Šírka a parametre našich diaľníc

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akú šírku (parametre) majú mať naše diaľnice?

D 24,5
7
7%
D 26,5
72
67%
D 28,5
28
26%
 
Celkový počet hlasov : 107

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2009 21:08

no, bez tej irónie to asi nešlo, že ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod wizard112 » 13. Jan 2009 21:59

Dialniciar napísal:Klasika: amatéri sa tvária, že sú najmúdrejší ... kto tu hovoril o plánovaní ? Pokiaľ viem, tak stanog a wizard. A ja som vám len odpovedal, že čo sa týka plánovania: to je tu na tom veľmi dobre. :-)

Nie plánovanie je chybné ... kto nepochopil doteraz, ten pochopí nikdy.


Dialniciar, plánovanie je potrebné, treba mať istú koncepciu, to nepopieram. Sčasti súhlasím aj v tom, že zlyháva realizácia, ale nezlyháva aj preto, že si dávame nesplniteľné ciele a navrhuje veci, ktoré v praxi všetci ignorujú (hoci to nie je chyba tých, čo koncepcie robia, ale tých, čo ich majú realizovať).

Ak však neplním chronicky plány a stratégie, ktoré sa vlastne už len prepisujú, tak je to chyba tých, čo ich majú realizovať, pritom na to nie je dostatok financií, alebo tých, ktorí ich stále píšu a ignorujú fakt, že na to nemáme? Opakujem, mňa dobre myslená, ale možno drahá papierová alternatíva neodvezie. Čiže, buď dávajme viac peňazí (nereálne), alebo prestaňme dookola písať nerealizovateľné veci, lebo to je len strata času, keď to nikto neplní (čo je samozrejme smutné). Dookola čítať o preferencií VHD, keď realita je opačná, aký to má význam? Dookola básniť o termináloch kombinovanej dopravy, o nových vozňoch na železnici, o skvelých integrovaných systémoch, parkoviskách P+R, keď to nikto nenapĺňa? Takéto koncepcie nemajú význam, hoci sú myslené dobre, ale načo je mať plán, keď ho nemá kto zrealizovať? :idea:


magnus napísal:to znamena ze projektant, ktory navrhne dobry dom, ale dom sa z nejakych dovodov nepostavi, je idiot? To sa mi zda dost dehonestujuce.


Nie. Ten projektant by mal navrhnúť niečo, na čo klient má, ak mu navrhne projekt, na ktorý nemá, tak mu ostane na papieri.
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2009 22:20

wizard: ale všetky tie veci, ktoré sú akože nerealizovateľné - tie sa predsa dodnes ani nezačali realizovať. Či snáď vidíš niekde tunely Ovčiarsko, Havran, Višňové, Šibenik, Prešov, Dargov, Soroška, Karpaty atď. ? Takže ? Kde je chyba ? No, tak kde je teda chyba, keď nestoja ani úseky na R1 ? Prečo sa muselo na ZC-SP stáť rok na každom z úsekov ? Prečo sa stavia 10 km úsek L-S na D1 10 rokov ... prečo Skalité 11 rokov a dodnes nie je otvorené ... prečo J&P Avax nemohla stavať M-J s Bôrikom, prečo niekto teraz odsunul super ponuku aká sa tak skoro opakovať nebude na čistú koncesiu na D4 I. etapa, prečo dodnes nestojí ani 1 úsek na R7 ? Prečo sa nestavajú oplotenia - tie stoja zanedbateľný peniaz ? Prečo sa odovzdávajú diaľnice skôr (aj tak neskôr), ale nedokončené ? ... to je len peniazoch, legislatíve a prostredí.

Raz a navždy si pamätajte, že Slovensko nemá šancu s 8 mld. SKK stavať ani rýchlostné cesty R1+R2+R7 ... ak tak len 1/2 profily ... prečo ČR dokáže len na výstavbu D/R zakontrahovať ročne min. 30 mld. CZK ? Prečo Chorvátsko ročne 4,1 mld. HRK ? Prečo všetky tieto krajiny dávajú maximum na dopravu - čo sa nestíha vyčerpať sa presúva na opravy a výstavbu lacnejších obchvatov na hlavných cestách ... u nás nič takéto nie je. Radšej ohlásime, že sme ušetrili 10 mld. SKK a z eurofondov rovnakú sumu ťaháme na ďalší rok ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 14. Jan 2009 10:32

to znamena ze projektant, ktory navrhne dobry dom, ale dom sa z nejakych dovodov nepostavi, je idiot? To sa mi zda dost dehonestujuce.


no v podstate ano. ked si nezisti alebo zisti ale ignoruje ze rodina bohvieako nezaraba, zivi deti, pomaha starym rodicom, a navrhne mensi palac s bazenom a tenisovymi kurtami tak je to idiot a to kolosalny.

