Moderátor: Moderátori
Peter_CA napísal:Je to priamo vo vyhláške, na značkách kolmo na os vozovky šípka nemôže byť.Na značke pre statickú dopravu umiestnenej šikmo na os vozovky možno začiatok jej platnosti vyznačiť bielou vodorovnou šípkou smerujúcou k vozovke priebeh jej platnosti vyznačiť bielou vodorovnou šípkou smerujúcou k vozovke a bielou vodorovnou šípkou smerujúcou od vozovky a koniec jej platnosti bielou vodorovnou šípkou smerujúcou od vozovky.
Na značke pre statickú dopravu umiestnenej pozdĺžne s osou vozovky možno smer jej platnosti vyznačiť bielou vodorovnou šípkou alebo bielymi vodorovnými šípkami.
Len tak pre zaujímavosť, je tam niekde aj koniec platnosti, aby to dávalo nejaký zmysel (keďže začiatok platnosti sa šípkou vyznačiť môže, nie musí)?
o vydanie stanoviska k osadeniu trvalého dopravného značenia na ul. Nemocničná „Zákaz státia (271-10) – začiatok platnosti“ a „Zákaz státia (271-20) – koniec platnosti“ sme požiadali Okresné riaditeľstvo policajného zboru, Okresný dopravný inšpektorát v Dolnom Kubíne (ďalej „OR PZ, ODI“).
OR PZ, ODI nám k uvedenému trvalému dopravnému značeniu vydalo súhlasné záväzné stanovisko.“
rado napísal:K môjmu podnetu cez "odkaz pre starostu" (o osadení značky kolmo na os vozovky) sa dnes mesto Dolný Kubín vyjadrilo tak, že OR PZ značenie schválil. Takže - všetko je v poriadku.o vydanie stanoviska k osadeniu trvalého dopravného značenia na ul. Nemocničná „Zákaz státia (271-10) – začiatok platnosti“ a „Zákaz státia (271-20) – koniec platnosti“ sme požiadali Okresné riaditeľstvo policajného zboru, Okresný dopravný inšpektorát v Dolnom Kubíne (ďalej „OR PZ, ODI“).
OR PZ, ODI nám k uvedenému trvalému dopravnému značeniu vydalo súhlasné záväzné stanovisko.“
asdf napísal:Nie, ale keď si spomeniem na požiadavky ŽSR ohľadom dĺžky podvojnej prevádzky pri skúšaní nových priecestných zariadení alebo ich súčastí, tak sa nám míľovými krokmi blíži doba, kedy z nich ŽSR budú musieť ustúpiť, aby sa nedostali do situácie, že si po 31.3.2022 nebudú môcť zriadiť ani dočasné priecestie v rámci stavby. Ale možno je to len problém ŽSR. Ja som popravde vlastne zatiaľ nikde nevidel ani revíziu STN pre projektovanie priecestí, odkiaľ sa po novom počíta uvoľnovacia doba priecestia. Či od okamihu, keď sa rozsvieti žltá alebo až od okamihu keď sa rozsvieti červená.
asdf napísal:Vždy ma pobaví, keď mi niekto chce vysvetliť, ako majú fungovať železničné zabezpečovacie zariadenia. Mení sa výstupný signál z trvale sa meniaceho na konštantný, takže sa musí zmeniť spôsob dohľadu činnosti, takže sa to bez hrabania do riadiacich obvodov PZZ proste nezaobíde.
KN.SK napísal:Mám takú otázočku, u nás v meste sú (zatiaľ len) dve križovatky, kde zelené svetlo pred jantárovým párkrát na pár sekúnd zabliká. Už to tu asi bolo spomínané, ak si to dobre pamätám, že by sa u nás toto nesmelo používať alebo sa už niečo zmenilo?
Podstata otázky: Smie sa potom pri jantárovej prejsť križovatkou???
