Dopravné značenie (DZ)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod ondrejko_t » 25. Aug 2021 16:02

neviem jak ktore auta, ale co som sa s tym ja stretol, tak sa obmedzil len okamzity vykon a rychlost zhruba na 100-120 (s tym ze sa na tu rychlost auto rozbiehalo pol dna :D) a do kopca na 3jecke :)
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 790
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod 110mat110 » 25. Aug 2021 16:32

Mimochodom, keď si mal auto "v núdzaku", dokázal si ísť aspoň 80 km/h, čo je minimálna povolená rýchlosť na diaľnici?


Ano 80 slo, ale odislo turbo a nudzak nedovolil ist do otacok, cize hore kopcom som mal problem s 80. Siel som vyslovene ako kamion. Ked som sa rozbehol, tak bolo dobre ale rozbehnut mi trvalo. A prave to sa mi stalo, ze na Vazci ma zacal obiehat kamion a na konci mi neostalo nic ine len zabrzdit a potom sa dlho rozbirhat.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 410
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Pacho » 25. Aug 2021 17:05

ja som stretol zopár takýchto debkov, čo išli s porúchaným autom po dialnici. Jednoznačne auto dať odtiahnúť, alebo pri najbližšom výjazde opustiť dialnicu.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Ike » 25. Aug 2021 23:16

110mat110 napísal:
Mimochodom, keď si mal auto "v núdzaku", dokázal si ísť aspoň 80 km/h, čo je minimálna povolená rýchlosť na diaľnici?


Ano 80 slo, ale odislo turbo a nudzak nedovolil ist do otacok, cize hore kopcom som mal problem s 80. Siel som vyslovene ako kamion. Ked som sa rozbehol, tak bolo dobre ale rozbehnut mi trvalo. A prave to sa mi stalo, ze na Vazci ma zacal obiehat kamion a na konci mi neostalo nic ine len zabrzdit a potom sa dlho rozbirhat.


Ale to nie je bežný prevádzkový stav. Ten konštrukt pruhu pre pomalé vozidlá na diaľnici nemá čo hľadať. Význam mal na cestách nižšej kategórie, hlavne na smerovo neoddelených a tam, kde bolo 1+1. To sa ale dá riešiť systémom, aký poznáme z horského priechodu Donovaly.
Ike
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 66
Založený: 15. Mar 2006 22:01
Bydlisko: Bratislava

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod ondrejko_t » 26. Aug 2021 06:54

donovaly to majú naozaj elegantne. ale podľa mňa to je len svetlá výnimka.
"ideálny stav" je napr. aj pri LE na starej ceste od PP https://www.google.sk/maps/@49.0102343,20.5622228,3a,75y,121.15h,76.77t/data=!3m6!1e1!3m4!1swIEAk0CwiE7HC4M03Ue6-g!2e0!7i13312!8i6656
ale podľa mňa je jediný dôvod nie v praktickosti pre šoférov ale v jednoduchosti kreslenia stredovej čiary (nepotrebuješ buď veľký oblúk, alebo šrafovaný "ostrovček".
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 790
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Sentilj » 26. Aug 2021 09:31

Dnešná skúsenosť s novým PDZ zázrakom, alebo inak povedané: "mali sme tie najlepšie úmysly, ale dopadlo to ako vždy" :lol: :roll:

Prešiel som od Sitiny až po Zl. Piesky a odtiaľ naspäť po zjazd na Gagarinke, priebeh:

Rozplet D2xD1 za Lafranconi klasika bez PDZ, prekvapko hneď na rampe z D2 na D1 tesne pred spojením kde začína 8pruh (známy skok, petrolheads poznajú :twisted: ) - značka preškrtnutá Bratislava, OK ideme 130 v najkritickejšom úseku. 130 v kombinácii frekventovaného prepletu a bratislavského zvyku dávať smerovku keď už som polovicou auta vo vedľajšom pruhu je zarobené na problém, ale očakávam, že tam asi nikto nepovalí 130, väčšina šoférov sa na tej rampe bojí ísť viac ako 90.
Potom po celom 8pruhu až po úroveň Auparku žiadna PDZ nesvieti, na D1 od Auparku prvé PDZ - 120, tesne pred zdvihnutím sa na Prístavný most zmena na 100, a až v mieste napájania Dolnozemská+Eisteinova 80 tka, ktorá pokračuje súvisle až na koniec estakády Mierová-Senecká. Tam v klesaní na úroveň terénu pred exitom Letisko "biely krúžok" koniec všetkých obmedzení. Takže opäť v mieste pripájaní od Letiska a od OMVky a preplete na Vajnory 130tka.
Otočil som sa na Zl.Pieskoch a vyšiel na D1 do mesta od Vajnorského nadjazdu, tam ma hneď uvítala 80tka, aj keď subjektívne tam už mohla byť 100ka (bolo 9:45h prac. deň), 80tka po celý čas až po zjazd na Gagarinovu, kde som schádzal.

