Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

cez Zilinu
27
17%
po R1 a cez Donovaly
27
17%
po R1 a cez Certovicu
26
16%
po R1 a dalej na LC a RV
33
20%
cez Madarsko
6
4%
na východ cestujem minimálne/sporadicky a tak nebudem skresľovať hlasovanie :)
41
25%
Ina trasa (uviest v diskusii)
1
1%
 
Celkový počet hlasov : 161

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 08. Jún 2018 13:02

v našej krajine spotrebné dane z palív platili iné služby poskytované štátom, napr. "dodácia" železníc alebo zdravotné odvody za dôchodcov.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 08. Jún 2018 13:07

devil napísal:ale tu nejde o par ludi pri SA alebo NZ. mimochodom vlaky z NZ su rano plne, poznal som odtial ludi co chodili vylucne takto. tu ide o obyvatelov BA a potom blizkeho okolia co stratia nejaky cas ale v principe sa to zvladnut da. aj to neznamena ze 5 prac. dni dni v tyzdni bez auta. tu je proste masa ludi kt. z principu nepojde do auta lebo su lenivy alebo co je este horsie si myslia ze oni su viac ked chodia autom. slusne sa tomu hovori spolocensky status. a toto nie je ziaduce.

Toto je realita a nie mokré sny vychodňara žijúceho na okraji nejakej dediny v satelite okolo Bratislavy ktorý po nejakej praxi v USA vnucuje svoju predstavu dochádzania z vidieka do mesta.


poznam 2 ludi z jedneho teamu, jeden BA druhy zemplincan obidvaja ziju v priamo meste. jeden len autom druhy len MHD....bingo vychodniar len MHD...


V podstate mas pravdu Devil a doplnas ma. V predchadzajucom prispevku som mal chut napisat, ze VD ma zmysel do urcitej vzdialenosti, do 20km ako Senec, Pezinok, Samorin nie je az taky problem dojst do mestecka aj z okolitych dedin a v rozumnom case dojst do BA.
Pri NZ je to uz ine, ziadnej VD sa neoplati zbierat ludi po okolitych dedinach a aj keby to robili, tak vysledne casy dopravy su neakceptovatelne. Priamo z NZ sa to este da.
To je tych 33% co budu chodit VD.
33% auto, 33% VD a 33% dochodcovia, deti nikdy nebudu... Tieto pomery vies trochu menit, ale kazde dalsie percento presunu stoji viac namahy.
50% VD, 16% aut, 33% ostatni by si mozno vedel dosiahnut, ale za cenu narocnych investicii, restrikcii. Malo by to daleko od spokojnosti.
66% VD 0% aut, 33% ostatni by si uz nedosiahol nikdy
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod fh » 08. Jún 2018 13:11

PK napísal: Zakazy vstupov do mesta, clo na vstup do miest, poplatky za parkovanie, 70% dane na paliva, tisicove registracne poplatky. Je to len vypalovanie obyvatelstva a jeho drzanie pod kontrolou. Kto toto schvaluje, ma myslenie na urovni fasistov.


Nie, len plní spoločenskú objednávku. Keď si v Bratislave schválime že budeš platiť za vstup do centra aj za parkovanie, tak sa môžeš aj hodiť o zem. Hovorí sa tomu demokracia. Fašizmus máš v hlave tak ty keď vnucuješ zvonka niečo čo obyvatelia mesta nechcú.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 08. Jún 2018 13:15

Vlados napísal:v našej krajine spotrebné dane z palív platili iné služby poskytované štátom, napr. "dodácia" železníc alebo zdravotné odvody za dôchodcov.

