Moderátor: Moderátori
Ako uviedla ministerka vnútra Denisa Saková po zasadnutí vlády, od tohto zámeru v novele upustili. „Touto otázkou sme sa zaoberali veľmi dlho a s viacerými odborníkmi sme o tom diskutovali a na základe ich odporúčaní sme to stiahli. Naša infraštruktúra nie je na to pripravená,“ uviedla Saková a vysvetlila: „U nás sú nahustené priechody pre chodcov a spôsobovalo by to problémy hlavne v mestách.“
Chodci vrátane mamičky s kočíkom vstúpili na vozovku hasičskému vozidlu, ktoré sa ponáhľalo na zásah. Situáciami na prechodoch sa cez týždeň zaoberala aj slovenská vláda. Absolútna prednosť chodcov nakoniec u nás nebude. Pozrite si dramatické video (zo susednej ČR), v ktorom sa na prechode pre chodcov stretli chodci s hasičmi.
Pacho napísal:podľa mňa rozumnejšie riešenie, je odpočitávanie sekúnd, od nahodenia zelenej. Pri dnešnej technológii, je to skôr sw záležitosť.. Cca ped 5timi rokmi sopm bol v RO, kdesi úplne pri ukrjinskej hranici, v premávke bolo viac povozov ako aut, a semafory odpočitávali zelenu.
Pacho napísal:podľa mňa rozumnejšie riešenie, je odpočitávanie sekúnd, od nahodenia zelenej. Pri dnešnej technológii, je to skôr sw záležitosť.. Cca ped 5timi rokmi sopm bol v RO, kdesi úplne pri ukrjinskej hranici, v premávke bolo viac povozov ako aut, a semafory odpočitávali zelenu.
KN.SK napísal:Ako uviedla ministerka vnútra Denisa Saková po zasadnutí vlády, od tohto zámeru v novele upustili. „Touto otázkou sme sa zaoberali veľmi dlho a s viacerými odborníkmi sme o tom diskutovali a na základe ich odporúčaní sme to stiahli. Naša infraštruktúra nie je na to pripravená,“ uviedla Saková a vysvetlila: „U nás sú nahustené priechody pre chodcov a spôsobovalo by to problémy hlavne v mestách.“Chodci vrátane mamičky s kočíkom vstúpili na vozovku hasičskému vozidlu, ktoré sa ponáhľalo na zásah. Situáciami na prechodoch sa cez týždeň zaoberala aj slovenská vláda. Absolútna prednosť chodcov nakoniec u nás nebude. Pozrite si dramatické video (zo susednej ČR), v ktorom sa na prechode pre chodcov stretli chodci s hasičmi.
Celé tu: Chodcov riešila vláda. Robia osudné omyly. Pozrite si, ako na prechode stopli hasičov alebo tu.
1057
Yoggy52 napísal:Taketo odpocitavanie by pomohlo najviac vo viacerych situaciach.
Riesenie by bolo mat semafor za krizovatkou ako v USA, co mi pride aj viac logicke...
KN.SK napísal:Mám nejaké otázky k blikajúcim zeleným svetlám na semaforoch:Hank napísal:...
A tak sa to u nas bohuzial robi uz desatrocia. Niekto ide na prvy nakup do Hainburgu po Schengene, zbada blikat zelenu na semafore a jeb - hned je aj u nas. ...
• Neviem, či semafory s blikajúcim zeleným svetlom sa u nás môžu "legálne" používať (dávnejšie tu niekde bola debata, že je to len taký prevzatý "módny kúsok" bez opory v našich predpisoch) - už je to v predpisoch povolené, ošetrené?
• Ak áno, tak predpokladám(?), že na blikajúcu zelenú sa dá prejsť cez križovatku a na oranžovú už nie;
• Ak nie sú "povolené" semafory s blikajúcou zelenou, tak čo? Platiť by mal tak stav, ako keby tam zelená neblikala.
U nás v Komárne už sú dve "blikajúce križovatky": prvá (už nejaký ten rok bliká) a druhá (len nedávno prerobená, preto v skutočnosti vyzerá ináč).
Ďakujem.
1055
StVO napísal:Hank napísal:StVO napísal:Čiže napríklad tu: https://www.google.sk/maps/@48.7520995, ... 312!8i6656
Alebo tu: https://www.google.sk/maps/@48.5967564, ... 312!8i6656
Byť pápežskejší ako pápež, v tom sme boli na Slovensku vždy majstri sveta.
