Tak Bundesrat po predchádzajúcom decembrovom fiasku napokon odhlasoval novelu StVO so 42 zmenami a 5 požiadavkami na BMVI. Časť najväčších hlúpostí síce bola stadiaľ vyrazená, ale vo výsledku je to aj tak dosť príšerná novela - ako nakoniec zrejme väčšina toho, čoho sa v doprave chytí CSU. Oficiálny záver tu:
https://www.bundesrat.de/drs.html?id=591-19%28B%29Mimochodom, k tej značke zákazu predchádzania jednostopových vozidiel musím citovať stanovisko pána Korscha, je mimoriadne trefné:
Das Zeichen 277.1 bzw. dessen Aufhebungszeichen 281.1 sind hinsichtlich der grafischen Gestaltung ein neuer Tiefpunkt in der jüngsten Änderungshistorie der Verkehrszeichen in Deutschland. Elementare Anforderungen an die Erkennbarkeit, insbesondere der von Sinnbildern, wurden hier in schon bemerkenswerter Weise missachtet. Derartige Versuche kennt man sonst nur von nichtamtlichen Schildern z.B. auf Supermarktparkplätzen.
Značka 277.1 resp. k nej prináležiaca ukončovacia značka 281.1 sú, pokiaľ ide grafické prevedenie, nové dno v novodobej histórii zmien dopravného značenia v Nemecku. Až pozoruhodným spôsobom sa tu pohŕda elementárnymi požiadavkami na rozoznateľnosť (čitateľnosť), obzvlášť pokiaľ ide o významové symboly. Takéto pokusy možno inak nájsť len na neoficiálnych tabuliach, napríklad na parkovacích miestach pri supermarketoch.
No ale aspoň zase raz neprešiel chabý pokus globálne obmedziť rýchlosť na diaľniciach... To ale tiež nikto neočakával, napokon posledné takéto obmedzenie v 1973 dopadlo katastrofálne a vydržalo 4 mesiace.