Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

cez Zilinu
27
17%
po R1 a cez Donovaly
27
17%
po R1 a cez Certovicu
26
16%
po R1 a dalej na LC a RV
33
20%
cez Madarsko
6
4%
na východ cestujem minimálne/sporadicky a tak nebudem skresľovať hlasovanie :)
41
25%
Ina trasa (uviest v diskusii)
1
1%
 
Celkový počet hlasov : 161

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 06. Jún 2018 15:35

tak to je aj hustotou zaludnenia. v okresoch ZM a ZC mas menej obyvatelov. to co mnohi necakali je presmerovanie tranzitu. ale ten rast tam je aj bude, je uplne irelevantne ci to bude o par percent menej ako na D1. D1 velmi rastla 2000-2010 cize potom ako vznikol dlhy suvisly usek. takto bude rast aj R2 po LC az RS, aj tam mas porovnatelne okresy ako na pohroni.

ten vstup do BA "spodkom" bude predsa porieseny po D4/R7. ako pises "pocet aut na vystupe a vstupe z Ba je obmedzeny", dalsie auta mimo D4/R7 tam uz nema zmysel tlacit. PM mal uz v 2015 intenzitu 100k a bajkalska 50k. cim dalej na to pozeram tym menej vidim potrebu novej R1. akurat blatne-sered, ani tam by nebola hlavna vyhoda usetrenych 5 km ale 2 trasy co si podelia dopravu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 06. Jún 2018 19:16

PK napísal: Dolezitost R1 na zapade Slovenska prekonala dolezitost D1. Je jasne, ze kope ludi sa to nepaci a maju problem sa s tym zmierit. Ale fakty momentalne su jasne.
Patrim medzi tych par ludi, ktori tuto uz pred viac ako 10 rokmi toto pisali a teraz ked je zapadna R1 dostavana kompletne sa to prejavuje. Co sa tyka nizsich intenzit za Nitrou. Pribina je hotova par rokov, priemysel a rozvoj nasleduje cesty s 10+ rocnym oneskorenim, takze intenzity na R1 za Nitrou maju najvyssi rast este len pred sebou. Zatial nam musi stacit, ze odhadovane intenzity pred vystavbou 7000aut su nasobne prekonane - 18.000. Ked sa R1 kompletne pripoji cez R2 do Kosic a rychlostne so severnou D1 v Ruzomberku intenzity este rapidne porastu.
Potom pripojenie R1 priamo do Bratislavy bude nutnost nie volba.


R1 caka prirodzeny rast, tak ako aj D1, ale Visnove R1 par tisic zoberie. R1 cez Donovaly nezoberie intenzity z D1, lebo to bude do BA/TT po D1 o viac ako 10 km kratsie.

Intenzita na tej Tvojej dolezitej R1 klesa na 18,5 tisic uz po 35 km od krizovatky s D1 a na iba 14,5 tisic uz po 75 km od krizovatky s D1. A keby bolo otvorene Visnove, tak by to bolo okolo 10 tisic, tam kde je 14 tisic.
D1 ma 35 km od krizovatky s R1 stale vyse 25 tisic, po 75 km od R1 skoro 27 tisic v./24h. Keby bola suvisla D1 v dlzke 165 km od Trnavskej krizovatky ako je R1, tak by bola suvisla D1 po Turany a mala by este o 4-5 tisic v./24h viac a tym padom vacsina R1 o zhruba 4 tisic (mozno aj 5 tisic) menej.

R1 bola odovzdana "AZ" 17 mesiacom po D1 po krizovatku D1 Hricovske Podhradie, teda len 137 km D1 oproti 180 km R1.
R1 tazi z toho, ze je suvisla R1 od krizovatky D1/R1 s dlzkou 165 km, kym suvisla D1 len 137 km + 8 km D3 (v roku 2015). R1 tazi aj z toho, ze ZA-RK chyba viac km 4 prudovky, nez RK-BB a ZA-RK je viac zatazena cesta s castym zdrzanim najma pod Strecnom a v ZA.

