Plány diaľnic a RK do budúcnosti

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Driver » 23. Dec 2019 16:42

čiže podľa tych devilovych vypoctov aku si vymyslim intenzitu tak sa oplati stavat , že?
hlavne ze do ceny obchvatu Prešova zapocitame aj xy kilometrov mega krizovatky aj nove stredisko udrzby,ze
cize normalne objektivne kriteria
aj ta sa bude stavat tak ako doteraz, co bude ako tak pripravene pojde do vystavby
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 23. Dec 2019 17:47

kde som nasiel som uviedol TVOJE cisla intenzit. v PO prieskum, v CA podla 2015, kludne napis ak niekde inde mas vyhrady. hlavne pri nizkych intenzitach nema az taky vplyv ci 4 ci 6 tisic. preto som uviedol tam kde to neplati. v istych pripadoch ani menej aut projektu neuskodi a inde ani viac aut nepomoze. v zasade lacny usek za 10 mega/km povedzme s +/- 10.000 intenzitou je uz na tom velmi dobre, ked stara cesta este aj prechadza obcami (50 km/h) ako dargov-pozdisovce nie je o com....

a ano suhlasim zmeny projektov mozu vyrazne menit situaciu. nadpriemerna uspory casu mozu vyrazne pomoct npr. D3. nadruhej strane toto neobsahuje zohladnenie tych 10 percent pri znizeni nezam. co zase pomoze inde....

cenu tur-hub mozes povazovat za nezmysel uviedol som ceny z rovnakeho zdroja... ked som nedavno napisal ze cena 1 km tunela s dvomi rurami je 50 mil. tak sa so mnou hadali. tu mame aj RV-soroska-jablonov 10 km poloprofilu so par mostami kde najdlhsi bude "az" 380 metrov. cize max. 10x10=100 mil € a 4 km tunel 4x50=200 mil €. dokopy 300 mil. presne ako podla zoznamu....pritom davnejsie jeden nas prispievatel ma presviedcal o tuneloch za 20-30 mil/km. no tak potom 25x4=100 a teda cely usek za 200 milionov teda 14,2 mil/km.....a pri 5000 autach mame 2840 €/voz co uz je akceptovatelne....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 23. Dec 2019 17:58

Driver, presne ked sa niekde prida 5-10.000 tak to bude zrazu TOP usek. PO ma tunel a k tomu tu krizovatku...vysledok asi neprekvapuje. ale ani HzP velmi nechce riesit a odhadovat velke obchvaty, takze PO II. a KE I. prejdu ak budu pripravene, ibazeby neboli peniaze.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Jano1 » 23. Dec 2019 22:09

devil napísal:kde som nasiel som uviedol TVOJE cisla intenzit.


Ani som Ti priamo intenzity nevycital, aj ked niektore su nadhodnotene (aj D3 CA-Svrcinovec), ale nie je jednoduche povedat, ze to tak nebude, pretoze hlavne to zavisi od roku sprevadzkovania, teda na zaklade intenzit zo scitania viem odhadnut kolko bude intenzita v nasledujucich rokoch. Kolko bude o 20-30 rokov, tak na to treba jasnovidecku gulu.

devil napísal: ked som nedavno napisal ze cena 1 km tunela s dvomi rurami je 50 mil. tak sa so mnou hadali. tu mame aj RV-soroska-jablonov 10 km poloprofilu so par mostami kde najdlhsi bude "az" 380 metrov. cize max. 10x10=100 mil € a 4 km tunel 4x50=200 mil €. dokopy 300 mil. presne ako podla zoznamu....pritom davnejsie jeden nas prispievatel ma presviedcal o tuneloch za 20-30 mil/km. no tak potom 25x4=100 a teda cely usek za 200 milionov teda 14,2 mil/km.....a pri 5000 autach mame 2840 €/voz co uz je akceptovatelne....


Prave je blbost ratat polprofil tunela ako polovica ceny plneho profilu, je to 70, niekedy az 75% ceny plneho profilu.

50 mil.E/km tunela nie je bezna cena, vid. napr. zmluva na Visnove. Cena sa moze pohybovat na urovni 30-40 mil.E/km, pre polprofil 23-30 mil.E/km. Prave polprofilova Soroska (4,3 km) zrejme bude na hornej hranici polprofilovej ceny, teda 130 mil.E, 10 mostov na plnom profile tiez nebude zadarmo, takze 15 mil.E/km plneho profilu za 9,8 km je cca 150 mil.E, spolu 280 mil.E je moj odhad. V pripade polprofilu aj mimo tunela celkovo len okolo 240 mil.E.


devil napísal:cena 1 km tunela s dvomi rurami je 50 mil.

