Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

cez Zilinu
27
17%
po R1 a cez Donovaly
27
17%
po R1 a cez Certovicu
26
16%
po R1 a dalej na LC a RV
33
20%
cez Madarsko
6
4%
na východ cestujem minimálne/sporadicky a tak nebudem skresľovať hlasovanie :)
41
25%
Ina trasa (uviest v diskusii)
1
1%
 
Celkový počet hlasov : 161

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 04. Apr 2022 20:06

Pacho napísal:no neviem, v čom je drahšie to rozdelenie na protismer??. To sa pýtam vážne, lebo si neviem predstaviť, čo môže byť drahšie pri výstavbe??. Minule leto som isiel z I d A, a tm bol 3+3 tunel, a nebol problém tam jeden pruh, dva sa rekonštruovali a jeden pruh v lavej rúre. Späť 2 pruhy. Keď si dobre paätam, tak to všetko bolo riešené prenosnými značkami. Podľa mňa jedine logistický problém a nie cena, a u nás samozrejme lenivosť rozmýšla kompetentných pracovníkov.

obojsmerná prevádzka v tuneloch dlhších ako 3km vyžaduje (polo)priečne vetranie. priečne vetranie máme len v Branisku a malo byť napr. vo Višňovom ale nakoniec sa od neho upustilo (strana 5). priečne vetranie ovplyvňuje profil tunela - vyžaduje väčší "priemer" tunela, treba medzistop... to má vplyv na cenu, takže nie je to lenivosť kompetentných ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 04. Apr 2022 21:06

O kolko cca by to bolo drahsie? 50% 10% 5%?
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 05. Apr 2022 09:35

bolo by to lacnejsia lebo aj jedna "drahsia " rura je stale lacnejsia ako 2 "bezne" rury.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod metelesku.blesku » 05. Apr 2022 15:53

Vlados napísal:
Pacho napísal:no neviem, v čom je drahšie to rozdelenie na protismer??. To sa pýtam vážne, lebo si neviem predstaviť, čo môže byť drahšie pri výstavbe??. Minule leto som isiel z I d A, a tm bol 3+3 tunel, a nebol problém tam jeden pruh, dva sa rekonštruovali a jeden pruh v lavej rúre. Späť 2 pruhy. Keď si dobre paätam, tak to všetko bolo riešené prenosnými značkami. Podľa mňa jedine logistický problém a nie cena, a u nás samozrejme lenivosť rozmýšla kompetentných pracovníkov.

obojsmerná prevádzka v tuneloch dlhších ako 3km vyžaduje (polo)priečne vetranie. priečne vetranie máme len v Branisku a malo byť napr. vo Višňovom ale nakoniec sa od neho upustilo (strana 5). priečne vetranie ovplyvňuje profil tunela - vyžaduje väčší "priemer" tunela, treba medzistop... to má vplyv na cenu, takže nie je to lenivosť kompetentných ;)

To je ale záležitosť dlhodobej premávky, kde je argument vetrania opodstatnený.
Pacha a mnohých iných bežných užívateľov našich diaľnic skôr trápilo, z akého dôvodu nevedia presmerovať premávku do jednej rúry na tých pár dní údržby. Chobotiny o vetraní sú len výhovorkami, nakoľko v už spomenutom Taliansku je v súčasnosti na diaľnici A23 (Villach - Udine) uzavretých niekoľko tunelov z dôvodu údržby/opráv a vždy je obojsmerná premávka presmerovaná do druhej, neopravovanej, rúry a nikto z toho nerobí tragédiu. Týka sa to všetkých dĺžok tunelov na danej trase od pár sto metrov až po niekoľko kilometrov, ako aj rôznych typov vetrania, t.j. niektoré krátke využívajúce len komínový efekt vetrania, ako aj dlhšie s núteným vetraním. Spravili dočasné značenie, znížili rýchlosť a fachčia tam v protismere len taký fukot pričom je tam značne vyššia kamiónová premávka, ako v našich tuneloch (s výnimkou Sitiny).
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 05. Apr 2022 16:46

IDV napísal:O kolko cca by to bolo drahsie? 50% 10% 5%?