PK napísal:rozvoj nasleduje cesty s 10+ rocnym oneskorenim

By som chcel vidiet ci takto pristupujes aj k D1 a D3, kde velka cast severnej D1 a vacsina D3 ma od par mesiacov do niekolko malo rokov.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 06. Jún 2018 19:34

namiesto "teda len 137 km D1 oproti 180 km R1." ma byt "teda len 137 km D1 oproti 165 km R1".

uz to neslo opravit, ked som si to vsimol
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 07. Jún 2018 07:45

R1 bola odovzdana "AZ" 17 mesiacom po D1 po krizovatku D1 Hricovske Podhradie, teda len 137 km D1 oproti 180 km R1.


ale my tu hovorime o suvislej ceste. na D1 po ladce je nieco cez 150 km suvislej dialnice od roku 1998. v tom case bola bola suvisla D1-R1 po Nitru co je tak 80 km. OK, neboli vsetky useky v BA a nechce sa mi to hladat na desatinne ciarky... na R1 do 2011 bola do 2011 asi 50 km "diera", "slavna" cesta smrti. ako keby D1 koncila pri hornej strede a pokracovala pri nemsovej...ake by boli intenzity :?:

D1 ma 35 km od krizovatky s R1 stale vyse 25 tisic, po 75 km od R1 skoro 27 tisic v./24h. Keby bola suvisla D1 v dlzke 165 km od Trnavskej krizovatky ako je R1, tak by bola suvisla D1 po Turany a mala by este o 4-5 tisic v./24h viac a tym padom vacsina R1 o zhruba 4 tisic (mozno aj 5 tisic) menej.


ale D1 je transneviemaky koridor a luxusna D26,5(100,120) najvacsieho vyznamu, mala by mat intenzity ako hlavne dialnice do prahy ci budapesti a nie chvalit sa ze 25.000...to nie je ani polovica kapacity. a na severnej D1 je to uplna tragedia.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 07. Jún 2018 08:56

Momentalny stav je, ze D1 je suvisla po Piestany aj R1 je suvisla po Nitru (s obchadzkou cez D1). V oboch pripadoch je to 80-90km podla presnej lokality.
Na to som narazal v predchadzajucich prispevkoch, ze z pohladu Bratislavy a lokalnej dopravy, rozumej denneho dochadzania dalej uz nema vyznam pozerat.
Tych 90km je zhruba maximum co sa v slovenskych podmienkach casovo a financne da denne dochadzat.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jonathan » 07. Jún 2018 09:55

devil napísal:na R1 do 2011 bola do 2011 asi 50 km "diera", "slavna" cesta smrti. ako keby D1 koncila pri hornej strede a pokracovala pri nemsovej...ake by boli intenzity

Zlé prirovnanie. Medzi Nitrou a HB je celá cesta mimo obci. Medzi HS a Nemsovou máš dva prejazdy mestom a niekoľko obci.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 07. Jún 2018 10:08

devil napísal:ale my tu hovorime o suvislej ceste. na D1 po ladce je nieco cez 150 km suvislej dialnice od roku 1998. v tom case bola bola suvisla D1-R1 po Nitru co je tak 80 km. OK, neboli vsetky useky v BA a nechce sa mi to hladat na desatinne ciarky... na R1 do 2011 bola do 2011 asi 50 km "diera", "slavna" cesta smrti. ako keby D1 koncila pri hornej strede a pokracovala pri nemsovej...ake by boli intenzity :?:

A uz skoro 7 rokov je suvisla R1 o niekolko desiatok km dlhsia ako suvisla D1, obe ratam od krizovatky TT, lebo BA-TT je spolocna dopravna tepna. Kym pristupy na R1 nemaju tak ommedzujuce pristupy ako je pretazene Strecno, donedavna aj ZA, ale aj Radola a Cadca. R1 ma len spolocny s D1 obmedzeny pristup RK. Donovaly su vyznamne obmedzene niekolko dni v roku, inak je to 10 mesiacov v roku lepsia alternativa nez Strecno.

devil napísal:ale D1 je transneviemaky koridor a luxusna D26,5(100,120) najvacsieho vyznamu, mala by mat intenzity ako hlavne dialnice do prahy ci budapesti a nie chvalit sa ze 25.000...to nie je ani polovica kapacity. a na severnej D1 je to uplna tragedia.


