Stránka 1 z 23

Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2005 21:58
od Branco
Väčšina našich diaľníc má šírku 26,5 metra. Myslíte si, že je dostačujúca, resp. predimenzovaná?

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2005 22:14
od aquila
26,5 je na nase pomery docela postacujuce. niekde az prevysujuce potreby. snad jediny usek ktory by mal byt sirsi resp trojprudovy je TT-SC-BA. a ako dialnica mal byt budovany aj usek NR-TT

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2005 14:19
od devil
Skor by sa mali doplnit STN o D22,5 alebo R24,5, tusim v Cechach maju aj sirsie RC. 22,5 je dost dobra sirka, akurat by sa pomenil polomer zakrut, musel by byt system tiesnoveho volania, a lepsie odpocivadla.

Šírka D a R.

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2005 13:30
od Diaľničiar
Široké sú dosť, ja skorej vidím problém v tom, že diaľnic mala ísť aj s v smere od TT-NR až po BB.

A podľa mňa úsek BA-SC-TT nemusí byť 6-prúdový, pretože stačí opraviť úsek SC-Sereď, a D1 bude odťažená od TT-SC. Okrem toho nielen, že nemusí byť 6-prúdový, ani by to nebolo rentabilné, stálo by to viac ako 10 mld.sk a ešte by tu boli niektoré úseky len v 4 pruhoch, kdežto na úsek SC-Sereď stačí vynaložiť max. 1,5 mld.sk a táto cesta bude veľmi kvalitnou cestou I. triedy ešte aj s navrhnutými odpočívadlami.

SC-Sered

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2005 11:01
od B;
trosku off topic, ale ja uz teraz pouzivam v piatok ked musim z BA radsej sc-sered, aj ked kvalita je hrozna, priemerna rychlost je +- rovnaka ako D1+R1, ale je to menej stresu ako na prepchatej D1 BA-TT

6 prudovy usek SC-BA

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2005 19:36
od romanca
ale usek SC-BA by sa mal urobit 6 prudovy, alebo nie? este mozno otazka k sirke pruhov, bude sa po dostavbe dialnice einstainova dat urobit pristavny most 6 pruhovy? premysla uz nad tym niekto?

3-profil SC-BA

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2005 19:57
od Diaľničiar
6 prúdov v úseku BA-SC sa neplánuje, plánuje sa BA-TT po r. 2015 začať tento úsek rozširovať. Dovtedy sa úsek SC-Sereď opraví. Inak sú to v podstate 2 cesty, ale dôležitejšia je D1, ale je to únosné. Už vidím ako by sa reagovalo, keby sa začalo s rozširovaním teraz, ...

dialniciar

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 10:52
od kaviarista
keby sa BA-SC-Sered stavala ako dialnica, mozno by sa D1 BA-TT tym odlahcila tak, ze by tie 2 nove prudy neboli az tak nevyhnutne.

mohla by ssc poslat na tyzden dvoch brigadnikov na odbocku z D1 na NR, nech spravia presnejsie statistiky. Len tak baj ocko to moze byt okolo 30 perc. , co moze spravit s priepustnostou D1 velke veci.

neviem, ci oprava na cestu 1.triedy zlaka motoristov , mna by pravdepodobne nezlakala

Re: dialniciar

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 11:05
od Diaľničiar
kaviarista napísal:keby sa BA-SC-Sered stavala ako dialnica, mozno by sa D1 BA-TT tym odlahcila tak, ze by tie 2 nove prudy neboli az tak nevyhnutne.

mohla by ssc poslat na tyzden dvoch brigadnikov na odbocku z D1 na NR, nech spravia presnejsie statistiky. Len tak baj ocko to moze byt okolo 30 perc. , co moze spravit s priepustnostou D1 velke veci.

neviem, ci oprava na cestu 1.triedy zlaka motoristov , mna by pravdepodobne nezlakala



Ano, vidím, že máš prehľad, čo s cestou BA-SC-Sereď. Ale zatiaľ sa tam RC neplánuje. Neviem, prečo by ťa nezlákala, veď to je krásna široká cesta, len má veľmi starý povrch.

