Stránka 121 z 127

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2019 10:22
od nevo83
Preco stepovat ? Ved aj teraz mas na letisku plno ludi.. min v Ke Ti naraz prilietavaju 3 spoje..
Bavme sa ze budes mat 3x do dna taketo spojenie napr ATR 72 ludi alebo neaka 737 davam priemer 140ludi, Dash 80ludi. Uplne zvladnuelny pocet.. staci len mozno posilnit spoje MHD (i ked skor to vidim na parkoviska)

Ja by som to videl na prenajom 2ks lietadiel pre letku MV a ziaden narodny prepravca nehrozi.. popripade kupenie Dash400 = 27mil ATR72=20mil a 737=50mil mozno neaky Airbus...
A vyjde to lacnejsie ako cela modernizacia zeleznic :) za mld eur..
No ak by sa vsade slo 200km/h tak by to bohato prebohato stacilo

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2019 22:35
od Vlados
Slovensko nie je len Bratislava - Košice. Francúzko navádza ekologickú daň z leteniek a ich máme akože dotovať...

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2019 08:43
od nevo83
Hej a v HE schvalili Progresivne poplatok pre Mexicanov 5e... majorita 10e... tiez to budeme nasledovat. Frantici zdanuju inter.giganty a co ??
Mas pravdu nie je to len ba-ke, ale bavme sa o najrychlejsej spojnici-ceste vychodu a zapadu... ved tu na vychod fakt nic nedojde co sa tyka rozvoja D1 v nedohladne, letecka linka nic, a vlakova infra z roku pana...

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2019 09:34
od devil
Yoggy52 napísal:Na slovensku ale nie je taka kupna sila, aby sa naklady vobec vratili. Realne si viem predstavit 200km/h v Kuty- Ba - Sturovo, Ba - Zilina, PO-KE... Kedze tieto useky su prevazne rovinate a je tam aj dostatocny dopyt. (ostatne by mali mat standard 120km/h) Nasledne by sa par trati zrusilo a zopar potrebnych vybudovalo a to za rovnaky peniaz ako modernizacie trate ZA - KE na 200km/h, staci len aby sme to budovali na 120km/h

DrX napísal:Na SK pri tych nenormalnych cenach, za ktore sa uz 25 rokov zrychluje BA-ZA na 160kmh o vyssich rychlostiach je snivat uplne zbytocne, zvlast ked na ostatnych tratiach potom nie je ziadna udrzba a jazdi sa 40kou. Radsej nech sa napr. staraju o to, aby sa aj severom aj juhom dalo jazdit 120kmh.

nie ste vy jedna osoba? :D inac suhlas.

Mas pravdu nie je to len ba-ke, ale bavme sa o najrychlejsej spojnici-ceste vychodu a zapadu... ved tu na vychod fakt nic nedojde co sa tyka rozvoja D1 v nedohladne, letecka linka nic, a vlakova infra z roku pana...

noznice auto/vlak sa roztvaraju, pred 10+ rokmi nebola suvisla severna dialnica ani hotova R1, za par rokov budu dokoncene dalsie useky, len obchvaty KE usetria od PO aj od RV 10 minut.

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2019 10:07
od PK
Pre tych co radi sprtaju.
Autom naklady na palivo 45E, opotrebenie auta 40E, ostatne naklady 5E. Dokopy 90E naklady na cestu.
Vlak+autobus, 25E+5 na dospelu osobu 2x tam a spat, deti autobusy zadarmo nemaju, cize 1x plna cena nad 15 + 2x polovicny je 7,50 2x tam a spat, cize celkova suma na vlak + autobus 150E.
Spokojni? Mozme to preratat presne na centy, zlote, hrivny podstatu to nezmeni. Ani z financneho hladiska sa vlak voci autu neoplati. A to napriek feudalnym 120% daniam z paliv.

Dalsia vec v ktore tu pritomni robia chybu a nevidia si pred nos. Francuzsko je jedna z poslednych krajin s ktorymi sa mame porovnavat. To je socializmom a socialistickym zmyslanim postihnuta krajina. Nikdy by som ju pre nas nedaval ako vzor zapadnej demokracie a slobody.

Vlaky ako primarna doprava su prezitok, ako tu niekto napisal doprava 19teho storocia. Kvoli zaostalosti nasho statu sa napriek tomu na niektorych tratiach oplatia v sucasnom stave. Ale nie ako primarna doprava.
Vlaky bez zmeny na 21. storocie nemaju sancu. Vystavba novych trati VRT s min dvojnasobnou rychlostou voci autu - 280km/h je jedinou moznostou prezitia vlakov. Pred casom som tu o tom pisal do diskusii, ako to robia v Cine a je to ziskove.