D26,5 nie je nic luxusne, skor R22,5 je uzky nezmysel, od ktoreho sa uz nastastie upustilo. Ak budeme mat na D1 mesto velkosti Praha,Budapest, tak tam budu aj podobne intenzity ako su pri Prahe. A Ceska D1 nema vsade 50 tisicove intenzity, ma aj useky hlboko pod 15 tisic, napr. aj 11 a 12 tisic v./24h.

Cize na suvislej zapadnej D1 mame najnizsiu intenzitu necelych 22 tisic v./24h, kym na suvislej Ceskej D1 su najnizsie intenzity 11 tisic v./24h.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Sentilj » 07. Jún 2018 10:18

+ netreba zabúdať na to, že česká D1 je v úseku Pha - Brno 180 km-trová peáž E-cesty E50 a E65,tj. najprioritnejšíí S-J a zároveň Z - V koridor. Toto nie je možné porovnávať s SK D1, kde máme rovnako významné cesty v peáži TN - ZA cca 75 km, navyše naša peáž vedie na východ-severovýchod, česká na západ-severozápad (Nemecko vs Poľsko/Balt/Rusko).
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 07. Jún 2018 10:26

Jonathan napísal:
devil napísal:na R1 do 2011 bola do 2011 asi 50 km "diera", "slavna" cesta smrti. ako keby D1 koncila pri hornej strede a pokracovala pri nemsovej...ake by boli intenzity

Zlé prirovnanie. Medzi Nitrou a HB je celá cesta mimo obci. Medzi HS a Nemsovou máš dva prejazdy mestom a niekoľko obci.


Tak ako pises Jonathan, hlavne prejazd Trencinom bez existencie dialnice si ani nechcem predstavit.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 07. Jún 2018 10:35

No to by bolo nieco podobne ako prejazd Zvolenom :)
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 07. Jún 2018 12:01

Zlé prirovnanie. Medzi Nitrou a HB je celá cesta mimo obci. Medzi HS a Nemsovou máš dva prejazdy mestom a niekoľko obci.


tak si vyber ktorykolvek usek, kde namiesto 110-130 ides 50km 60-70 a bezne sa predbieha tak ze v protismere mas auta. len mi netvrd ze to je v pohode a ze to nie bariera a hlavne neporovnavaj suvislu D1 v dlzke 150 km od 1998 a takuto prerusovanu R1 do 2011.

A uz skoro 7 rokov je suvisla R1 o niekolko desiatok km dlhsia ako suvisla D1, obe ratam od krizovatky TT, lebo BA-TT je spolocna dopravna tepna. Kym pristupy na R1 nemaju tak ommedzujuce pristupy ako je pretazene Strecno, donedavna aj ZA, ale aj Radola a Cadca. R1 ma len spolocny s D1 obmedzeny pristup RK. Donovaly su vyznamne obmedzene niekolko dni v roku, inak je to 10 mesiacov v roku lepsia alternativa nez Strecno.


R1 praveze ide uplne mimo hlavnej osi NR kraja....cez donovaly alebo cez strecno je to prakticky zajedno...akurat funguje medialna masaz jajcobudepodstrecnom. R1 rastla aj napriek zmenenej metodike scitania. o 5 rokov mozu byt cisla velmi podobne aj okolo ZM a ZC, inde uz su aj teraz. k tomu R2 nieco prida ak sa potiahne dalej.