......
s tymi plotmi a koncesiou na D4 suhlasim. lenze teraz je na dialnice 0,66 mld. € a odratajme nieco na pripravu a pocitajme s 0,5 mld. € rocne na stavby (uz pomaly by sme mohli pocitat € aj na fore) ...ked niekto nezvladne eurofondy tak sa to ma naucit a nie ziadat ine nahrady.

program vystavby (nie pripravy) do 2010 pocita velmi cca s usekmi za 6 mld. € aspon tak ze sa zacnu a teda to 2014 budu hotove co je aj cca koniec programovacieho obdobia EU. ich dlzka siaha niekde ku 300 km...aj bez tych co zacala stara vlada, lenze z tych 6 mld. skoro polovicu zoberie iba D3, treti balik ci PO -80 km. bez tychto 80 km aj tych 0,5 mld. € rocne uplne staci a dialnic sa bude odovzdvat podstatne viac ako doteraz.

takze ano - nie je mozne stavat len tie lacne useky ale zaroven nie je v silach tohoto statu stavat tolko tazkych usekov kolko sa planuje.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod stanog » 14. Jan 2009 14:22

Jeden z dolezitych momentov je ze u nas sa v poslednych min. 15 rokoch nestavalo podla potreby vystavby ale podla toho co sa podarilo zahajit (a nie len z financnych dovodov) a politikarcenia v regionoch.
Je to aj vec nerealnych ocakavani. Kazda vlada doteraz vzbudila v narode a investoroch iluzie o tom aka u nas v kratkej dobe bude siet dialnica rychlostnych ciest. Tato vlada exponencialne. Kto tu slubuje R8, Rx a Dx aj ked vie ze realne ich moze zacat stavat tak o 20 rokov len zavadza. Poznam ludi co si kupovali domy JV od BA s tym že v kratkom čase tam bude diaľnica a teraz stoja rano hodinu v kolone. Ano penazi by mohlo byt aj viac, ale na druhej strane sa mal uz davno verejnosti predstavit nie "aktualizovany" ale realny plan vystavby nadradenej infraštruktúry aj s tým čo bude hotové v ktorom roku a tie termíny brať záväzne (a podľa toho uvoľňovať aj financie).
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jan 2009 14:48

Nemyslím si, že by napr. D2 v BA s tunelom Sitina nebolo to, čo by sme nepotrebovali alebo tiež D1 v Považskej Bystrici. Rovnako si nemyslím, že by sme nepotrebovali zlepšiť horské priechody na Strečne, Donovaloch či Bielej Hore. A taktiež si nemyslím, že Trnava severný obchvat nepotrebuje rovnako ako by Michalovce nepotrebovali skapacitniť cestné úrovňové križovatky.

To, že pribudli za posledných 15 rokov do plánovanej diaľničnej siete aj D4 či R7 a R8 bola len otázka času rovnako ako to, že niektoré cesty II. triedy zmenili kategorizáciu na cesty I. triedy a teraz na nich prebiehajú stavebné úpravy na zlepšenie technických podmienok.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 15. Jan 2009 10:24