A ked by si uplatnil aj takuto prehnanu cenu na Tu-Hu, teda cele ako predrazeny tunel, tak mas 13,5 x 50 = 675 mil.E. Snad mi nejdes tvrdit, ze to bude stat pri sucasnych cenach viac.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 23. Dec 2019 22:24

ja to neuplatnujem, len som som mal "fakticku poznamku" ako niekto pocital s "lacnymi" tunelmi....skor si myslim ze aj ked sa to da postavit lacnejsie je tam aj riziko preto pripadne zlacnenie nebude take ako v tendroch pocas krizy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod metelesku.blesku » 24. Dec 2019 04:53

No, bohvie, či by Soroška vyšla na "len" 30 mega v tom krasovom vápencovom ementáli, čo tam je.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod DrX » 24. Dec 2019 11:55

Hajzel madarsky, zas hovori len o vystavbe D3 :-) :-) :-) viewtopic.php?f=35&t=24596
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Jano1 » 24. Dec 2019 12:09

devil napísal:ja to neuplatnujem, len som som mal "fakticku poznamku" ako niekto pocital s "lacnymi" tunelmi....skor si myslim ze aj ked sa to da postavit lacnejsie je tam aj riziko preto pripadne zlacnenie nebude take ako v tendroch pocas krizy.


Predpokladam, ze si reagoval na Tu-Hu. Teda neuplatnujes, ale pises
devil napísal:D1 tur-hub 68 mil/km, 14614 aut/den, 4653 €/voz

devil napísal:D1 tur-hub nie je navratny ani pri nadhodnotenej intenzite.


Pre rok 2015 len 10 tisic bez zapocitania presmerovania, s presmerovanim 14 tisic(Donovaly+Certovica), cize minimalne 16 tisic je realna intenzita v prvom roku ak by sa to otvorilo v roku 2026, pri cene 600 mil.E (podla mna aj pri sucasnych cenach do 500 mil.E, ale nadhadzujem 20%) by to bolo 44,44 mil.E/km a 2777 E/voz a to je pod urovnou Krivan-Mytna alebo Roznava-Jablonov, teda nie perfektna cena, ale pre skompletizovanie D1 BA-KE akceptovatelna, pritom skratenie trasy o 3 km.
Pritom iste presmerovanie by nastalo aj z Oravy, z krizovatky I/70xI/59 v DK smer ZA zhruba o 6 km dlhsia trasa, ale len cca 13,5 km mimo dialnice oproti 24,4 km po I/70, pre niekoho zaujimava alternativa.

To co sa povazuje za najrizikovejsie, teda razenie tunela(tunelov) na Tu-Hu, pre 2x7,5 km pre Visnove podla zmluvy to je 80 mil.E, urcite nie je dovod aby to boli stovky mil.E pre Tu-Hu, kde by nemala byt vyrazne horsia geologia. Stale moze dat stat vyrazit prieskumnu stolnu, kde sa cena pohybuje na urovni 1-2 mil.E/km, to su schopni za 2 roky vyrazit. Urcite by to bolo uzitocne aj na Soroske.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Jano1 » 24. Dec 2019 12:16

DrX napísal:Hajzel madarsky, zas hovori len o vystavbe D3 :-) :-) :-) viewtopic.php?f=35&t=24596


Len hovori, ale nekona, pripadne klame. Privadzac KM v nedohladne, D3 Cadca-Svrcinovec meska, aj ked "Hajzel madarsky" tvrdi, ze "v súčasnosti výstavba tohto úseku pokračuje podľa harmonogramu".

"Érsek rozhodol o začiatku výstavby úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec" :lol: :lol: :lol:
To sa rozhodlo roky predtym, nez mohol nieco k tomu povedat, ale nezrusil to protizakonne ako Vazny zrusil protizakonne D3 Strazov-Brodno za prijatelnu cenu.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod DrX » 24. Dec 2019 12:47

Uz som sa zlakol, ze by tu bol nejaky prispevok bez tradicnych *** Janobludov.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 27. Dec 2019 16:22

Jano1 je skvely diskuter, bez ohladu ci s nim suhlasime alebo nie, kazdy sa moze pomylit inac pise jasne a k veci.

tur-hub tiez odadujem na 10k aut denne.....na to aby dosiahla akceptovatelne cisla treba zasadne vyssie intenzity a zaroven aj zasadne nizsiu cenu. to zase nebude take jednoduche.

