D1 tunel Prešov

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

D1 tunel Prešov

Odoslaťod mike75 » 11. Apr 2017 11:21

tunel Prešov, D1 Prešov západ - Prešov juh
mike75
návštevník
 
Príspevky: 12
Založený: 25. Nov 2015 14:30
Bydlisko: Košice, Štrba

D1 tunel Prešov

Odoslaťod KN.SK » 26. Jún 2018 14:20

S razením tunela Prešov začneme v júli (Minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek spoločne s generálnym riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti Jánom Ďurišinom skontroloval posun vo výstavbe úseku D1 Prešov západ - Prešov juh.): https://ndsas.sk/press/spravy/s-razenim ... eme-v-juli

••• Spustenie ražby* tunela *[správne razenie, razba; tu razenie a nie boh. ražba]
V polovici júla sa začne s razením tunela Prešov na východnom portáli a pripravuje sa aj spustenie razenia na západnom portáli. Na Stredisku správy a údržby diaľnic Petrovany boli ukončené demolácie, preložka plynu, ukončuje sa výstavba oporného múru a pripravuje sa zakladanie prevádzkovej budovy. •••
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 812
Obrázky: 735
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: D1 tunel Prešov

Odoslaťod matiqos » 26. Jún 2018 20:32

Presnejsie, razenie ma zacat 9. jula zo zapadneho portalu, a 15. jula z vychodneho portalu.
(https://www.tvkosice.sk/video/5b32478c4526ca0d35222152)
matiqos
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Obrázky: 10
Založený: 07. Aug 2013 20:39

D1 tunel Prešov

Odoslaťod KN.SK » 09. Aug 2018 13:33

https://ndsas.sk/press/spravy/zacali-sme-s-razenim-tunela-presov
Začali sme s razením tunela Prešov
Práce na tuneli Prešov sa naplno rozbehli začiatkom augusta. Predpoklad prerazenia tunela je v lete 2019.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 812
Obrázky: 735
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: D1 tunel Prešov

Odoslaťod rexino » 23. Aug 2018 14:30

https://ndsas.sk/press/spravy/na-baniko ... sv-barbora
Koncom septembra sa začne raziť už z každej čelby
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 118
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 19:05
Bydlisko: PO

Re: D1 tunel Prešov

Odoslaťod rexino » 25. Aug 2018 15:10

Podľa najnovších info sa už z východného portálu razí z oboch dier
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 118
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 19:05
Bydlisko: PO

Re: D1 tunel Prešov

Odoslaťod plš » 02. Nov 2018 11:25

Z komunikácie na FB POz-j:
Osoba1: Blíži sa koniec októbra. Máme aktuálne čísla?
Osoba2: Nech sa paci :) VP-STR cca 336 m, VP-JTR cca 224 m, ZP-JTR cca 291 m, ZP-STR cca 240 m.
Osoba3: Osoba4 Spolu to je uz 1091 m. Parada!
Pozn.: obe rúry majú cca 2,5km x2 = cca 4,5km
teda cca 1/4 je vyrazená /merané určite v kalote/
razí sa oficiálne len od 31.7.2018 https://www.topspeed.sk/tunel-presov-za ... azit/14913 , začali na VP v STR

edit admin: zanonymizovane, nasledovna diskusia premazana
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 23:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 tunel Prešov

Odoslaťod stavbar_po » 03. Nov 2018 11:44

Aj ja sa pripajam, minimalne tie mena tam nemaju co hladat.
Ochrana osobnych udajov...
stavbar_po
diskutujúci
 
Príspevky: 66
Obrázky: 0
Založený: 10. Feb 2016 11:06

Re: D1 tunel Prešov

Odoslaťod Otaznik2 » 04. Nov 2018 15:05

To je super, že razenie už začalo, tento tunel je veľmi potrebný v tomto regióne a riadne zrýchli aj dopravu. Škoda ale, že už nie je hotový aspoň 10 rokov.
Si hráč? Ja áno a hrajem za rýchle prachy.
Otaznik2
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 04. Nov 2018 15:02
Bydlisko: SK

Re: D1 tunel Prešov

Odoslaťod Dendik » 06. Nov 2018 14:36

Otaznik2 napísal:To je super, že razenie už začalo, tento tunel je veľmi potrebný v tomto regióne a riadne zrýchli aj dopravu. Škoda ale, že už nie je hotový aspoň 10 rokov.


