zasvietený doplnkový signál zelenej farby v tvare šípky alebo šípok znamená pre vodiča možnosť pri dodržaní pravidiel cestnej premávky pokračovať v jazde v smere šípky alebo šípok aj vtedy, ak svieti signál červenej alebo žltej farby v tvare plného kruhu, pritom musí dať prednosť v jazde vozidlám idúcim vo voľnom smere
Trocha v tom mám guláš. Viem, že do vyhlášky 30/2020 platilo, že môžem ísť v smere doplnkového zeleného signálu za podmienky, že dám prednosť všetkým v kolíznom smere. Potom po vyhláške 30/2020 platilo, že sa riadim pravidlami cestnej premávky a teraz sa to vrátilo naspäť?
Konkrétny príklad, aj keď križovatka v rozpore so všetkým, ale existuje: križovatka Slávičie údolie a Mlynská dolina. Križovatka tvaru X, dve autá proti sebe, jedno odbáča vľavo (auto A), druhé vpravo (auto B), do rovnakej ulice. Auto A má šípkový semafor. Auto B má doplnkovú zelenú šípku.
a) pred 30/2020 platilo, že A malo prednosť pred B, pretože B malo "len" doplnkovú zelenú šípku.
b) po 30/2020 platilo, že A malo dať prednosť B (pretože sa zrušila "absolútnosť" šípkového semaforu) a B malo doplnkovú šípku s významom, že križovatka je riadená pravidlami cestnej premávky a teda vodič odbočujúci vľavo (v našom prípade A) musí dať prednosť protiidúcemu vozidlu (v našom prípade B).
c) je v tom najnovšom znení nejaká divná. Ak B musí dať prednosť vozidlám vo voľnom smere (teda A) a zároveň A vyhláškou 30/2020 stratilo pri šípkovom smere "absolútnosť", kto má vlastne komu dať prednosť?
Ono aj ten stav b) bol celkom zlý, pretože ja ako vodič mám informácie o tom aké pravidlá boli predtým a aké sú teraz, ale neviem aké informácie má ten protiidúci a teda v oboch prípadoch som jazdil prudko defenzívne.