Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

Odoslaťod devil » 13. Apr 2012 13:51

Takže stavať hore aj dolu a rýchlo.


snivaj dalej.

inac tema znie ako sa optimalne dostat z...do. a z vychodu do severneho nemecka je optimalne cez polsko. do juzneho nemecka po E58. my neublizujeme D1 len konstatujeme. ked sa ti to nepaci tak to vyvrat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Severna Amerika - Dialnice v USA

Odoslaťod Sentilj » 15. Júl 2019 11:03

IceFox na margo tej VRT LA - SF: https://www.youtube.com/watch?v=Qaf6baEu0_w
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 15. Júl 2019 11:33

Do opotrebenia auta som zahrnul cenu auta. 23.000E na 12 rokov. Rocne najazdim 35.000km, vychadza to okolo 5,50E/100km. Pri ceste 700km je to 38,5E. Hromada inych veci spolu s PZP je v tych ostatnych nakladoch na jednu cestu.

https://www.reuters.com/article/us-cali ... SKCN1Q12II
Kvoli nakladom dlzku skratili z 820km na 190km Merced - Bakersfield, co neriesi nic a stat to bude do 98 miliard $.
Nic sa nejde stavat. A to je trat medzi dvoma megalopolismi.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod pa3ck » 15. Júl 2019 12:56

PK, bral si do kalkulácie aj budúce náklady (zvýšenie daní) na riešenie znečistenia ovzdušia a klimatických zmien?

Ku vlakom: Vlaky majú oproti cestnej doprave jednu veľkú výhodu, a to menšie trenie kov/kov vs. guma/asfalt. A ďalej je to menšia závislosť bezpečnosti prepravy od ľudského faktoru (keďže plné nasadenie autonómnych áut je stále v nedohľadne).
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 15. Júl 2019 13:09

Ake naklady na klimaticke zmeny? Emisie CO2 su jeden velky oblb na vytiahnutie penazi z ludi. Doslova zdanenie vzduchu co dychas.
Co sa tyka naozajstneho znecistenia, od vynajdenia katalyzatora a Euro 4 benzinove motory neprodukuju vyznamne znecistenie. Ich akykolvek pocet v meste nema zasadny vplyv na kvalitu vzduchu.

Ake zvysovanie dani? Tento stat (a cela Europa) je na pokraji kolapsu sposobeneho nenazranym statom a jeho vypalnickymi danami. Uvedomujes si, ze zijes v state kde 4 clenna rodina potrebuje na zivot 1100E a priemerna cista mzda je 800? Z coho chces zdanovat?

Pozrel si si to video od Sentilj?
Ako jeden z dovodov nevystavby rychlostnych zeleznic v US (V Europe je to doslova to iste) boli uvedene ekologicke prekazky. Vidis blaznovstvo kam sme dospeli? Kvoli ekologii sa nepostavia rychlovlaky ktore by pomohli ekologii najviac.
Sucasne vlaky maju zmysel na primestsku dopravu do 100km. Na vytvorenie statnych sieti uz ma zmysel robit len trate nad 280km/h.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IceFox » 15. Júl 2019 13:44

PK napísal:Euro 4 benzinove motory neprodukuju vyznamne znecistenie. Ich akykolvek pocet v meste nema zasadny vplyv na kvalitu vzduchu.

Preto vznikajú všade bezemisné zóny (len pre elektroveci) kde po vylúčení áut majú omnoho kvalitnejšie ovzdušie.
A ty doslova chceš aby sa chodilo autami, ktorých počet bude stúpať ak nebude vlak konkurenciou, či ešte horšie ako autami - lietadlami.
V tom dokumente (mimochodom veľmi dobre spracovaný) je v závere len povedané, že vlastne všetci chcú VRT len nevedia ako - ceny boli drahé lebo si to draho naplánovali (keď je niečo drahé, lacné to nebude) a celkovo nie dostatočne transparentne spracované.
Mimochodom tam bol pekne opísaný trend, ktorý sa snažíme na Slovensku nastoliť - diaľnica a nič iné.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod nevo83 » 15. Júl 2019 13:59

paneboze o com to tocite... v EU sa ideme posrat z ekologie, na kt vo velkom kaslu USA aj Cina , nevraviac ze
https://www.startitup.sk/vedel-si-ze-16 ... uta-sveta/ tak co chceme ako zachranovat ??
sme 50technologickych rokov za opicami, a miesto toho aby sme sa pokusili aspon to dobehnut, tak nerobime nic lebo je to neekologicke..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IceFox » 15. Júl 2019 14:06