Nikdy som netvrdil ze tie useky neboli vobec potrebne, hoci boli aj surnejšie prípady. Teraz je uz neskoro mudrovat, ale myslim že sme chceli naraz stavať priveľa D a RC na naše možnosti V DANOM ČASE. Ono je dobre keď sa s nimi počíta do budúcnosti, sám som to tu písal že územné plánovanie, výkup pozemkov, stavebné uzávery, EIA a povolenia by sa mali robiť vo veľkom predstihu bez ohľadu na to či sa bude stavať teraz alebo o 15 rokov. Nie je zlé že sa naplánovali, ale je zlé že sa na ich realizáciu medializovali nereálne termíny a na tieto nereálne termíny sa nadviazali očakávania ľudí, priemyslu, samospráv atd. Dnes už vieme o niektorých dôvodoch prečo sa nestavalo súvisle ale sa skákalo sem-tam aj že to nebolo len o peniazoch a dôsledky znášame dnes v podobe Strecna, PB, ZH a pod. Osobne som za kvalitné riešenia predovšetkým kritických úsekov hoci aj za cenu nesúvislej trasy ale čo bolo naozaj zlé bolo to, že sa preferovali ľahké úseky a skutočne neuralgické body sa odsúvali na neurčito. A tak sa deje zčasti aj dodnes spochybňovaním Višňového a pod. Ak sa aj ukáže že nie sú peniaze do Višňového by som išiel aj za cenu nerealizovania dialnice za Popradom či úseku Beladice - Tekovské nemce lebo tam kapacity ciest nie sú na tom až tak zle. Aj za cenu nekompletnej D1 či R1 lebo v tych usekoch je ešte stále doprava plynulá a pár rokov ešte aj bude.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 15. Jan 2009 10:55

Vôbec nie je problém v tom, že SR chcelo veľa stavať. Problém nadmernej rozostavanosti sa dal odstrániť za 3 roky. Problém bol a je dodnes: príliš dlhá výstavba. Sme jediná krajina, ktorá si nestanovuje termíny otvárania na začiatku výstavby.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 15. Jan 2009 11:19

stanog, protirecis si, pretoze vychadzas z nespravnych predpokladov.
ako pises najdolezitejsie je vyriesit kriticke useky hoci aj ked nebude suvisla trasa. ale by bolo treba vyjasnit si co pokladame za "kriticky usek" a preco...z takychto nejasnosti potom vznikaju zbytocne hadky....

protirecis si konkretne v tom ze usek pod strecnom ma asi 4 poduseky (na takychto podusekoch sa robi aj scitanie dopravy) rozdelene podla kapacity z toho ma jeden enormne nizku pripustnu intenzitu (Ip) - cez 200 aut/hod a zvysok okolo 700 co je vysoke cislo, poduseky na ZM maju Ip od cca 300 po 650 aut/hod. co je priemer. to ze sa to na prvy pohlad nezda je opticky klam, pahorkatina vs. udolie rieky. na pahorkatine je subjektivny pocit vacsieho priestoru hoci cesta sirsia nie je a su na nej stupania ktore vyrazne zhorsuju kapacitu. oba useky su teda kapacitou porovnatelne.

potom je jasne ze NR-ZM a zvysok E50 na spisi po PO a tiez par usekov na E58 po KE znamena vacsi efekt ako visnove resp. treti balik. ....pravda pokial sa drzime deklarovane primarneho ciela cize spojenia BA-TT (NR) oblasti s KE-PO oblastou.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 15. Jan 2009 11:40

devil, mám na teba otázky, skús odpovedať bez tvojich poloargumentov:

1. Považuješ dopravnú situáciu na I/18 medzi ZA a MT, kde sa plánuje stavať tunel Višňové za bezproblémovú?
2. Ak bude súvislá D1 po ZA a od ZA kus za PP, považuješ za normálne nespojiť tieto úseky?
3. Stačí ti 2+2 I/18, s 20% nákladmi oproti nákladom na D?

Uľahčím ti odpovede, aby si vedel čo ťa čaká odo mňa, aby sme to skrátili:

A: V prípade "áno" pri 2. by sme to mohli zaviesť aj na R1-R2.
B: V prípade "áno" pri 3. by som rád pripomenul dopravný chaos pri prestavbe, ktorým tak často operuješ pri rozšírení D1 BA-TT, pričom však rozdiel medzi D1 2+2 a I/18 1+1 je radikálny hlavne čo sa týka možností presmerovania dopravy.

4. Prečo si tak ostro proti Strečnu?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 15. Jan 2009 13:54

otazky nie su presne, neohranicil si ich casovo. vdaka za ulahcenie, ale my si uz pomaly vzajomne citame myslienky ako pri sachu.... :)

1/ vobec nie
2/ casom ich treba spojit
3/ neverim 20% nakladom, 2+2 na isty cas staci...mas pravdu chaos pri prestavbe by bol znacny. ale naklady na visnove, LL a privadzac su brutal.