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 12:20
od devil
A kedy sa obnovi ten stary povrch :?: po tej ceste som isiel asi pred 3 tyzdnami, no ak by bol povrch v poriadku mohla byt to byt jedna z najlepsich ciest I. tr. v celej republike. parametre 10,5 ale hlavne 11,5 bez ostrych zakruk, uz-uz poloRC. cast senec-sladkovicovo-GA je problem, sladkovicovo-sered som nesiel, ta na mape

http://www.ssc.sk/custom/showpicture.ph ... tr_big.gif

vyzera byt dobra.

Sladkovicovo-Sered

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 12:33
od B;
Ten usek ma vacsinou novy povrch, siroka cesta, 130-140 kmh by sa dalo, keby sa dalo :lol:

Oprava ciest

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 12:35
od Diaľničiar
devil napísal:A kedy sa obnovi ten stary povrch :?: po tej ceste som isiel asi pred 3 tyzdnami, no ak by bol povrch v poriadku mohla byt to byt jedna z najlepsich ciest I. tr. v celej republike. parametre 10,5 ale hlavne 11,5 bez ostrych zakruk, uz-uz poloRC. cast senec-sladkovicovo-GA je problem, sladkovicovo-sered som nesiel, ta na mape

http://www.ssc.sk/custom/showpicture.ph ... tr_big.gif

vyzera byt dobra.



Celkovo, stanovisko MDPT a SSC je takéto: Prioritou je dostavba D1, D3, R1 a R4. Takže nejaké výrazné opravy ciest sa realizovať nebudú. Na opravu spomínaného úseku treba 1,5 mld.sk a s opravou sa počíta v r. 2009-2012. Ale všetko sa mení, priebežné opravy sa možno budú robiť aj tento rok, ale ja nie som cestár. Neviem. Len viem aké je stanovisko a ako to bolo v r. 2004, 5000 km ciest v zlom stave, peniaze na opravu na max. 550 km. Čiže 10%. A to nehovorím, že každý rok sa cesty zhoršujú. Na Slovensku je stupeň č. 2 (ale má bližšie k č.3, v Poľsku a ČR je č.2 a blíži sa k č.1, zo 4 stupňov, pričom stupeň 1 je najhorší), 25% ciest nevyhovuje a ďalších 30% nevyhovuje istým parametrom vzhľadom na dôležitosť a vyťaženosť.

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 12:49
od kaviarista
Dialniciar, ja som zastancom teorie : radsej 4 pruhy na celom useku s velkymi stupaniami a ostrymi polomermi zakrut ako kratke useky s parametrami dialnic prerusovane dvojpruhovymi usekmi . Podla toho si aj vyberam cesty.

Napriklad v useku Trstena-Krakow je pri Rabke 4 pruh. cesta , ktora presne kopiruje byvalu horsku cestu , s ostrymi zakrutami a s velkym stupanim. 130 sa tam neda ist ani na aute s dobrym podvozkom, ale je aspon garancia, ze minimalne 80 prejdes cely usek zakazdym. Na 2 prudovej ceste su zdrzania nepredvidatelne. Najviac mi prekaza. ak chvilu ides 110 , chvilu zas 30. Plynulost nadovsetko :)

Budem sa opakovať, ale nie je dosť peňazí.

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 13:00
od Diaľničiar
kaviarista napísal:Dialniciar, ja som zastancom teorie : radsej 4 pruhy na celom useku s velkymi stupaniami a ostrymi polomermi zakrut ako kratke useky s parametrami dialnic prerusovane dvojpruhovymi usekmi . Podla toho si aj vyberam cesty.

Napriklad v useku Trstena-Krakow je pri Rabke 4 pruh. cesta , ktora presne kopiruje byvalu horsku cestu , s ostrymi zakrutami a s velkym stupanim. 130 sa tam neda ist ani na aute s dobrym podvozkom, ale je aspon garancia, ze minimalne 80 prejdes cely usek zakazdym. Na 2 prudovej ceste su zdrzania nepredvidatelne. Najviac mi prekaza. ak chvilu ides 110 , chvilu zas 30. Plynulost nadovsetko :)



Taká situácia, že na Slovensku bude 1 500 km diaľnic a 3 500 km RC a 5 000 km ciest I. triedy a bude tu 500 obchvatov, tak na to si počkáme ešte min. 50 rokov. A to by sa muselo dávať na infraštruktúru každý rok 10-tky mld.sk. Ja zase razím teóriu: dobrého šoféra poznáš podľa toho ako ide na 2-pruhovej ceste (t.j. nemyslím, že si zlý šofér, ale prispôsobujem sa slovenským spôsobom). Ja som bol už v mnohých štátoch EÚ, v USA a Japonsku a všade povedia: Nie je problém postaviť diaľnicu, ale je to vždy priorita všetkých vlád, nie len tej jednej na 4 roky. Táto zmena musí u nás nastať.