Pokus o stavbu VRT je ničnerobenie?
To o tých lodiach je čisté whataboutism. Rovnako ako by sme sa mali snažiť znižovať emisie doma, rovnako by sme mali k tomu mali "prinútiť" Činu či USA. To, že to nerobia ich neospravedlňuje, rovnako ako to neospravedlňuje nás aby sme ten binec robili.
Čo čakať od filozofie ľudí malej postkomunistikej krajine, ktorá sa riadi heslom "Keď môžu oni, môžem aj ja."
Btw. Na auto existuje čistá náhrada. Pomaly sa nájde aj na lietadlo. Ak ho nájdeš aj na loď, ozvi sa.
Zatiaľ to však musíme tolerovať.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 15. Júl 2019 14:17

PK napísal:Ake naklady na klimaticke zmeny? Emisie CO2 su jeden velky oblb na vytiahnutie penazi z ludi. Doslova zdanenie vzduchu co dychas.
Co sa tyka naozajstneho znecistenia, od vynajdenia katalyzatora a Euro 4 benzinove motory neprodukuju vyznamne znecistenie. Ich akykolvek pocet v meste nema zasadny vplyv na kvalitu vzduchu.

Ake zvysovanie dani? Tento stat (a cela Europa) je na pokraji kolapsu sposobeneho nenazranym statom a jeho vypalnickymi danami. Uvedomujes si, ze zijes v state kde 4 clenna rodina potrebuje na zivot 1100E a priemerna cista mzda je 800? Z coho chces zdanovat?

Pozrel si si to video od Sentilj?
Ako jeden z dovodov nevystavby rychlostnych zeleznic v US (V Europe je to doslova to iste) boli uvedene ekologicke prekazky. Vidis blaznovstvo kam sme dospeli? Kvoli ekologii sa nepostavia rychlovlaky ktore by pomohli ekologii najviac.
Sucasne vlaky maju zmysel na primestsku dopravu do 100km. Na vytvorenie statnych sieti uz ma zmysel robit len trate nad 280km/h.


PK, ake ty sprostosti trieskas... ako bolo vela krat povedane, pre 5 ludi iducich z diery na jednom konci SK do diery na druhom konci SK je to urcite najlacnejsie, a v tvojom pripade aj najrychlejsie, lebo vacsie sidla pri tych dierach su pre teba zachadzkou. Nie je problem, jazdi si autom. Ale aby kvoli takymto dedinskym individuam sa nerozvyjala hromadna zeleznicna doprava, to len dokazuje, ze si odtrhnuty od reality.

Davat Trumpove US mozes za priklad jedineho: stat riadeny a manipulovany oligarchmi ide v pohode aj cez mrtvoly a riesi len to, na co mu priemyselnici pomastia vrecka. Takze aby sme si ujasnili fakty: tu zeleznicu LA-SF zoskrtal Trump, a rovnako vysokorychlostnu zeleznicu na Floride. Obe sa idu nateraz realizovat v okliestenom rezime (samozrejme, existuju aj ine vysokorychlostne zeleznice, napr. Boston-NY-Washington, ktora ale ide fakt rychlo len na kratkych usekoch). Ale ako funguju statne kontrolne urady USA dobre ilustruje pripad Boeing Maxov - Boeing priamo financoval/produkoval podklady pre FAA na schvalenie lietadiel, ktore nikdy schvalene byt nemali.