D26,5 nie je nic luxusne, skor R22,5 je uzky nezmysel, od ktoreho sa uz nastastie upustilo. Ak budeme mat na D1 mesto velkosti Praha,Budapest, tak tam budu aj podobne intenzity ako su pri Prahe. A Ceska D1 nema vsade 50 tisicove intenzity, ma aj useky hlboko pod 15 tisic, napr. aj 11 a 12 tisic v./24h.


na M1 je tusim taka ista D26,5. cize potom prave naopak na nase intenzity a mesta malo stacit R24,5. ceska dialnica ma kde nizsie intenzity, tam kde je paralelna R48 :?: severna D1 na to nepotrebuje paralelnu dialnicu....na budimir-bidovce to bude mozno este menej.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Milos » 07. Jún 2018 20:27

Jano1 napísal:A uz skoro 7 rokov je suvisla R1 o niekolko desiatok km dlhsia ako suvisla D1, obe ratam od krizovatky TT, lebo BA-TT je spolocna dopravna tepna. Kym pristupy na R1 nemaju tak ommedzujuce pristupy ako je pretazene Strecno, donedavna aj ZA, ale aj Radola a Cadca. R1 ma len spolocny s D1 obmedzeny pristup RK. Donovaly su vyznamne obmedzene niekolko dni v roku, inak je to 10 mesiacov v roku lepsia alternativa nez Strecno.


Ja viem, je to večné doťahovanie sa o týchto trasách, ale závisí od toho, či porovnávame to, čo je pomenované D1, resp. R1, alebo koľko km 2+2 cesty s MPR 130 je na ktorej trase, resp. pokiaľ až siaha 2+2 cesta, po konci ktorej už začína byť jazda stresujúcou, napr. kvôli nemožnosti bezpečného predchádzania pomalých vozidiel.
Pri každom z týchto kritérií nám vyjde iný výsledok, ale myslím si, že to prvé kritérium (dĺžka súvislej D1 vs. R1 od Bratislavy alebo MÚK Trnava podľa názvu cesty) mi pripadá najmenej relevantné. Aj V-Z, aj S-J sa severom jazdí predsa cez ZA-Strážov.
Pri druhom kritériu treba rátať R1 po BB-Kremnička a D1+D3 po ZA-Strážov (D3 Strážov-Brodno nerátajme, lebo jednak intenzity, o ktorých sa tu diskutuje, boli namerané pred jeho vybudovaním). Vtedy je už rozdiel pár km - podľa smerových tabúľ tuším 196 alebo 197 vs. 204 (z BA)
Pri treťom kritériu (pokiaľ až siaha cesta 2+2, kde za jej zúžením na 1+1 už začína byť jazda menej komfortná a bezpečná) to vychádza v ZA na križovatku pri Tescu, v BB koniec 2+2 v časti Uľanka, resp. v smere na Brezno koniec 2+2 na východnom konci mesta. Áno, prieťah "R1" cez BB treba porovnávať skôr s prieťahom v úseku od MÚK ZA-Strážov po križovatku pri Tescu, hoci nemá na konci svetelnú križovatku, ako je to v ZA (tam je v špičkách zapnutý aj semafor pri Kragujevskej), ale zato sú rýchlostné obmedzenia odhadujem na 12 km - za výjazdom BB - Kremnička sa MPR postupne znižuje na 100, hneď za ňou na vstupe do mesta 90, potom na pár stovkách metrov dokonca 60, a posledných 5km 80km/h. V smere na Donovaly 60 - 70 - 90 - 50 - 60 - 70 km/h. Rozhodne bližsie k prieťahu ZA, než k D/R s MPR 130.
Aj pri tomto kritériu vychádza rozdiel pár km. Píšem z mobilu, nechce sa mi to zisťovať, ale odhadujem rozdiel tak 12 -13 km (s tým , že v BB bez semaforu, ale po konci MPR 130 km/h o dosť dlhší úsek so zníženou MPR), v žiadnom prípade nie "desiatky km".

