Stránka 6 z 11

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 10:38
od Čavo
Má mapu, cez Flash a je na nej zaujímavé to, že na Slovensku máme dva tunely Sitina. Jeden v prevádzke na R3 pri Leviciach a jeden vo výstavbe na D2 v Bratislave.

Inak R8 nie je ani tam.

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 18:39
od Cestár
B;: ja rešpektujem, že to nie je oficiálna stránka ...

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2008 21:58
od Andrej
nové foto - D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2008 15:07
od miroa
nové foto - D1 Sverepec - Vrtižer

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2008 21:12
od Dialniciar
nové foto - D3 Skalité - štátna hranica SR/PR

http://www.highways.sk/highways/Skalite.html

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2008 21:13
od Dialniciar
novinka na stránke: každá fotka už má v pravom dolnom rohu žltý nápis "www.highways.sk"

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2008 23:48
od Branco
Aktualizovaná mapa diaľníc a RC, v sekcii linky pribudli Ročné intenzity na hraničných priechodoch v minulom roku: :arrow:
http://www.highways.sk/other/intensity2007.html

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2008 09:15
od Thomas
zajímavé je pořadí přechodů v BA - čekal bych víc aut na HU, než na AT. Jinak je stále patrná silná vazba CZ/SK

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2008 09:37
od i15
Nie su nejake starsie data k hranicnym prechodom Skalite a Milhost? Lebo sa mi zda, ze tam to slo dost hore...

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2008 16:22
od fh
Intenzity na Skalitom (775 289) sú vzhľadom na to aká je tá cesta úzka a nekvalitná, slušné a spolu so Svčinovcom (1 684 358) to je 2 459 647 čo je v podstate hneď za Brodským na prvom mieste. Takže tie kysucké vŕšky a polia kde líšky dávajú dobrú noc" sú silne frekventované.

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2008 16:23
od aquila
Thomas napísal:zajímavé je pořadí přechodů v BA - čekal bych víc aut na HU, než na AT. Jinak je stále patrná silná vazba CZ/SK


su tam len prechody na cestach I triedy.. a medzi SK a HU je hrozne vela prechodov na cestach II a III triedy ...

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2008 18:36
od Thomas
aquila - ok, ale z BA? Z BA je jen jeden
fh - tak tak, ale i tak by bylo lepší preferovat D3 +R5 - to vhej z velké části i polský směr.

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2008 00:25
od DrX
Zaujímavé, že sa highways.sk podarilo "zabudnúť" na prechod I/67 Tatranská Javorina - Lysá Poľana (alebo vrámci nafukovania významu D3 do Skalitého boli všetky ostatné cesty k hraničným priechodom s Poľskom preklasifikované na cesty 3.triedy???). A že sa SSC stále nechce preklasifikovať III/06729 Podspády - Jurgów na cestu vhej triedy, a spraviť z nej hlavný hraničný priechod v tejto oblasti, aj keď de facto ním už dávno je. Na Javorinu idú len ľudia, ktorí idú priamo do Zakopaného - a tí, ktorí v Podspádoch odbočku na Jurgow prehliadnu, pretože SSC sa ju v podstate snaží zamaskovať. Pritom po asi kilometri pohodovej cesty po tejto "treťotriedke" človek dorazí na hraničný priechod, z ktorého pokračuje poľská cesta 1.triedy DK49 - a cestou do Krakova sa ušetrí aspoň 15min.

No ale, každý si môže spraviť svoje závery - tu je linka na pôvodný dokument s hromadou trendových analýz: http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... 7-text.pdf .

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2008 06:40
od i15
Tatranska Javorina ma intenzity 324tis, takze sa len nevosla do tabulky na highways.sk. Ale chybaju tam Sahy, ktore maju podla tvojho dokumentu 631 tisic.

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2008 07:01
od DrX
i15 napísal:Tatranska Javorina ma intenzity 324tis, takze sa len nevosla do tabulky na highways.sk. Ale chybaju tam Sahy, ktore maju podla tvojho dokumentu 631 tisic.


Mas pravdu. Ale, ako sa snazim vysvetlit, Javorina a Podspady su vlastne jeden priechod, akurat Javorina so zbytocnou 10km zachadzkou, s cim nejak SSC nic nerobi (pozri si mapu tu http://maps.google.com/maps?f=d&saddr=p ... =UTF8&z=12). Takze, tak ako kolega na highways.sk scital pocet prejazdov cez dva prechody v Skalitom, tak isto moze scitat aj Javorinu a Podspady a vyjde mu 572969 vozidiel. Najzabavnejsie je, ze tento dvojprechod je pre nakladiaky 3. najdolezitejsi na Slovensku (11 359+6 980) aj napriek tomu, ze oficialne na Slovensku z neho policajti nakladaky vyhanaju, lebo ide asi kilometer cez TANAP.