No a ked je niekto na pokraji kolapsu tak je to praveze Trumpove US. Sledujes ako rastie ich statny dlh, kedze nevyberaju dost dani? Tu jeden aktualny priklad https://abcnews.go.com/Business/wireSto ... e-64273365 . Tym chcem povedat, ze samozrejme, ak tam bude zas Obamovsky prezident, veci sa opat vyrazne zlepsia, a zacnu zas riesit aj klimaticke zmeny aj zeleznice.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 15. Júl 2019 14:26

IceFox napísal:
PK napísal:Euro 4 benzinove motory neprodukuju vyznamne znecistenie. Ich akykolvek pocet v meste nema zasadny vplyv na kvalitu vzduchu.

Preto vznikajú všade bezemisné zóny (len pre elektroveci) kde po vylúčení áut majú omnoho kvalitnejšie ovzdušie.
A ty doslova chceš aby sa chodilo autami, ktorých počet bude stúpať ak nebude vlak konkurenciou, či ešte horšie ako autami - lietadlami.
V tom dokumente (mimochodom veľmi dobre spracovaný) je v závere len povedané, že vlastne všetci chcú VRT len nevedia ako - ceny boli drahé lebo si to draho naplánovali (keď je niečo drahé, lacné to nebude) a celkovo nie dostatočne transparentne spracované.
Mimochodom tam bol pekne opísaný trend, ktorý sa snažíme na Slovensku nastoliť - diaľnica a nič iné.


Ak by nebolo dieselov bol by vzduch v mestach prakticky rovnaky ako pri elektromobiloch.
Pozri si ako vyzeralo San Francisco, alebo Los Angeles pred 30 rokmi a ako tam vyzera vzduch teraz.
Vzduch v San Franciscu je cisty. Vzduch v europskych mestach je spinavy. Kedze aut je viac na tej US strane jediny rozdiel ktory tu je je pomer dieselov a benzinov. Diesly v US prakticky nie su.

Nechcem aby vsetci chodili autami to je blbost. Chcem aby automobilizmus nebol znevyhodnovany na ukor inej dopravy. Nech je tu to co je zivotaschopne. Pre niekoho je a bude auto jedina moznost ako sa dostat z jednej dediny do druhej na opacnom konci republiky, popripade ineho statu. Pre tych ostatnych tu majme primestske vlaky a mezimestske vysokorychlostne.

V inom vlakne sme tu diskutovali o VRT v Cine, ako dobre to robia. Oni dokazu trate na 300km/h stavat za 4 miliony Eur/km. Modularne, bez vynimky na pylonoch. Dokazu mat v tych vlakoch listky v cenach pristupnych vsetkym a napriek tomu su ziskovi. V nasich podmienkach postavenie 300km trate BA - KE by stalo 1,2 miliardy Eur co je pri cenach inych projektov smiesna suma. Zhruba tolko chcel stat dat len za Visnove. Trat by sa nekrizovala s nicim inym, jednoduche zabezpecenie trate. A pri case BA - KE na urovni 1h10min by priamy tranzit z okolia BA do okolia KE klesol nasobne. Nikto sudny by sa netrepal 4h autom ak by to vlakom aj s reziou okolo bolo 2h. Za cenu polovice - stvrtiny cesty autom.
Toto je jedina buducnost zeleznic u nas. VRT okruh Bratislava - Kosice - Michalovce - Humenne - Presov - Poprad - Zilina - Bratislava.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

Odoslaťod PK » 15. Júl 2019 14:33

DrX no som si 100% isty, ze zeleznicna doprava sa nebude na Slovensku rozvyjat, mozno ked tak rozvijat.
Citaj a rozmyslaj, pisal som, ze primestske vlaky do 100km maju buducnost. Specialne by mali v sucinnosti s hore popisanou VRT.
Ale pokus natrepat rychlostne vlaky na tie iste kolaje kde jazdi nakladna doprava a osobaky je proste somarina.
Predpokladam, ze ty nie si dedinske individuum z diery a si na to hrdy. Si mozno aj biely a si na to hrdy...
Takto nazvat niekoho len preto, ze nebyva v meste by som sa v zivote neodvazil.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

Odoslaťod IceFox » 15. Júl 2019 15:36

V Číne je to lacné lebo neriešia veci ako vyvlastnenie, súkromný majetok, ekológiu, verejnú zákazku.
Proste si to bachnú kde chcú a hotovo. Nikoho sa nepýtajú.
PK napísal:Vzduch v San Franciscu je cisty. Vzduch v europskych mestach je spinavy.