prvotne som reagoval na stanog. v principe otazka znie co ked nebude 6 mld. € a sa toto iste opytam, a to by ma zaujimalo ze co by si urobil ty. proste 8-10 mld. od statu a eurofondy, tj nejakych 15-16 mld. len na stavanie D/RC :?:

v zasade existuju len 2 moznosti, bud trasa E75/E50 cize D1 a nic ine (ani R1, co dnes je uz malo pravdepodobne) alebo R1 ako zberna trasa a teda hlavna priorita...pre severo aj juhovychod + PP-PO, par mensich usekov R2 a ZA-RK (bez korbelky, a s odsunutim 3. balika o par rokov).
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod i15 » 15. Jan 2009 17:51

stanog napísal:Osobne som za kvalitné riešenia predovšetkým kritických úsekov hoci aj za cenu nesúvislej trasy ale čo bolo naozaj zlé bolo to, že sa preferovali ľahké úseky a skutočne neuralgické body sa odsúvali na neurčito. A tak sa deje zčasti aj dodnes spochybňovaním Višňového a pod. Ak sa aj ukáže že nie sú peniaze do Višňového by som išiel aj za cenu nerealizovania dialnice za Popradom či úseku Beladice - Tekovské nemce lebo tam kapacity ciest nie sú na tom až tak zle.


S tymto maximalne suhlasim, ale neviem si predstavit ako taky Fico na tlacovke hovori o tom, ze z dovodu nedostatku penazi sa bude snazit riesit aspon kriticke useky na severnom aj juznom tahu. Namiesto toho je snaha slubovat suvisle useky aj tam, kde to nie je nutne treba (napr PP-PO ako sucast kvazispojenia Slovenska cez Donovaly) a napr. usek Beladice-Tekovske Nemce je tusim jediny z PPP usekov, ktory podla aktualnych planov chcu otvorit este do 06/2010.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod aquila » 15. Jan 2009 18:01

problem je prave v tej politickej rovine.. za lahke useky mozu zat politicke body... visnove je cez jedno volebne obdobie ..

inak beladice - tekovske nemce by som urcite neodsuval .. skor useky typu severny obchvat PO, alebo aj PO zapad - PO juh .. a radsej dokoncil kompletne nabreznu .. taktiez usek turany - hubova az tak nesupi .. skor by mal ist hubova - ivachnova .. a podobne.. takychto usekov by sa dalo najist vela ..

ale to by niekto musel ozaj manazovat a nie robit na politicku objednavku ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 15. Jan 2009 18:36

devil napísal:otazky nie su presne, neohranicil si ich casovo. vdaka za ulahcenie, ale my si uz pomaly vzajomne citame myslienky ako pri sachu.... :)

1/ vobec nie
2/ casom ich treba spojit
3/ neverim 20% nakladom, 2+2 na isty cas staci...mas pravdu chaos pri prestavbe by bol znacny. ale naklady na visnove, LL a privadzac su brutal.

prvotne som reagoval na stanog. v principe otazka znie co ked nebude 6 mld. € a sa toto iste opytam, a to by ma zaujimalo ze co by si urobil ty. proste 8-10 mld. od statu a eurofondy, tj nejakych 15-16 mld. len na stavanie D/RC :?:

v zasade existuju len 2 moznosti, bud trasa E75/E50 cize D1 a nic ine (ani R1, co dnes je uz malo pravdepodobne) alebo R1 ako zberna trasa a teda hlavna priorita...pre severo aj juhovychod + PP-PO, par mensich usekov R2 a ZA-RK (bez korbelky, a s odsunutim 3. balika o par rokov).


otázky boli položené veľmi presne, lebo v nich tie časy a následnosti sú vzájomne popísané :D ale to ty veľmi dobre vieš :idea:

:arrow: tu netreba 6 mld. EUR, na D1+R1 stačí (ak by to staval štát) max. 3,5 mld. EUR
:arrow: ostatné je týmto pádom zodpovedané 8)

i15 napísal:S tymto maximalne suhlasim, ale neviem si predstavit ako taky Fico na tlacovke hovori o tom, ze z dovodu nedostatku penazi sa bude snazit riesit aspon kriticke useky na severnom aj juznom tahu.


On ale ani hovoriť nemusí, on tak koná. :lol:

aquila napísal:problem je prave v tej politickej rovine.. za lahke useky mozu zat politicke body... visnove je cez jedno volebne obdobie ..