[/z mojej strany koniec doťahovania sa ] :)
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 07. Jún 2018 21:45

PK napísal:No to by bolo nieco podobne ako prejazd Zvolenom :)


V TN je max.intenzita 32705 + na paralelnej D1 26971, teda spolu: 59676 v./24h
Vo ZV je maximum 29988 v./24h aj to je kratucky 350 metrov dlhy 4-pruhovy usek, pricom na oboch koncoch je MUK, inak max. 20260 v./24h

Ale podla teba je to podobne. :roll:
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 08. Jún 2018 08:57

No v podstate by som to zhrnul takto. Najefektivnejsie riesenie premavky v mestach je vytvaranie okruhov a radial.
Premavku v meste mozno znizit 3 sposobmi.
1. znizenim poctu aut - nerealne
2. znizenim poctu km ktore auta najazdia. Radialy + okruh umoznuju, ze auto sa dostane maximalne blizko k svojmu cielu v meste a minimalizuje pocet km ktore najazdi po meste. Ak mame 100.000 aut ktore najzdia denne 8km a dokazeme upravou infrastruktury dosiahnut, ze mame 100.000 aut ktore najazdia 4km denne, tak sa nam hustota aut v meste na pohlad znizila 2x
3. zvysenim rychlosti, ak mame 100.000 aut ktore najazdia 8km denne priemerne 30km/h a upravou infrastruktury dosiahneme, ze budu jazdit priemerne 60km/h tak sa nam hustota aut v meste na pohlad znizi 2x.

Vybudovanie okruhu D4 je dobre riesenie, akurat musi byt dimenzovany na 100.000+aut/24h. Spolu s vybudovanim radial:
D1 - tam netreba investovat absolutne nic, po znizeni premavky dobudovanim ostatnych radial bude situacia bezproblemova na desiatky rokov
R1 - dobudovat D4 - Senec - Sladkovicovo - Vahovce, rozsirit Slovnaftsku, skapacitnit Kazansku, pripojit Kazansku na D4+R1, vystaci na desiatky rokov
R7 -
Tieto 3 radialy spolu zabezpecia max. intenzitu 180.000aut/24h smerom na vychod co bude dost na desiatky rokov a bol by to idealny stav.

Existuju aj low cost racionalne riesenia, ako prebudovanie kruhaca vo Vajnoroch na Pezinok, skapacitnenie Starej Seneckej, skapacitnenie ciest na Most pri Ba. Ktorymi by sme sa dostali zo sucasnej kapacity na vychod okolo 124.000aut na nejakych 160.000 bez potreby D4 a R7, pricom sucasna maximalna potreba je okolo 140.000.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 08. Jún 2018 09:15

znizenie poctu aut je realne ak sa urobi poriadna osveta a upraduje HD. pre teba je auto tvoja osobna sloboda ale ide skor o obycajnu pohodlnost. nic ine v BA v dlhodobom horizonte nepomoze len vlaky v kombinacii s MHD.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 08. Jún 2018 09:40

PK, motáš jedno cez druhé. Vnútromestké cesty nie sú nafukovacie. Veľké zápchy nebudú na vstupe do Bratislavy ale priamo v nej. V meste už dnes nie je dostatok parkovacích miest. Ak sa situácia s dojazdom zlepší zvýši sa počet OA a bude ešte väčší nedostatok parkovacích miest. Tvoje myslenie si nechaj na US.
Správne low cost aj racionálne riešenie - prestúp na VHD.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 08. Jún 2018 10:37