A globálne otepľovanie vzniká práve kvôli tomuto čistému vzduchu. Lebo však čo oko nevidí...
PK napísal:Chcem aby automobilizmus nebol znevyhodnovany na ukor inej dopravy.

To aspoň ja netvrdím. Ale na to ti dám protiotázku. Nemyslíš si, že vďaka mantre diaľníc a nepodporovania železníc (v súčasnosti) je zvýhodnená práve AD? (napriek cenám palív)
PK napísal:Toto je jedina buducnost zeleznic u nas. VRT okruh Bratislava - Kosice - Michalovce - Humenne - Presov - Poprad - Zilina - Bratislava.

Pod toto sa podpisujem. Avšak naháňanie ľudí do lietadiel BA - KE mi stále príde ako blbosť.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

Odoslaťod PK » 15. Júl 2019 16:13

Ano s niektorymi argumentami co si napisal o Cine suhlasim, ale nie je to vsetko. Kedze to robia na pylonoch aj to vyvlastnovanie moze fungovat inac. Staci ti pozemok pod stlpami, ze ide vlak ponad pole, alebo ponad les je v podstate suma fuk. Nepotrebujes ani vyvlastnit, len zapisat tarchu za kompenzaciu. Netrapia ta lokalne terenne nerovnosti ako potoky, alebo elektricke droty pre dedinu, kopceky plus minus 10m, ides nad tym.

Globalne oteplovanie je hoax. Uvidis cas ukaze, len ako chutovky si pozri tuto:
https://www.tropicaltidbits.com/analysi ... a_eu_1.png
V Europe je zima ako nebolo.
https://spis.korzar.sme.sk/c/22164751/u ... -mraz.html
Moja mama po 10 rokoch na Sarisi znova nedopestuje paradajky.
-1C v 5cm v Poprade, oficialna hodnota je 3,7C v 2m co je aj tak absolutny rekord 10. Jula. Mimochodom polka jula je najteplejsie obdobie u nas.
CO2 dokaze regulovat teplotu do + 3W/m2. Vodne pary, mraky reguluju teplotu +/- 900W/m2.
Teplota na Zemi je dana polohou a intenzitou Jet Streamov. Hadleyho cell, Ferrel cell a polar cell urcuju polohu a velkost bazenov tropickeho a polarneho vzduchu. A tieto su dane aj interakciou elektromagnetickeho pola Zeme a Slnka.
Co sa deje teraz je, ze Jet Stream na severnej pologuli je slaby:
https://www.tropicaltidbits.com/analysi ... obal_1.png
a dochadza k premiesavaniu polarneho vzduchu s tropickym az po rovnik, co znizuje teploty na severnej pologuli v miernom pasme.
S klesajucou slnecnou aktivitou ktora vyzera, ze bude najnizsia za desiatky az stovky rokov mozme ocakavat aj klesajucu intenzitu Jet Streamu ktory nas oddeluje od polarneho vzduchu.

Ako bola zvyhodnena AD? Do zeleznic sa zbytocne naliali miliardy. 2 ci 4 to boli? 15 rokov sa "zvysovala rychlost" po Zilinu, tak boli obmedzenia a teraz po akoze dokonceni usetrene casy ani nepokryvaju tie obmedzenia. Samozrejme pri rekonstrukcii trate smerom na vychod zo Ziliny budu obmedzenia znova a bude to stat 8 miliard? Samozrejme nic z toho nevyriesilo nic a nevyriesi na zeleznici u nas.
Zeleznice neboli znevyhodnene, len peniaze naliate nespravne. Za tie peniaze sme uz mohli mat VRT BA - KE a povodna trat mohla sluzit nakladnej doprave, osobnej lokalnej bez kolizii s dialkovymi vlakmi.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

Odoslaťod DrX » 15. Júl 2019 16:26

Pre boha, taketo hluposti trieskat - to by malo byt zakazazane aj pre individua, ktore cestuju len z jednej diery do druhej, a vzdy piati v jednom aute. :-)
O klime, prestuduj si https://en.wikipedia.org/wiki/Paris_Agreement , a nie nejake internetove zvasty.