Ďakujem, nechcem sponzorvať. 1540
Ike napísal:Ja som skôr narážal na to, či tam tá tabuľa z vecného hľadiska má zmysel. Doslova je tam cieľ Karlova Ves, pričom si v Karlovej Vsi. Potom sú tam Dlhé diely, na ktoré sa ale dá dostať troma spôsobmi, čo je bežný problém lokalít uprostred komplexnej uličnej siete. No a samotným problémom je, že Dlhé diely sú podmnožina Karlovej Vsi v Karlovej Vsi, kde je tabuľa osadená. V Bratislave máme detašovanejšie lokality (Ahoj, Východné, Devínske Jazero, Lieskovec, Koliba atď.), ktoré nikdy označené neboli a nebol to problém. Tento značkový fetiš nepodporujem, pretože ak ho akceptujeme, tak môže byť tucet týchto bielych značiek na každej križovatke. Mesto nie je diaľnica, kde potrebuješ 2 km vopred vedieť, kde odbočíš, lebo keď to minieš nadbehneš si ďalších 40 km. Ak miniem odbočku na dlháče, tak sorry jako, otočím sa alebo pôjdem inou cestou.
Inak, ja som pracoval na ministerstve, takže niečomu rozumiem, ale naozaj nerozumiem ako sa dá v rámci jedného osádzania značiek spraviť jeden bod úplne v súlade s predpismy a druhý bod úplne v rozpore
Ike napísal:Rozumiem. Ak teda správne chápem, doplnková šípka nemá púšťať naraz s protiidúcimi autami, ale keď tak, tak s autami idúcimi zboku?
Ike napísal:Prosím, ber do úvahy aj stav našich priecestí.
Niektoré sú tým neoznačeným retardérom na 30 kmh
Peter_CA napísal:Ešte jedna otázka: ako vznikla situácia, že šípový smerník môže byť bielej farby, ale tabuľový nie (ani keby obsahoval iba miestne ciele)?
Peter_CA napísal:Najlepšie je, keď si drbnú búdku s elektronikou 2 m od priecestia tak, že krásne zacláňa vo výhľade na trať. Pretože inak by si museli priplácať za káble asi.
asdf napísal:Peter_CA napísal:Najlepšie je, keď si drbnú búdku s elektronikou 2 m od priecestia tak, že krásne zacláňa vo výhľade na trať. Pretože inak by si museli priplácať za káble asi.
Ani nie tak za káble ako za pozemok a fúru ďalších vecí. U priecestí s PZZ sa počítajú rozhľadové pomery na rýchlosť auta 30km/h a rýchlosť vlaku 10km/h s tým, že dodržanie tej 10km/h pri nefunkčnosti PZZ si zaistí dráha.
ondrejko_t napísal:1. zeleznicne priecestie (cervena blikajuca + biela ) sa bude rusit po 31.3.2022 (prechodne obdobie). tzn. ze nove sa uz neosadzuju, resp. mozu sa, ale len s platnostou do toho datumu. ako potom zmenia zakon, neviem. asi len novelou.
ondrejko_t napísal:2. jedina smerova sipka (nie semafor so sipkami), ktora da jasne najavo, ze som jediny co ma zelenu, je v lavom naprotivnom rohu krizovatky pri odbocovani dolava (na semafore su plne svetla). Ak je semafor so sipkami, nemoze mat zelenu iny smer, resp. je dana prednost v jazde. . a ak je doplnkova sipka zelena, dava sa prednost chodcom aj inym autam, ktore mozu mat zelenu.
ondrejko_t napísal:3. vyhlaska sice niektore veci zjednodusuje, ale naozaj sa na vela veci "zabudlo", resp. vypustilo (kto vie ci schvalne; napr. nova vyhlaska nepozna znacku spomalovacieho prahu, ale samotny spomalovaci prah je stale v platnosti), neplatia uz dodatkove tabulky sipka hore a dole (usek platnosti od-do) - to plati uz len na parkovisku a to mini sipkou doprava / dolava (resp. k ceste a od cesty). a kopec dalsich takychto "blbosti".