A ? Ficko tu bude aj v 2010-2014 ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 15. Jan 2009 20:39

devil napísal:protirecis si konkretne v tom ze usek pod strecnom ma asi 4 poduseky (na takychto podusekoch sa robi aj scitanie dopravy) rozdelene podla kapacity z toho ma jeden enormne nizku pripustnu intenzitu (Ip) - cez 200 aut/hod a zvysok okolo 700 co je vysoke cislo, poduseky na ZM maju Ip od cca 300 po 650 aut/hod. co je priemer. to ze sa to na prvy pohlad nezda je opticky klam, pahorkatina vs. udolie rieky. na pahorkatine je subjektivny pocit vacsieho priestoru hoci cesta sirsia nie je a su na nej stupania ktore vyrazne zhorsuju kapacitu. oba useky su teda kapacitou porovnatelne.
.


Devil, problemy na useku od Beladic sa daju poriešiť lacnymi upravami križovatiek, pripadne tretimi pruhmi v stupaniach pomerne lacno, ved projekty ma SSC uz na cely usek od NR ale tu som aj ja za JV obchvat NR cca po Beladice v parametroch plnej RC, tam to ma vyznam. Avšak podobné úpravy okolo Strečna len na podúseku si neviem predstaviť ako sa zrealizujú a sú tu hlavne vyššie intenzity ako na Beladice - Tek.N. To čo som spomínal je moje riešenie ak by zlyhalo PPP.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 15. Jan 2009 22:50

devil napísal:proste 8-10 mld. od statu a eurofondy, tj nejakych 15-16 mld. len na stavanie D/RC :?:


Žiadna vláda by nemala mať problém rozostavať diaľnice a rýchlostné cesty za 200 mld. SKK. :arrow:

D1 rozšírenie BA-TT na 4+4 pruhy; (vrátane prestavby D1xR1)
D1 dostavba BA-KE, vrátane B-B
D1 tunel Dargov, obchvat Michaloviec

D1 spolu: 130 mld. SKK

D4 od súčasných 3 km po D1: 50 mld. SKK (cez PPP)

R1: 20 mld. SKK

Spolu: 200 mld. SKK
Profil: plný

A tu má potom význam hrať sa s tým, že financmajster pridá na 1-2 mld. SKK naviac, to by išlo čisto na 1/2 profily "kde kade po krajine".

Financovanie na 4 roky vopred: tých 168 mld. SKK v pohode

Štátny rozpočet: 50 mld. SKK
Eurofondy: 30-40 mld. SKK
Mýto: 8 mld. SKK (ostatné mld. na iné účely)
PPP: 40-45 mld. SKK (zaplatí koncesionár)
Úver pre NDS: 30 mld. SKK

Úseky ako Višňové by sa stavali 5 rokov, t.j. tam je úspora cca. 6 mld. SKK, ktoré je zbytočné do plánu rátať. Rovnako by sa dalo postupovať pri tunelovom variante Prešova, ... dá sa spraviť ústupok na 1/2 profily na úseky D1 na východ od Košíc, čo sú ďalšie miliardy SKK ušetrené. A keď sa z toho vypustí rozšírenie D1 BA-TT na 4+4 a necháme premaľované 3+3, tak to vyjde. Napnuté, ale v pohode ... 8)

A osobne si myslím, že by boli všetci spokojní. :arrow:

BA+TT ... získajú D4 a skapacitní sa medzi nimi D1
NR+BB ... napoja sa pomocou R1 na D1 a de facto BA
ZA+PO+KE ... spoja sa D1, konečne :)

TN - dalo by sa rokovať v úrovni SSC na cestnom obchvate TN, aby bol spokojný.
BB - keby bolo pár mld. SKK naviac, viem si predstaviť zahájenie R3 KA, R2 ZV-DT atď.

A skutočne drtivá väčšina problémových miest by bola odstránená.
Okrem D3 by tiež "zmizli" finančne náročné úseky s výnimkou R3.
Potom by bolo na mieste spraviť sčítanie a rozhodnúť sa čo ďalej stavať. :arrow:

1. Zrejme by bolo treba R7 od západu na východ postupne.
2. Zvýšiť stavebné tempo na R2.
3. Dotiahnuť R4 od Košíc na maďarské hranice.
4. Súvisle spojiť Košice aspoň s Michalovcami.
5. ...

