Moderátor: Moderátori
StVO napísal:racto napísal:To staršie je lepšie. Pekne všetko v modrom, velel si že ideš na cestu nižšieho významu.
Jasné, ako inak. Lebo:
1.Vodič je načisto blbý a nechápe, že keď odbočí z diaľnice cez EXIT, tak sa dostane na cestu „nižšieho významu.“
2. Je veľmi dôležité, aby to vedel, lebo od toho záleží, či vôbec odbočí: čo ak nemá kúpenú cestnú známku, alebo čo ak má také rýchle auto, že menej ako 90 km/h mu to nejazdí a tak nemôže na obyčajnú cestu, iba na diaľnicu?
3. Všetci vodiči vedia, čo tá modrá kravina vlastne znamená (resp. podľa niektorých má znamenať) a prevelice ich to zaujíma.
Že Ty si z náš robíš prdel
StVO napísal:Ešte vyrývačská otázka: posledný cieľ v priamom smere na diaľnici je obvykle najvýznamnejší cieľ na nasledujúcom exite a k tomu sa potom ide po ceste „nižšieho významu“ – prečo ten nemajú Česi v modrej subloche?
A prečo ani diaľkové ciele nie sú v modrej subploche, veď aj k tým sa nakoniec odbočuje na cestu „nižšieho významu.“
Logicky (myslené „logicky“ v zmysle „logiky“ vzniku modrej subplochy) by to dávalo zmysel, aby to potom robili takto, veď zelenú vložku k diaľnici značíme aj 30 križovatiek dopredu...
Peter_CA napísal:Z nového úseku poľskej S3: https://farm1.static.flickr.com/871/270 ... 7295_b.jpg
No fuj...
Rio13.zm napísal:https://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=65&image_id=39462
StVO napísal:sendvo napísal:takisto nerozumiem tomu vyplakavaniu za subplochami. mne ako vodicovi je uplne u riti ci sa k cielu dostanem po ceste prvej triedy, dialnici alebo ci je to miestny ciel. viem nazov mesta kam sa chcem dostat a viac ma nezaujima.
Asi tak. Ešte si zabudol dopísať, že absolútna väčšina vodičov aj tak netuší, čo vlastne tá modrá vložka znamená. A hlavne, ani to tušiť nepotrebuje.
StVO napísal:A teraz major inžinier nemenovaný chce, keďže na každom vjazde na diaľnicu je narvatá značka Daj prednosť v jazde (chápe niekto, načo??????), dávať na diaľnice pred každý vjazd značku Hlavná cesta. Tešte sa ľudia moji, ešte sme nedosiahli dno, vždy sa dá ísť hlbšie!
racto napísal:Tak pri zelenom cieli vieš že pokračuješ ďalej po diaľnici alebo rýchlostnej ceste. Toto sa môže stať na všetkých križovatkách diaľnic a rýchlostných ciest.
To že ideš na modrú alebo bielu vieš že je tam ideš už mimo diaľnice a tak sa máš správať.
racto napísal:Ver tomu že vedia čo znamená modrá kravina, nakoľko keď sa nedá, tak si myslia že idú stále po diaľnici, veľa krát sa to už stalo.
racto napísal:A stalo sa to aj naopak keď sa príjazd k D a R robí ako zelená značka, tak sa riešilo že vodiči (poniektorí) brzdili že už su na diaľnici a otáčali sa.
racto napísal:Prdel si robia z nás tí čo osadzajú DZ ktoré jedine dezorientuje vodičov.
racto napísal:StVO napísal:Ešte vyrývačská otázka: posledný cieľ v priamom smere na diaľnici je obvykle najvýznamnejší cieľ na nasledujúcom exite a k tomu sa potom ide po ceste „nižšieho významu“ – prečo ten nemajú Česi v modrej subloche?
A prečo ani diaľkové ciele nie sú v modrej subploche, veď aj k tým sa nakoniec odbočuje na cestu „nižšieho významu.“
Logicky (myslené „logicky“ v zmysle „logiky“ vzniku modrej subplochy) by to dávalo zmysel, aby to potom robili takto, veď zelenú vložku k diaľnici značíme aj 30 križovatiek dopredu...
žeby preto že sa modrý dáva len odbočujúci cieľ?
Tomas PO napísal:madari a poliaci maju zelenu a modru obratene, takze pre tych, ktori cestuju castejsie aj mimo, to je totalny misung. presne to, co by EU mala zjednocovat, neriesi.
Hank napísal:StVO napísal:A teraz major inžinier nemenovaný chce, keďže na každom vjazde na diaľnicu je narvatá značka Daj prednosť v jazde (chápe niekto, načo??????), dávať na diaľnice pred každý vjazd značku Hlavná cesta. Tešte sa ľudia moji, ešte sme nedosiahli dno, vždy sa dá ísť hlbšie!
Neviem, ci som to uz nespominal, ale mne bolo uplne vazne vysvetlovane, ze je to preto, ze ked sa v pripajacom pruhu stane nehoda alebo je tam pokazene auto, tak aby vodic vedel, ze je v pripajacom pruhu a nema sa kvoli prekazke vo svojom pruhu pchat do priebezneho pruhu a zipsovat, ale ze ma dat vzdy prednost.
Hank napísal:Mimochodom, ten major je pekne odvazny, ze ide proti cl. 19 II. dielu prilohy c. 1 k vyhlaske c. 9/2009 Z. z.
To jeho kolegovia davaju pekne zaradom vsade tak, ako to ma byt.
