Mar 2022 10:56

Jasne ze mam, ten risk mi za to nestoji :D podla mna kontroluju, aj som pocul o pripadoch ked prisla slovakom pokuta. Dialnicnu kupujem mesacnu za 15€ online na oficialnom (statom) webe https://ematrica.nemzetiutdij.hu/, rozmyslal som kupit rocnu, ale aktualne ma to vyjde narovnako ako mesacne kedze uz je skoro april a H nemaju 365 dnove znamky len rocne. Vzhladom na ceny phm aj so zaplatenim znamky je prejazd cez H lacnejsi - do 15.5 potom uvidime co bude
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

*Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod KN.SK » 24. Mar 2022 13:51

IDV napísal:Na H dialnici je uz ovela vacsie mnozstvo SK aut vidiet, uz zacali vyuzivat viaceri lacnejsie PHM a komplet hotovu dialnicu KE-BA. Cerpacka v Encsi 25km od Milhost R4 plna SK aut, aj na dialnicnych cerpackach na trase KE-BA... Aby som nezabudol covid info - ziadne respiratory ani ruska v Madarsku uz nie su povinne v obchodoch, na cerpackach atd. Nosi ich asi cca max 5% ludi v interieroch.
Ceny PohonnýchHmôtaMazív a nosenie "respirátorov" u nás závisí od 'nepružných' obyčajných & comp. Respirátory v Maďarsku je nutné nosiť v zdravotníckych zariadeniach a v DSS (Domovoch sociálnych služieb). Ináč som počul, že poskočili hore ceny niektorých potravín, čo stálo nedávno 600/700 Ft, teraz stojí i 900 Ft.
IDV napísal:SK ECV je to vacsinou BL, KE, PO, RS, DS, KN, RV, LC, TV, MI
Mnoho občanov Maďarska má na autách slovenské EČ, predovšetkým KN, DS, NZ, LV a BA/BL/BT. Azda i z východnejších pohraničných častí SR sú/boli v obľube. Viktor o tom vie a urobil i obmedzenia proti tomuto... 1740
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Sentilj » 24. Mar 2022 14:07

Mnoho občanov Maďarska má na autách slovenské EČ, predovšetkým KN, DS, NZ, LV a BA/BL/BT. Azda i z východnejších pohraničných častí SR sú/boli v obľube. Viktor o tom vie a urobil i obmedzenia proti tomuto... 1740

Z akeho dovodu? Lacnejsie PZP, alebo cestna dan pre podnikatelov? Poplatok za novu registraciu?
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod KN.SK » 24. Mar 2022 14:49

Sentilj napísal:Z akeho dovodu? Lacnejsie PZP, alebo cestna dan pre podnikatelov? Poplatok za novu registraciu?
Poplatok za novu registráciu je tam drahší, videl som i podnikateľa od Székesfehérváru, čo mal komárňanskú s evidenčným číslom s voliteľnou logistikou (EČVL), ľudovo na želanie, žiaľ už si na ňu v tejto chvíli nespomeniem, ale mám ju zaznamenanú v počítači. Jeden obhájca mal len bežnú komárňanskú. Možno i daň i poistenie, ale toto neviem na isto...
No susedia, čo tam robia a majú služobné vozidlá, tak tí majú maďarské tabuľky, i ten, ktorý robí v maďarskej filiálke slovenskej materskej firmy, ak sa nemýlim, tak tá sídli v Novom Meste nad Váhom. Takže riadny mix. 1742
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 24. Mar 2022 14:55

Pamatam si ze J. Cartu kanadan sidliaci v Budapesti mal vsetky auta na SK ECV na zelanie. Neviem ci madari mozu mat znacky na zelanie kedze tusim som nevidel este nieco take.
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

O. T.: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod KN.SK » 25. Mar 2022 10:45

IDV napísal:Pamatam si ze J. Cartu kanadan sidliaci v Budapesti mal vsetky auta na SK ECV na zelanie. Neviem ci madari mozu mat znacky na zelanie kedze tusim som nevidel este nieco take.
Môžu:
47904 Asi treba na ne viac Ft alebo niečoho iného.
P. S. Viem, že je to riadne mimo témy. Nehnevajte sa, odpovedám na otázku, ani na kolegu. Ďakujem! 1743
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Pacho » 25. Mar 2022 21:08

takéto OT je v pohode, človek sa dozvie zaujímavé veci.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 01. Apr 2022 12:42

Toto bolo povedane v 2016: "Druhá rúra Braniska nemá alternatívu. Ak nechceme dopravný kolaps a absolútne odstrihnutie východu, druhá rúra by mala vodičom slúžiť najneskôr v roku 2025," zdôraznil Auxt vo svojom dnešnom stanovisku. Prvá rúra tunela bude mať vtedy podľa jeho slov za sebou viac ako 20 rokov užívania a potrebuje generálnu opravu. "Doprava teda pôjde istý čas aj tak jednou rúrou, kým sa pôvodný úsek Braniska nezrekonštruuje," vysvetlil.