edit:
Ešte doplním jednu perličku, tam kde bolo do včera 25.8.2021 obmedzenie na 70tku kvôli diere v PHS stene oproti Auparku, sa dnes jazdí o +50kmh viac.
Naposledy upravil Sentilj dňa 26. Aug 2021 09:37, celkovo upravené 1 krát.
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod expwy » 26. Aug 2021 09:37

Podľa tvojho popisu situácie som usúdil že to funguje správne. Či? Aký si tam vnímal problém?
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Miro » 26. Aug 2021 09:43

Predpokladám, že vodiči jazdia ako sú zvyknutí, po celom úseku 100-110.

A čo pevné značky s obmedzením na 80 km/h - dali ich preč?
https://goo.gl/maps/MUhRhsY8vqx48phA6
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Miro » 26. Aug 2021 09:45

expwy napísal:Podľa tvojho popisu situácie som usúdil že to funguje správne. Či? Aký si tam vnímal problém?


Ja z jeho popisu vnímam ten problém, že na problematických úsekoch je povolená rýchlosť 130 km/h.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Sentilj » 26. Aug 2021 09:51

Ano, legalna 130tka tam kde som takmer denne svedkom koliznych situacii asi nie je dobry napad, inak vsetko funguje.
Pevnu 80tku za Prist.m. som si nevsimol ci odstranili, bolo prilis husto, aby som pozeral na znacky.
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod expwy » 26. Aug 2021 10:08

Ak na tých priepletoch nie je hustá premávka nemá tam byt prečo znížená rýchlosť. Ako problemazické by sme potom mohli klasifikovať každé pripájanie a odpájanie do/z hlavnych jazdných pruhov lebo to je potenciálne kolízne miesto a rovno dať 80-ku na plechy na celej tej diaľnici.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Vlados » 26. Aug 2021 10:13

Sentilj napísal:Potom po celom 8pruhu až po úroveň Auparku žiadna PDZ nesvieti, na D1 od Auparku prvé PDZ - 120, tesne pred zdvihnutím sa na Prístavný most zmena na 100, a až v mieste napájania Dolnozemská+Eisteinova 80 tka, ktorá pokračuje súvisle až na koniec estakády Mierová-Senecká.

V skorších časoch tak kde si mal 100 bola 80, tam kde 80 bola 60 a za výjazdom na Bajkalskú svietila 100, t.j. rýchlosti sa menia podľa potreby.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Vlados » 26. Aug 2021 10:15

Sentilj napísal:Pevnu 80tku za Prist.m. som si nevsimol ci odstranili, bolo prilis husto, aby som pozeral na znacky.

To si snáď myslel ako žart... že príliš husto aby som pozeral značky :roll:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Miro » 26. Aug 2021 10:17

Hlavný úžitok by mal byť v tom, že by sa reguláciou rýchlosti mala zvýšiť plynulosť premávky a snáď aj priepustnosť diaľnice. Ja si to predstavujem tak, že keď sa niekde začne tvoriť spomaľujúca sa kolóna, zníži sa rýchlosť už o niekoľko kilometrov skôr, aby premávka bola plynulejšia a nezastavovalo sa nárazovo až na poslednú chvíľu.
To ale veľmi záleží aj od toho, ako budú vodiči nastavenú rýchlosť dodržovať.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Noris » 26. Aug 2021 10:20

ondrejko_t napísal:donovaly to majú naozaj elegantne. ale podľa mňa to je len svetlá výnimka.
"ideálny stav" je napr. aj pri LE na starej ceste od PP https://www.google.sk/maps/@49.0102343,20.5622228,3a,75y,121.15h,76.77t/data=!3m6!1e1!3m4!1swIEAk0CwiE7HC4M03Ue6-g!2e0!7i13312!8i6656
ale podľa mňa je jediný dôvod nie v praktickosti pre šoférov ale v jednoduchosti kreslenia stredovej čiary (nepotrebuješ buď veľký oblúk, alebo šrafovaný "ostrovček".