Tym co myslis?
Sobald Fahrzeuge auf Autobahnen sowie auf Außerortsstraßen mit mindestens zwei Fahrstreifen für eine Richtung mit Schrittgeschwindigkeit fahren oder sich die Fahrzeuge im Stillstand befinden, müssen diese Fahrzeuge für die Durchfahrt von Polizei- und Hilfsfahrzeugen zwischen dem äußerst linken und dem unmittelbar rechts daneben liegenden Fahrstreifen für eine Richtung eine freie Gasse bilden.sendvo napísal:a niekde maju aj pekne napomocne tabulky ako sa to ma robit https://www.google.at/maps/@48.1581416, ... 312!8i6656
neviem co ti na tom vadi ze aj na stvorprudovkach sa to ma robit..
Chlapi, pozrite si tie linky, čo som poslal ako príklady. Problém je v nedostatočnej šírke na vytvorenie záchranárskej uličky. Ono aby to dobre fungovalo a tá hasičská striekačka nemusela ísť krokom, tak by šírka spevnenej časti mala byť aspoň cca 10 metrov, s prižmúrením oboch očí nech 9,5 metra, ale to už je na knapp. To nespĺňajú ani niektoré R-ky, keď ale pôjdeme na 4-pruhové cesty mimo D+R, tak tam už je taká šírka len výnimka potvrdzujúca pravidlo.
Rozdiel oproti Nemecku je ten, že 4-pruhové cesty mimo obce sa tam od 70-tych rokov stavali v diaľničných parametroch (aj keď minimálnych), čo bol 26-metrový priečny rez (šírka spevneného pásu 10 metrov), posledných 10 rokov je to 28-metrový priečny rez (šírka spevneného pásu 10,5 metra). Problémom sú tak len občasné krátke úseky niektorých mestských diaľnic bez núdzového pruhu resp. ciest RQ 20, RQ 21 (obvykle Landesstraßen, teda zhruba naše cesty II. triedy), ktoré sú ale dĺžkovo veľmi obmedzené a tvoria zanedbateľný zlomok 4-pruhových ciest.
Naproti tomu u nás sú 4-pruhy mimo D a R takmer vo všetkých prípadoch príliš úzke – a v nemálo prípadoch aj na niektorých R. Takže rozširovať tú povinnosť - IMHO veľmi kontroverznú, viď skúsenosti z Rakúska - aj mimo D+R je v slovenských podmienkach naozaj nevhodné. Nebude to fungovať.
Mimochodom, málo Slovákov o tom vie, ale v Nemecku platí neobmedzená rýchlosť pre PkwG nielen na diaľniciach, ale mimo obce aj práve na smerovo rozdelených cestách resp. aj na iných cestách s najmenej 2 vyznačenými jazdnými pruhmi pre každý smer.
KN.SK napísal:Ako uviedla ministerka vnútra Denisa Saková po zasadnutí vlády, od tohto zámeru v novele upustili. „Touto otázkou sme sa zaoberali veľmi dlho a s viacerými odborníkmi sme o tom diskutovali a na základe ich odporúčaní sme to stiahli. Naša infraštruktúra nie je na to pripravená,“ uviedla Saková a vysvetlila: „U nás sú nahustené priechody pre chodcov a spôsobovalo by to problémy hlavne v mestách.“Chodci vrátane mamičky s kočíkom vstúpili na vozovku hasičskému vozidlu, ktoré sa ponáhľalo na zásah. Situáciami na prechodoch sa cez týždeň zaoberala aj slovenská vláda. Absolútna prednosť chodcov nakoniec u nás nebude. Pozrite si dramatické video (zo susednej ČR), v ktorom sa na prechode pre chodcov stretli chodci s hasičmi.
Celé tu: Chodcov riešila vláda. Robia osudné omyly. Pozrite si, ako na prechode stopli hasičov alebo tu.