Ano a vsetci sa tvarime, ze to je normalne, ze?
Rovnako ako hruby plat, ktory nema nic spolocne s tym co za zamestnanca plati zamestnavatel. A podobne.
Krizove dotovanie, zahmlievanie aby nebolo jasno kolko a za co vlastne platime, aby sa lahsie ulievalo. Nic ine.
190.000 aut denne do Ba minie na dane okolo 4E denne na auto, 760.000Eur denne na daniach. Vikendy nebudem pocitat, rocne za 250 pracovnych dni 190 milionov Eur. Mimo DPH z kupy auta, poplatkov, pokut...
Ja by som z takeho rozpoctu dokazal ufinancovat kompletnu infrastrukturu okolo a v Ba bez problemov...
Na vlaky zadarmo nech je jasna polozka v rozpocte financovana z vseobecnych dani, nech vieme kolko za to platime. Rovnako ako za zdravotne pre dochodcov.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 08. Jún 2018 13:25

založ si stranu, zostav vládu a pokus sa to zmeniť...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IceFox » 08. Jún 2018 16:06

fh napísal:Fašizmus máš v hlave tak ty keď vnucuješ zvonka niečo čo obyvatelia mesta nechcú.

Takže keď ľudia odmietajú VHD a ty ich donútiš cez likvidačné podmienky na OA ,tak je to demokratické? Oh, cmon... To je tak demokratické ako voľby počas komunizmu, kde bola iba KSČ.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod fh » 08. Jún 2018 17:45

Samospráva chce mať odstavné parkoviská aby mesto nebolo tak zahltené autami a takisto chce mať parkovaciu politiku aby nebola Bratislava plná áut stojacich na chodníku. Co je na tomto komunistické? Pre tých čo chcú všetko zadarmo, parkovať v, využívať cesty v Bratislave asi áno.Takisto sasnažia robiť mestá na západe obmedziť príval áut do centra. Vieš čo bolo komunistické? Drbnúť štvorprúdovú cestu do historického jadra mesta, zbúrať kôli tomu Podhradie az po Suché mýto. Len kôli autám za primatorovania súdruha štbáka Milana Hladkého zo Zborova nad Bystricou z Kysúc. https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Milan_Hladký
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IceFox » 08. Jún 2018 20:32

Ja nehovorím ,že je zlé aby mesto malo koncepčnú parkovaciu politiku. Ja hovorím ,že by mali dať ľuďom dôvod aby DOBROVOĽNE prešli na VHD (čiže dobrá organizácia MHD, parkoviská P+R...). Nie aby si to mesto VYNÚTILO nezmyselnými zákazmi. Napr. V Prahe to funguje. Ak sa chceš pohybovať po meste, tak ti je OA skôr na príťaž - a to aj bez nezmyselných zákazov.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod fh » 08. Jún 2018 20:43

To by sme podľa tejto logiky mali zrušiť značky ako zákaz vjazdu , zákaz státia a ďalšie a dať možnosť vodičom si vybrať. Samozrejme že mesto má vytvárať priaznivé podmienky na to aby ľudia prestúpili na MHD, ale to v kombinácii s obmedzeniami. Zákaz nie je komunistický ani fašistický výmysel, reakcia že nemáš mi čo zakazovať je pochopiteľná o adolescentov. Ak sa mesto a jeho samospráva bráni nejakým zákazom tam kde je to opodstatnené tak to má byť v záujme svojich obcanov na prvom mieste.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IceFox » 09. Jún 2018 08:12

Musíš rozlišovať medzi normálnym zákazom a nezmyselným zákazom.
Hlavná pointa je hlavne to aby si ľudia sami uvedomili ,že by mali používať VHD. Keď to dosiahneš zákazmi tak to dopadne tak ,že na zastávke bude čakať 150 ľudí na jeden 50-miestny bus, pretože VHD na to nebude pripravená.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 09. Jún 2018 09:04

V podstate mas pravdu Devil a doplnas ma. V predchadzajucom prispevku som mal chut napisat, ze VD ma zmysel do urcitej vzdialenosti, do 20km ako Senec, Pezinok, Samorin nie je az taky problem dojst do mestecka aj z okolitych dedin a v rozumnom case dojst do BA.
Pri NZ je to uz ine, ziadnej VD sa neoplati zbierat ludi po okolitych dedinach a aj keby to robili, tak vysledne casy dopravy su neakceptovatelne. Priamo z NZ sa to este da.


presne tak, okolo BA su objektivne najlepsie trate. od kutov, od NZ je tratova rychlost zodpovedajuca dialnicnej. s tym ze sedis vo vlaku a nemusis tocit volantom. NZ, GA, SA, SC, MA. od TT je uz 160. to co je totalne zle je nenapojenie NR. ja by som uz davno opravil a elektrifikoval trat od leopoldova, aj keby tam ostala 100-ka stale by to bolo konkurencieschopne. zial zase sa caka na velky projekt novej zeleznice ktora pochybujem ze bude do 10 rokov.

ti co maju dalej od BA a su mimo miest na trati pojdu autom, to je uplne v poriadku. myslim ze nie su to oni kt. zahlcuju cesty.....v BA je najviac evc BA a BL.....