10% a viac
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 05. Apr 2022 16:57

metelesku.blesku napísal:
Vlados napísal:
Pacho napísal:no neviem, v čom je drahšie to rozdelenie na protismer??. To sa pýtam vážne, lebo si neviem predstaviť, čo môže byť drahšie pri výstavbe??. Minule leto som isiel z I d A, a tm bol 3+3 tunel, a nebol problém tam jeden pruh, dva sa rekonštruovali a jeden pruh v lavej rúre. Späť 2 pruhy. Keď si dobre paätam, tak to všetko bolo riešené prenosnými značkami. Podľa mňa jedine logistický problém a nie cena, a u nás samozrejme lenivosť rozmýšla kompetentných pracovníkov.

obojsmerná prevádzka v tuneloch dlhších ako 3km vyžaduje (polo)priečne vetranie. priečne vetranie máme len v Branisku a malo byť napr. vo Višňovom ale nakoniec sa od neho upustilo (strana 5). priečne vetranie ovplyvňuje profil tunela - vyžaduje väčší "priemer" tunela, treba medzistop... to má vplyv na cenu, takže nie je to lenivosť kompetentných ;)

To je ale záležitosť dlhodobej premávky, kde je argument vetrania opodstatnený.
Pacha a mnohých iných bežných užívateľov našich diaľnic skôr trápilo, z akého dôvodu nevedia presmerovať premávku do jednej rúry na tých pár dní údržby. Chobotiny o vetraní sú len výhovorkami, nakoľko v už spomenutom Taliansku je v súčasnosti na diaľnici A23 (Villach - Udine) uzavretých niekoľko tunelov z dôvodu údržby/opráv a vždy je obojsmerná premávka presmerovaná do druhej, neopravovanej, rúry a nikto z toho nerobí tragédiu. Týka sa to všetkých dĺžok tunelov na danej trase od pár sto metrov až po niekoľko kilometrov, ako aj rôznych typov vetrania, t.j. niektoré krátke využívajúce len komínový efekt vetrania, ako aj dlhšie s núteným vetraním. Spravili dočasné značenie, znížili rýchlosť a fachčia tam v protismere len taký fukot pričom je tam značne vyššia kamiónová premávka, ako v našich tuneloch (s výnimkou Sitiny).

Riešenie vetrania vychádza z analýzy rizík. Pri obojsmernej premávke je riziko nehody a vzniku požiaru žiaľ vyššie... toto musíš zohľadniť. Taliansko má tunely budované pred rokom 2004, takže nemusia spĺňať smernicu 2004/54/ES.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod metelesku.blesku » 07. Apr 2022 11:00

Tunely postavené pred 30.4.2006 mali čas do 30.4.2014 (v niektorých prípadoch +5 rokov, t.j. do 30.4.2019), aby boli modernizované a spĺňali požiadavky podľa predmetnej smernice.
Neviem teda, čo presne myslíš odkazom na danú smernicu.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 07. Apr 2022 13:04

Rád by som videl, že boli modernizované, aby spĺňali daný predpis.
Podľa neho treba na obojsmernú prevádzku napr. iné vetranie ako v tuneloch máme.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod metelesku.blesku » 07. Apr 2022 13:17

Ak aj neboli modernizované (niečo v nich už určite robili, okrem zníženia MPR na 110 km/h), tak či onak analýzu rizík podľa danej smernice musia brať do úvahy, keďže po prechodnom období sa už vzťahuje na všetky tunely.
Či?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 07. Apr 2022 13:48

Cize vieme kedy je datum odstavenia Braniska na GO?
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 27. Apr 2022 16:46

Takze najlacnejsia a najlepsia trasa KE BA do 1. jula ostava cez HU.
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 27. Apr 2022 19:02

preco najlacnejsia? je pravda ze som to nepocital ale tusim 90 km navyse pridava na spotrebe.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 27. Apr 2022 19:31