NDS skôr odhadla celkové náklady na dostavbu diaľnice s tunelom Višňové vo výške do 540 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Je to zhruba o 130 mil. eur viac, ako bola pôvodná zmluvná cena na výstavbu celého úseku (409,8 mil. eur bez DPH).
Čítajte viac: https://ekonomika.sme.sk/c/22254735/nov ... snove.html

cize realne okolo 40 mil/km....a stale treba do ceny v oboch pripadoch a vlastne na vsetkych dotknutych usekoch D1 zapocitat prieskumnu stolnu spred 20 rokov. co je asi 1 mil./km navyse. dokonca aj ramci PPP1 a PPP3 boli zaplatene nejake pripravne prace. ak sa dobre pamatame boli to desiatky mil. cize nejaky ten milion eur/km navyse.
https://openiazoch.zoznam.sk/cl/99304/Z ... na-mil-eur
https://www.etrend.sk/ekonomika/zruseni ... ionov.html
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod jarino » 27. Dec 2019 16:43

K Turany - Hubová je vypracovaná štátna expertíza a snáď ju MDV SR pustí na verejnosť.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 27. Dec 2019 17:24

ta sa nevypracuje az ked je DSP ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod jarino » 27. Dec 2019 17:27

Nie. Malo by to byť pri DUR a DSZ.
Teraz je vôľa legislatívne spojiť DUR s EIA a DSP s ďalšími procesmi prípravy v záujme skrátenia prípravy, tak uvidíme, ako to bude, ak prejdú zmeny. Len vôľu brzdí, že idú voľby a teda zmena obsadenia v NR SR.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 27. Dec 2019 17:56

vsak tak je to tusim v rakusku...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 30. Dec 2019 10:34

jarino napísal:Nie je na tom nič pobavujúce.ÚHP hodnotí výsledky štúdie realizovateľnosti k daným projektom na začiatku procesu prípravy. Tak by to malo byť.
D1 na východ je postavená. Ak myslíš D1 na východe, t.j. od KE smer Ukrajina, proces prípravy potrvá roky a v súčasnosti by to zrejme nebolo z čoho financovať.

Tak vidis, R4 na vychod od PO a ani D1 na vychod od KE sa zrejme najblizsich 10 rokov neskrtne, ale na hornu Nitru treba dalsiu plnoprofilovu Rku
a od Vlckoviec k Blave paralelnu R1tku že? Ak chlapci z UhP namixuju pozadovany scenár, do 10 rokov sa tieto dve stavby kludne do vystavby mozu dostať...
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 30. Dec 2019 10:58

Ako vieš, že Rka na Hornú Nitru prejde cez ÚhP. Tú si vymyslel jeden politický narcis. Včetci odborníci sa vyjadrili že mysel tam mám preložka jednotky.
A k R1 BA-Vlčkovce. Ak by sa postavil,a tak by nebolo potrebné rozširovanie D1 BA-TT na 3/4 pruhy. Rozširovanie vo výsledku bude stáť viac ako by stála tá R1, no politicky stavať ďalšiu RC na západe nebolo vhodné, tak sa zvolilo drahšie rozširovanie.
PS: Ak sa by stavala Rka od Vlčkoviec k Blave tak by vznikla nová Rka do Trnavy! Prešov je síce ďaleko alebo Bratislava a Trnava sú dve samostatné mestá ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 30. Dec 2019 11:56

dobre ze prejde cez UhP ale to neznamena ze ju nadobro zrusia. faktom je ze velmi spravne zrusili R9 ale zrusit RC na zapade je uz nesmierne tazke...od linie E77 na zapad su doslova vsade narvane RC a na vychod uz nie. z toho mame strednu R3, R8 a vacsinu R7 mimo E koridorov, severnu R3 kde polsko neplanuje priamo nadvaznu RC a to iste je v podstate uz aj zapadna R2. cize aj keby z toho vzisla jedna severojuzna R nikto by nemohol namietat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Vlados » 30. Dec 2019 12:03

Podľa mňa neprejde cez ÚhP, nakoľko existuje iné výhodnejšie riešenie. Ak by prešla R8 tak potom ich kritériami prejde každá RC a ÚhP nemá šancu nejako pomôcť určovaním čo má a čo už nemá zmysel.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Dendik » 30. Dec 2019 12:14

Vlados napísal:Podľa mňa neprejde cez ÚhP, nakoľko existuje iné výhodnejšie riešenie. Ak by prešla R8 tak potom ich kritériami prejde každá RC a ÚhP nemá šancu nejako pomôcť určovaním čo má a čo už nemá zmysel.