1057
Hank napísal:Je to mimochodom ukazkovy priklad toho, ako sme nieco zaviedli na zaklade toho, ze "maju to aj tam" a bez poznania suvislosti. Nikoho netrapi, ze dohovor zakazuje blikanie svetiel na semaforoch.
racto napísal:Hank napísal:Ak si odmyslime CR, ake zahranicie mas konkretne na mysli? Lebo napr. v pramenoch TP 085 su uvedene akurat tak vselijake obrazky a blogy z netu, ale ziadna tech. legislativa inej krajiny (samozrejme okrem CR).
V zmysle metodiky TP sa uvádzajú len tie ktoré sa citujú.
racto napísal:Cyklokoridor je v napríklad aj v Rakúsku (však je aj na Passau - Bratislava) ale napríklad aj v Maďarsku.
racto napísal:Presne, bez znalostí sa to nedá. Preto vravieť že Česká republika, Maďarsko, či Rakúsko je zlé tak fakt je čudné. Sú to krajiny ktoré sú oveľa viac pred nami v tejto oblasti ako mi. Načo ti tu mám dávať smernice z iných krajín, keďže ty iný ako nemeckú neuznávaš.
racto napísal:No áno tí tvoji seržanti, jedna z najdôležitejších vecí pre cyklistov. Znova, jedno z najdôležitejších prvkov pre navádzanie na smer. áno dalo by sa to v určitých prípadoch nahradiť šípkou a bicyklom, avšak tu treba povedať, že cyklokoridor má iné pravidlá.
racto napísal:Mne to pripadá ako keby ste vôbec nevedeli čo je cyklokoridor, čo je ochranný pruh, kde a ako sa používa, pri ako m usporiadaní, pri akom počte nákladných vozidiel, vzdialenosti. Len ste si povedali že a toto je blbosť však to nemá žiaden zmysel.
racto napísal:A pozor! ak nebude uvedené pri značke univerzálnej tabuli možnosť že napríklad nepriame odbočenie alebo viacúčelák zobraziť nikto to použivať nebude lebo to tam nie je.
racto napísal:A ktomu debilizmu. A či viem kto je Hank. Neviem ale myslím si. A ano je fakt že už reagujem expresívne ale už sa to nedá. Prežul som vaše veľkoplošné, prežul som tern, Ale to aby traja ľudia (dobré rátam však) sa snažili zmeniť niečo za čo sme bojovali už 10 rokov je až až. a to len na základe dojmov že je to nebezpečné, alebo že zelená sa napodfarbenie nepoužíva (tak ako to už ma dožralo!. V každej normálnej krajine by sa opýtali aspoň na názor ľudí ktorí možno majú iný názor a nepresadzovať si len svoj (nemyslím len mňa, aby si si nemyslel že som dotknutý) A možno by ste sa dozvedeli že prečo je to tam a aký to má dôvod.
Sám vieš že prijmem normálne argumenty, ktoré pomôžu veci ale toto už je veľa. Toto veci nepomáha
Určite je tam množstvo dobrého o tom nepochybujem, ale ...
KN.SK napísal:Ako uviedla ministerka vnútra Denisa Saková po zasadnutí vlády, od tohto zámeru v novele upustili. „Touto otázkou sme sa zaoberali veľmi dlho a s viacerými odborníkmi sme o tom diskutovali a na základe ich odporúčaní sme to stiahli. Naša infraštruktúra nie je na to pripravená,“ uviedla Saková
Hank napísal:No len u nas sa ta ulicka nenavrhuje kvoli hasicskym striekackam, ale kvoli uplne inym vozidlam s pravom prednostnej jazdy...
Ike napísal:Zavedenie odpočítavania na semaforoch ma naučilo dvom veciam:
- existuje exponenciálna funkcia rýchlosti a zostávajúceho času do zelenej s negatívnym koeficientom korelácie - inak povedané zostávajúcich 10s znamená, že môžem ísť 60 km/h, 5s 70 km/h a 2s 90 km/h
Ike napísal:Po kúpení vozidla s tempomatom, ktorý som skúšal aj v hustejšej premávke som zistil, že existuje veľká porcia vodičov, ktorí z križovatky išli štýlom "80 knots, V1, rotate" a na najbližšej križovatke som ich dobehol.
StVO napísal:Na druhej strane poznám pár križovatiek, kde sú svetlá nastavené tak, že musíš ísť 90, aby si stihol zelenú na ďalšej križovatke. A keďže to miestni vedia, tak tých 90 aj jazdia.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Jonathan, rempo a 62 hostí.