vaclav napísal:DrX napísal:čo, niečo ti na tom nesedí?
keď sa idem pozrieť na poľskú stranu tatier, tak celé okolie je posiate vkusnými drevenými chatami a žije sa turizmom.
keď sa pozriem na slovensko, hory prázdne ale zo skalnatého mám "krásny" výhľad na popradké komíny a panelákové sídliská. a proti zlepšeniu spojenia ždiar-jurgow (ktoré by k nám mohlo dotiahnúť viac poľských turistov a trochu tranzitu) sa tu zásadne bojuje lebo národný park. ale prevrtávať fatry a tlačiť priemysel priamo pod tatry je podľa všetkého skvelý nápad. pri tom, na nížinách máme miesta a miesta....
nejste trochu prisny? neni to dano geografii a rekou vah, ktera tvori prirozeny dopravni koridor od pradavna na ktery se vzdy vazala doprava, obchod a vyroba? polaci tam takovy koridor nemaji, tak tam maji chatky.
no, to tu budu este len zaujimave vecne prispevky. do historie sa radsej nebudem pustat, ale v podstate tak, ako bolo prirodzene ist pozdlz vahu, tak bolo prirodzene ist pozdlz vsetkych slovenskych riek a riecok, a tie v zasade skoro vsetky smeruju na juh do dunaja a do tisy. a konkretne ten koridor po vahu zo spisa na povazie bol kedykolvek v predceskoslovenskej historii totalne bezvyznamny v porovnatelni s koridormi smerujucimi na budapest/krakov/vieden, jednoducho pre to, ze neviedol nikam a naviac neviedol nikam cez geologicky/poveternostne najhorsie uzemie, z ktoreho trebalo cim skor zbehnut do odliny. cize pustat sa do predceskoslovenskej historie je take iste prekrucanie, ako ked niekto v prahe vyhlasi, ze becherovka je povodny "cesky" napoj.
no a co sa tyka polska a zakopianky, tak ta praveze od krakova az po rabku je druhy najhlavnejsi polsky severojuzny koridor, ktory sa pri rabke rozchadza a smeruje dalej na nase trstenne, na zakopane, a od noweho targu je vetva aj na jurgow/zdiar/vychodne slovensko. a premavka az do zakopaneho je tam radovo vyssia nez na nasej dialnici popod tatry, ale vyvolana je turistami nie priemyslom. cize tvrdit, ze je to mensi koridor nez nasa podtatranska dialnica je zas bud neznalost, alebo zasadne prekrucanie.
proste, u nas to trasovanie D1 pod tatry malo logiku za ceskoslovenska, ked sme smerovali vsetko na prahu. dnes to uz neplati, a preto je uplny nezmysel smerovat zapado-vychodne spojenie slovenska cez vsetky tie kopce, ked mame na to spojenie na juhu krasne roviny, ktore (zatial este

) patria slovensku.