Presne tak, uvidíme čo prejde a čo nie. To bude lakmusovy papierik UhP z ktorého sa bude dať vyčítať kade vietor veje :D
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 30. Dec 2019 12:20

tu treba otvorit otazku financovania z eurofondov. eurofondy na cesty bez spoluucasti sa delili takto
2007-13 1,25 mld. kohezny fond na CORE 0,972 mld. ERDF na COMPREHENSIVE a cesty I. tr.
2014-20 1,14 mld. kohezny fond na CORE 0,485 mld. ERDF na COMPREHENSIVE a cesty I. tr.

cize objem prostriedkov mimo CORE nam klesol na polovicu, to je presne ten balik zaco maju ist tie modernizacie. CORE by sme mali stihnut do 2030 a COMPREHENSIVE do 2050. cize bud tie cesty utiahne rozpocet cize nielen 200 mil. na asfaltovanie a sediatky az stovky mil rocne na prelozky a upravy alebo sa urci podstatne ine prerozdelenie v prospech ERDF (ak by niekto nevedel europsky fond regionalneho rozvoja).
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 30. Dec 2019 12:30

Dendik napísal:
jarino napísal:Nie je na tom nič pobavujúce.ÚHP hodnotí výsledky štúdie realizovateľnosti k daným projektom na začiatku procesu prípravy. Tak by to malo byť.
D1 na východ je postavená. Ak myslíš D1 na východe, t.j. od KE smer Ukrajina, proces prípravy potrvá roky a v súčasnosti by to zrejme nebolo z čoho financovať.

Tak vidis, R4 na vychod od PO a ani D1 na vychod od KE sa zrejme najblizsich 10 rokov neskrtne, ale na hornu Nitru treba dalsiu plnoprofilovu Rku
a od Vlckoviec k Blave paralelnu R1tku že? Ak chlapci z UhP namixuju pozadovany scenár, do 10 rokov sa tieto dve stavby kludne do vystavby mozu dostať...

Nevidím... V prípade R8 a R1 sa to robí správne, t.j. úplne na začiatku prípravy. Posudzuje sa Štúdia realizovateľnosti.
Neviem čo chceš posudzovať v prípade D1 a R4. Obidve majú Štúdiu realizovateľnosti spred niekoľkých rokov, ktorá je už zrejme neaktuálna podľa súčasných metodík. Keď sa vykoná aktualizácia, tak HzP bude mať čo hodnotiť a pripomienkovať. Príprava je na úrovni DÚR resp. EIA, tam moc nemá čo HzP pripomienkovať.

Kompetencie v príprave má stále MDV SR. Nie UHP. Pre súčasného ministra dopravy ich odporúčania nie sú ani záväzné. Naopak, podriadené spoločnosti obstarávajú veselo bez predošlého posúdenia.

R8 je posudzovaná multimodálne. Neviem presne o čo sa jedná (či sa posudzujú aj možnosti riešenia pomocou železnice...), no je to prvá CBA, ktorá je takto posudzovaná.
R9 snáď nikdy ani nebola oficiálnou RC. A zrejme asi ani nebude, lebo sa urobia preložky cesty 1. triedy.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jano1 » 30. Dec 2019 14:51

devil napísal:mame strednu R3, R8 a vacsinu R7 mimo E koridorov,


Stredna R3 je sucastou zakladnej (CORE) siete Trans-European road network, na rozdiel od R4, R2, R1(okrem cca 20 km peaze s R3).
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 30. Dec 2019 16:57

ano je sucastou CORE ale nema tam co hladat. absulutne neprirodzeny a zbytocny koridor prakticky nema vacsi vyznam ako byvala R9. preto tam predtym neviedla E cesta.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Yoggy52 » 30. Dec 2019 17:00

Tak namiesto R3, dame R4 do coru 8)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 47 hostí.