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 13:33
od kaviarista
Dialniciar, ja som tym len chcel povedat, ze by som bol radsej , keby sa napr. za rok vybudovalo 200 km rychlostnych ciest s mizernymi parametrami, ako 50 km s normovanymi superdialnicnymi parametrami . Tych 200 km bude pre logisticke hodnoty uplne jasnych. Ale 50 km supedialnice prerusovanej 150 km dvojprudovych ciest by bolo pre logistiku nocnou morou.

Ekonomicky na to nemame, aby sme rovno stavali tych 200 km superdialnic.

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 13:38
od kaviarista
Dialniciar a dobry sofer.

co ma robit dobry sofer, ak ide v 100 m. dlhej kolone za 3 kamionmi pri 20 km rychlosti cez Donovaly , ak je vsade plna ciara ?

Nič, byť trpezlivý.

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 13:49
od Diaľničiar
kaviarista napísal:Dialniciar a dobry sofer.

co ma robit dobry sofer, ak ide v 100 m. dlhej kolone za 3 kamionmi pri 20 km rychlosti cez Donovaly , ak je vsade plna ciara ?


Pretože Donovaly na tom nie sú samé. Nezhodneme sa ani tu. Pretože ja si myslím, že keď už sa niečo stavia, tak sa to má stavať poriadne. A my nemáme ani na tých 200 km horších RC.

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 13:56
od johhan
Si myslím že ako dialnica / trebars ako pokračovanie D2 / by sa skorej mala budovať južná trasa R7+R2

Prečo pokračovanie D2?

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 17:16
od Diaľničiar
johhan napísal:Si myslím že ako dialnica / trebars ako pokračovanie D2 / by sa skorej mala budovať južná trasa R7+R2


Na juhu budú v budúcnosti 2 ťahy, na strednom Slovensku potom len 1 ťah. Tak neviem, prečo by to mala byť hneď diaľnica. Ja si dokonca myslím, že DS-NZ, tam stačí kvalitná cesta I. triedy s parametrami RC, aby sa dala v budúcnosti dorobiť na RC, ak to bude treba.

Ale prečo by to malo byť pokračovanie D2? Veď tá s tým nič nemá, to je "záhorácká dálnica", ktorá ide do BA.

Normy v ČR

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2005 12:09
od Lenny
V ČR byla schválena na konci roku novela, která obsahuje novou kategorii R 25,5 a zrušila R 22,5 a R 24,5. Platí pro nově projektované silnice

Re: Normy v ČR

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2005 12:15
od Diaľničiar
Lenny napísal:V ČR byla schválena na konci roku novela, která obsahuje novou kategorii R 25,5 a zrušila R 22,5 a R 24,5. Platí pro nově projektované silnice


Toto je ďalší zásadný problém: Vláda zmení parametre, ale to nič nemení na situácii, že už postavené úseky ostanú v starých parametroch min. 20 rokov. Podľa mňa je ideálne, aby ostali viaceré druhy parametrov, pretože nie všade je nutné mať širšie pruhy. Takýto systém funguje v USA a niečo na tom je. Pretože tam tiež majú klasické 4-pruhovky v mnohých štátoch. Tým ja nechcem kritizovať vládu ČR, aj keď je pravda, že ČR má svoje cesty v katastrofálnom stave a má nedostatočnú diaľničnú sieť, to bola kritická správa EÚ o stave dopravy v ČR. ČR dopadla najhoršie vo výstavbe diaľnic z krajín V4.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2005 15:11
od JG
Kaviarista, tu s vami suhlasim. Tiez sa mi javi, ze projektovane useky najma dialnic su az prilis velkoryso navrhnute. Rozhodne by som zredukoval dlzky mostov a akceptoval stupanie az do 8% a zakaz predbiehania pre nakladne auta v takychto stupaniach.