Ja by som z takeho rozpoctu dokazal ufinancovat kompletnu infrastrukturu okolo a v Ba bez problemov...


to by asi kazdy....a ktoru nemocnicu by si zatvoril ? lebo je ulohou statu dotovat to co sa samo neufinancuje....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod fh » 09. Jún 2018 09:56

IceFox napísal:. Keď to dosiahneš zákazmi tak to dopadne tak ,že na zastávke bude čakať 150 ľudí na jeden 50-miestny bus, pretože VHD na to nebude pripravená.


Ake takto vôbec otázka nestojí, nikde sa nepripravuje okamžitý zákaz. Parkovacia politika sa ťahá už nejaký čas, rovnako sa vytipovali odstavné parkoviská, snáď si nemyslíš že tu niekto zakáže bez prípravy vjazd do centra zo dňa na deň. PK tu zosmiešňoval pridanie vlakových spojov ktoré zvýšia kapacitu o 17000 ľudí denne až do Petržalky. To bude takisto prínos, kroky sa robia postupne a trend je jasný. Obmedziť vstup IAD do mesta a posilniť VHD.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod jarino » 09. Jún 2018 10:02

Na niektorých tratiach by sa dali zvýšiť rýchlosti za malé peniaze. No nie je vôľa. To je svet železnice, viď aj teraz nová zastávka v KNM.
Tak isto pridávanie spojov a vozňov má zmysel. V spojoch do veľkých miest (bavíme sa o Slovensku) totiž ľudia vo vlakoch stoja prípadne pri BA sa do vlaku pri výnimočnej situácii nezmestia.

Napr. BA - NZ by nebola finančne náročná modernizácia. Však CBA poskytla údaje. Dovolím si tvrdiť, že 200-vku by zvládol postupne aj ŠR bez eurofondov, keby existovala vôľa.
Avšak za najhoršie považujem Uzol BA, ktorý bude aj finančne náročný a stále sa to naťahuje.
S tou elektrifikáciou to nie je také ružové. Viď ako dlho sa už elektrifikuje trať do Humenného prípadne KE - Moldava na papieri a až teraz sa to projekčne doťahuje. Ale je pravda, že príprava novej trate môže trvať ešte dlhšie.

PK napísal:Jarino, ako som pisal, Bratislava pri 580.000 terajsich ludoch vygeneruje asi 190.000 aut/den premavky. Aby sa ti centrum nepreplnalo autami tak je ziaduce aby z okruhu/obchvatu co je D4 mohol zist kazdy smerom do centra priamou najkratsou ciarou.
To vsak znamena, ze tych 190.000 aut/den sa ti bude miesat na okruhu dookola, moj odhad je, ze priemerne kazdy spravi asi 1/4 az 1/3 okruhu, co je 47500 az 63000 aut na kazdom useku okruhu v terajsom stave, s rezervou do buducna treba 100.000. To je na 3+3 s odratymi usami.

D4 pokial viem ti z mesta nebura, ide cez polia. Ludia v autach maju tieto sluzby zaplatene. 60% spotrebne dane z paliv to v pohode pokryvaju. Za take dane by tieto cesty mali byt osvetlene, kryte a vyhrievane.

Pochybujem, že nejako húfne bude obchvat využívaný vozidlami, aby vyšli z mesta, prešli okolo BA a vstúpili do BA na druhom konci. Ten obchvat sa zíde, ale o žiadne extra riešenie sa nejedná. Inak povedané, za tie peniaze by mohlo byť viac muziky. Totiž mestské ulice sa nenafúknu a to je hlavný problém. Tak isto D4 nerieši problém s parkovaním. A pri riešení tejto problematiky vypredané mesto sa bude musieť plesnúť po vačku, asfaltovať cesty pred voľbami nestačí.