Do zeleznic investujeme neefektivne, rovnako ako megalomansky neefektivne investujeme do dialnic. To nikto nepopiera. Ale, bohuzial, nic moc sa s tym tak skoro ani nespravi. Najlepsia sranda je, ze jedina VRT pre obsluhu Slovenska bude v Madarsku. A napr. spojenie Cierna nT - Bratislava moze byt celkom slusne, ak sa z CnT ludia zvezu na vlak do Zahony. ;-)

Efektivne pre nas v zelezniciach je hlavne optimalizovat trat. Ak by sa ta juzna zoptimalizovala, aby bola dlzka KE-BA nie ovela viac ako 390km, tak priemernou 130kou sa to zvlada za 3h (120kou o trocha dlhsie). A nic viac by nebolo treba, akurat aby vlaky nezachadzali zbytocne do Lenartoviec a podobne.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 15. Júl 2019 19:52

nevo83 napísal:paneboze o com to tocite... v EU sa ideme posrat z ekologie, na kt vo velkom kaslu USA aj Cina , nevraviac ze
https://www.startitup.sk/vedel-si-ze-16 ... uta-sveta/ tak co chceme ako zachranovat ??
sme 50technologickych rokov za opicami, a miesto toho aby sme sa pokusili aspon to dobehnut, tak nerobime nic lebo je to neekologicke..


Ten clanok co uvadzas:"Vedel si, že 16 najväčších lodí znečistí ovzdušie viac ako všetky autá sveta?"

To si zobral ako fakt a dalej to siris?

Pisu v clanku:
"Pri plnom zaťažení lode spotrebujú približne 9 ton paliva za hodinu, čo predstavuje približne 10-tisíc litrov."
Je tam uvedena aj lod s max. spotrebou 14 000 l/h. Tak odhadnem, ze tych 16 lodi spotrebuje 200 000 l/h. To by bolo za rok 200 000 * 24 * 365 = 1 752 000 000 litrov/rok ked by isly cely rok na plny vykon.

Dam Ti do pozornosti ine clanky:
http://www.ekobydleni.eu/zivotni-prostredi/prumerny-american-spotrebuje-1300-litru-pohonnych-hmot-rocne

Tu rocnu spotrebu 16 lodi, ktore by isli na max. vykon cely rok, spotrebuje za rok
1 752 000 000/1300 = 1 347 692 Americanov, len obyvatelov USA je 327 milionov

"V roku 2021 by globálna spotreba benzínu mala podľa WoodMackenzie dosiahnuť 25,89 milióna barelov denne." Teda 4 116 510 000 litrov denne. Opat tych 16 lodi iducich cely rok na max.vykon spotrebuje 42% z jedneho dna spotreby benzinu (odhad pre rok 2021), alebo 0.11% rocnej spotreby benzinu, okrem toho svet spotrebuva naftu ci dokonca aj oleje.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/421786-svetova-spotreba-benzinu-ma-dosiahnut-vrchol-v-roku-2021/

Tie lodne motory zrejme nie su tak ekologicke ako bezne motory v autach, ale zas aby boli najmenej 1000-krat menej ekologicke ma nepresvedcis.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

Odoslaťod IceFox » 15. Júl 2019 21:49

DrX napísal:Globalne oteplovanie je hoax.