Nemôžem si jednoducho pomôcť, ale ja ten priestor pre D1, D4 a R1 vidím úplne reálne. :arrow:

Zdroje naviac:

Privatizácia - letisko 10 mld. SKK, Cargo 14 mld. SKK. Nemusí ísť všetko na D/R, ale zdroje z dopravy by mali byť v doprave.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 16. Jan 2009 09:22

Žiadna vláda by nemala mať problém rozostavať diaľnice a rýchlostné cesty za 200 mld. SKK.


do 2010 je to ekonomicky nezvladnutelne. rozostavat tak do 2013-14. a tieto 2 veci dokopy nejdu :

Ficko tu bude aj v 2010-2014 ...

Zdroje naviac: Privatizácia - letisko 10 mld. SKK, Cargo 14 mld. SKK. Nemusí ísť všetko na D/R, ale zdroje z dopravy by mali byť v doprave.


tu netreba 6 mld. EUR, na D1+R1 stačí (ak by to staval štát) max. 3,5 mld. EUR


nestaci, 3 mld. € je prvy + treti balik este podla vlanajsich udajov, potom PB - caka sa na schvalenie ziadosti o grant, jablonov-beharovce, PO obchvat, R1, nezabudajme ze stat ide refundovat D3 HP-Strazov z novych eurofondov.
to je 4,5 mld. € ked nastanu nejake komplikacie na tazkych usekoch tak viac, nie je v tom ani dokoncenie odovzdanych usekov a pod. vyzera to ze R1+D1 je uz za hranicou moznosti.

Devil, problemy na useku od Beladic sa daju poriešiť lacnymi upravami križovatiek, pripadne tretimi pruhmi v stupaniach pomerne lacno, ved projekty ma SSC uz na cely usek od NR ale tu som aj ja za JV obchvat NR cca po Beladice v parametroch plnej RC, tam to ma vyznam. Avšak podobné úpravy okolo Strečna len na podúseku si neviem predstaviť ako sa zrealizujú a sú tu hlavne vyššie intenzity ako na Beladice - Tek.N. To čo som spomínal je moje riešenie ak by zlyhalo PPP.


ssc ma projekty na riesenie krizovatiek, co urcite zvysi bezpecnost...o 3. pruhoch neviem....iste da sa aj tak. neviem sice ze preco by malo byt jednoduchsie pridat 3. pruh na jednom mieste ako na druhom...a co sa tyka intenzit ta je vyssia pod strecnom o nejaku tretinu lebo tam je viac miestnej dopravy a horsie obchadzky. z coho logicky vychadza ze tam prejde na dialnicu mensie % aut ako na R-ku. :wink:

ale otazka znie ze co viac pomoze...samotne visnove s plynulou 80 km/h nie je zasadna casova uspora iba ak je nehoda pod strecnom... tj. musis mat cely 3. balik za min. 40 mld. v pripade problemov na 10 km tuneloch (co je dost mozne) aj ovela viac. cize otazka znie co viac pomoze :?: HP-LL-Visnove alebo NR zapad-Tek. Nemce + Jablonov-Beharovce+ Fricovce-Svinia alebo po E58 NR zapad-Tek. Nemce a par obchvatov po KE. podla mna urcite tie kvazispojenia.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 16. Jan 2009 09:32

devil,

do 2010 je to ekonomicky nezvladnutelne. rozostavat tak do 2013-14.


však do 2010 dostavať všetko, čo tu je rozostavané ... a opravovať nevyhovujúce úseky, doplniť ISD, to sú miliardy :wink:

rozostavať skôr kvôli neminutým eurofondom :wink:

a tieto 2 veci dokopy nejdu :

[i]Ficko tu bude aj v 2010-2014 ...

Zdroje naviac: Privatizácia - letisko 10 mld. SKK, Cargo 14 mld. SKK. Nemusí ísť všetko na D/R, ale zdroje z dopravy by mali byť v doprave.


To boli alternatívy. Ak tu bude Fico - zadlží sa NDS alebo priamo štát. Ak tu nebude Fico, bude sa privatizovať. Jednoducho = zdroje sú. A to nehovorím o tom, že takých 5-6 mld. SKK je zbytočných v MP SR.

nestaci, 3 mld. € je prvy + treti balik este podla vlanajsich udajov, potom PB - caka sa na schvalenie ziadosti o grant, jablonov-beharovce, PO obchvat, R1, nezabudajme ze stat ide refundovat D3 HP-Strazov z novych eurofondov.
to je 4,5 mld. € ked nastanu nejake komplikacie na tazkych usekoch tak viac, nie je v tom ani dokoncenie odovzdanych usekov a pod. vyzera to ze R1+D1 je uz za hranicou moznosti


PB nerátam - je rozostavaná.
D3 som zabudol. Osobne by som ju nestaval do 2015.

