Moderátor: Moderátori
Tomas PO napísal:v novej vyhlaske doslo k nejakym zmenam, ktore sa tykaju tychto absurdnosti v cyklocestach, ked krizuju XY vjazdov/vyjazdov?
StVO napísal:
A odporúča aj nakresliť priechod pre cyklistov krížom cez priechod pre chodcov? Inak TP 085 odporúča všeličo. Môj obľúbená je strana 34 - ako veľmi musí autor neznášať cyklistov, keď im je schopný toto urobiť?
Každopádne by ma zaujímalo, či Žán so Žakom použili mozog predtým, než stvorili túto šachovnicu. Lebo ak by mali len minimálne znalosti z psychológie, tak by od takého nápadu utekali ako bacil z lekárne.
Ono šachovnica sama o sebe je pre väčšinu ľudí neutrálna, ale u istej časti populácie - zvlášť u športovcov, ktorí sú medzi cyklistami zaiste napriemerne zastúpení - sa tento symbol spája s cieľom. S miestom, kde sa zrýchľuje, ide sa naplno a sily sa už nešetria. Fakt fasa nápad podvedome povzbudiť ľudí, aby šliapli do pedálov pred priecestím. Horšia je ale tá farba - geniálny nápad vyznačiť zelenou farbou zvlásť nebezpečné miesto. To akože fakt??? Rado Procházka na to mal výstižnú průpovídku. Musí je*** chalani. Proste a jednoducho, zelená farba je prakticky u celej populácie synonym pohody, klídku, bezpečia. To máme ešte od dávnych čias lovcov a zberačov.
Hank napísal:Autor to ma napisane pred sebou na papieri a on to vidi dobre, to staci. Lebo tak sa holt u nas projektuje - kazdemu je u prdele co vidi vodic, kedy to zbada, ako dlho premysla a ci stihne na to zareagovat. Hlavne, ze na papieri vsetko sedi.
Ike napísal:Inak všimol som si, že na Slovensku sa celkom alibisticky ohýba aj značka maximálna okamžitá hmotnosť na účel odčlenenia osobných automobilov od nákladných.
Problém je v tom, že značka zákaz nákladných automobilov rieši maximálnu prípustnú hmotnosť, ktorú ma vozidlo uvedené v osvedčení o evidencii.
Značka zákaz vjazdu vozidiel s hmotnostným obmedzením rieši maximálnu okamžitú hmotnosť vozidla.
Takže ak mám furgon do 3,5t, ktorý preťažím, tak do zákazu ísť nemôžem. Ale ak mám regulárny náklaďák ( napr. tento https://www.tempus.sk/vozidlo/00IVEDAIL ... dvojmontaz), ktorý má pohotovostnú hmotnosť 2,4 t, tak sa vlastne nič nedeje.
Ike napísal:Keď sa bavíme o redukcii znaciek, stále mi to vychádza tak, že bus by mal byť podmnozinou nákladného auta. Viem ze to tak nie je, ale dosť by to šetrilo značky
mapman napísal:Bohužiaľ sa táto značka používa alibisticky (ale v súlade s mostnou normou) u každého mosta so zníženou nosnosťou. V Česku sme na to úplne špecialisti - každý druhý most na krajských cestách je takto označený, k tomu ešte DT "Jediné vozidlo ..." a často aj obmedzenie na zaťaženie nápravy
mapman napísal:A takáto zostava je často uprostred mezikrižovatkového úseku, bez prebežného varovania a bez možnosti sa otočiť, takže sa to zvesela ignoruje...
Tomas PO napísal:v prahe sa to pouziva bezne: https://www.google.at/maps/@50.0996942, ... 384!8i8192
perets napísal:Má to štyri hlavné dôvody:
1 začína na chodníku čiže nikde
2 končí na chodníku, čiže nikde
3 je na ňom veľmi rozbitý povrch, vydutý asfalt priečne trhliny, a na bycikly to cítiť o dosť viac ako v aute.
4 je zdieľaný a teda sú tam aj chodci.
Tomas PO napísal:v novej vyhlaske doslo k nejakym zmenam, ktore sa tykaju tychto absurdnosti v cyklocestach, ked krizuju XY vjazdov/vyjazdov?
StVO napísal:Hádanka - čo urobí bratislavský policajt, keď mu z vyhlášky škrtnete čerešničky?.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 43 hostí.