Dopravné značenie (DZ)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod StVO » 18. Máj 2018 11:12

Hank napísal:Nemyslim si, ze vychadzam z "isteho" vykladu dohovoru, znenie dohovoru je jasne a jednoznacne. Zakazove a prikazove znacky platia po znacku ukoncujucu ich platnost, inak po najblizsiu krizovatku. Ta dalsia veta je tam uz v zasade bezpredmetna, ale ked uz tam je, tak jednoznacne hovori o tom, ze ak znacka ma platit aj za krizovatkou, tak sa zopakuje v sulade s domacou legislativou. Domaca legislativa teda moze urcit podmienky opakovania (cize napr. nieco na sposob spominaneho Francuzska), ale nie polemizovat o tom, ci znacka moze za istych okolnosti (urcenych domacou legislativou) platit aj za krizovatkou bez toho, aby bola zopakovana. A uz vobec dohovor nerozlisuje zakazove a prikazove znacky na take, ktore platia liniovo a na take, ktore platia bodovo a neviem ako este.

Istu logiku tomu, co pises, samozrejme neupieram. Ale vysledkom debaty je pre mna zaver, ze v Nemecku tri znacky platia aj cez krizovatku, dve iba po krizovatku (mimochodom, pri nich uz tie vyhrady neplatia?) a x dalsich to ma zamlcane (zakazy premavky, ktore sa aj u nich nespravne nazyvaju zakazmi vjazdu; cesticky/pruhy pre cyklistov/chodcov). V Chorvatsku to plati iba pre jednu znacku, vo Svajciarsku pre ani jednu. Nemyslim, ze je to zmysluplny a ziaduci stav, ktory sa chcel dohovorom dosiahnut.

Dohovor je možno jednoznačný, ale výklad tých dvoch viet majú v polovici Európy evidentne iný. Znenie vyhlášky napr. Švédsko, Nórsko znie, že zákaz platí po najbližšiu križovatku, ak ďalej nie je uvedené inak (k príslušnej značke). No a potom k rýchlosti a predchádzaniam píšu, že zákaz platí, pokiaľ nie je ukončený alebo zmenený inou značkou. Samozrejme žiadna krajina nepopiera, že pokračujúci zákaz znamená zopakovanú značku, to je však kvôli vodičom, čo na tú cestu odbočujú.

O zamlčaní platnosti v StVO by som nehovoril. Jednoduchá veta: „Vorschriftzeichen stehen (...) dort, wo oder von wo an die Anordnung zu befolgen ist.“ Či je to „wo“ alebo „von wo“ záleží od významu príslušnej značky. Líniové zákazy sú jasné, parkovanie tiež, zákazy vjazdu jakbysmet. Platnosť značky typu Radweg skončí, keď skončí Radweg (značka nehovorí „tu je Radweg“, ale „použi tento Radweg“), platnosť vyhradeného pruhu zanikne, keď zanikne pruh atď. Mne to naopak príde veľmi jednoduché.

Líniová platnosť sa vzťahuje len a len k značkám, ku ktorým explicitne existuje samostatná značka na ukončenie zákazu: najvyššia povolená rýchlosť a oba zákazy predchádzania. Iné značky nemajú svoj "šedý" prečiarknutý náprotivok. Všimni si tiež, že značka B39 ukončuje práve tieto zákazy („local prohibitions“ podľa Dohovoru). Tie dve značky, čo spomínaš, sú predpokladám zákazy státia a parkovania (podľa terminológie dohovoru): tie sú však určené pre statickú dopravu, nevzťahujú sa k jazde, takže je to dosť iný prípad. Ono pri hľadaní parkovacieho miesta sa aj správaš inak ako pri voľnej jazde – pohybuješ sa pomalšie a sleduješ okolie, musíš vtedy byť tiež schopný identifikovať križovatku (čo je pri plynulej jazde často nie práve jednoduché), bez toho korektne nezaparkuješ. Takéto značky tiež musia byť častejšie opakované.