No a co sa tyka Skaliteho, tie trendy uplne krasne ukazuju, ako je to zvysenie prechodov ciste politickou zalezitostou. Alebo to mam chapat tak, ze nikto o tom prechode ani nechyroval do r.2007, kedy zrazu vsetkych osvietilo, a pochopili, ze (nezavislo na tom odkial idu a kam,) vzdy pre nich bude najlepsie ist cez Zilinu a Skalite :-). Je smutne, kolko takychto prikladov politicky pretlacenych deformacii na Slovensku je.

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2008 09:45
od devil
no tentokrat sa highways.sk seklo, JG prehliadol Sahy, a chyba je aj ze sa nebrali do uvahy cesty nizsich tried. npr. Skalica ma 883 tisic a Klokocov 724 tisic.

je okrem toho zaujimave ze 3-4 prechody s obmedzenim -aj s 3,5 t- su v prvej 20-ke, nakladna doprava len malokde tvori vysoke % celkoveho poctu aut. inac si vydelte tie cisla 365 dni a vyjdu pomerne nizke intenzity.

co sa tyka polska, najvytazenejsia je jednoznacne orava (5 prechodov s 2 mil aut), preto by sa mal preferovat usek Trstena-Horna Lehota pri Skalitom len mozeme hadat ze kolko aut nad 12 ton by islo tadial keby mohlo.

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2008 09:55
od Andrej
DrX napísal:Na Javorinu idú len ľudia, ktorí idú priamo do Zakopaného - a tí, ktorí v Podspádoch odbočku na Jurgow prehliadnu, pretože SSC sa ju v podstate snaží zamaskovať. Pritom po asi kilometri pohodovej cesty po tejto "treťotriedke" človek dorazí na hraničný priechod, z ktorého pokračuje poľská cesta 1.triedy DK49 - a cestou do Krakova sa ušetrí aspoň 15min.

Ono to kedysi aj bola hlavna cesta, len za komancov (vraj kvoli ich polovnickemu reviru) to zmenili cez lysu polanu. Inac, ta "tretotriedka" zo slovenskej strany je podstatne sirsia a kvalitnejsia, ako ta I. trieda od Polska :)

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2008 18:42
od fh
devil napísal: Klokocov 724 tisic.



co sa tyka polska, najvytazenejsia je jednoznacne orava (5 prechodov s 2 mil aut), preto by sa mal preferovat usek Trstena-Horna Lehota pri Skalitom len mozeme hadat ze kolko aut nad 12 ton by islo tadial keby mohlo.


ee, cez kysuce okrem Skalitého a Svrčinovca sa smerom na PL používa aj Makov, s pokračovaním na Frýdek Místek a Těšín, kde je kus dobrej novej rýchlostnej cesty, sám túto cestu do Katowíc preferujem. Samozrejme podiel áut , ktoré smerujú tadiaľto do PL je ťažko odhadnúť.

To DrX: tvoje tvrdenia, že tieto čísla na Skalitom sú na politickú objednávku nie sú absolútne ničím podložené. A to je pritom cesta nevyhovujúca pre kamióny a napriek tomu je ta slušná premávka.

To Thomas: polprofil na Skalité je dočasne dobrým riešením a plný profil na Svrčinovec ja podporujem. Otázka je ako rýchlo by to bolo napojené z českej strany. A potom by bolo zaujímavé vidieť intenzity.

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2008 19:20
od Thomas
fh: ono už to skoro od nás je napojené :-) 1/2 profil vede od hranice až za Jablunkov, další stavby jsou před zahájením až po R48 a to i díky Nošovicím. Sice je to stavěná jako S 11,5, ale prakticky jako 1/2 R.

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2008 21:09
od kaviarista
tato ucelova manipulacia intenzitami na Skalitom je mozno aj na kriminal . 100 aut za hodinu neprejde cez prechod ani v spicke nieto este pri zaratani noci. bludy

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2008 23:42
od Branco
Koho chceš zažalovať, SSC, JGho, alebo oboch? Alebo najlepšia obrana je útok? Čo takto prevádzkovateľa stránky, ktorá sa tu nachádza v sekcii Off topic?
Take it easy.

