Řízení poptávky po dopravě

odkazy na iné fóra, stránky, dokumenty, ktoré sa dotýkajú problematiky

Moderátor: Moderátori

Řízení poptávky po dopravě

Odoslaťod tomas1 » 10. Máj 2008 13:52

:arrow: Petr Kurfürst: ŘÍZENÍ POPTÁVKY PO DOPRAVĚ JAKO NÁSTROJ EKOLOGICKY ŠETRNÉ DOPRAVNÍ POLITIKY
http://cde.ecn.cz/projekty/doprava/rize ... avkydp.pdf

Zaujímavý 113 stranový dokument, ktorý sa tu nebude asi páčiť každému. :)

"Autor pojednává o v českém prostředí poměrně málo známém jevu dopravní indukce, shrnuje obsáhlou britskou studii využití redukce dopravy ke zvládnutí situace na úrovni města a představuje principy řízení poptávky po dopravě jako nejúčinnějšího nástroje k řešení dopravní krize dnešních měst. Jeho vhodnost ilustruje řadou praktických příkladů řízení poptávky zejména z Evropy a USA.

Dopravní indukce je vztah přímé úměry mezi množstvím dopravní infrastruktury a objemem dopravy. Čím více prostoru danému druhu dopravy poskytneme, tím větší bude její objem. Jinými slovy, každá nová silnice má potenciál přitahovat silniční dopravu a zvyšovat po ní poptávku. Vztah přímé úměry mezi dopravním objemem a kapacitou funguje oběma směry – při snížení dopravní kapacity obvykle dochází ke snížení objemu dopravy.

Výstavba nových kapacitních silnic proto není vhodným nástrojem k dosažení změny dělby přepravní práce, jíž v současné době dominuje doprava automobilová. Nové silnice budou stimulovat nárůst poptávky po dopravě, a tím nárůst objemu silniční dopravy. Problém tedy nejenže nebude vyřešen, ale bude se dále zhoršovat."
Obrázok používateľa
tomas1
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Založený: 10. Aug 2006 10:52

Re: Řízení poptávky po dopravě

Odoslaťod tomas1 » 13. Máj 2008 13:53

tomas1 napísal::arrow: Petr Kurfürst: ŘÍZENÍ POPTÁVKY PO DOPRAVĚ JAKO NÁSTROJ EKOLOGICKY ŠETRNÉ DOPRAVNÍ POLITIKY
http://cde.ecn.cz/projekty/doprava/rize ... avkydp.pdf


Ešte by som si dovolil z tohoto dokumentui jednu citáciu:

“Typický Američan věnuje přes 1600 hodin za rok (což je 30 hodin
týdně, neboli 4 hodiny denně, včetně nedělí) svému automobilu.
To zahrnuje čas strávený za volantem (v pohybu i v zácpě), dobu
strávenou vyděláváním na nákup auta a na palivo, pneumatiky,
mýtné, pojištění a daně. V průměru každý Američan ujede 9600
km za rok a stráví tím oněch 1600 hodin. Za hodinu tak “ujede“
3,6 km. V zemích, které nemají žádný dopravní průmysl, lidé právě
takovou rychlostí chodí pěšky, přičemž mohou jít kamkoli chtějí,
aniž by se museli držet asfaltových silnic.“

“Energie a rovnoprávnost“.(Illich 1974)

Sú veru rôzne pohľady na mobilitu. :D
Obrázok používateľa
tomas1
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Založený: 10. Aug 2006 10:52

Odoslaťod Peter Olejár » 13. Máj 2008 13:58

je ale otazka ci v tych krajinach ktore nemaju ziadne dopravne systemy maju aj taku zivotnu uroven aka je v USA a EU .. dalsia otazka je ci to americanom samotnym nejak vadi .. 4h denne neni zast tak moc, poznam velmi vela ludi co idu 1h do BA, tam 30 min. po meste, potom zas 30 min. z prace, dalsiu hodinu na nakupy a potom 1h domov .. :idea:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod B; » 14. Máj 2008 15:21

Ak prejde 9600 km za 1600 hodin tak mne to vychadza na 6km/h.
A tak rychlo uz nechodi kazdy.
A ked ide s rodinou na vylet (4ks) tak maju rychlost 24 km/h a tak rychlo "chodi" asi 10 ludi z Kene. :shock:
Podla mna slaboducha uvaha s elementarnou mat. chybou, co spochybnuje uroven autora v mojich ociach ( cital som len tuto citaciu)
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod tomas1 » 18. Máj 2008 14:21

Bude asi chyba v preklade do češtiny. Ale pár km/h hore-dole, úvaha je to zaujímavá.
:)
Obrázok používateľa
tomas1
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Založený: 10. Aug 2006 10:52


Naspäť na Linky a dokumenty

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.