www.highways.sk - Nove veci na stranke

odkazy na iné fóra, stránky, dokumenty, ktoré sa dotýkajú problematiky

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Čavo » 27. Okt 2008 10:38

Má mapu, cez Flash a je na nej zaujímavé to, že na Slovensku máme dva tunely Sitina. Jeden v prevádzke na R3 pri Leviciach a jeden vo výstavbe na D2 v Bratislave.

Inak R8 nie je ani tam.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Cestár » 27. Okt 2008 18:39

B;: ja rešpektujem, že to nie je oficiálna stránka ...
Cestár
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 308
Založený: 14. Okt 2008 20:19

Odoslaťod Andrej » 27. Okt 2008 21:58

nové foto - D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod miroa » 31. Okt 2008 15:07

nové foto - D1 Sverepec - Vrtižer
Obrázok používateľa
miroa
diskutujúci
 
Príspevky: 135
Obrázky: 502
Založený: 19. Jún 2007 06:09
Bydlisko: Martin

Odoslaťod Dialniciar » 17. Nov 2008 21:12

nové foto - D3 Skalité - štátna hranica SR/PR

http://www.highways.sk/highways/Skalite.html
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Nov 2008 21:13

novinka na stránke: každá fotka už má v pravom dolnom rohu žltý nápis "www.highways.sk"
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 12. Dec 2008 23:48

Aktualizovaná mapa diaľníc a RC, v sekcii linky pribudli Ročné intenzity na hraničných priechodoch v minulom roku: :arrow:
http://www.highways.sk/other/intensity2007.html
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Thomas » 13. Dec 2008 09:15

zajímavé je pořadí přechodů v BA - čekal bych víc aut na HU, než na AT. Jinak je stále patrná silná vazba CZ/SK
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod i15 » 13. Dec 2008 09:37

Nie su nejake starsie data k hranicnym prechodom Skalite a Milhost? Lebo sa mi zda, ze tam to slo dost hore...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod fh » 16. Dec 2008 16:22

Intenzity na Skalitom (775 289) sú vzhľadom na to aká je tá cesta úzka a nekvalitná, slušné a spolu so Svčinovcom (1 684 358) to je 2 459 647 čo je v podstate hneď za Brodským na prvom mieste. Takže tie kysucké vŕšky a polia kde líšky dávajú dobrú noc" sú silne frekventované.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod aquila » 16. Dec 2008 16:23

Thomas napísal:zajímavé je pořadí přechodů v BA - čekal bych víc aut na HU, než na AT. Jinak je stále patrná silná vazba CZ/SK


su tam len prechody na cestach I triedy.. a medzi SK a HU je hrozne vela prechodov na cestach II a III triedy ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 502
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Thomas » 16. Dec 2008 18:36

aquila - ok, ale z BA? Z BA je jen jeden
fh - tak tak, ale i tak by bylo lepší preferovat D3 +R5 - to vyřeší z velké části i polský směr.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod DrX » 17. Dec 2008 00:25

Zaujímavé, že sa highways.sk podarilo "zabudnúť" na prechod I/67 Tatranská Javorina - Lysá Poľana (alebo vrámci nafukovania významu D3 do Skalitého boli všetky ostatné cesty k hraničným priechodom s Poľskom preklasifikované na cesty 3.triedy???). A že sa SSC stále nechce preklasifikovať III/06729 Podspády - Jurgów na cestu vyššej triedy, a spraviť z nej hlavný hraničný priechod v tejto oblasti, aj keď de facto ním už dávno je. Na Javorinu idú len ľudia, ktorí idú priamo do Zakopaného - a tí, ktorí v Podspádoch odbočku na Jurgow prehliadnu, pretože SSC sa ju v podstate snaží zamaskovať. Pritom po asi kilometri pohodovej cesty po tejto "treťotriedke" človek dorazí na hraničný priechod, z ktorého pokračuje poľská cesta 1.triedy DK49 - a cestou do Krakova sa ušetrí aspoň 15min.

No ale, každý si môže spraviť svoje závery - tu je linka na pôvodný dokument s hromadou trendových analýz: http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... 7-text.pdf .
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Odoslaťod i15 » 17. Dec 2008 06:40

Tatranska Javorina ma intenzity 324tis, takze sa len nevosla do tabulky na highways.sk. Ale chybaju tam Sahy, ktore maju podla tvojho dokumentu 631 tisic.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod DrX » 17. Dec 2008 07:01

i15 napísal:Tatranska Javorina ma intenzity 324tis, takze sa len nevosla do tabulky na highways.sk. Ale chybaju tam Sahy, ktore maju podla tvojho dokumentu 631 tisic.