808km Juzna trasa
876km R1 Certovica D1
904km D1
922km HU cez BP

Ak berieme ze spotreba je konstantna na vsetkych trasach, co nie je (najnizsia bude na juznej trase a v HU) v zavislosti od auta rychlosti zatazenia atd, ale pre priklad:

Spotreba 6l/100km
Juzna trasa 48,48l (82,50e benzin, 83,50€ diesel) + dialnicna znamka min 10e
R1 Certovica D1 52,56l (89,50e benzin, 90,50e diesel) + dialnicna min 10e
D1 54,24l (90,20e benzin, 93,30e diesel) + dialnicna min 10e
HU 55,32l (podla akt kurzu cca 71-72e benzin, 71-72e diesel) + dialnicna min 10e

Spotreba 7l/100km
Juzna trasa 56,56l (96,16e benzin, 97,30e diesel) + dialnicna min 10e
R1 Certovica D1 61,32l (104,25e benzin, 105,47e diesel) + dialnicna min 10e
D1 63,28l (107,58e benzin, 108,85e diesel) + dialnicna min 10e
HU 64,54l (83-84e benzin, 83-84e diesel) + dialnicna min 10e
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod 110mat110 » 28. Apr 2022 05:34

Na slovenskych trasach je dialnicna max 10e. Ak kupis rocnu a jazdis pravidelne, je to omnoho menej. A v madarsku potrebujes SK aj HU dialnicnu.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 404
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 28. Apr 2022 06:36

110mat110 napísal:Na slovenskych trasach je dialnicna max 10e. Ak kupis rocnu a jazdis pravidelne, je to omnoho menej. A v madarsku potrebujes SK aj HU dialnicnu.


Cudoval by si sa kolko jazdi aut bez SK znamky v KE a BA, velka vacsina. Kedze v BA vnutorny okruh je free a c KE nie je nic za co by si mal platit. Pozri sa na R4 Sebastovce-Milhost je prazdna a paralelna cesta I/17 je omnoho plnsia. Jednak preto ze zjazdy najazdy na R4 nie su ziadne okrem Kechneca a z druhej strany ze to nema pre nich vyznam na tych par km si platit znamku aby zasli do svojej dediny. V Madarsku nepotrebujes SK znamku, na tych par km pri hraniciach to nie je nevyhnutne ale ze vobec. Najazdy a zjazdy su pri Rajke-Rusovciach a pri KE to je tesne pri hraniciach taktiez. Ak si kupis mesacnu/rocnu v HU tiez jazdis za omnoho menej, kedze pri jednej jazde (tam aj spat) v HU usetris od 10-21€ (6l spotreba) v porovnani s SK trasou.
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 28. Apr 2022 06:51

Pravidelne jazdenie 1x do tyzdna (tam aj spat) napr za posledny polrok ma 26 tyzdnov - dovolenka, sviatky, PN atd cca 24x KE-BA (tam aj spat)

Sumy uvedene su ako rozdiely tj rozdiel preplatku oproti tej alebo inej trase.

SK trasy
Rozdiel nebol stale rovnaky v cenach PHM, ale postupne sa zvysoval.
Juzna trasa +240€ (Realnejsie cca 168€ pri postupnom zvysovani cien PHM)
D1 +504€ (Realnejsie cca 353€)
+dialnicna 50€

HU trasa
+dialnicna rocna 127€ (pri argumente ze nevieme aka bude situacia oplati sa to alebo nie vid moj pripad nakupu mesacnej HU znamky, t.j. 6x14e=84€)

Celkovo
Juzna trasa +218€
D1 +403€
HU +127€ (rocna znamka)
HU +84€ (mesacne znamky)

Ak by niekto jazdil castejsie tak rozdiel bude este nasobne vacsi.