Ale poďme k faktom. 100 áut za hodinu je bežný priemer, resp. podpriemer na hraničných prechodoch v ČR. Materiál SSC vykazuje nárasty na Skalitom zo 187887 v roku 2006 na 775289 v roku 2007. Percentá škoda rátať...Na začiatku 2007 sa otvárali najproblematickejšie v trase S69 - Zywiec-Przybedza a Milówka-Szare. Aj keby sme rozdelili intenzitu na "diaľnicu" na našej strane s dĺžkou 0,2 km a I/12, čísla sú 628529 na Skalité-Zwardoň-Myto a 124710 na starú cestu.
Podľa týchto čísel si myslím, že väčšia časť intenzity je z poľskej strany. Mimochodm, ešte v roku 2005 bola za Zywcom intenzita 8067 áut za 24 hodín, čo je 336 áut za hodinu, v tesnej blízkosti našej hranice 1074 áut za 24 hodín /42 áut za hodinu :lol: /. Logicky po otváraní úsekov S69 v roku 2007, 2008 a v ďalších rokoch sa začínajú intenzity približovať plus tranzitná doprava.

Som zvedavý na "Pomiar ruchu" na S69 v roku 2010. :)

Trochu off topic, ale nemohol som nereagovať.

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2008 08:31
od devil
Materiál SSC vykazuje nárasty na Skalitom zo 187887 v roku 2006 na 775289 v roku 2007.


material hovori aj o 405.965 autach v 1999 ked na polskej strane boli este macacie hlavy, radikalny pokles prisiel v 2005 a 2006 a potom radikalny narast, nie je sposobene nejakou uzavierkou ktora ludi odradila a radsej isli cez svrcinovec (?). tak ci tak, je korektne ignorovat pokles pred 2005 ?

ee, cez kysuce okrem Skalitého a Svrčinovca sa smerom na PL používa aj Makov, s pokračovaním na Frýdek Místek a Těšín, kde je kus dobrej novej rýchlostnej cesty, sám túto cestu do Katowíc preferujem. Samozrejme podiel áut , ktoré smerujú tadiaľto do PL je ťažko odhadnúť.


existuje jeden velmi vseobecny odhad, ale zastancovia Skaliteho ho velmi nemaju radi, podiel dopravy s ceskom - 45 %, s polskom 14 %, v pripade nakladnej dopravy je to este vacsi rozdiel, cize vychadza to aspon 3:1 v prospech ceska. vsak si pozrime, na ceskej hranici je dokopy 5 prechodov s vyse 1,5 mil. intenzitou, pomerne rovnomerne rozmiestnene, nielen svrcinovec. zeby vsetky kvoli obmedzeniu na skalitom :lol: s polskom presahuje 1 mil. akurat tak trstena a to je vsetko.

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2008 10:39
od fh
devil napísal:
existuje jeden velmi vseobecny odhad, ale zastancovia Skaliteho ho velmi nemaju radi, podiel dopravy s ceskom - 45 %, s polskom 14 %, v pripade nakladnej dopravy je to este vacsi rozdiel, cize vychadza to aspon 3:1 v prospech ceska.


OK, daj link, nevadí, že je to všeobecný odhad, ale aspň niečo.

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2008 11:38
od devil
ved ten link mas o par prispevkov vyssie :)

Cestnými hraničnými priechodmi s Českou republikou prešlo 16 757 645 motorových vozidiel, čo predstavuje 45 % z celkovej automobilovej dopravy, ktorá prešla cestnými hraničnými priechodmi Slovenska. Cestnými hraničnými priechodmi s Maďarskom prešlo 9 470 558 motorových vozidiel, t.j. 26 %, s Poľskom prešlo 5 266 377 vozidiel, t.j. 14 %, s Rakúskom prešlo 4 832 796 vozidiel, t.j. 13 %,
cestnými hraničnými priechodmi s Ukrajinou 799 169 vozidiel, t.j. 2 % z celkovej automobilovej dopravy, ktorá prešla cestnými hraničnými priechodmi Slovenska .


nato kolko prechodov existuje, mozeme konstatovat ze celkovy podiel 14% je maly

aby sme nezabudli na "25.000 aut" denne na skalitom tj. 9,125 mil. rocne :lol:

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2008 11:57
od fh
Ale do Poľska sa choddí aj cez Svrčinovec, takže ten podiel je určite väčší.