Zásadná otázka znie, ktoré ešte značky okrem tých z predchádzajúceho odseku by tak mali mať vlastnosť, že poniekiaľ platia? Prednosti platia tam, kde sú umiestnené, dtto manévre. Použitie cestičky potiaľ, pokiaľ je cestička – nemá zmysel, aby bola povinná len poniekiaľ; dtto vyhradený pruh. A značky ako diaľnica či obec nič neregulujú, iba označujú hranice platnosti niektorých všeobecných pravidiel.

Zákazy premávky: pozor, Nemci ich nevolajú zákaz vjazdu, ale „Verbot für ...“ teda „Zákaz pre ...“. V dohovore sa naopak volajú NO ENTRY FOR... t.j. zákaz vjazdu. Tu musím povedať, že aj keď sme si odsúhlasili ten „zákaz premávky,“ nie som s tým úplne stotožnený. Tá značka fakticky hovorí, že milý vodič, sem nesmieš (striktne, nesmieš prejsť priečnym rezom, kde je značka umiestnená). Je zbytočné sa baviť, pokiaľ takáto značka platí, keď tam dotyčný proste nemá čo hľadať, ibaže by sa tam dostal inou cestou, kade je to legálne (čo by ale bola fakticky technická chyba v značení). To len žandári majú také argumenty, že vodič by mal vedieť, kedy už zákaz neporušuje... (podľa mňa, jeho problém, nech si zistí sám, nebudeme predsa robiť servis tým, čo predpisy nedodržujú). Potom, keď to interpretujeme, že platnosť končí na ďalšej križovatke, tak vznikajú také kraviny ako zákaz pre náklaďáky na mieste, kde sa náklaďák legálne nemôže dostať, prípadne úlety typu zóna zákazu vjazdu pre náklaďáky.

Snáď jediné značky, o ktorých by sme sa ešte mohli baviť, že sa vzťahujú k jazde, sú povinné snehové reťaze, minimálna rýchlosť (čo má asi zmysel len ako pruhová značka) a minimálny odstup.

Hank napísal:
StVO napísal:Inak Tvoju otázku by bolo možné rozšíriť. Napríklad, ako má vodič vchádzajúci na cestu z gruntu vedieť, či a aké obmedzenia na tej ceste platia? Alebo ako má vodič, ktorý sa otočí, vedieť, či je v protismere obmedzenie rýchlosti alebo či sa tam smie parkovať...? Alebo keď niekto zaparkuje a neskôr do auta nasadne iný vodič, ako má vedieť, aké značky sú pred tým miestom, kde parkoval? Odpoveď znie, má to proste vedieť, jeho problém ako si to zistí. Lebo keby sme zachádzali do takýchto absurdít, tak by sme museli obmedzenia opakovať za každým pozemkom a vyznačovať aj protismerné obmedzenia a to by ešte len bolo peklo.

Asi si uz fakt prilis casto v kontakte s nasimi zeleno-bielymi kamaratmi, ked ti napadaju rovnake otazky :)
Odpovedas v zasade dobre, v principe ide o to, ci vodic vzhladom na okolnosti a na svoje osobne pomery o tych pravidlach vediet mal a mohol. Len davas vsetko dokopy aj s krizovatkami a tam to proste nevies z objektivnych dovodov a opakovanie znaciek po nich nie je absurdita ako by bola pri opakovani po kazdom vyjazde z dvora alebo kazdych par metrov kvoli potencialne otacajucim sa vodicom.

Musím sa priznať, že bez ich pomoci by ma takéto otázky ani nenapadli :) Ale keď už ich dávali do éteru, tak som na ne musel nájsť odpoveď. A tá mi vychádza z toho, že vodič je povinný dodržiavať regulácie ustanovené dopranými značkami – nikde nie je napísané, že iba tých, ktoré práve vtedy bezprostredne videl, logika vraví, že má dodržať všetko, o čom vie, alebo objektívne vedieť môže.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod StVO » 18. Máj 2018 11:14

Hank napísal:
StVO napísal:Šípka je odsadená výškovo, čo ju jasne vymedzuje voči šípkam smerom hore. Nejaké šírkové odsadenie a la vyhláška 9 je nanič, dostatočné by bolo možno tak v prípade, že by vzdialenosť bola aspoň 2-násobná oproti vzdialenosti medzi šípkami v tom istom smere. Takto je jasne vidieť dve hlavy šípok v smere hore.