A k daniam. Pri daniach sa o žiadne služby nejedná. Dane slúžia iba na to, aby mal štát príjmy na verejné statky a programy prerozdeľovania. A čo sa najlepšie zdaňuje? To čoho sa ľudia nechcú vzdať alebo to potrebujú. Preto zanedlho jedným z príjmov EÚ rozpočtu budú poplatky za nezrecyklovaný plastový odpad.
Ako už bolo spomenuté, ak pôjdeš do volieb s týmto a mohol by si mať aj úspech, môžeš fiškálnu politiku štátu zmeniť. Len neviem, čo by si začal škrtať.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 11. Jún 2018 10:29

Dnes rano som siel kvoli katastrofalnej situacii na D1 (nehoda je prakticky kazdy pondelok, utorok, to je ina tema k nehodovosti na nasich dialniciach) cez Most pri Ba, Podunajske Biskupice, Kazansku, Slovnaftsku.
Znova presne ako pisem. Bocne ulicky preprlnene autami, ktore to obchadzaju kade tade, cele Podunajske Biskupice zaplnene, natocene zbytocne autokilometre miestnymi aj dochadzajucimi.
Samotna Kazanska prazdna useky 2+2 su prazdne, ulice duchov. Rady len pred semaformi v usekoch 2+2 (rozsirit krizovatky aby semafory boli 4+4, miesto tam je) a totalne zapchate useky so semaformi na 1+1.
Pred kruhovym objazdom pod Pristavnym Mostom prazdno, 2+2 na Bajkalsku uplne prazdna bol som tam v pondelok 8:50 v spicke sam. Podjazd pod Prievozsku uplne prazdny.
Vsetko zapricinene uzkymi hrdlami semaforov na Slovnaftskej 1+1 co to orezavaju zhruba 500aut/h.
Kazansku, Slovnaftsku rozsirit na 2+2 mestsku cestu, semafory na 4+4 a vyriesi to ranny problem v Podunajskych Biskupiciach, z bocnych uliciek zmiznu auta ktore tam robia zbytocne kilometre a sustredia sa na jednu cestu ktora je na to stavana. Kazanska ma uz teraz mimurovnove nadchody a pod.

K Daniam, ked som bol na vojne, pracoval som na stabe a videl som ako sa gazduje. Tesne pred koncom financneho roka sa rozmyslalo kam sa minu peniaze aby sa nezvysilo a na nove obdobie nedostali menej.
V zdravotnictve ti poviem jedno. V US som platil rodinne poistenie v kvalitnej sukromnej zdravotnickej sieti kde som mal vsetko osetrenie bez doplatkov. Okamzite osetrenia, nove nemocnice, spickova vybava, mily personal. Na Slovensku mi nasilim stahuju zdravotne odvody aj mojej manzelke vo vyske platby prakticky presne vo vyske kompletneho poistenia v US. Co za to dostavam asi vie z vas kazdy. Akurat dnes manzelku jedna specialistka poslala o siedmej rano do kelu, ze dnes ju uz neosetri, u druhej dostala cas na obed. Cely den v keli.
Tam je cesta. Zdobrovolnit zdravotne odvody. Nech maju ludia moznost povedat, vam nedame ani cent (poistovniam, nemocniciam) potom by zacali ponukat sluzby na urovni.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 11. Jún 2018 15:46

USA ma praveze velmi neefektivne zdravotnictvo

https://magazin.panobcan.sk/vysoke-vyda ... -vysledky/
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 12. Jún 2018 08:29

Devil, prosim ta necitaj slovensky pisane clanky o USA. Propaganda bezi na plne obratky.
Treba vyskusat na vlastnej kozi. Sme off topic, o tomto uz nediskutujme.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 12. Jún 2018 10:11

ty si zacal...ale OK. k tomu rozsirovaniu len zopakujem, bude D4 a ta napoji cez R7 na mesto. myslim ze vstupov do mesta z hlavneho smeru bude nadmieru. od PK 2x2, senecka od pieskov 2x2, D1 mierova-senecka 2x2, D4-R7 2x2, stara cesta I/63, II/572 od mosta. BA nie je PR a BP a uz vobec nie US. tolko aut co by si chcel sa tam ani nezmesti.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod okorec » 25. Jún 2018 01:46

IceFox napísal:Napr. V Prahe to funguje. Ak sa chceš pohybovať po meste, tak ti je OA skôr na príťaž - a to aj bez nezmyselných zákazov.