Aj ked vidim, ze najradsej by ste vsetkych poslali do busov, ale to sa bohuzial nestane.
Auto nie je o pohodlnosti, ale o preziti. Pre mna a kopu normalnych ludi stravit 2 hodiny v buse denne plus 20 minut statia na stanici s taskami v ruke s nakupom pre rodinu nie je akceptovatelne.
Toto co tu pises je obycajne slovenske pokrytectvo. 20 rokov sa tvarime ako zeleni oproti US s ich SUV a ked konecne VW, skoda a ostatne Eu automobilky zacnu vyrabat SUV tak sa na nich slovaci vrhnu ako na teple rozky a kupuje takmer kazdy kto na to ma a ostatni o tom snivaju...
Osveta (citaj propaganda) ti nepomoze, to robili komunisti, ludia aj tak mysleli a konali po svojom.
Kym sa neponukne ludom nieco realne, pouzitelne a lepsie tak budu pouzivat OA.
Pritom tam existuje hard limit, ked uz viac ludi do hromadnej jednoducho nedostanes. Potom mozes skusit robit represie, dvihat spotrebne dane z paliv, dane z aut, registracne dane, STK, zakazovat vstupy do miest a pod. Ale len skoncis tam kde boli komunisti. Kazdy bude vidiet, ze to je sprostost. Ekonomika ti bude stagnovat, kolabovat, predbehne nas aj Afrika. A budeme vsetci svorne stat so sietkami na zastavkach a cakat na bus.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 08. Jún 2018 11:04

miesas jablka s hruskami. rast hdp sa netvori v centre BA. hodnota sa tvori vo vyrobe, v sluzbach a mozno sa budes cudovat ale aj p.hospodarstve. z toho su v BA centre akurat tie sluzby a ver mi ze platy casnikov v restike na SUV nestacia ani v BA.

cize bud cast ludi najma vnutri BA nasadne do HD alebo na cestach to bude len horsie a horsie. ziadne tangenty ani rozsirovanie v zasade nepomoze. velky rodinny nakup sa bezne robi 1-2x za tyzden. obchody su otvorene rano, vecer aj cez vikend okrem par dni/rok. npr. v rakusku mas tusim v nedelu zatvorene.

proti US je neskutocna masa ludi na celom svete. bud su to vsetci blbci a zavistlivci alebo nieco na tom antiamerikanizme bude. co ich poznam ja su skor inteligentny, vzdelany ludia. to je aj o zivotnom style, a to si uz naozaj nemyslim ze ho treba zavidiet US.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod fh » 08. Jún 2018 11:09

V Bratislave bude odpoveďou posilnenie vlakových spojov zo Senca až do Petržalky ktoré bude predstavovať plus 17000 prepravench osôb. V kombinácii s odstavnymi parkoviskami, poplatkov za vstup do širšieho centra to pomôže znížiť počet áut vchádzajúcich do centra. Toto je realita a nie mokré sny vychodňara žijúceho na okraji nejakej dediny v satelite okolo Bratislavy ktorý po nejakej praxi v USA vnucuje svoju predstavu dochádzania z vidieka do mesta. Trendy idú iným smerom, v Európe zvlášť. A ani Amerika neostáva tam kde bola včera. Tento extenzivny rozvoj automobilizmu platí pre Čínu nie pre nás. A pre zaujímavosť, ako to vidia v PWC.
https://www.pwc.com/sk/sk/tlacove-sprav ... idiel.html
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 08. Jún 2018 12:13

devil napísal:miesas jablka s hruskami. rast hdp sa netvori v centre BA. hodnota sa tvori vo vyrobe, v sluzbach a mozno sa budes cudovat ale aj p.hospodarstve. z toho su v BA centre akurat tie sluzby a ver mi ze platy casnikov v restike na SUV nestacia ani v BA.

cize bud cast ludi najma vnutri BA nasadne do HD alebo na cestach to bude len horsie a horsie. ziadne tangenty ani rozsirovanie v zasade nepomoze. velky rodinny nakup sa bezne robi 1-2x za tyzden. obchody su otvorene rano, vecer aj cez vikend okrem par dni/rok. npr. v rakusku mas tusim v nedelu zatvorene.

proti US je neskutocna masa ludi na celom svete. bud su to vsetci blbci a zavistlivci alebo nieco na tom antiamerikanizme bude. co ich poznam ja su skor inteligentny, vzdelany ludia. to je aj o zivotnom style, a to si uz naozaj nemyslim ze ho treba zavidiet US.