Dolezal ani len neuvazuje nad tymto, nadhera :) Hlavny dialnicny tah medzi dvoma najvacsimi mestami pojde namiesto hotoveho tunela opat cez horsky prechod :)
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 01. Apr 2022 18:12

IDV, je to logicke. Na SK je vela ovela vaznejsich problemovych miest nez toto.

BTW, jarne uzavierky tunelov su tu: https://kosicednes.sk/ekonomika/doprava ... e-uzavery/
Aktualne cela druha polka maja sa KE-PP nebude dat po dialnici prejst :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Pacho » 01. Apr 2022 19:41

drx v celku zaujimavá info. Pobavilo ma, že "podjazd Lučivná". no fakt na tej NDS sú všetko vychytaní odborníci. Druha vec čo ma zaujala: tunel prešov bude uzatváraný po jednej rúre, len je otázka, či uzavretý smer presmeruju do druhej rúry, alebo si stým NDS nebude robiť ťažkú hlavu a na hulváta pošlú celý smer cez Prešov??:
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 01. Apr 2022 21:43

Tunel Presov bude zavrety v oboch smeroch naraz. A urcite nic nebudu presmerovavat - nikdy. Nato vraj musia byt tunely inak navrhnute. Ked su jednosmerne, tak (aspon na SK) sa pouzivaju len jednosmerne (tak to tu pred casom vysvetlovali odbornici).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 02. Apr 2022 10:28

Dolezal ani len neuvazuje nad tymto, nadhera :) Hlavny dialnicny tah medzi dvoma najvacsimi mestami pojde namiesto hotoveho tunela opat cez horsky prechod :)
lenze Auxt je tiez regionaly lobista a este aj podvodnik. cela severna D1 nato ze je to vyse 100 km dialnice v plnom profile nie je vytazena tak je v poriadku ze tunel ma len 1 ruru. ziadne kolapsy nie su. je to presne to iste ako inde ze za kamionom je vlacik.

Zjednodušene. Jednorazový prudký medziročný rast dopravy v Branisku v minulom roku zobrali u Auxta ako reálny predpoklad aj pre budúce roky, a tak im vyšli nepravdepodobne vysoké čísla o budúcej intenzite dopravy v Branisku.
https://e.dennikn.sk/538821/ako-sef-vys ... anisko-ii/
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 02. Apr 2022 12:42

Druhá rúra by sa mala postaviť skôr ako bude nevyhnutné uzatvoriť prvú pre GO. Len aby sme nedopadli ako sa nám stáva pri mostoch. Vieme že sú zanedbané, vieme o tom dlho, nič s tým nerobíme a potom sa tvárime prekvapene, že ich treba náhle uzatvoriť.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 02. Apr 2022 14:56

to je to iste ako postavit cely usek R1 pri lupci kvoli tomu ze tam ide spadnut most na hlavnej ceste.....cize nezmysel. to iste je postavit druhu ruru kvoli oprave prvej ? a kolko ma trvat ta oprava ? 5 rokov ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 03. Apr 2022 08:17

devil napísal:
Dolezal ani len neuvazuje nad tymto, nadhera :) Hlavny dialnicny tah medzi dvoma najvacsimi mestami pojde namiesto hotoveho tunela opat cez horsky prechod :)
lenze Auxt je tiez regionaly lobista a este aj podvodnik. cela severna D1 nato ze je to vyse 100 km dialnice v plnom profile nie je vytazena tak je v poriadku ze tunel ma len 1 ruru. ziadne kolapsy nie su. je to presne to iste ako inde ze za kamionom je vlacik.

Zjednodušene. Jednorazový prudký medziročný rast dopravy v Branisku v minulom roku zobrali u Auxta ako reálny predpoklad aj pre budúce roky, a tak im vyšli nepravdepodobne vysoké čísla o budúcej intenzite dopravy v Branisku.
https://e.dennikn.sk/538821/ako-sef-vys ... anisko-ii/

Preto treba stavat R2 do Kosic, len jeden tunel nie 10. Ak by jeden tunel na trase Turany Hubova neurobili tak cela R2 by mohla ist az do Kosic :)
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 03. Apr 2022 08:17

devil napísal:to je to iste ako postavit cely usek R1 pri lupci kvoli tomu ze tam ide spadnut most na hlavnej ceste.....cize nezmysel. to iste je postavit druhu ruru kvoli oprave prvej ? a kolko ma trvat ta oprava ? 5 rokov ?