Este je tu jedna velicina a tou je cas, a cas su peniaze, pri jazde v HU usetrime 45-60 minut. Pri 24x KE-BA to je 48 individualnych prejazdov, tj usetrenych 36 az 48 hodin ktore si musel sediet v aute ale mohol si robit nieco ine - zarabat peniaze resp oddychovat a tym padom byt viac sviezi-vykonnejsi v praci.
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod metelesku.blesku » 28. Apr 2022 08:59

A teraz to prepočítaj s LPG :)
Potom si do konštanty daj aj to, že z tých ušetrených 36 až 48 hodín pri absolvovaných 24 cestách by si si možno trochu odpočinul, ale reálne neodrobil nič. Či fakturuješ od kedy vstaneš až po cestu do postele?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 28. Apr 2022 09:44

Pacho je uz ako doktor....mame dopravny servis gratis. dakujeme, ale potom skus aj ine trasy....ked pred velkou nocou sa stalo na R1 v troch kolonach si neinformoval.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 28. Apr 2022 09:48

ok IDV ked to mas takto pekne spocitane.

ale co tyka usetrenych 45-60 minut som skepticky. asi to bolo myslene tam aj naspat dokopy ale aj tak. zrejme prekracovanie rychlosti. to sa ale da aj na inych trasach. na juhu okolo lucenca a v kosickom kraji mas hromadu kilometrov kde sa realne prekracuje rychlost 110-120. nehovorim ze to dobre (nie je) ale robi sa to.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 28. Apr 2022 16:05

metelesku.blesku napísal:A teraz to prepočítaj s LPG :)
Potom si do konštanty daj aj to, že z tých ušetrených 36 až 48 hodín pri absolvovaných 24 cestách by si si možno trochu odpočinul, ale reálne neodrobil nič. Či fakturuješ od kedy vstaneš až po cestu do postele?


Ano LPG je zaujimave pre niekoho, lenze nemozes ist do garazi, na dlhe trasy diesel je najuspornejsi. Nerozumiem preco realne neodrobil nic?
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 28. Apr 2022 16:08

devil napísal:ok IDV ked to mas takto pekne spocitane.

ale co tyka usetrenych 45-60 minut som skepticky. asi to bolo myslene tam aj naspat dokopy ale aj tak. zrejme prekracovanie rychlosti. to sa ale da aj na inych trasach. na juhu okolo lucenca a v kosickom kraji mas hromadu kilometrov kde sa realne prekracuje rychlost 110-120. nehovorim ze to dobre (nie je) ale robi sa to.


Ano tak to bolo myslene, ze tam aj naspat 45-60 min usetris v HU. Zalezi kde je aka premavka. Staci ze chytis nejake kamiony a tych 110-120 sa nekona, plus prejazdy obcami tiez znizuju priemerku. V HU mozes ist 150 bez pokuty, za 3-10-3:20 das KE-BA
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Pacho » 28. Apr 2022 17:16

devil, dopravné spravodajstvo z pacholandu nesmie chýbať, :D ALe k veci, IDV, je fajn, že tu dávaš tie rozbory, sú podstate užitočné, a rád si ich prečítam, ale pár poznámok: napr google dáva najrýchlejšie cez čertovicu, potom sever a južnú trasu ani neuvádza. Medzi severom a BP sú v podsate minutové rozdiely. Spoliehať sa na 150-tempomat, asi nie je celkom správne riešenie. Tieto tvoje počty sú len čiste KE -BA, ale keď sa posunieme trocha na sever, tak je to už o úplne o niečom inom, a už nevravím napr HE...... Tiež nesúhlasím s úvahou o DZ, lebo každý čo trocha jazdí, tak tú DZ má určite ju lepšie využije ako napr H známku. Na využitie H známku na SK, to musia byť fakt veľmi špecifické podmienky. U mňa cesta cez maďarsko znamená spraviť si lacný nákup v tescu a dať si dobrý obed, ale už dávno som tam nebol takže neviem ako to je dnes.?. V celku by bolo zaujímave sa dozvedieť koľko ľudí denne chodí čiste KE-BA, a kto akú trasu využíva. Tu sa môžme len domnievať a špekulovať. V súčasnosti asi najsilnejší argument pre BP je cena benzínu.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod metelesku.blesku » 28. Apr 2022 18:03

IDV napísal:Ano LPG je zaujimave pre niekoho, lenze nemozes ist do garazi, na dlhe trasy diesel je najuspornejsi.