Ale nezabúdaj tiež na to, že sa kruto prepadli ceny stavebných materiálov a stavebnej ocele. To zásadne zlacňuje práce. Rovnako nafta.

3,5 mld. EUR, 4 mld. EUR je hranica.

ssc ma projekty na riesenie krizovatiek, co urcite zvysi bezpecnost...o 3. pruhoch neviem....iste da sa aj tak. neviem sice ze preco by malo byt jednoduchsie pridat 3. pruh na jednom mieste ako na druhom...a co sa tyka intenzit ta je vyssia pod strecnom o nejaku tretinu lebo tam je viac miestnej dopravy a horsie obchadzky. z coho logicky vychadza ze tam prejde na dialnicu mensie % aut ako na R-ku


V tomto sa my dvaja nezhodneme, no ja na rozdiel od teba nemám čas stále sa opakovať. :wink:

ale otazka znie ze co viac pomoze...samotne visnove s plynulou 80 km/h nie je zasadna casova uspora iba ak je nehoda pod strecnom... tj. musis mat cely 3. balik za min. 40 mld. v pripade problemov na 10 km tuneloch (co je dost mozne) aj ovela viac. cize otazka znie co viac pomoze :?: HP-LL-Visnove alebo NR zapad-Tek. Nemce + Jablonov-Beharovce+ Fricovce-Svinia alebo po E58 NR zapad-Tek. Nemce a par obchvatov po KE. podla mna urcite tie kvazispojenia


Odjakživa vždy najviac pomôže diaľnica. :idea: 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 16. Jan 2009 10:59

To boli alternatívy. Ak tu bude Fico - zadlží sa NDS alebo priamo štát. Ak tu nebude Fico, bude sa privatizovať. Jednoducho = zdroje sú. A to nehovorím o tom, že takých 5-6 mld. SKK je zbytočných v MP SR.


fico len lavicovo keca, zatial dodrzuje rozpoctovu disciplinu, presne tak ako to robil dzurinda a miklos. ziadne zadlzovanie sa nerysuje. ak sa nejake zdroje navyse najdu tak si nimy populisticky kupuje volicov - priamo a nie cez dialnice.

3,5 mld. EUR, 4 mld. EUR je hranica.


tak si to spocitajme 1. balik 1,66 mld €, 3. balik 1,33 mld. €, jablonov-beharovce, fricovce-svinia, PO obchvat 0,5 mld €, NR-Tek. N. 0,6 mld. €
...PB pocitat musime, lebo zaplatena nie je a nikto iny ako stat a EU ju nezaplatia, to iste HP-ZA a to iste ZC-ZH...spolu 0,66 mld €...dokopy 4,75 mld. €.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 16. Jan 2009 11:37

devil,

fico len lavicovo keca, zatial dodrzuje rozpoctovu disciplinu


Už toto nejde dokopy. Ale tomu sa asi hovorí: tretia cesta. :twisted:

ak sa nejake zdroje navyse najdu tak si nimy populisticky kupuje volicov - priamo a nie cez dialnice


Ja nie som politológ a ani tu nemienim riešiť "čo by bolo keby a kto ako koná" ... o tomto fórum nie je. Pýtal si sa na zdroje a čo by som za ne robil. Ja názor nezmením ... a odpoveď si dostal. 8)

Jedno keby mám ale aj ja: musel šetriť, aby mal EURO. To už je, takže moc by som nehovoril, že dlhy nebudú - navyše, stále sú ...

tak si to spocitajme 1. balik 1,66 mld €, 3. balik 1,33 mld. €, jablonov-beharovce, fricovce-svinia, PO obchvat 0,5 mld €, NR-Tek. N. 0,6 mld. €
...PB pocitat musime, lebo zaplatena nie je a nikto iny ako stat a EU ju nezaplatia, to iste HP-ZA a to iste ZC-ZH...spolu 0,66 mld €...dokopy 4,75 mld. €.