Je to samozrejme dost individualna vec, ze ako je to lepsie... Kazdopadne na pomerne frekventovanej ceste I/3 v Cesku to bolo v minulosti tiez tak, ze priebezny bol lavy a preradzovalo sa z praveho. Po postupnych opravach sa to vsak uz kresli opacne ( https://goo.gl/maps/2HkCcFEFxyUTd3Rm6 ), a podla mna lepsie, ze priebezny je pravy, teda ten kto predbieha je zodpovedny za to, aby sa vcas zaradil a nie ten kto je predbiehany, ktory pri zlom odhade musi zbytocne brzdit.
Inak kdesi v zahranici som natrafil aj na situaciu, ze dvojpruh sa konci neurcitostou, tj. bez znalosti ktory z pruhov je priebezny, a funguje to.
Noris
návštevník
 
Príspevky: 21
Obrázky: 1
Založený: 15. Apr 2021 08:30

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod pa3ck » 26. Aug 2021 10:25

Pán primátor sa vyjadril: viewtopic.php?f=35&t=25669
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 954
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Miro » 26. Aug 2021 10:35

Schválne som sa pozeral na vozový park DPB a myslím, že má dostatok autobusov s max. rýchlosťou 80 km/h, čo postačuje na to, aby mohli ísť po diaľnici.

A po druhé, nosné linky majú byť v podmienkach Bratislavy električkové, nie autobusové.

A za ďalšie, keď bude hotová D4 (a napojená na D1!), tak by som videl ako reálne označiť D1 na území Bratislavy ako cestu pre motorové vozidlá so štandardnou maximálkou 90 km/h, ktorá by sa ale podľa potreby dala pomocou PDZ aj zvyšovať. V tom prípade by nič nebránilo ani autobusom s nižšou max. rýchlosťou ísť na D1.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod aquila » 26. Aug 2021 12:59

problem je, ze nove SORky maju papierovo max rychlost 75kmh ..
ono zase aj vo viedni nejazdia busy po dialnicnych mostoch. cize to ze u nas jazdi expresna linka po moste, je dalsia vec.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Noris » 26. Aug 2021 13:24

V Prahe problem vyriesili jednoducho - dodatkovou tabulkou.
Tu aj v kombinacii s dialnicou a v pozadi je aj znacka koniec obce.
Noris
návštevník
 
Príspevky: 21
Obrázky: 1
Založený: 15. Apr 2021 08:30

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod 110mat110 » 26. Aug 2021 14:07

V kosiciach jazdia Sorky bezne po RC a urcite jazdia rychlejsie ako 75km/h
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 410
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Miro » 26. Aug 2021 15:54

Tak SORy u DPB majú max. rýchlosť 80 km/h, z ostatných autobusov čo som pozeral niektoré majú pod 80, ale väčšinou aspoň tých 80.

Nemám pocit, že by toto mal byť problém.

https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/5 ... NB-18-City
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod StVO » 26. Aug 2021 21:09

pa3ck napísal:Pán primátor sa vyjadril: viewtopic.php?f=35&t=25669

Uff, nechcem rýpať, ale pán primátor asi žije v nejakom paralelnom vesmíre. Chápal by som také vyjadrenie, keby boli postavení pre hotovú vec, lenže líniovka sa schvaľovala pred vyše 5 rokmi a ministerstvo k tomu (ako vždy) žiadalo o stanovisko aj mesto. Pred 2 rokmi sa projektová dokumentácia ešte mierne aktualizovala, navyše sa pripravovalo sieťové riadenie, tiež k tomu bolo prizvané mesto, v 2020 sa navrhovali smerové značky, to sa prerokúvalo... Až tento rok na jar prišiel na rokovanie na NDS zástupca magistrátu, no ale to už všetko bolo v štádiu, že portály postavené, systém bežal v slepom režime atď., schvaľovali sa už len výrobné výkresy smerových značiek. Stále ale bolo dosť času sa pripraviť a prijať opatrenia. No a teraz toto.

Stav je mimochodom taký, že DPMB má od KDI Bratislava platnú výnimku pre 70 autobusov, takže žiadna prevádzka autobusov ohrozená nie je (len túto výnimku by každý rok museli obnovovať). Celkom ma prekvapuje ten počet, lebo veď 70 autobusov, ktoré by nevedeli jazdiť 80-kou, hádam ani nemajú. Z kĺbových sa to IMHO môže týkať len MAN-ov, Solaris New Urbino a nových SOR-ov, krátke dajú 80 a viac zrejme všetky v aktívnej službe.