Ja len ze pri vsetkych ostatnych znackach, ktore maju priame aj protismerne sipky, su protismerne sipky odsadene aj hrotom sipky oproti spodku sipiek v priamom smere. Akurat pri zvyseni poctu jazdnych pruhov nie, tak ma to zaujalo.

Aha, toto si mal na mysli. Ono to bolo kvôli tomu, že keď sa do takejto značky mala vkladať iná značka, tak bolo treba tú odbočovaciu šípku natiahnuť, aby sa tam zmestila, no a tak aby mali rovnaké základne, tak sa to riešilo takto. Ovšem Tvoja výtka bola minulého roku vyslyšaná, či je to však dobrý nápad, som si nie úplne istý, trochu mi to pripomína staršie rakúske diaľničné Vorwegweisery, na ktorých neskôr radšej tú šípku posunuli vyššie:

http://vzkat.de/2017/Teil04/546-10.gif
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod StVO » 18. Máj 2018 11:29

racto napísal:Stvo a Hank proste vy musíte z tými novými značkami aj spávať.
Vy si presadzujete len ten svoj super návrh VPDZ ktorý považujete za úplne super naj naj naj a nedajbože žeby si niekto otvoril hubu a povedal svoj názor.

Všimni si prosím, že sa s Hankom vcelku dosť sporíme o rôznych veciach, na ktoré máme rôzne názory a strieľame po sebe argumenty, po dávkach jak z AK-47. Ale nekričíme kvôli tomu po sebe, že hej ty, presadzuješ si len to svoje... To je totiž podstata diskusie, že môžeš konfrontovať svoje názory s inými a na základe práve tých argumentov ich prípadne aj korigovať. Ty si dával do placu nejaké svoje náhľady, avšak bez nejakého argumentačného podloženia. Keď si azda prvý krát nejaký argument uviedol (o tých modrých vložkách), tak som Ti napísal protiargumenty, prečo to tak podľa mňa nie je. A Ty? Hneď, že vraj si presadzujem len to svoje. No tak. Keď nemáš ďalšie argumenty, tak ma vyhlásiš za samonominovaného?

Pozri, rozdiel medzi nami je ten, že Ty si odchovancom československej školy, kým ja nemeckej, ktorá je, nič v zlom, niekde úplne inde. Zároveň však veľmi dobre poznám zásadné chyby v ČS tradícii (nie všetky, lebo to sa ani nedá, ten systém je celý jedná veľká chyba). Bolo by fajn, keby si trochu poštudoval zdroje z krajín, kde je dopravné inžinierstvo na vysokej úrovni. Tým myslím naozaj študovať materiály, nie sledovať, čo a ako je kde vonku urobené - z toho totiž obvykle nepochopíš skutočné dôvody, prečo je niečo tak alebo onak. Jazykovo sú pre našinca samozrejme najprístupnejšie nemecké zdroje, ľahko sa dá naučiť aj holandčina. Potom možno uvidíš veci v trochu inom svetle, tá ich argumentácia je totiž úplne iný svet.

racto napísal:Čo tak robenia namiesto natajnáša zverejniť konečne TP nech sa každý vyjadrí.
Hm aj keď nadtým rozmýšlam už vidím ako by boli pripomienky zapracované :D :D :D

Žiadne TP nie sú. Ja už odmietam niečo pasovať na súčasnú vyhlášku a ešte sa s kadekým o tom hádať, že kde už je tá hranica a kde ešte nie. A čo sa týka pripomienok, najprv by si musel nejaké dať, aby mali šancu byť zapracované (dal si vari niečo k STN?). No a samozrejme, musíš ich argumentačne podložiť.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod StVO » 18. Máj 2018 11:31

Hank napísal:(dokonca ani netusim, co to je VPDZ)

To je – trochu nepresné – označenie pre orientačné (smerové) značky. Znamená to „veľkoplošné,“ t.j. také, ktoré vzhľadom na svoje rozmery nie sú vyhotovené z jedného kusa plechu, ale montované z viacerých kusov.