V US to pochopili, ze jedina doprava co ma buducnost je individualna plus letecka. Su v tomto 20-30 rokov pred nami. Napriek tomu ako tu niektori obhajuju zeleznice, ako obhajovali diesely.

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2019 10:36
od IceFox
Prepáč, ale pár vecí mi nedá...
PK napísal:Autom naklady na palivo 45E, opotrebenie auta 40E, ostatne naklady 5E.

Samotné auto ti dajú za pekné oči, rovnako ako PZP a hromadu iných vecí...
PK napísal:Vlak+autobus, 25E+5

Za 25 to máš možno tak 5 minút pred odchodom.
PK napísal:Dalsia vec v ktore tu pritomni robia chybu a nevidia si pred nos. Francuzsko je jedna z poslednych krajin s ktorymi sa mame porovnavat.

Rovnako socialistické je aj Nemecko a Rakúsko so svojími ICE či prímestskými S-Bahn?
Btw. Mne stačí vidieť výhody IAD keď chytím zmenu smeny z/do v KNM INA.
PK napísal:V US to pochopili, ze jedina doprava co ma buducnost je individualna plus letecka.

Preto stavajú VRT San Francisco - Los Angeles.

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2019 14:34
od devil
posledne prispevky boli uz uplne mimo..nebolo jednoduche najst vhodnu temu na presun...

ale je tu male porovnanie (pomocou googlemaps& dialnice.szm) "just for PK" ako sa veci zmenili na trase BA-PO za posledne cca. desatrocie....

cas 4:33 kombinaciou dialnic ktore stali v 12/2008 a sucasnych ciest je dnes cas asi 4 hod. nakolko vsak useky mimo dialnice su uvazovane podla sucasnej premavky a teda v pripade neexistencie dialnice by boli plnsie a rozdiel pol hodina by bol vacsi. a osobitne pocias spiciek v piatok by bol rozdiel ovela vacsi (nebola dokoncena PB a vjazd do ZA bol 1+1) na juhu podobne, nebola hotova R1 ani kusok R2 pri ZV a chodilo sa cez KO Zobor, L. Viesku a vo ZV na neresnickej bol semafor.

to ze pred predlzenym vikendom nastal problem ja nespochybnujem ale vynimocne pripady boli, su aj budu. je to daleko od idealu ale posun tu je.

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2019 16:58
od Peter_CA
IceFox napísal:Rovnako socialistické je aj Nemecko a Rakúsko so svojími ICE či prímestskými S-Bahn?
Btw. Mne stačí vidieť výhody IAD keď chytím zmenu smeny z/do v KNM INA.

Psst, náš vzor sú predsa Rumunsko, Srbsko a Albánsko. Tam pochopili, že železnice nemajú budúcnosť :lol:

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 14:01
od DrX
Premiova jesen na naokolo-blizsie tuneloch :-)
⚠️ TUNEL BÔRIK - 13.9. – 15.9.
⚠️ TUNEL SVRČINOVEC a POĽANA - 20.9. – 24.9.
⚠️ TUNEL ŠIBENIK - 27.9. – 29.9.
⚠️ TUNEL HORELICA - 28.9. – 29.9.
⚠️ TUNEL POVAŽSKÝ CHLMEC - 9.10. – 13.10.
⚠️ TUNEL BRANISKO - 11.10. – 20.10.
⚠️ TUNEL SITINA - 18.10. – 19.10., 19.10. – 20.10., 25.10. – 26.10.
https://ndsas.sk/press/obmedzenia/zacin ... bu-tunelov

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 15:03
od garip
neboj, ked bude postavena Soroska, tak tiez bude mat 2x do roka uzavierku kvoli udrzbe.
Ale musel si si kopnut do severnej trasy, rozumiem. Tak este mi vysvetli, co ma spolocne Sitina, Povazsky Chlmec, Horelica, Svrcinovec a Polana s naokolo blizsie.

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 15:31
od lostrail
13.9. az 15.9. je od kedy jesen?

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 15:37
od devil
odjakziva. meteorologicka jesen. ak narazas na 21.9. tak to je zaciatok astronomickej jesene. inac pekne, to nie je kopnutie ale smutna realita. aj soroska bude tunel cize bude uzatvarana tiez ako aj dalsie ale tie su otazka dalekej buducnosti ak vobec.