Toto nie. :D To vtip, však? Ešte povedz, že vakcíny spôsobujú autizmus, liek na rakovinu existuje len ho taja alebo že Savom sa dá liečiť všetko :D
Ďalej nasleduje argumentácia aka Trump (nemôže byť globálne otepľovanie keď vonku sneží - argument kategórie "wtf").
Pretože globálne otepľovanie je len o otepľovaní. Miznú nám ľadové póly lebo sa ľadovce roztápajú ale však čo oko nevidí...
Globálne otepľovanie je aj o výkyvoch počasia (teplé týždne prudko striedajú studené týždne, zima je jeden rok neprimerane teplá, raz príliš treskúca. Cez leto nám tu padajú nové teplotné rekordy. Hladiny oceánov stúpajú a zaplavujú ostrovy, ale globálne otepľovanie je hoax... Žasnem nad tvojou mentálnou akrobaciou.
PK napísal:Kedze to robia na pylonoch aj to vyvlastnovanie moze fungovat inac

To by nejaké vyvlastneňovanie muselo existovať. Proste povedia tu bude pilon a bodka.
Tiež chcete všetko stavať na pilónoch a potom plačete, že je to drahé, pričom to nemusí byť.
PK napísal:Do zeleznic sa zbytocne naliali miliardy. 2 ci 4 to boli?

Koľko sa nalialo do diaľníc taktne pomlčíme.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Odoslaťod Vlados » 15. Júl 2019 22:28

za takéto príspevky by sa hlavné správy nemohli hanbiť... aspoň že tu Kysučania bránia pravdu.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

O. T.: Ako sa dostať optimálne (čo najrýchlejšie) z... do...

Odoslaťod KN.SK » 15. Júl 2019 22:37

IceFox napísal:
DrX napísal:Globalne oteplovanie je hoax.
Mne sa nezdá, že toto práve DrX napísal, skôr tu.
A i tam uvedeným nedozrievajúcim rajčinám, stane sa, že raz za čas sú na Šariši nevhodné podmienky, ale z jedného "obdobia" sa nedá zovšeobecňovať.
Nám v záhrade podrástli granátovníky púnske (granátové jablko) a rodia, dozrievajú. I figy na figovníku, čo dávnejšie u nás bolo dosť výnimočné, teraz nie, ani nevymŕzajú, ako voľakedy.
1071
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

Odoslaťod IceFox » 15. Júl 2019 23:04

Jaj sorry. Zabudol som, že toto fórum nevie citovať citáciu v inom príspevku.
Napísal to PK.
Devil, keď tak to uprav a tento príspevok hoď do koša. Ďakujem :)
P.S.: Ospravedlňujem sa DrXovi, nabudúce si to už budem všímať :oops:
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

Odoslaťod PK » 16. Júl 2019 09:02

IceFox napísal:Toto nie. :D To vtip, však? Ešte povedz, že vakcíny spôsobujú autizmus, liek na rakovinu existuje len ho taja alebo že Savom sa dá liečiť všetko :D
Ďalej nasleduje argumentácia aka Trump (nemôže byť globálne otepľovanie keď vonku sneží - argument kategórie "wtf").
Pretože globálne otepľovanie je len o otepľovaní. Miznú nám ľadové póly lebo sa ľadovce roztápajú ale však čo oko nevidí...
Globálne otepľovanie je aj o výkyvoch počasia (teplé týždne prudko striedajú studené týždne, zima je jeden rok neprimerane teplá, raz príliš treskúca. Cez leto nám tu padajú nové teplotné rekordy. Hladiny oceánov stúpajú a zaplavujú ostrovy, ale globálne otepľovanie je hoax... Žasnem nad tvojou mentálnou akrobaciou.

Stavim sa, ze ty si na tom severnom pole bol a videl ako sa roztapa, ze? Ako posledni ti na jachte co chceli dokazat, ako sa topia ladovce a museli ich zachranovat z ladu.
https://notalotofpeopleknowthat.wordpre ... thick-ice/
Ziadna mentalna akrobacia, moje zavery su zalozene na faktoch ktore som si zistil sam.
Tvoje tvrdenia su zalozene na tom co pani povedali...
Fakt je, ze po 30 rokoch kontinualneho globalneho oteplovania by prakticky nebolo mozne aby nastal minusovy teplotny rekord.
Tvrdit ine a argumentovat vykyvmi je mentalna akrobacia.