V Prahe to už nefunguje. Rezidentské parkovacie zóny, ktoré sa stále rozširujú sú presne tým nezmyselným zákazom. Keď prídem niekoľko stoviek kilometrov a potrebujem ísť na 3 rôzne miesta v rámci mesta, prípadne ešte ak mám ešte na niektorom z nich vyzdvihnúť alebo odovzdať nejaký balík, ďalšie je niekde v priemyselnej zóne, kde nechodí metro ani električka, tak je jasné, že nezastavím na Opatove a nebudem chodiť mestskou. Radšej využijem Waze, G-Maps aby som sa vyhol zápcham a aj v najväčšej špičke nebudem celkovo pomalší ako keby som chodil mestskou. Jediný problém je s parkovaním v niektorých častiach, kde sú to samé modré zóny. Nemám problém zaplatiť za parkovanie, ale v modrej proste nemôžem parkovať aj keby som chcel platiť čistým zlatom. A tak často krúžim okolo niekoľkých blokov, kde je plno parkovacích miest voľných, a zbytočne zhusťujem premávku.

Čiže tým častiam, kde sú modré zóny sa vyhýbam. A je ich stále viac a viac. Niekto si povie, že to bolo presne cieľom, ale nech si uvedomí aj to, že sa nebavíme o čisto rezidentských štvrtiach amerického typu, kde sa ľudia chodia len vyspať, ale že vo väčšine sú to štvrte, kde sú rezidenčné a komerčné objekty jedne vedľa druhého (prípadne kombinované) a komerčná sféra týmto trpí.

Ona tá komerčná sféra sa s tým vysporiada samozrejme. Slabšie komerčné a priemyselné prevádzky budú vytlačené na perifériu a ten, kto prešiel dnes do práce 5 zastávok električkou v rámci štvrte bude musieť cestovať do práce mimo štvrte, mimo mesta a dokonca autom. Silnejšie prevádzky si priestor pre parkovanie vynútia (parkovacie domy, garáže, vyhradené miesta na ulici).

Je utópia, že zákazmi, obmedzeniami a prekážkami sa dá zvrátiť prirodzený vývoj. Z jedného veľmi úzkeho uhlu pohľadu to môže pomôcť nejakému konkrétnemu cieľu, ale komplexne to len uškodí. Naopak pomôže zvýšenie efektivity dopravy a riešenie problémov ako takých. Chodia plné električky? Treba zvýšiť kapacitu. Je dopyt po cyklistickej doprave? Treba postaviť cyklocestu. Je málo parkovacích miest? Treba postaviť garáže. Je na ceste veľa tranzitu? Treba postaviť obchvat. Prístup, že zavedieme nejakú arbitrárnu daň na automobilovú dopravu a ľudia iste radšej zvolia bicykel, je etatistický nezmysel. 99% ľudí aj tak sadajú za volant lebo musia, nie lebo chcú.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod fh » 25. Jún 2018 16:15

okorec napísal:Je utópia, že zákazmi, obmedzeniami a prekážkami sa dá zvrátiť prirodzený vývoj.


Zrušme zákazové dopravné značky nech prirodzený vývoj v uliciach a na cestách darwinovsky rozhodne.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IceFox » 25. Jún 2018 18:18

Už sa naučte rozlišovať medzi zákazom (napr. Zákaz vjazdu vozidla nad 3,5t - pretože napr. nosnosť mostu to nedovolí) a nezmyselným zákazom (Zákaz vjazdu (na ten istý most, s tou istou nosnosťou) medzi 15:00 - 15:30) - zákaz ,ktorý nerieši hlavný problém - nosnosť mostu.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod okorec » 25. Jún 2018 18:40

fh napísal:
okorec napísal:Je utópia, že zákazmi, obmedzeniami a prekážkami sa dá zvrátiť prirodzený vývoj.