Ale úprimne, autobus so stojacimi cestujúcimi (v MHD štandard) na diaľnicu nepatrí, to je veľké bezpečnostné riziko. Vlastne by taký autobus nemal jazdiť viac ako možno 60 km/h, ale to by sme asi chceli priveľa, všakže. A to sme si ešte nepredstavili situáciu, keď sa ten autobus na moste pokazí a dav cestujúcich sa poberie pešo k najbližšej zastávke cez všetky tie odbočováky a vetvy. A chcem vidieť, ako ich vodič autobusu udrží nasratých vo vnútri busu (keby aj, beztak pri odťahu nesmú byť cestujúci vo vnútri).

Odkloniť tých pár liniek z diaľnice nemôže mať podstatný vplyv na jazdné doby. Napr. keby 92+192 išli cez nový most (či ako sa práve dnes volá) a potom po nábreží, tak rozdiel medzi poslednými spoločnými zastávkami (Dvory, Zoo) je 1 až 2 minúty a ešte by ako bonus získali prestup na električku na karloveskú radiálu. Dtto 96/98/196 po Apolle by pre drvivú väčšinu cestujúcich nemala žiadny podstatný dopad. Prinajmenšom rozhodne menší, ako keď vystupujem z električky a už vopred viem, že na druhej strane 4-prúdovky bude stáť v súlade s grafikonom môj autobus, ktorý mi ujde.

Tie vyjadrenia k hluku či bezpečnosti radšej ani nekomentujem. Aspoň dokumentáciu si mohli fešáci prečítať.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 672
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod StVO » 26. Aug 2021 21:15

Miro napísal:A za ďalšie, keď bude hotová D4 (a napojená na D1!), tak by som videl ako reálne označiť D1 na území Bratislavy ako cestu pre motorové vozidlá so štandardnou maximálkou 90 km/h, ktorá by sa ale podľa potreby dala pomocou PDZ aj zvyšovať. V tom prípade by nič nebránilo ani autobusom s nižšou max. rýchlosťou ísť na D1.

Lenže to s defaultom uprostred a zvyšovaním a znižovaním cez PDZ nebude fungovať, to je v tejto problematike dávno známa vec. Veď preto sa zrušila "diaľnica v obci" - keby také niečo mohlo riadne fungovať, tak by mohlo všetko zostať "po starom" aj teraz.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 672
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod StVO » 26. Aug 2021 21:30

Sentilj napísal:Dnešná skúsenosť s novým PDZ zázrakom, alebo inak povedané: "mali sme tie najlepšie úmysly, ale dopadlo to ako vždy" :lol: :roll:

Prešiel som od Sitiny až po Zl. Piesky a odtiaľ naspäť po zjazd na Gagarinke, priebeh:

Rozplet D2xD1 za Lafranconi klasika bez PDZ, prekvapko hneď na rampe z D2 na D1 tesne pred spojením kde začína 8pruh (známy skok, petrolheads poznajú :twisted: ) - značka preškrtnutá Bratislava, OK ideme 130 v najkritickejšom úseku. 130 v kombinácii frekventovaného prepletu a bratislavského zvyku dávať smerovku keď už som polovicou auta vo vedľajšom pruhu je zarobené na problém, ale očakávam, že tam asi nikto nepovalí 130, väčšina šoférov sa na tej rampe bojí ísť viac ako 90.
Potom po celom 8pruhu až po úroveň Auparku žiadna PDZ nesvieti, na D1 od Auparku prvé PDZ - 120, tesne pred zdvihnutím sa na Prístavný most zmena na 100, a až v mieste napájania Dolnozemská+Eisteinova 80 tka, ktorá pokračuje súvisle až na koniec estakády Mierová-Senecká. Tam v klesaní na úroveň terénu pred exitom Letisko "biely krúžok" koniec všetkých obmedzení. Takže opäť v mieste pripájaní od Letiska a od OMVky a preplete na Vajnory 130tka.

Problém nie je v tom, že by to bolo zle, ale v tom, že premenné značky vnímaš rovnako ako plechy, ktoré sa akurát môžu priebežne meniť - čo je mimochodom bežný pohľad na Slovensku aj medzi povedzmežeodbornou verejnosťou, lebo s tým jednoducho nie sú skúsenosti. Lenže veci sa majú inak.