ondrejko_t napísal:Inak, ako p.s.; niekto tu spominal, ze kym nebol Matovic, tak veci fungovali ako mali - tomu cloveku len odkaz, ze pod vyhlaskou 30/2020 je podpisana pani Sakova.
ondrejko_t napísal:Neviem, o tejto norme sa hadat nejdem, pocul som akurat, ze od 40 (u nas sa dopravny inzinier vyjadril, ze podla normy ak ma byt znizena rychlost na 40, musi byt retarder - ale to mam z pocutia, takze ako vravim, nehadam sa).
asdf napísal:ondrejko_t: Nie. O zriadenie nového PZZ so starými výstražníkmi je možné rozhodnúť do 31.03.2022. Už osadené môžu byť v platnosti až do konca životnosti, ale v prípade nejakej rekonštrukcie (napr. doplnenie závor, náhrada mechanických závor svetelným PZZ, doplnenie PZZ na priecestie s krížmi), alebo zriadenia nového priecestia (aj dočasného, napr. pre potreby stavby) v prípade, že bude o žiadosti rozhodnuté 1.4.2022 a neskôr, už je nutné mať nové výstražníky.
asdf napísal:StVO napísal:Ako som už spomínal skôr, dôsledkom tej predchádzajúcej slovenskej úpravy bolo akurát tak to, že sa potom všade museli vešať doplnkové signály, aby vodič dal prednosť chodcom.
Teraz sa zasa naopak na zvyšok budú musieť namontovať uvoľňovacie zelené šipky aby nešla dokelu plynulosť dopravy.
asdf napísal:Ako je na tom Rakúsko s počtom dopravných nehôd z titulu neprimeranej rýchlosti a neprispôsobenia jazdy stavu a povahe vozovky? Na Slovensku je to snáď druhá alebo tretia najčastejšia príčina nehody. Naozaj má zmysel na vodiča CMV spoliehať v prípade nehody s vlakom?
expwy napísal:Hank napísal:Nebola to zahadna strata; proste MDV+ZSR to absolutne odmietli:
https://www.slov-lex.sk/legislativne-procesy/-/SK/LP/2019/35/pripomienky/COO-2145-1000-3-3192809
Inými slovami nechceme žiadne zmeny, dajte nám pokoj, všetko je dobré tak ako je, nech sa chodí 30 km/h, aby sme náhodou nemuseli niečo aj robiť a dotýkať sa našich noriem a interných predpisov.
pa3ck napísal:Rakúšania nepoužívajú zvukovú signalizáciu na priecestiach alebo len tu konkrétne vyhodnotili, že stačí slovenská?
StVO napísal:Len pre pobavenie – na novom výstražnom kríži naozaj niet čo testovať, s tým snáď súhlasíš (teda azda okrem vymyslenia, na akú konzolu a akými skrutkami ho pripevniť, ale to sa dá aj takpovediac v interiéri). ŽSR samozrejme nedbá a „skúša“ v teréne. Skoro som si cvrkol do textilu, keď som videl priecestie, ktoré vybrali na prvú inštaláciu:
https://www.google.sk/maps/place/47%C2% ... d18.649754
Takže by im, v Rakúsku, stačili dve "svetlá", zelené a jantárové. A červenú majú pre inozemcov. Zicher je zicher.StVO napísal:... Ja upozorním na rakúsku situáciu. Tam totiž, ak zelená bliká, tak žltá má potom význam červenej - nemožno na ňu ísť vôbec. Kto v takom prípade vojde do križovatky na žltú, riskuje finančnú ujmu. Síce sú rakúski policajti k cudzincom všeobecne zhovievavejší, keďže je to špecifikum, ale nedá sa na to spoliehať. A ak má niekto bratislavskú značku a vyvedie to v Hainburgu, nebudú to brať tak, že o tom nevedel.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 73 hostí.