Zrušme zákazové dopravné značky nech prirodzený vývoj v uliciach a na cestách darwinovsky rozhodne.


tam, kde je zákaz na škodu, tak by mal byť zrušený alebo aspoň tolerované jeho porušovanie vtedy, keď je kontraproduktívny.

minulý mesiac som bol napríklad v Ríme a doslova som si užíval tú živelnú plynulosť premávky. na ceste 10 krát viac áut ako keď v BA kolabuje doprava a predsa sa to relatívne rýchlo a plynulo hýbalo... a tam presne sa v prípade hustej premávky ignorujú veci ako jazdné pruhy, MPR a podobne. nadchýňali ma situácie, keď na ceste boli nakreslené dva pruhy, autá išli v troch a keď sa pár metrov za križovatkou cesta zúžila do jedného, kde sa už zmestil naozaj len jeden prúd áut, tak sa všetci bez váhania a plynulo z tých živelných troch zozipsovali do jedného na pár metroch ako nič... to bol taký balzam na vodičskú dušu oproti tomu, čo je tu. Nikto nečakal na zelenšiu, nikto nerozmýšľal 5 sekúnd, že či odbočí, nikto nebrzdil, lebo kdesi v diaľke zbadal tieň psa, nikto nešiel 40, aby náhodou neprekročil 50, nikto nešiel zbytočne pomaly, lebo však on sa nikam neponáhľa.. po troch dňoch keď som sa vrátil do našej reality, tak som myslel, že budem hrýzť palubovku, keď som v slabučkej premávke asi po 500 metroch od letiska došiel na dvojprúdovke za dvojicu "vodičov", že ten v pravom pruhu 47 a ten v ľavom 44, zelená vlna nezelená vlna, však radšej stáť na každom semafore, to je bezpečnejšie.

PS: a taký jeden postreh, v Ríme má človek problém vidieť auto väčšie ako golf. polovica áut smarty. len v našich zemepisných šírkach ľudia považujú range rover, X5 a ML za ideálne mestské auto, na ktorom potom chodia ako pos... aby si ho niekde nešuchli... a potom áno, je problém s parkovaním, keď človek si prenajme 2+KK v širšom centre a potrebuje zaparkovať pred domom vlastné SUV a firemnú oktáviu kombi.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod fh » 25. Jún 2018 19:15

okorec to by sme ale museli vymyslieť príkaz aby boli Slováci takí istí ako Taliani :) ja som sa tam cítil dobre a prešiel som to od severu na juh, ale aj od vychodu na západ do Francúzska. Len tak mimochodom vtedy som napočítal 195 tunelov cez Alpy a žiadne zdržanie kôli ich údržbe, čím to bude? Taliani majú radi švih a žiadne zbytočné zdržovanie, nie sú zbytočne agresívni ale ani zaspatí. U nás sa stačí vrátiť z Rakúska a hneď si človek všíma ten rozdiel.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IceFox » 25. Jún 2018 19:21

Lenže toto všetko je o mentalite daného národa a tú Slováci nemajú bohvieakú.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod nevo83 » 25. Jún 2018 20:24

A vsimol si si sposob parkovania ?? :) 3x som zazil s kolegom talianom ako parkoval.. Vopchal sa, tuk dopredu tuk dozadu posunul auta o 30cm a zaparkoval.
Vobec ho nezaujimalo ci oskrel niekomu auto. Na to som mu povedal priatelu urobil by si to u nas na svk, tak Ti majitel ci okolo iduci predlzi celo do nekonecna :) a on ci my tak neparkujeme. to iste spanieli
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod fh » 25. Jún 2018 20:53

Aj vo Francúzsku bežné, keď som tam bol prvý krát zdalo sa mi že ich autá sú vpredu aj vzadu nejaké otlčené, potom som videl ako vychádzajú systémom ťuk dopredu, ťuk dozadu a výjazd :) u nás by holohlavci vyťahovali bejzbolky 8)
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.