Avšak napr. jednoduché smerníky sú orientačné značky a nie sú veľkoplošné. Dtto taká IS2 v obci nemusí byť pri písme 126 mm nutne veľkoplošná. Občas ma pobaví, keď je do VPDZ hádzané všetko, čo je IS, vrátane kilometrovníkov.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod StVO » 18. Máj 2018 11:33

Ike napísal:Pevne verím, že raz sa na D1 pri Bratislave dočkám tohoto. Ospravedlňte, prosím, značnú simplifikáciu spôsobenú nedostatkom času. :D :D

https://image.ibb.co/n1kKwJ/Untitled_1_01.png

To si zabil :D :D :D

Vlados napísal:jedná sa o premenlivé značenie? t.j. či budú rámky podľa uzávierok tunelov :D

:mrgreen:
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Hank » 23. Máj 2018 13:43

StVO napísal:Dohovor je možno jednoznačný, ale výklad tých dvoch viet majú v polovici Európy evidentne iný. Znenie vyhlášky napr. Švédsko, Nórsko znie, že zákaz platí po najbližšiu križovatku, ak ďalej nie je uvedené inak (k príslušnej značke). No a potom k rýchlosti a predchádzaniam píšu, že zákaz platí, pokiaľ nie je ukončený alebo zmenený inou značkou. Samozrejme žiadna krajina nepopiera, že pokračujúci zákaz znamená zopakovanú značku, to je však kvôli vodičom, čo na tú cestu odbočujú.


Ano, to je pravda a ked uz by sme to mali zaviest aj u nas, tak som za takyto sposob, pretoze je to jasne a jednoznacne. A sice to potvrdzuje, ze to plati v polke Europy (aj ked v chorvatskej vyhlaske som nic take, co si pisal, nenasiel; rychlost aj predbiehanie u nich plati po najblizsiu krizovatku), ale nijak nevyvracia moj problem, ktory s tym mam, ze ako moze pravne platit pravidlo o rychlosti aj za krizovatkou, ked o nom nevedia (ani nemozu vediet) ti, co sa na nu pripoja. A povinne opakovanie znacky za krizovatkou nestaci, pretoze to je iba zasada umiestnovania, nie podmienka platnosti. Ale uz sa tusim opakujem. V Rakusku (z ktoreho si vsak nechcem brat priklad) to aspon teoreticky "vyriesili" tak, ze pred kazde rameno krizovatky narvu rovnake obmedzenie rychlosti bez ohladu na miestne pomery.

Otazka - ak ide o zvysenie rychlosti, treba ho opakovat v tej polke Europy aj za krizovatkou? Ved ked sa v obci pripojim na cestu, kde je 70 km/h a neviem o tom, idem stale max. 50 km/h a neporusim zvysenie rychlosti.

Mimochodom, ked tak pozeram svedsku vyhlasku, u nich rychlost ukoncuje aj obec, dialnica a obytna zona...

StVO napísal:O zamlčaní platnosti v StVO by som nehovoril. Jednoduchá veta: „Vorschriftzeichen stehen (...) dort, wo oder von wo an die Anordnung zu befolgen ist.“ Či je to „wo“ alebo „von wo“ záleží od významu príslušnej značky. Líniové zákazy sú jasné, parkovanie tiež, zákazy vjazdu jakbysmet. Platnosť značky typu Radweg skončí, keď skončí Radweg (značka nehovorí „tu je Radweg“, ale „použi tento Radweg“), platnosť vyhradeného pruhu zanikne, keď zanikne pruh atď. Mne to naopak príde veľmi jednoduché.