StVO napísal:Ja chápem, že vychádzaš z istého výkladu Dohovoru, lenže to ustanovenie je obvykle chápané tak, že značka platí po križovatku a pokračovanie resp. opakovanie zákazu/príkazu za križovatkou je vecou národnej legislatívy. Tak, ako to platí v Nemecku, to pritom platí azda v polovici Európy, takže každý by s tým mal počítať. A v ďalších krajinách, ako napr. Chorvátsko, je z tohto princípu síce najvyššia dovolená rýchlosť vyňatá (iba pre túto jednu značku je explicitne stanovená povinnosť opakovania za križovatkou), ale pre taký zákaz predchádzania naďalej platí, že zákaz pokračuje aj za križovatkou až kým nie je explicitne zrušený. Všimni si ukončovanie týchto zákazov za križovatkami, keď tam pôjdeš niekedy na dovolenku.
Čo je ale najpodstatnejšie, je praktický rozdiel medzi oboma prístupmi:
- ak má zákaz pokračovať aj za križovatkou, tak pri prístupe „križovatka ruší zákaz“ je tam znovu osadená značka; to isté však platí aj pri prístupe „križovatka neruší.“ Rozdiel je len v tom, že pri prístupe „križovatka ruší“ musí byť tá značka bezprostredne za križovatkou (lebo inak by tam vznikol úsek, kde ten – prípadne pozitívny – zákaz neplatí, viď moja skúsenosť popísaná v správe vyššie), čo je ale často nežiaduce, lebo ju vodič odbočujúci na tú cestu vôbec nemusí vidieť, najmä ak odbočoval doprava. Pri prístupe „križovatka neruší“ môžem tú značku posunúť na vhodnejšie miesto, nejakých tých plus mínus 100 metrov ďalej a všetko je jasné a jednoznačné.
- ak zákaz nemá za križovatkou pokračovať, tak pri prístupe „križovatka ruší“ je tam holé nič. Vodič si má o.i. sám domyslieť, že vôbec ide o križovatku a sám identifikovať, kde presne zákaz končí (čo často nie je jednoduché, prípadne je to prakticky nemožné). Naopak pri prístupe „križovatka neruší“ je tam explicitne pichnutá značka ukončujúca zákaz, takže vodič jednak vie o skončení zákazu, jednak presne vidí, kde ten zákaz končí (a ako bonus aj vodič prichádzajúci na cestu v križovatke, dostane informáciu, že na tej ceste platilo nejaké obmedzenie). A ak za križovatkou nič nie je, tak to proste nebola križovatka (resp. vo veľmi výnimočných prípadoch je to vyššie spomínaná chyba v značení).
StVO napísal:Inak Tvoju otázku by bolo možné rozšíriť. Napríklad, ako má vodič vchádzajúci na cestu z gruntu vedieť, či a aké obmedzenia na tej ceste platia? Alebo ako má vodič, ktorý sa otočí, vedieť, či je v protismere obmedzenie rýchlosti alebo či sa tam smie parkovať...? Alebo keď niekto zaparkuje a neskôr do auta nasadne iný vodič, ako má vedieť, aké značky sú pred tým miestom, kde parkoval? Odpoveď znie, má to proste vedieť, jeho problém ako si to zistí. Lebo keby sme zachádzali do takýchto absurdít, tak by sme museli obmedzenia opakovať za každým pozemkom a vyznačovať aj protismerné obmedzenia a to by ešte len bolo peklo.
StVO napísal:Hank napísal:StVO napísal:A aká? Chýba tam akurát kontrastný prúžok, v tomto rozlíšení sa nevošiel...a na svetlom podklade nechýba
Nie je odsadena sipka smerom dole.
Šípka je odsadená výškovo, čo ju jasne vymedzuje voči šípkam smerom hore. Nejaké šírkové odsadenie a la vyhláška 9 je nanič, dostatočné by bolo možno tak v prípade, že by vzdialenosť bola aspoň 2-násobná oproti vzdialenosti medzi šípkami v tom istom smere. Takto je jasne vidieť dve hlavy šípok v smere hore.
okorec napísal:Peter_CA napísal:Z nového úseku poľskej S3: https://farm1.static.flickr.com/871/270 ... 7295_b.jpg
No fuj...
co je zle na tej znacke?
StVO napísal:Hank napísal:StVO napísal:A teraz major inžinier nemenovaný chce, keďže na každom vjazde na diaľnicu je narvatá značka Daj prednosť v jazde (chápe niekto, načo??????), dávať na diaľnice pred každý vjazd značku Hlavná cesta. Tešte sa ľudia moji, ešte sme nedosiahli dno, vždy sa dá ísť hlbšie!
Neviem, ci som to uz nespominal, ale mne bolo uplne vazne vysvetlovane, ze je to preto, ze ked sa v pripajacom pruhu stane nehoda alebo je tam pokazene auto, tak aby vodic vedel, ze je v pripajacom pruhu a nema sa kvoli prekazke vo svojom pruhu pchat do priebezneho pruhu a zipsovat, ale ze ma dat vzdy prednost.
Rovnaké vysvetlenie som dostal aj ja. Už mi ale nebolo vysvetlené, že na základe čoho zo značky P1 vyplýva, že som v pripájacom pruhu, ani ako ide dohromady jazda cez križovatku § 20 a jazda v jazdných pruhoch § 10. Najmä však celému vysvetleniu unikol drobný detail, že zipsovanie pred prekážkou platí len pri súbežnej jazde, t.j. ak nie je kolóna, aj tak musím dať prednosť a ak je kolóna, tak je naopak účelné, aby sa autá z pripájacieho pruhu zipsovali. Na moje sprosté otázky som dostal ako odpoveď len krčenie plecami a trvanie na svojom...
Miro napísal:Chorváti majú zelené tabule na diaľnici, modré na rýchlostných cestách a žlté na ostatných. Tak sa mi stalo, že som išiel omylom podľa modrej namiesto podľa žltej
https://goo.gl/maps/g6yzoCWK7zt
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 33 hostí.