Tie PDZ sú tam na to, aby regulovali premávku podľa okamžitého stavu premávkových procesov a aby touto reguláciou niečo dosiahli. Konkrétne najmä vyššiu kapacitu diaľnice a vyššiu bezpečnosť. Systém sa pritom drží zásady, že obmedzuje len toľko, koľko je celkom nevyhnutné na dosiahnutie cieľov (čo mimochodom žiada aj § 61 zákon 8/2009, len v tejto republike sa na zákony kadí z 8. poschodia). To znamená, že nebude obmedzovať rýchlosť len preto, že je to priepletový úsek a možno za nejakých okolností to môže byť problém - to by bol "plechový" prístup. PDZ funguje tak, že to obmedzenie tam dá až v momente, keď ten problém nastane. Či presnejšie, krátko pred tým, lebo na základe analýzy dát už vie, že sa ten problém blíži.

Prieplet na Zlatých pieskoch je úplne klasický, akých sú v Európe tisíce bez akýchkoľvek obmedzení, v tomto je navyše realita taká, že 80% vozidiel "drží stopu". Ten na Pečni je síce horší, lebo celý uzol je chybne stavebne riešený a tak vozidlá v dominantnom prúde musia žonglovať medzi pruhmi (správne mali vnútorné pruhy smerovať na Lafranconi a vonkajšie na Budapešť, no ale s tým nič neurobíme). Každopádne je to tak, že keď tam budú také podmienky, že rýchlosť treba obmedziť, tak ju systém bez milosti obmedzí. A keď je dostatok priestoru na manévrovanie, tak rýchlosť neobmedzuje - niečo také by v skutočnosti bolo kontraproduktívne. Vo výsledku by to vodiči jednak nedodržiavali (čo je ten menší problém), jednak by o to menej boli ochotní dodržiavať aj tie obmedzenia, ktoré opodstatnené sú (čo už je väčší problém). Len tak na okraj - kvôli tomu nevhodnému stavebnému riešeniu sú tam nakonfigurované výrazne tvrdšie parametre ako by štandardne v takomto prieplete mali byť.

Sentilj napísal:Otočil som sa na Zl.Pieskoch a vyšiel na D1 do mesta od Vajnorského nadjazdu, tam ma hneď uvítala 80tka, aj keď subjektívne tam už mohla byť 100ka (bolo 9:45h prac. deň), 80tka po celý čas až po zjazd na Gagarinovu, kde som schádzal.

No a v tom je práve tá pointa. Subjektívne sa dalo ísť viac, dokonca aj objektívne, o tom nepochybujem. Lenže ten systém na rozdiel od vodiča vidí kilometre dopredu a má exaktné dáta. Ono je Ti málo platné, že niekde by si mohol ísť rýchlejšie a rovnako tak aj ostatní nakokolo, keď o dva kilometre ďalej vznikne kvôli tomu kolóna. Systém nie je orientovaný na to, aby si išiel najrýchlejšie možne v danom úseku, ale aby jazda ako celok trvala čo najkratšie. Potom je tu ešte ten fakt, že premávka rada "kmitá", takže sa v istých časoch môžeš dostať do voľnejšej premávky, aj keď 30 sekúnd pred Tebou a 30 sekúnd za Tebou je výrazne hustejšie. Systém ale preferuje stabilitu a na krátkodobé výkyvy (pokiaľ nejde o kolónu) nereaguje; navhejediný výsledok zrýchlenia by bolo, že by si dobehol tú hustejšiu premávku pred sebou.

Sentilj napísal:edit:
Ešte doplním jednu perličku, tam kde bolo do včera 25.8.2021 obmedzenie na 70tku kvôli diere v PHS stene oproti Auparku, sa dnes jazdí o +50kmh viac.

No veď to bola dobrá volovina. Mimochodom, podľa údajov z blízkych detektorov vozidiel (vo vnútri toho 70-kového úseku) rozdiel v skutočnej priemernej rýchlosti včera a dnes je plus mínus nula. Jednoducho takmer všetci na tú 70-ku zvysoka kašlali. Inak je tá diera krytá New Jersey aj s nábehom a s trochou nadsázky možno povedať, že jediný ako-tak rizikový prvok sú tie voľne pohodené zetká ;)
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 672
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Vlados » 26. Aug 2021 22:07

útočíš na úspešné predsedníctvo? :lol:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.