Devil nemiesam, myslim, ze vidim uceleny obraz ktory kope ludi unika. Rast HDP je u nas stale zavisly na peniazoch zvonka, cele regiony aj so sluzbami su zavesene na velkych investorov.
Na cestach to nebude horsie a horsie, pisal som pred par prispevkami, ze kazde mesto generuje zhruba 33% poctu obyvatelov dopravy. V to je zaratane to, ze cast su deti, dochodcovia, cast pracuje lokalne. Od tohto cisla sa mozes snahou dostat trochu vyssie, alebo trochu nizsie. Nikdy by si napriklad nedosiahol aby ti do Bratislavy dochadzalo 500.000 ludi....
Dochadzajuci do Bratislavy zivia ludi vo svojich mestach, sluzby, skoly. Vzdy sa to zrovna na nejakom pomere, ked si lokalni ludia uvedomia, ze ti co nosia peniaze z vonku ich uzivia a ze im je tam takto lepsie.
Poznam par ludi majstrov ktori dochadzaju do Bratislavy z dedin medzi Salou a Novymi Zamkami. Skus ich dostat do autobusu. Predpokladam, ze 100kg naradia v kufri ponesu v ruksakoch. A vobec im nebude vadit, ze cestuju rano a vecer po 2h.
S perimetrom vzdialenosti ti moznost obsluhy hromadnou dopravou klesa. Vyssia vzdialoenost, dlhsi cas, menej dochadzajucich ludi. Neoplati sa to.
Proste je treba sa realne zmierit s tym co som povedal, ze 33% ludi bude stale dochadzat a zabezpecit podmienky aj pre nich.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 08. Jún 2018 12:19

fh napísal:V Bratislave bude odpoveďou posilnenie vlakových spojov zo Senca až do Petržalky ktoré bude predstavovať plus 17000 prepravench osôb. V kombinácii s odstavnymi parkoviskami, poplatkov za vstup do širšieho centra to pomôže znížiť počet áut vchádzajúcich do centra. Toto je realita a nie mokré sny vychodňara žijúceho na okraji nejakej dediny v satelite okolo Bratislavy ktorý po nejakej praxi v USA vnucuje svoju predstavu dochádzania z vidieka do mesta. Trendy idú iným smerom, v Európe zvlášť. A ani Amerika neostáva tam kde bola včera. Tento extenzivny rozvoj automobilizmu platí pre Čínu nie pre nás. A pre zaujímavosť, ako to vidia v PWC.
https://www.pwc.com/sk/sk/tlacove-sprav ... idiel.html


17.000 viac ludi zo Senca vo vlakoch je mokry sen nejakeho (ex)komunistu ktory si mysli, ze poruci vetru desti.
Trend v Europe je, ze si mysli, ze je pupok sveta a zachrani planetu zmykanim vlastnych obyvatelov. Pritom nic zachranovat netreba, len si podrazime sami nohy. Zakazy vstupov do mesta, clo na vstup do miest, poplatky za parkovanie, 70% dane na paliva, tisicove registracne poplatky. Je to len vypalovanie obyvatelstva a jeho drzanie pod kontrolou. Kto toto schvaluje, ma myslenie na urovni fasistov.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 08. Jún 2018 12:29

Tak potom nech štát, VUC ani mesto nedaju ani cent na zlepšenie situácie pre IAD a všetko čo plánovali nech daju do VHD... a možno bude môcť byť prevádzkovaná bezplatne. Každý sa bude môcť slobodne rozhodnuť. Samozrejme ako štát, zrušme aj PPP D4/R7, nech si koncesionár zváži či projekt dostavá a bude vyberať mýto.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod jarino » 08. Jún 2018 12:38

