Moderátor: Moderátori
garip napísal:co vas ako prve napadne, ked uvidite tento obrazok? mne ako prve napadlo, kolko € musel niekto zarobit na tomto celom projekte len na vyrobe DZ, to je nieco neskutocne.
http://www.nitralive.sk/images/stories/ ... 019_17.jpg
Vlados napísal:nestihol som spraviť foto. aktuálne v smere od Maďarska/Rakúska je na PDZ pred mostom Lafranconi "obmedzenie" na 120km/h. je to od portálu kde začína mesto Bratislava.
KN.SK napísal:• SK-BL/SC
staré a Rovinka - nový typ a "predpisovo" (ak sa nemýlim: len začiatočné písmeno je veľké):
KN.SK napísal:• SK-TA/DS
len Šamorín (od Bratislavy) po starom; zvyšok okresu mišung (t. j. i Šamorín od Komárna). Slovenské sú po starom, menšinové v novom vyhotovení — buď šetrili alebo majú konečne v maďarčine "rozmernejšie" písmená, než sa použili v štátnom jazyku. Ak sa nepletiem, tak tie nové sú nesprávne. lebo sa použili len "veľké" litery.
KN.SK napísal:• SK-NI/KN
Okrem mestskej časti Komárna-Nová Stráž (po starom) všade inde nešetrili a dali sa "nové", ale nesprávne - použité všade veľké písmená.
Miro napísal:okorec napísal:Máme takúto značku my v legislatíve resp. ak nie, neplánuje sa? U tých turistický zaujímavejších horských prechodov by možno nebola odveci.
foto link
Podľa mňa je to u nás značka IS23a - Smerová tabuľa ku kultúrnemu alebo turistickému cieľu.
Hank napísal:Podla "kompetentnych" zo ZSR su celkovo vystrazne znacky pred priecestim zbytocne, lebo povinnost vodica bezpecne prejst priecestie zacina a konci dodrzanim rychlosti 30/50 km/h 30/50 m pred nim, takze mozeme tieto znacky rovno zrusit.
racto napísal:expwy napísal:Som zásadne proti tomu, aby zásady umiestňovania a používania dopravných značiek boli predmetom akéhokoľvek predpisu pod kuratelou MV SR PPZ. Má to byť predpis Minsterstva dopravy a nie policajných diletantov, ktorí nerozumejú elementárnym pravidlám cestnej premávky a dopravné značky si zamieňajú s nástrojom ich činnosti.
čo, nepačia sa ti vyjadrenia k VL6
StVO napísal:Vlados napísal:nestihol som spraviť foto. aktuálne v smere od Maďarska/Rakúska je na PDZ pred mostom Lafranconi "obmedzenie" na 120km/h. je to od portálu kde začína mesto Bratislava.
Čo znamená iba toľko, že tam môžeš ísť 120 km/h až po "vzdialenejšiu hranicu najbližšej križovatky" (§ 5 ods. 13), čiže potiaľ, kde končia pripájacie pruhy od Incheby. A hlavne, detectors approve that. Čiže keď svieti 120, je primerané ísť 120. A keď svieti 60, oplatí sa ísť z plynu dole. Vzniká tam ale paradoxná situácia, že keď detektory zaznamenajú úplnú pohodu na 130-ku, tak to ide do tmy a môžeš ísť len 90 - dôsledok platného dopravného určenia kombinovaného s tou IS 36a. Aktuálne sa projektuje realizačka na pokračovanie líniovky cez most k tunelu a obec sa tam má zrušiť úplne, potom to už bude korektné.
Vlados napísal:Vitaj, po dlhej dobe
Vlados napísal:Pripájacie pruhy končia až po 1km, no pre väčšinu vodičov to nie je križovatka takže majú k "dobru" ešte celý most. Nakoľko sa tu pripájajú vozidlá od Incheby a tie nevedia, že v tom mieste po D2 je povolené ísť 120 /km/h, tak to môže byť zbytočne nebezpečné. Snáď v rámci tej realizačky navrhnú aj výmenu PDZ na portáli od Incheby.