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 19:17
od Jano1
DrX napísal:Premiova jesen na naokolo-blizsie tuneloch :-)
⚠️ TUNEL BÔRIK - 13.9. – 15.9.
⚠️ TUNEL SVRČINOVEC a POĽANA - 20.9. – 24.9.
⚠️ TUNEL ŠIBENIK - 27.9. – 29.9.
⚠️ TUNEL HORELICA - 28.9. – 29.9.
⚠️ TUNEL POVAŽSKÝ CHLMEC - 9.10. – 13.10.
⚠️ TUNEL BRANISKO - 11.10. – 20.10.
⚠️ TUNEL SITINA - 18.10. – 19.10., 19.10. – 20.10., 25.10. – 26.10.
https://ndsas.sk/press/obmedzenia/zacin ... bu-tunelov


Borik ovplyvnena len vikendova premavka, aj to smer BA otvoreny uz o 16h v nedelu
Sibenik ovplyvnena len vikendova premavka, aj to smer BA otvoreny uz o 16h v nedelu
Jedine Branisko uzavru na 5 pracovnych dni + 2 vikendy.

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 19:46
od Vlados
len závidí, že sever tunely už má juh ešte nie.

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 20:09
od DrX
juh TUNELY nepotrebuje. potrebuje JEDEN tunel.

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 20:23
od IceFox
A na ňom budú vykonávať údržbu ružové jednorožce počas plnej prevádzky. :roll:
Bože, tieto každoročné patetické výlevy.

* Jesene: a ** Jasky južné:

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 20:43
od KN.SK
meteorologická: 1. september ÷ 30. november;
astronomická: ~23. september ÷ ~20. december (trošku pohyblivé | Slnko a súhvezdia).

Sliač/Zvolen; Plešivec; Soroška (Szoros = "Tesný kameň").
1114

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 21:10
od DrX
IceFox napísal:A na ňom budú vykonávať údržbu ružové jednorožce počas plnej prevádzky. :roll:
Bože, tieto každoročné patetické výlevy.


Po dokonceni vsetkeho bude na juhu uzavierka/obchadzka 2 dni v roku, na severe 2 mesiace v roku. "Szoros" rozdiel :-)

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 21:44
od IceFox
Ja som si myslel, že všetci chodia cez Maďarsko a nie cez, citujem: "naokolobližšie" D1.
Iba žeby nie?
Mimochodom, keby v NDS premýšľali, tak by tunel robili obojsmerný pre takéto veci (zrovna aj Sorošku).

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2019 07:22
od devil
to by bol zbytocny luxus. takto rozmyslaju akurat u vas.

btw. toto je len zaciatok lebo zatial je branisko jediny dlhsi tunel. bude ovciarsko, visnove, cebrat, presov a raz mozno aj korbelka a havran. uz len to ze ide o jazdne pruhy s obrubnikom a chodnikom normalny clovek nemoze zavidiet.

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2019 13:16
od IceFox
Práve tak zbytočný ako R2... :roll:

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2019 18:19
od Jano1
Keby v Norsku 24,5 km tunel cistili rychlostou akou idu na Branisku, tak by mali tunel zavrety 3 mesiace v roku. Rakusania svojich vyse 400 tunelov (v prevadzke a planovane), by tempom NDS nestihli ani raz za 5 rokov vycistit. Len 1 km a dlhsie maju v prevadzke a planovane skoro 120 tunelov

D1 Budimír - Bidovce

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2019 13:53
od Pacho
s tým severom a juhom, to je také sporné. Napr Brno je na južnéj morave, a je pritom severnejšie ako Poprad, ciže ako celá naša severná D1. :D

Re: D1 Budimír - Bidovce

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2019 16:35
od DrX
nic nie je sporne. To co je od krizovatky D1xR1 pri Trnave po D1xR2 pri KE na sever, je severna trasa. To co je od tej krizovatky po R1+R2 je juzna trasa. Brno nie je ani na jednom, takze ziaden spor. A ze na tej severnej byva chladnejsie, viac snehu, viac zrazok, viac poladovice, a ze ta severna sa nachadza sa v chladnejsom meteorologickom pasme cize aj viac ladu, o tom niet pochyb - jedine tak medzi YoggyPachoVladosovcami.

Re: D1 Budimír - Bidovce

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2019 08:49
od MVO
sorry za OT, ale aj nadmorska vyska v tom hraje trosku rolu.