PK napísal:Na cestach to nebude horsie a horsie, pisal som pred par prispevkami, ze kazde mesto generuje zhruba 33% poctu obyvatelov dopravy. V to je zaratane to, ze cast su deti, dochodcovia, cast pracuje lokalne. Od tohto cisla sa mozes snahou dostat trochu vyssie, alebo trochu nizsie. Nikdy by si napriklad nedosiahol aby ti do Bratislavy dochadzalo 500.000 ludi....
Proste je treba sa realne zmierit s tym co som povedal, ze 33% ludi bude stale dochadzat a zabezpecit podmienky aj pre nich.

Tak načo má mať D4 kapacitu 100 000+ vozidiel?
Len zabezpečiť podmienky aj pre nich znamená veľmi veľké náklady a vybúrať kopu z mesta. Preto napríklad poplatky za parkovanie by mali smerovať na zvýšenie počtu parkovacích miest.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 08. Jún 2018 12:46

ale tu nejde o par ludi pri SA alebo NZ. mimochodom vlaky z NZ su rano plne, poznal som odtial ludi co chodili vylucne takto. tu ide o obyvatelov BA a potom blizkeho okolia co stratia nejaky cas ale v principe sa to zvladnut da. aj to neznamena ze 5 prac. dni dni v tyzdni bez auta. tu je proste masa ludi kt. z principu nepojde do auta lebo su lenivy alebo co je este horsie si myslia ze oni su viac ked chodia autom. slusne sa tomu hovori spolocensky status. a toto nie je ziaduce.

Toto je realita a nie mokré sny vychodňara žijúceho na okraji nejakej dediny v satelite okolo Bratislavy ktorý po nejakej praxi v USA vnucuje svoju predstavu dochádzania z vidieka do mesta.


poznam 2 ludi z jedneho teamu, jeden BA druhy zemplincan obidvaja ziju v priamo meste. jeden len autom druhy len MHD....bingo vychodniar len MHD...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 08. Jún 2018 12:57

jarino napísal:
PK napísal:Na cestach to nebude horsie a horsie, pisal som pred par prispevkami, ze kazde mesto generuje zhruba 33% poctu obyvatelov dopravy. V to je zaratane to, ze cast su deti, dochodcovia, cast pracuje lokalne. Od tohto cisla sa mozes snahou dostat trochu vyssie, alebo trochu nizsie. Nikdy by si napriklad nedosiahol aby ti do Bratislavy dochadzalo 500.000 ludi....
Proste je treba sa realne zmierit s tym co som povedal, ze 33% ludi bude stale dochadzat a zabezpecit podmienky aj pre nich.

Tak načo má mať D4 kapacitu 100 000+ vozidiel?
Len zabezpečiť podmienky aj pre nich znamená veľmi veľké náklady a vybúrať kopu z mesta. Preto napríklad poplatky za parkovanie by mali smerovať na zvýšenie počtu parkovacích miest.


Jarino, ako som pisal, Bratislava pri 580.000 terajsich ludoch vygeneruje asi 190.000 aut/den premavky. Aby sa ti centrum nepreplnalo autami tak je ziaduce aby z okruhu/obchvatu co je D4 mohol zist kazdy smerom do centra priamou najkratsou ciarou.
To vsak znamena, ze tych 190.000 aut/den sa ti bude miesat na okruhu dookola, moj odhad je, ze priemerne kazdy spravi asi 1/4 az 1/3 okruhu, co je 47500 az 63000 aut na kazdom useku okruhu v terajsom stave, s rezervou do buducna treba 100.000. To je na 3+3 s odratymi usami.

D4 pokial viem ti z mesta nebura, ide cez polia. Ludia v autach maju tieto sluzby zaplatene. 60% spotrebne dane z paliv to v pohode pokryvaju. Za take dane by tieto cesty mali byt osvetlene, kryte a vyhrievane.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.