StVO napísal:Zásadná otázka znie, ktoré ešte značky okrem tých z predchádzajúceho odseku by tak mali mať vlastnosť, že poniekiaľ platia? Prednosti platia tam, kde sú umiestnené, dtto manévre. Použitie cestičky potiaľ, pokiaľ je cestička – nemá zmysel, aby bola povinná len poniekiaľ; dtto vyhradený pruh. A značky ako diaľnica či obec nič neregulujú, iba označujú hranice platnosti niektorých všeobecných pravidiel.


Nie zeby som sa chcel s Tebou pustat do germanistickych debat, ale to je veta o zaciatku platnosti, nie? Myslim, ze z kontextu nasej debaty je jasne, ze problem je koniec platnosti. A ten koniec maju vyslovne uvedeny iba pri dvoch parkovacich znackach (na rozdiel napr. od dohovoru a Skandinavie).
Inac, ved presne kvoli tomu, co pises, je Radweg liniova znacka - som povinny kontinualne pocas jazdy dodrziavat nejake pravidlo. Alebo sa v Nemecku snad neopakuje tato znacka po kazdej krizovatke a keby sa neopakovala, tak povinnost pouzit pruh/cesticku, resp. nemoznost pouzit ich pre ostatnych, trva nadalej?

StVO napísal:Líniová platnosť sa vzťahuje len a len k značkám, ku ktorým explicitne existuje samostatná značka na ukončenie zákazu: najvyššia povolená rýchlosť a oba zákazy predchádzania. Iné značky nemajú svoj "šedý" prečiarknutý náprotivok. Všimni si tiež, že značka B39 ukončuje práve tieto zákazy („local prohibitions“ podľa Dohovoru). Tie dve značky, čo spomínaš, sú predpokladám zákazy státia a parkovania (podľa terminológie dohovoru): tie sú však určené pre statickú dopravu, nevzťahujú sa k jazde, takže je to dosť iný prípad. Ono pri hľadaní parkovacieho miesta sa aj správaš inak ako pri voľnej jazde – pohybuješ sa pomalšie a sleduješ okolie, musíš vtedy byť tiež schopný identifikovať križovatku (čo je pri plynulej jazde často nie práve jednoduché), bez toho korektne nezaparkuješ. Takéto značky tiež musia byť častejšie opakované.

StVO napísal:Snáď jediné značky, o ktorých by sme sa ešte mohli baviť, že sa vzťahujú k jazde, sú povinné snehové reťaze, minimálna rýchlosť (čo má asi zmysel len ako pruhová značka) a minimálny odstup.


No fakt neviem, ci prave od takychto parametrov by sa mala odvijat platnost znacenia. To potom aj rychlost 30 km/h moze platit iba po najblizsiu krizovatku, lebo idem vtedy pomaly, ukludnena doprava a som schopny identifikovat krizovatku (co je este k tomu aj sakra otazne, lebo neviem ako v Nemecku, ale u nas nerozoznas krizovatku od vjazdu pomaly ani ked vystupis z auta).

Preskrtnuty naprotivok maju uz aj ine znacky a v tom smere sa dohovor aj ma doplnat. A Radweg s dodatkovou tabulkou Ende je to iste co preskrnuta znacka o konci cesticky pre cyklistov.

StVO napísal:Zákazy premávky: pozor, Nemci ich nevolajú zákaz vjazdu, ale „Verbot für ...“ teda „Zákaz pre ...“. V dohovore sa naopak volajú NO ENTRY FOR... t.j. zákaz vjazdu. Tu musím povedať, že aj keď sme si odsúhlasili ten „zákaz premávky,“ nie som s tým úplne stotožnený. Tá značka fakticky hovorí, že milý vodič, sem nesmieš (striktne, nesmieš prejsť priečnym rezom, kde je značka umiestnená). Je zbytočné sa baviť, pokiaľ takáto značka platí, keď tam dotyčný proste nemá čo hľadať, ibaže by sa tam dostal inou cestou, kade je to legálne (čo by ale bola fakticky technická chyba v značení). To len žandári majú také argumenty, že vodič by mal vedieť, kedy už zákaz neporušuje... (podľa mňa, jeho problém, nech si zistí sám, nebudeme predsa robiť servis tým, čo predpisy nedodržujú). Potom, keď to interpretujeme, že platnosť končí na ďalšej križovatke, tak vznikajú také kraviny ako zákaz pre náklaďáky na mieste, kde sa náklaďák legálne nemôže dostať, prípadne úlety typu zóna zákazu vjazdu pre náklaďáky.