Ak pojdes na historiadialnic.sk zistis ake nerovnomerne bolo budovanie dialnic este za sociku...
BA-TT bola v prevadzke 1977
BB-ZV uz 1975
ale usek PO-KE az 1988...
Dendik
diskutujúci
 
Príspevky: 149
Obrázky: 7
Založený: 16. Feb 2017 11:49

Re: D1 tunel Prešov

Odoslaťod Yoggy52 » 06. Nov 2018 17:24

Co to ma akoze dokazovat? Porovnaj si intenzity na vsetkych usekoch a dojde ti to, ze preco sa to stavalo az neskor.
Yoggy52
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 618
Obrázky: 7
Založený: 26. Feb 2013 00:02
Bydlisko: Ruzinov :P

Re: D1 tunel Prešov

Odoslaťod ondrejko_t » 07. Nov 2018 08:39

no ja sice nemam cisla, ale trufnem si povedat, ze intenzity na usekoch BB-ZV a KK-PO boli prinajmensom porovnatelne a skor sa priklanam k tomu ze na vychode boli vyssie. ale ak mas cisla, rad sa na ne pozriem.
ondrejko_t
diskutujúci
 
Príspevky: 211
Založený: 29. Jún 2016 08:29

Re: D1 tunel Prešov

Odoslaťod Vlados » 07. Nov 2018 09:57

BB-ZV bolo čisto politické rozbodnutie... chceli vytvoriť "veľko"mesto.
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 126
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 tunel Prešov

Odoslaťod Loe » 07. Nov 2018 14:53

Yoggy52 napísal:Co to ma akoze dokazovat? Porovnaj si intenzity na vsetkych usekoch a dojde ti to, ze preco sa to stavalo az neskor.


Intenzity? V 60. a 70. rokoch? :) Aby sme si to uviedli na pravú mieru, tak treba povedať že súčasná R1 v celej svojej trase v 70. rokoch neexistovala v zmysle neexistencie určenia jej trasy. Výstavba diaľnic bola po roku 1948 úplne zastavená a ešte v 50. rokoch prevažoval názor, že diaľnice nie sú pre rozvoj štátu potrebné. V roku 1955 bol ale prijatý tzv. národný cestný plán ktorý pre roky 1956 až 1975 predpokladal, teraz len pre ilustráciu stavu cestnej siete, že do roku 1975 sa mal zvýšiť počet bezprašných vozoviek tak, aby ako bezprašné boli všetky cesty I. triedy, 90% ciest II. triedy a 50% ciest tretej triedy. Pre úsek BB-ZV je podstatná iná časť plánu, ktorá predpokladala prestavbu stávajúcich dvojpruhových ciest na štvorpruhové, tam kde príslušné stranícke orgány rozhodnú u potrebe takého riešenia. Technická norma ČSN 73 6101 pre projektovanie ciest platná od 17.8.1956 dokonca ani nepoznala kategóriu diaľnic alebo rýchostných ciest, iba cesty I., II. a III. triedy.

Pokiaľ ide o úsek PO-KE, tu je situácia odlišná. Na prelome 50. a 60. rokov došlo v KSČ k zmen filozofie pokiaľ ide o diaľnice, a vládnym uznesením 286/1963 došlo k vymedzeniu diaľničnej siete na území vtedajšieho Československa. Pokiaľ ide o územie dnešnej SR, predpokladali sa iba tri diaľnice a to súčasná D2, ďalej diaľnica v trase súčasnej D1 v úseku BA - TT - PN - TN, označená ako D61 a vtedajšia D1 v trase (Praha-Brno-Slavkov-Uherské Hradište) - Starý Hrozenkov - Chocholná(Trenčín - Juh) - ŽIlina - Poprad - Prešov - Košice - Hranice ZSSR. Teda úsek PO-KE bol postavený ako úsek diaľnice na základe novej koncepcie, úsek BB-ZV bol postavený ako štvorpruhová cesta I. triedy na základe staršej koncepcie.
Loe
návštevník
 
Príspevky: 24
Založený: 24. Apr 2018 22:20

Re: D1 tunel Prešov

Odoslaťod Dendik » 09. Nov 2018 09:25

Yoggy52 napísal:Co to ma akoze dokazovat? Porovnaj si intenzity na vsetkych usekoch a dojde ti to, ze preco sa to stavalo az neskor.


To ma akoze dokazovat to co tam je napisane :-)
Ze PO KE bolo sprevadzkovane o 11-13 rokov NESKOR ako useky na zapade.

Comu si nepochopil?

A otazka: Stavalo sa podla Teba v minulosti podla intenzit? Ak nie tak co sa navážaš? Ak ano, boli intenzity KE-PO
nizsie ako BB-ZV? (Pre porovnanie pocet obyv r. 1980: KE-202.400, PO-68.500 ...vs... BB-62.700, ZV-35.100)

Moj svokor chcel v tejto casti PO (za Kalvariou) postavit dom v tych casoch,nedovolili mu, staveba uzavera- kvoli dialnici. :lol:
Tak preto som reagoval na vetu ze tunel mal stat pred 10 rokmi, on mal stat uz pred 30timi, a uplne inac by sa mesto rozvíjalo.
(udaje cerpem z http://obyvatelstvo.population.city/slovensko/
Dendik
diskutujúci
 
Príspevky: 149
Obrázky: 7
Založený: 16. Feb 2017 11:49


Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.