Nie, ja PB nepočítam - hlavne, keď ty hovoríš o výstavbe v 2013-14. :idea:

Okrem toho ako som povedal - ceny sú nižšie kvôli zmenám na trhu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 16. Jan 2009 12:39

Okrem toho ako som povedal - ceny sú nižšie kvôli zmenám na trhu.


kde vidis nejake zlacnenie...preco je II. etapa Zarnovica-Sasovske Podhradie drahsia ako prva. stavby trvaju roky...kazdy musi pocitat s tym ze o rok-dva tu mozu byt vyssie ceny. co sa tyka PB, ide to z balika na 2007-13 aj ZH, aj dokonca HP-Strazov (co sa mne tiez nepaci...) to mas o 0,6 mld € menej na nove useky.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 16. Jan 2009 13:37

Ano - vyššie ceny byť môžu, aj sa upravia, na to slúži indexizácia čo ty istotne vieš :-) ale pri podpise zmluvy sa nehľadí na to, čo bude o 3 roky. Pevné ceny až takto hlboko na Slovensku nesiahajú. Siahajú čo sa týka projektov, ceny práce, ...

A čo sa týka financií: eurofondy som dal na 30-40 mld. SKK ... na D má ísť okolo 50 mld. SKK. Chceš mi povedať, že sa tu stihlo už nakontrahovať stavby za viac ako 10 mld. SKK, resp. 20 mld. SKK ? Sleduj, čo píšem. :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 16. Jan 2009 14:08

Ano - vyššie ceny byť môžu, aj sa upravia, na to slúži indexizácia čo ty istotne vieš ale pri podpise zmluvy sa nehľadí na to, čo bude o 3 roky. Pevné ceny až takto hlboko na Slovensku nesiahajú. Siahajú čo sa týka projektov, ceny práce, ...


to ukaze prax...posledne kontrahovane useky nezlacneli.

A čo sa týka financií: eurofondy som dal na 30-40 mld. SKK ... na D má ísť okolo 50 mld. SKK. Chceš mi povedať, že sa tu stihlo už nakontrahovať stavby za viac ako 10 mld. SKK, resp. 20 mld. SKK ? Sleduj, čo píšem.

neviem co si myslel tymi 30-40 mld. ani tymi 50 mld. fondy celkovo, alebo bez spolufinancovania, alebo opravnene naklady alebo co vlastne (?)

podla mna je to takto...fondy su 1,7 mld. € (KF+ŠF) ako grant 75-85 % opravnenych nakladov (cize npr. bez dph) tj asi 2/3 celkovych nakladov. stat ked prida svoju 1/3 tak to bude vyse 2 mld. €...nieco treba pre SSC tak pocitajme s tymi 2 mld. €...v tom su uz aj nakontrahovane ZC-ZH, PB, a HP-Strazov je uz odovzdane...toto su prve useky na ktore ide ziadost o NFP cize najvacsie priority. a to je cca 0,6 mld. €. potom ostane na D/RC 1,4 mld € co je v korunach cez 40 mld. vratane spolufinancovania. z toho je mozne dokoncit druhy balik ak by PPP nepreslo vobec a zvysok PP-PO alebo par obchvatov. ale na komplet D1+R1 do 2014 to nestaci ani spolu so statnymi 0,3 mld. € rocne.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 16. Jan 2009 15:54

Napísal si to za mňa, takže mi to sedí podľa príspevku, kde som načrtol 200 mld. SKK financovanie. :-)

Ale to je všetko len moja a tvoja predstava, realita bude iná.

Realita bude taká, že bez PPP budeme radi ak Fico dokáže v r. 09-10 dať na samotnú výstavbu 25 mld. SKK. A to viem, čo hovorím.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod zakaznik » 30. Jan 2009 22:39

Dialniciar napísal:1. Slovenská republika má dômyselne prepracované koncepcie rozvoja cestnej, železničnej, lodnej aj leteckej dopravy.
2. Slovenská republika cez VÚC má dômyselne prepracovaný systém rozvoja a podpory verejnej dopravy v zmysle autobusovej a železničnej osobnej dopravy.
3. Na vysokej úrovni sú nielen schémy a plány na začiatok výstavby a ukončenia rôznych projektov, ale tiež samotné plánovanie aj nových projektov.

Nehorázne lži.
zakaznik
diskutujúci
 
Príspevky: 133
Obrázky: 2
Založený: 23. Nov 2008 11:06

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.