Ano, ten nazov som si zle pamatal, ale podstatne je, ze neznamenaju zakaz vjazdu, ale zakaz "ucasti na premavke", ze? Die nachfolgenden Zeichen 250 bis 261 (Verkehrsverbote) untersagen die Verkehrsteilnahme ganz oder teilweise mit dem angegebenen Inhalt. A ako bonus sa este aj spravne volaju :) Na rozdiel od dohovoru (a nas), pretoze aj vizualne je zrejme, ze vsetky tieto zakazy su derivaty zakazu premavky (Closed to), nie zakazu vjazdu (No entry) - symbolom vozidla/ucastnika cestnej premavky konkretizuju zakaz, ktory by inak platil pre vsetkych, ak by na znacke ten symbol nebol.

Zbytocnost je otazna. Takéto situácie by pri nakladakoch sice nemali nastat, to samozrejme suhlasim, ale pri chodcoch, cyklistoch, motorkaroch, to do uvahy prichadza. Do zakazu vjazdu cyklistov vojdem ako chodec tlaciaci bicykel a po prechode priecnym rezom umiestnenia znacky nanho vysadnem. Porusil som nieco podla Teba? Umwelt Zone nie je de facto tiez nic ine iba zakaz premavky nakladakov a je to zonova znacka.
Poloodborný portál najmä o dopravnom značení
http://www.ocestnejpremavke.sk
Obrázok používateľa
Hank
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 418
Obrázky: 20
Založený: 10. Nov 2016 19:18

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Vlados » 23. Máj 2018 19:02

Hank napísal:Otazka - ak ide o zvysenie rychlosti, treba ho opakovat v tej polke Europy aj za krizovatkou? Ved ked sa v obci pripojim na cestu, kde je 70 km/h a neviem o tom, idem stale max. 50 km/h a neporusim zvysenie rychlosti.

Ak jeden pôjde 70 a druhý 50 tak to nie je dobré či už z bezpečnostného hľadiska tak aj z hľadiska priepustnosti cesty. Ten čo by sa na cestu pripojiť ten by mohol ísť maximálne 50-tkou.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Ike » 18. Jún 2018 13:46

Na konci D4 pri DNV sú nové značky pred kruháčom. Veľkosť písma asi 10 cm :D :D :D :D vyzerá to tak ultra HD. Ale je to brutálne nečitateľné.
Ike
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 66
Založený: 15. Mar 2006 22:01
Bydlisko: Bratislava

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Vlados » 18. Jún 2018 14:42

už minulý mesiac menili značky smerom od Malaciek. miestami osádzali aj nové konštrukcie. keďže sa niekde rozhadzovalo tak niekde bolo potrebné ušetriť ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Rio13.zm » 18. Jún 2018 20:59

a na stranke ssc sa pripomienkuju vzorove listy
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Tomas PO » 21. Jún 2018 16:47

V ZA vymenili tuto znacku, nad sipkami su aj nazvy miest, totalne miniaturne, kedze sa jedna myslim o rajecke teplice. Nonsens.
https://www.google.sk/maps/@49.2180204, ... 6656?hl=en
Nieco na tento sposob: https://www.google.sk/maps/@48.7214314, ... 6656?hl=en
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod IceFox » 21. Jún 2018 17:12