Netreba, radsej investovat do R2 :)
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 03. Apr 2022 08:19

Pacho napísal:drx v celku zaujimavá info. Pobavilo ma, že "podjazd Lučivná". no fakt na tej NDS sú všetko vychytaní odborníci. Druha vec čo ma zaujala: tunel prešov bude uzatváraný po jednej rúre, len je otázka, či uzavretý smer presmeruju do druhej rúry, alebo si stým NDS nebude robiť ťažkú hlavu a na hulváta pošlú celý smer cez Prešov??:


Pekne za trest cez mesto :) Na 21. storocie to je u nas extremne komplikovane rozdelit tunel na dva smery :D
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 03. Apr 2022 20:49

devil napísal:to je to iste ako postavit cely usek R1 pri lupci kvoli tomu ze tam ide spadnut most na hlavnej ceste.....cize nezmysel. to iste je postavit druhu ruru kvoli oprave prvej ? a kolko ma trvat ta oprava ? 5 rokov ?

asi až 2 roky
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 03. Apr 2022 20:51

IDV napísal:
Pacho napísal:drx v celku zaujimavá info. Pobavilo ma, že "podjazd Lučivná". no fakt na tej NDS sú všetko vychytaní odborníci. Druha vec čo ma zaujala: tunel prešov bude uzatváraný po jednej rúre, len je otázka, či uzavretý smer presmeruju do druhej rúry, alebo si stým NDS nebude robiť ťažkú hlavu a na hulváta pošlú celý smer cez Prešov??:


Pekne za trest cez mesto :) Na 21. storocie to je u nas extremne komplikovane rozdelit tunel na dva smery :D

nie je to komplikované, iba drahšie. intenzity aké máme sa to počas pravidelnej údržby fakt za tie zvýšené náklady neoplatilo tak budovať.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 04. Apr 2022 00:22

Vlados napísal:
devil napísal:to je to iste ako postavit cely usek R1 pri lupci kvoli tomu ze tam ide spadnut most na hlavnej ceste.....cize nezmysel. to iste je postavit druhu ruru kvoli oprave prvej ? a kolko ma trvat ta oprava ? 5 rokov ?

asi až 2 roky


2 roky? Tak to je dost extrem, navrat do socializmu az by som to nazval :)
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 04. Apr 2022 00:26

Vlados napísal:
IDV napísal:
Pacho napísal:drx v celku zaujimavá info. Pobavilo ma, že "podjazd Lučivná". no fakt na tej NDS sú všetko vychytaní odborníci. Druha vec čo ma zaujala: tunel prešov bude uzatváraný po jednej rúre, len je otázka, či uzavretý smer presmeruju do druhej rúry, alebo si stým NDS nebude robiť ťažkú hlavu a na hulváta pošlú celý smer cez Prešov??:


Pekne za trest cez mesto :) Na 21. storocie to je u nas extremne komplikovane rozdelit tunel na dva smery :D

nie je to komplikované, iba drahšie. intenzity aké máme sa to počas pravidelnej údržby fakt za tie zvýšené náklady neoplatilo tak budovať.


Zase na druhej strane mame megalomanske rozpocty na tunely ale zvysit pohodlie pri uzavere a navysenie o par promile uz je problem. Tak naco staviame tunely? Lacnejsie by bolo nechat tak ako to je, intenzity tam nie su velke aj tak. A preco sa neurobi Rka ale musi byt D? Tym by sa tiez znizili naklady, a najlepsie polprofil a len jednorurove tunely
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Pacho » 04. Apr 2022 07:02

no neviem, v čom je drahšie to rozdelenie na protismer??. To sa pýtam vážne, lebo si neviem predstaviť, čo môže byť drahšie pri výstavbe??. Minule leto som isiel z I d A, a tm bol 3+3 tunel, a nebol problém tam jeden pruh, dva sa rekonštruovali a jeden pruh v lavej rúre. Späť 2 pruhy. Keď si dobre paätam, tak to všetko bolo riešené prenosnými značkami. Podľa mňa jedine logistický problém a nie cena, a u nás samozrejme lenivosť rozmýšla kompetentných pracovníkov.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.