Rozdiel medzi D a RC.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2005 16:14
od Diaľničiar
JG napísal:Kaviarista, tu s vami suhlasim. Tiez sa mi javi, ze projektovane useky najma dialnic su az prilis velkoryso navrhnute. Rozhodne by som zredukoval dlzky mostov a akceptoval stupanie az do 8% a zakaz predbiehania pre nakladne auta v takychto stupaniach.


Tak tu ja s vami ani s kaviaristom zásadne nesúhlasím. Vychádzam z toho, že keď už sa niečo robí, tak by sa to malo robiť poriadne. V Poľsku stavajú diaľnice a rýchlostné cesty, ktoré budú svojimi jazdnými schopnosťami, t.j. parametrami jednými z najhorších v Európe. V Maďarsku stavajú reálne mierne rýchlejšie než my, ale to sa s nami nedá porovnávať, pretože my sme výrazne hornatá krajina. Vy tu potom mnohí argumentujete, že keď na to nemáme, tak to máme stavať v horšej kvalite. Podľa mňa každá krajina má stavať kvalitnú cestnú infraštruktúru a keď na ňu nemá alebo ju stavia pomalšie, tak ju treba stavať pomalšie. A nie rýchlo, ale za cenu kvality.

Potom je tu totiž zásadný rozdiel v 4-prúdovkách: D a RC. Diaľnica má svoje parametre a tie sa dodržiavajú, v okolí PB bude D1 postavená horšie, v týchto úsekoch bude obmedzená rýchlosť na 120 km/1h, pretože inak by tie náklady boli ešte o pár mld.sk vyššie (pre 130 km/1h). RC je tá cesta, na ktorej sa dá ušetriť. TT-NR je toho presným príkladom a tam to až tak nevadí, pretože je to nížina, rovinaté úseky. Len mohla byť širšia, ale nič nie je vylúčené do budúcnosti.

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2005 09:25
od JG
Dialniciar, budem teda konkretny.

Myslite, ze by sa vyrazne zhorsila kvalita D1 Ladce - Sverepec keby tam nebol ten 900 metrovy most? Keby sa material, ktory bol navezeny na juzny koniec tohto mosta a material navezeny na lavy breh potoka pri severnom konci tohto mosta pouzil na nasyp namiesto tohto mosta. Pricom stupanie by neprekrocilo 3 %.

Kolko stoviek milionov stoja mosty a mury pri motokrosovom areali? Areal skoro nie je vyuzivany. Pre tych maximalne niekolko dni v roku by sa auta do arealu mohli prepravit tych niekolko km aj po sucasnej ceste I/61 z krizovatiek Belusa a Povazska Bystrica, zapad.

Vy si mýlite moje postavenie.

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2005 11:46
od Diaľničiar
JG napísal:Dialniciar, budem teda konkretny.

Myslite, ze by sa vyrazne zhorsila kvalita D1 Ladce - Sverepec keby tam nebol ten 900 metrovy most? Keby sa material, ktory bol navezeny na juzny koniec tohto mosta a material navezeny na lavy breh potoka pri severnom konci tohto mosta pouzil na nasyp namiesto tohto mosta. Pricom stupanie by neprekrocilo 3 %.

Kolko stoviek milionov stoja mosty a mury pri motokrosovom areali? Areal skoro nie je vyuzivany. Pre tych maximalne niekolko dni v roku by sa auta do arealu mohli prepravit tych niekolko km aj po sucasnej ceste I/61 z krizovatiek Belusa a Povazska Bystrica, zapad.


Ja neplánujem kadiaľ sa bude diaľnica stavať. Staviteľská spoločnosť stavia tadiaľ kadiaľ chce zadávateľ stavby, t.j. SSC, teraz už NDS priamo cez MDPT.

Čo si ja myslím je jedna vec a čo nakoniec spravím je vec druhá. A potom toto bolo krajné riešenie, PB si je sama na vine. Ja s motokrosom a ani s týmto mostom nič nemám. Tu sa 9 rokov odkladal problém a MDPT už len jasne povedalo, že neustúpi. Máte pravdu, nestalo by sa nič, keby tadiaľ diaľnica nešla. BA-ZA plynulá diaľnica, jazda bez zdržania, potom úsek cez PB, prejazd 20-30 min. Nikomu by to nevadilo, len PB a jej obyvateľom.