Doteraz som si myslel ,že tá značka znamená radenie
na križovatke. Asi som sa mýlil :D
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Vlados » 21. Jún 2018 20:42

nejaké nové štandardy pri križovaní diaľníc máme gallery/image_page.php?album_id=65&image_id=39740
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Hank » 22. Jún 2018 07:49

D2/D4 by som zrovna krizovanim dialnic nenazyval, kedze D4 je dialnica akurat tak iba na papieri, ale pre vodica to dialnica nie je.
Poloodborný portál najmä o dopravnom značení
http://www.ocestnejpremavke.sk
Obrázok používateľa
Hank
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 418
Obrázky: 20
Založený: 10. Nov 2016 19:18

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod sendvo » 22. Jún 2018 09:16

Tomas PO napísal:V ZA vymenili tuto znacku, nad sipkami su aj nazvy miest, totalne miniaturne, kedze sa jedna myslim o rajecke teplice. Nonsens.
https://www.google.sk/maps/@49.2180204, ... 6656?hl=en
Nieco na tento sposob: https://www.google.sk/maps/@48.7214314, ... 6656?hl=en


ta znacka je tam uz roky ;) bavili sme sa tu o tom par stranok dozadu ako sa ludia nevedia radit v tejto krizovatke a ako dopravne znacenie nekoresponduje s realitou.

Vlados napísal:nejaké nové štandardy pri križovaní diaľníc máme gallery/image_page.php?album_id=65&image_id=39740


pozrel som si tie nove znacky v stupave a nevidim tam ziadne vacsie prehresky. jedine co vidim je ta predzvest 750m - vyzera nejak chaoticky a nemala by byt tiez na portali?
konecne je volkswagen na znackach a nemusi byt prilepeny k portalom vselijakymi pidiznackami ako je to v lamaci https://www.google.com/maps/@48.1951634 ... 312!8i6656
https://freebitco.in/?r=41546130
Obrázok používateľa
sendvo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 505
Obrázky: 54
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien (A) / original Zilina

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Vlados » 22. Jún 2018 09:56

Hank napísal:D2/D4 by som zrovna krizovanim dialnic nenazyval, kedze D4 je dialnica akurat tak iba na papieri, ale pre vodica to dialnica nie je.

s tým súhlasím, dokonca je to mätuce lebo križovatka s D4 existuje ešte jedna. vôbec tam nemali nejaké D4 lepiť. dnes je to len privádzač v trase D4.

sendvo napísal:pozrel som si tie nove znacky v stupave a nevidim tam ziadne vacsie prehresky.

šípky nie sú nad stredmi jazdných pruhov - pravá mala byť viac vpravo, t.j. mala byť väčšia tabuľa
odbočovacia šípka je vysoko - už ju navrhli ukončovať nižšie nech to vyzerá graficky vyváženejšie
umiestnenie D4 pri D2 - nie je jasné či pre D4 platí šípka rovno alebo odbočovacia
Lamač nie je uvedený menším písmom
Volkswagen na bielom podklade
2, 505 sa neumiestňujú ku cieľom

expwy, tam určite ešte niečo nájde :wink
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod sendvo » 22. Jún 2018 10:11

ok mylil som sa. je to dodzubane ako vzdy :D
https://freebitco.in/?r=41546130
Obrázok používateľa
sendvo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 505
Obrázky: 54
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien (A) / original Zilina

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Sentilj » 22. Jún 2018 12:41

Vlados napísal:Volkswagen na bielom podklade


Tá chybne odsadená D4ka vyslovene kole oči, to malo udrieť do očí pri prvej kontrole. Nerozumiem prečo nemá / nemôže byť VW na bielomm podklade? Veď je to miestny cieľ v intraviláne.
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod IceFox » 01. Júl 2018 10:37

Neviete niekto ,ako to vyzerá s preznačením naších ciest? Našiel som zaujímavý príspevok pár strán dozadu
viewtopic.php?p=162829#p162829
A teda či sa to bude (niekedy) realizovať alebo to padlo alebo sa navrhuje iný koncept?
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Ike » 17. Júl 2018 17:39