StVO napísal:Keby to náhodou niekoho ešte zaujímalo, tak tento link je platný do 11. mája:
https://uloz.to/tam/_0UodEZvbCWWN
Ťažko povedať, či to v tejto podobe pôjde von, minimálne o 6 značkách viem už teraz, že tam nebudú. Ale šľak to traf, beztak je to už riadne vykastrované. A nová vyhláška furt nikde.
StVO napísal:Vlados napísal:Pripájacie pruhy končia až po 1km, no pre väčšinu vodičov to nie je križovatka takže majú k "dobru" ešte celý most. Nakoľko sa tu pripájajú vozidlá od Incheby a tie nevedia, že v tom mieste po D2 je povolené ísť 120 /km/h, tak to môže byť zbytočne nebezpečné. Snáď v rámci tej realizačky navrhnú aj výmenu PDZ na portáli od Incheby.
Ono tých 30 km/h rozdielu nie je zas tak veľa a hlavne, 120 svieti len keď je to podľa detektorov s ohľadom na charakter pohybu dopravného prúdu bezpečné. Každopádne, PDZ na D1 sa budú tiež meniť a dopĺňať, hlavne však prejdú na automat. Je to už vysúťažené a zazmluvnené a má to už aj platné dopravné určenie. A vehikle od Incheby sa s vehiklami od Jaroviec stretnú v Pečni na spoločnom návestnom reze.
Rio13.zm napísal:Aky je rozdiel medzi tymto VLkom a tym z januara? ak neratam ine cislovanie. Ked som porovnaval majove z minuleho roka, je tam uprava obrazkov aj farieb.
Ktore to su, co tam nebudu? Pripadne preco nie su vo VL znacky koniec hlavnej cesty, dialnica a cesta pre motorove vozidla, cesta 3. triedy.
Trochu aj tusim preco, ale necham sa poucit, lebo je to celkom vtipne, co nove VL, to niekolko znaciek dole
Vie sa, kedy by to mohlo ist do platnosti? V akom stave je vyhlaska?
racto napísal:Chyby v popisoch ohľadom cyklistov. Budu pripomienky (škoda že sa autor neporadil).
racto napísal:Ja osobne som zvedavý na dôvodovú správu z predchádzajúceho návrhu.
racto napísal:Avšak môj názor ohľadom ternu sa nemení. Aj z praxe aj ako vodič.
Vlados napísal:Bude v rámci realizácie pridaný aj tretí pruh na moste? Kedysi to bola veľká téma.
StVO napísal:Na Tvojom mieste by som sa moc netešil Ona sa totiž bude publikovať všetkým.
StVO napísal:Tvoj názor Ti síce neberiem, ale objektívne je v rozpore s faktami. To zas v typografii ja sa vyznám. Druhá vec je, že v praxi až príliš často vidím Tern použitý s chybou metrikou – čo znamená len toľko, že dotyčný nemá zakúpenú licenciu a používa jednotlivé znaky halabala. Fakt nechápem, prečo má niekto snahu ušetriť pri cene 80 eur na 5 pracovných staníc. Narobí sa s tým jak drevorubač a výsledok žiadna sláva.Treba ale dodať aj to, že aj pri tej chybnej metrike je čitateľnosť, obzvlášť za dažďa, tmy apod. stále neporovnanteľne lepšia ako pri Unigrote (tak ono narrow bold je zhovadilosť sama o sebe). Samozrejme okrem prípadov úplného znehodnotenia brutálnym stlačením či totálne nerovnomerným rozpalom, čo je ale rozpor s normou.
StVO napísal:Vlados napísal:Bude v rámci realizácie pridaný aj tretí pruh na moste? Kedysi to bola veľká téma.
Áno, je to súčasťou zadania. Trojpruh ako taký je naprojektovaný už dávno, len sa musia vyriešiť portály resp. značky na nich, na tom sa to vtedy zaseklo.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 25 hostí.