Mne osobne sa páčia nemecké "bundesky", kde je senzor a na dôležitom mieste je semafór, stále svieti zelená a zrazu červená. Podľa toho ako sa ide. Ak sa chceme baviť o vynútení dodržiavania rýchlosti. Tak sa dá aj vychovať občan v ich krajine, ktorý sa tam prisťahuje.
No a potom francúzsky model. Fotiace radary, viditeľne vidíte blesk, pritom každý 2. len osvetľuje, ale rovnako aj meria. A ak na nejakej trase, kde je viac obcí vy na 20-50 km prekročíte rýchlosť na viacerých "bodoch", tak vám príde automaticky pokuta. Občas ak blikne, tak nepríde nič.
Takisto sa mi pozdáva nemecký model, ale aj čiastočne škandinávsky, kde sa vyberie cez súťaž firma, ktorá má za úlohu merať rýchlosť a posiela sa len poštová poukážka.
Všetko to napokon hlavne odbremení policajta, lebo ako uviedol niekto vyššie, tak si to aj treba uvedomiť, že bohužiaľ ale súčasťou náplne je aj toto a nemalo by to tak byť. Potom chýbajú jednoducho inde. Lenže takéto nápady niečo stoja a naši panáci sa obávajú, že po čase by sa všade jazdilo vzorovo a muselo by sa to prácne rozšíriť ďalej. Takže potom je ale jasné, o čo ide ... Kým sa toto myslenie nezmení, tak ... tieto moderné systémy sa rozložia aj podľa snímačov pri cestách, to tu tiež skoro nemáme, takže sa potom len "vizuálne" riadime tým čo je približne potrebné alebo na základe presvedčenia a faktov - tam a tam je nebezpečný úsek, lebo je tam vyšší počet nejakých nehôd. Tak s tým poďme niečo robiť. Takto to tu vyzerá. A bežné hliadky 1/4 práce trávia kontrolami cestnej premávky.
Úsekové meranie je fajn v Maďarsku. A presne, zasahuje do dlhších úsekov kde to láka ísť rýchlejšie a na trase sú obce. Ešte to tam je aj označené a dokonca aj senzor prekročenia. A aj tak niektorí idú ako ... lebo nerozumejú slovo maďarsky a jazdia "ako doma".
Nechápem, kde sa berie v ľuďoch tá istota, že keď je opravených 50 kilometrov aj s úsekmi na predbiehanie a všetko vyzerá byť fajn, že majú právo ísť rýchlo iba preto, že je cesta prázdnejšia alebo iný argument.