Práve som videl nové značky pri Auparku v Bratislave. Dopravní inžinieri by na Slovensku mali dostať certifikát chránenej dielne. Ako inak nazvať použitie značky daj prednosť na fluorescentnom obdĺžnikovom podklade s informačným charakterom a vyznačenie prednosti v jazde značkou križovatka (bez určenia prednosti)?
Ike
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 66
Založený: 15. Mar 2006 22:01
Bydlisko: Bratislava

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Tomas PO » 18. Júl 2018 20:43

pani velmi jednoducha otazka, ktora sa tu preberala, ale tak komplikovane v mnozstve prispevkov, ze som neporozumel zaveru. musi byt k VDZ prechod pre chodcov doplnene aj ZDZ? a druha, musi byt prechod osvetleny specialnym osvetlenim, alebo len verejnym? co hovori vyhlaska to viem, ale co je nadradene comu? svetlotechnicke normy, alebo vyhlaska?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Vlados » 02. Aug 2018 22:21

Ike napísal:Dopravní inžinieri by na Slovensku mali dostať certifikát chránenej dielne.

jednoznačne. oranžová na ZDZ, oranžové značenie na dočasnej preložke-úplne nová cesta + značka na ľavej strane obojsmernej cesty, aj to čo bolo včera či dnes na moste Lafranconi - VDZ po novej úprave a ZDZ ešte staré, jazdilo sa podľa novej úpravy. myslím, že vodiči sa značkami a značením už neriadia, používajú intuíciu.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Dopravné značenie (DZ) v Maďarsku

Odoslaťod KN.SK » 05. Aug 2018 02:21

Nové DZ v Maďarsku:
40259 zdroj: https://www.vezess.hu/hirek/2017/11/27/ez-az-uj-magyar-kresz-tabla/
Prvé majú byť na R67 (medzi M7 [Blatnom] a Kapošvárom), ktorá je vo výstavbe. Nový typ písma, ale nie je to TERN.

A kék színű táblákkal jelölt autópályák és autóutak, valamint a zöld útirányjelzőkről is megismerhető sima főutak között átmenetet képző gyorsutakat egy olyan tábla fogja azonosítani, amelynek rajzolata megegyezik az autóút kezdetét mutatóval, de a színe nem kék, hanem zöld.
voľný preklad:
Na rozdiel od "M"-kových ciest (D a RC) s modrými tabuľami, budú pre cesty typu "R" (regionálne rýchlocesty) tabule typovo rovnaké, ale zelenej farby tak, ako je to pri "obyčajných" hlavných cestách - HC". Cesty typu "R" sú prechodným typom medzi cestami "M" a "HC".
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod sendvo » 06. Aug 2018 09:01

pozeram ze madari tiez paskviluju to znacenie :P
https://freebitco.in/?r=41546130
Obrázok používateľa
sendvo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 505
Obrázky: 54
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien (A) / original Zilina

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Ike » 06. Aug 2018 15:57

Vlados napísal:
Ike napísal:Dopravní inžinieri by na Slovensku mali dostať certifikát chránenej dielne.

jednoznačne. oranžová na ZDZ, oranžové značenie na dočasnej preložke-úplne nová cesta + značka na ľavej strane obojsmernej cesty, aj to čo bolo včera či dnes na moste Lafranconi - VDZ po novej úprave a ZDZ ešte staré, jazdilo sa podľa novej úpravy. myslím, že vodiči sa značkami a značením už neriadia, používajú intuíciu.


Ja hlupák som si myslel, že žlté značenie (ktoré je v princípe horšie viditeľné), sa používa na rozlíšenie priority (oranžové platí, biele nie) a preto na ceste, kde iné značenie nie je, nie je potrebné dávať horšie čitateľné značenie. A ten priechod, to je úplný sen :lol: :lol: :lol: Kde to, prosím Ťa, je? :D
Ike
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 66
Založený: 15. Mar 2006 22:01
Bydlisko: Bratislava

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.