Mýlite se, člověče.
LPG je úspornejší, ako diesel.
Koľko podzemných garáži máš na ceste z Košíc do Bratislavy?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 28. Apr 2022 21:22

Pacho napísal:devil, dopravné spravodajstvo z pacholandu nesmie chýbať, :D ALe k veci, IDV, je fajn, že tu dávaš tie rozbory, sú podstate užitočné, a rád si ich prečítam, ale pár poznámok: napr google dáva najrýchlejšie cez čertovicu, potom sever a južnú trasu ani neuvádza. Medzi severom a BP sú v podsate minutové rozdiely. Spoliehať sa na 150-tempomat, asi nie je celkom správne riešenie. Tieto tvoje počty sú len čiste KE -BA, ale keď sa posunieme trocha na sever, tak je to už o úplne o niečom inom, a už nevravím napr HE...... Tiež nesúhlasím s úvahou o DZ, lebo každý čo trocha jazdí, tak tú DZ má určite ju lepšie využije ako napr H známku. Na využitie H známku na SK, to musia byť fakt veľmi špecifické podmienky. U mňa cesta cez maďarsko znamená spraviť si lacný nákup v tescu a dať si dobrý obed, ale už dávno som tam nebol takže neviem ako to je dnes.?. V celku by bolo zaujímave sa dozvedieť koľko ľudí denne chodí čiste KE-BA, a kto akú trasu využíva. Tu sa môžme len domnievať a špekulovať. V súčasnosti asi najsilnejší argument pre BP je cena benzínu.


No ja jazdim cca od 2007 KE-BA skoro stale, niektore roky menej/skoro vobec, ine viac a ine velmi casto. Tym ako sa stavali dialnice sa aj menili trasy. Niekedy som musel zajst do ZA po ceste tym padom som musel ist D1. Potom som asi rok jazdil cez HU ked nebola M30, a dalo sa to, no najma vecer to nebolo az tak ok, casto hmla v tej oblasti, usek 2km rozbitej cesty kde ked ides 30kmh mas pocit ze ides realne ze maximum.. kamarat moj tam rozbil takto pneu a aj disk a musel cakat odtahovku v noci nastastie v lete nie v zime, ale tym ze to je len 25km od KE tak nepotesi. A este ani ked nebola M30 hotova tak tie casy boli porovnatelne s D1. Vsak nemusi ist 150, da sa ist aj 140, velky rozdiel tam nebude aj tak casovy. Pisal som tu minule ze som siel aj 95-100kmh KE-BA cez HU a vtedy to konkurovalo D1 casom. Tak zalezi kam do HU ides, v Budapesti je paradne podla mna a v podstate som este nestretol znameho ktory by sa mi stazoval na Budapest, kazdemu sa tam dost pacilo. Potom su kadejake mensie miesta, akvaparky atd, Balaton niekto chodi (tam som nebol).. keby to velmi chceli tak to vedia spocitat, zastavovat kazde auto ako ked bol zakaz vyjazdu z okresu a pytat sa kam idete :D ale tak okolo vikendu bude viac ako cez tyzden cestujucich. Podla mna cas a cena paliv rozhoduje teraz. A samozrejme niekto sa boji ist cez HU a radsej ide cez SK, napr v pripade defektu, poruchy auta, havarie atd sa dohadovat s madarmi pre niekoho moze byt stresujuce, pripadne to ze tam moze byt vacsia premavka menej skusenych soferov to moze odradit
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 28. Apr 2022 21:24

metelesku.blesku napísal:
IDV napísal:Ano LPG je zaujimave pre niekoho, lenze nemozes ist do garazi, na dlhe trasy diesel je najuspornejsi.

Mýlite se, člověče.
LPG je úspornejší, ako diesel.
Koľko podzemných garáži máš na ceste z Košíc do Bratislavy?


Tak z toho co si pamatam ked mal kamarat LPG mi vravel ze kontroly/servis su vyssie/castejsie nez pri benzine/diesli. Garaze zalezi odkial kam ides
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 34 hostí.