IceFox napísal:To by nejaké vyvlastneňovanie muselo existovať. Proste povedia tu bude pilon a bodka.
Tiež chcete všetko stavať na pilónoch a potom plačete, že je to drahé, pričom to nemusí byť.

Je sakra rozdiel vyvlastnit 20 pylonov na km s pozemkom 4500m2 na km ako vyvlastnit kus dialnice 3x1000m = 30.000m2.

IceFox napísal:Koľko sa nalialo do diaľníc taktne pomlčíme.

Nikto tu nemlci, povedane bolo, ze do zeleznic nebolo investovane na ukor dialnic. To nie je pravda. Svoje miliardy mali aj zeleznice, len vysledok je prakticky nula.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

Odoslaťod devil » 16. Júl 2019 09:26

je to pravda. investovane bolo z eurofondov a nefunguje to stylom ze SR si povie ze my chceme preliat fondy zo zeleznic do dialnic, pretoze to takto EU nikdy neschvali. to ze sme zeleznicne fondy neminuli efektivne nie je chyba EU.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

Odoslaťod jarino » 16. Júl 2019 11:31

Závisí čo je efektívne. Podľa EÚ je efektívne to zmodernizovať na 120 - 160 a hotovo.

Ak snívate o VRT BA-KE, tak sa zobuďte zo sna...
Celkom by ma zaujímalo, odkiaľ sú tie čísla o 4 miliónoch na kilometer za VRT v číne a ako je to super ziskové. Keď sme pri tom, aj ŽSR sú ziskové alebo okolo nuly :lol:
Lebo ja mám iné zdroje:
https://www.ft.com/content/ca28f58a-955 ... 1e803ee64e
https://www.caixinglobal.com/2019-01-29 ... 75797.html

Čo sa týka článku od Financial Times, dajte si do googlu názov: China’s high-speed rail and fears of fast track to debt
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

Odoslaťod IceFox » 16. Júl 2019 12:00

PK napísal:moje zavery su zalozene na faktoch ktore som si zistil sam.

Ja staviam na vedeckých stúdiach, ktoré sa zhodujú, že o necelé storočie tu máme prúser ako krava.
Ty tu dávaš weby typu (po)hlavnespravy.sk
PK napísal:Fakt je, ze po 30 rokoch kontinualneho globalneho oteplovania by prakticky nebolo mozne aby nastal minusovy teplotny rekord.

Hlavne, že každý rok padajú cez leto tie kladné rekordy.
Btw. Už si sa kúpal tento rok v Domaši?
PK napísal:Je sakra rozdiel vyvlastnit 20 pylonov na km

Ty si stále myslíš, že v Číne sa niečo vyvlastňuje?
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

Odoslaťod PK » 16. Júl 2019 12:18

Ospravedlnujem sa 4mil./km som napisal z hlavy je to 17-21 mil. $/km co je 15-19 mil.E/km.

tu je clanok o ziskovosti vlaku Shanghai - Beijing:
http://www.globaltimes.cn/content/1131205.shtml
cena vystavby bola 32 miliard $, zisk maju okolo 2 miliardy $ rocne.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Ako sa dostať optimalne ( čo najrýchlejšie) z... do...

Odoslaťod Yoggy52 » 16. Júl 2019 13:11

Pozeral si na wikipedii, ake velke mesta su to vobec?

Podmienky na vybudovanie VRT v cine:
-mesto s viac ako 500k

A uz to nesplna nic na slovensku.

V cine to funguje, pretoze je tam vysoka hustota obyvatelstva, dostatocny dopyt a netreba zabudnut na dostatocnu kupnu silu. Ved si daj 1+1 dokopy.

Sprav si research: Kolko ludi cestuje z ba do ke? Ake by boli naklady na vystavbu? Kolko by mal stat jeden listok po load factore 60%? Aka by bola navratnost?

A potom ti dojde, ze je to totalna kravina. Minule som cital studiu, ze zeleznicna ma najmansiu navratnost zo vsetkych druhov dopravy. Najvacsiu navrtanost mala prave letecka, pretoze sa skoro vobec nemusi dotovat a naklady na prevadzku se extremne nizke.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 22 hostí.