Mas pravdu. Ale, ako sa snazim vysvetlit, Javorina a Podspady su vlastne jeden priechod, akurat Javorina so zbytocnou 10km zachadzkou, s cim nejak SSC nic nerobi (pozri si mapu tu http://maps.google.com/maps?f=d&saddr=p ... =UTF8&z=12). Takze, tak ako kolega na highways.sk scital pocet prejazdov cez dva prechody v Skalitom, tak isto moze scitat aj Javorinu a Podspady a vyjde mu 572969 vozidiel. Najzabavnejsie je, ze tento dvojprechod je pre nakladiaky 3. najdolezitejsi na Slovensku (11 359+6 980) aj napriek tomu, ze oficialne na Slovensku z neho policajti nakladaky vyhanaju, lebo ide asi kilometer cez TANAP.

No a co sa tyka Skaliteho, tie trendy uplne krasne ukazuju, ako je to zvysenie prechodov ciste politickou zalezitostou. Alebo to mam chapat tak, ze nikto o tom prechode ani nechyroval do r.2007, kedy zrazu vsetkych osvietilo, a pochopili, ze (nezavislo na tom odkial idu a kam,) vzdy pre nich bude najlepsie ist cez Zilinu a Skalite :-). Je smutne, kolko takychto prikladov politicky pretlacenych deformacii na Slovensku je.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Odoslaťod devil » 17. Dec 2008 09:45

no tentokrat sa highways.sk seklo, JG prehliadol Sahy, a chyba je aj ze sa nebrali do uvahy cesty nizsich tried. npr. Skalica ma 883 tisic a Klokocov 724 tisic.

je okrem toho zaujimave ze 3-4 prechody s obmedzenim -aj s 3,5 t- su v prvej 20-ke, nakladna doprava len malokde tvori vysoke % celkoveho poctu aut. inac si vydelte tie cisla 365 dni a vyjdu pomerne nizke intenzity.

co sa tyka polska, najvytazenejsia je jednoznacne orava (5 prechodov s 2 mil aut), preto by sa mal preferovat usek Trstena-Horna Lehota pri Skalitom len mozeme hadat ze kolko aut nad 12 ton by islo tadial keby mohlo.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Andrej » 17. Dec 2008 09:55

DrX napísal:Na Javorinu idú len ľudia, ktorí idú priamo do Zakopaného - a tí, ktorí v Podspádoch odbočku na Jurgow prehliadnu, pretože SSC sa ju v podstate snaží zamaskovať. Pritom po asi kilometri pohodovej cesty po tejto "treťotriedke" človek dorazí na hraničný priechod, z ktorého pokračuje poľská cesta 1.triedy DK49 - a cestou do Krakova sa ušetrí aspoň 15min.

Ono to kedysi aj bola hlavna cesta, len za komancov (vraj kvoli ich polovnickemu reviru) to zmenili cez lysu polanu. Inac, ta "tretotriedka" zo slovenskej strany je podstatne sirsia a kvalitnejsia, ako ta I. trieda od Polska :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod fh » 17. Dec 2008 18:42

devil napísal: Klokocov 724 tisic.



co sa tyka polska, najvytazenejsia je jednoznacne orava (5 prechodov s 2 mil aut), preto by sa mal preferovat usek Trstena-Horna Lehota pri Skalitom len mozeme hadat ze kolko aut nad 12 ton by islo tadial keby mohlo.


ee, cez kysuce okrem Skalitého a Svrčinovca sa smerom na PL používa aj Makov, s pokračovaním na Frýdek Místek a Těšín, kde je kus dobrej novej rýchlostnej cesty, sám túto cestu do Katowíc preferujem. Samozrejme podiel áut , ktoré smerujú tadiaľto do PL je ťažko odhadnúť.

To DrX: tvoje tvrdenia, že tieto čísla na Skalitom sú na politickú objednávku nie sú absolútne ničím podložené. A to je pritom cesta nevyhovujúca pre kamióny a napriek tomu je ta slušná premávka.

To Thomas: polprofil na Skalité je dočasne dobrým riešením a plný profil na Svrčinovec ja podporujem. Otázka je ako rýchlo by to bolo napojené z českej strany. A potom by bolo zaujímavé vidieť intenzity.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Thomas » 17. Dec 2008 19:20

fh: ono už to skoro od nás je napojené :-) 1/2 profil vede od hranice až za Jablunkov, další stavby jsou před zahájením až po R48 a to i díky Nošovicím. Sice je to stavěná jako S 11,5, ale prakticky jako 1/2 R.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod kaviarista » 17. Dec 2008 21:09

tato ucelova manipulacia intenzitami na Skalitom je mozno aj na kriminal . 100 aut za hodinu neprejde cez prechod ani v spicke nieto este pri zaratani noci. bludy
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Branco » 17. Dec 2008 23:42

Koho chceš zažalovať, SSC, JGho, alebo oboch? Alebo najlepšia obrana je útok? Čo takto prevádzkovateľa stránky, ktorá sa tu nachádza v sekcii Off topic?
Take it easy.

Ale poďme k faktom. 100 áut za hodinu je bežný priemer, resp. podpriemer na hraničných prechodoch v ČR. Materiál SSC vykazuje nárasty na Skalitom zo 187887 v roku 2006 na 775289 v roku 2007. Percentá škoda rátať...Na začiatku 2007 sa otvárali najproblematickejšie v trase S69 - Zywiec-Przybedza a Milówka-Szare. Aj keby sme rozdelili intenzitu na "diaľnicu" na našej strane s dĺžkou 0,2 km a I/12, čísla sú 628529 na Skalité-Zwardoň-Myto a 124710 na starú cestu.
Podľa týchto čísel si myslím, že väčšia časť intenzity je z poľskej strany. Mimochodm, ešte v roku 2005 bola za Zywcom intenzita 8067 áut za 24 hodín, čo je 336 áut za hodinu, v tesnej blízkosti našej hranice 1074 áut za 24 hodín /42 áut za hodinu :lol: /. Logicky po otváraní úsekov S69 v roku 2007, 2008 a v ďalších rokoch sa začínajú intenzity približovať plus tranzitná doprava.

Som zvedavý na "Pomiar ruchu" na S69 v roku 2010. :)

Trochu off topic, ale nemohol som nereagovať.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod devil » 18. Dec 2008 08:31

Materiál SSC vykazuje nárasty na Skalitom zo 187887 v roku 2006 na 775289 v roku 2007.


material hovori aj o 405.965 autach v 1999 ked na polskej strane boli este macacie hlavy, radikalny pokles prisiel v 2005 a 2006 a potom radikalny narast, nie je sposobene nejakou uzavierkou ktora ludi odradila a radsej isli cez svrcinovec (?). tak ci tak, je korektne ignorovat pokles pred 2005 ?

ee, cez kysuce okrem Skalitého a Svrčinovca sa smerom na PL používa aj Makov, s pokračovaním na Frýdek Místek a Těšín, kde je kus dobrej novej rýchlostnej cesty, sám túto cestu do Katowíc preferujem. Samozrejme podiel áut , ktoré smerujú tadiaľto do PL je ťažko odhadnúť.


existuje jeden velmi vseobecny odhad, ale zastancovia Skaliteho ho velmi nemaju radi, podiel dopravy s ceskom - 45 %, s polskom 14 %, v pripade nakladnej dopravy je to este vacsi rozdiel, cize vychadza to aspon 3:1 v prospech ceska. vsak si pozrime, na ceskej hranici je dokopy 5 prechodov s vyse 1,5 mil. intenzitou, pomerne rovnomerne rozmiestnene, nielen svrcinovec. zeby vsetky kvoli obmedzeniu na skalitom :lol: s polskom presahuje 1 mil. akurat tak trstena a to je vsetko.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod fh » 18. Dec 2008 10:39

devil napísal:
existuje jeden velmi vseobecny odhad, ale zastancovia Skaliteho ho velmi nemaju radi, podiel dopravy s ceskom - 45 %, s polskom 14 %, v pripade nakladnej dopravy je to este vacsi rozdiel, cize vychadza to aspon 3:1 v prospech ceska.


OK, daj link, nevadí, že je to všeobecný odhad, ale aspň niečo.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod devil » 18. Dec 2008 11:38

ved ten link mas o par prispevkov vyssie :)

Cestnými hraničnými priechodmi s Českou republikou prešlo 16 757 645 motorových vozidiel, čo predstavuje 45 % z celkovej automobilovej dopravy, ktorá prešla cestnými hraničnými priechodmi Slovenska. Cestnými hraničnými priechodmi s Maďarskom prešlo 9 470 558 motorových vozidiel, t.j. 26 %, s Poľskom prešlo 5 266 377 vozidiel, t.j. 14 %, s Rakúskom prešlo 4 832 796 vozidiel, t.j. 13 %,
cestnými hraničnými priechodmi s Ukrajinou 799 169 vozidiel, t.j. 2 % z celkovej automobilovej dopravy, ktorá prešla cestnými hraničnými priechodmi Slovenska .


nato kolko prechodov existuje, mozeme konstatovat ze celkovy podiel 14% je maly

aby sme nezabudli na "25.000 aut" denne na skalitom tj. 9,125 mil. rocne :lol:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod fh » 18. Dec 2008 11:57

Ale do Poľska sa choddí aj cez Svrčinovec, takže ten podiel je určite väčší.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Linky a dokumenty

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.

cron