D1 tunel Branisko

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod 4lien » 09. Sep 2019 14:46

Treba este brat do uvahy, ze obojsmerna prevadzka v tej jednej rure sposobuje problemy s odvetravanim, takze to nie je tak uplne len o kapacite. Napriek tomu ale suhlasim s tym, ze tu mame prioritnejsie useky
4lien
návštevník
 
Príspevky: 18
Založený: 13. Máj 2019 20:09
Bydlisko: KE

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod devil » 09. Sep 2019 15:16

gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=37752

pri norme 20k na jednu ruru je posledny znamy udaj 12,4k cize 62 percentna priemerna vytaznenost. pre porovnanie:

viewtopic.php?p=217279#p217279

46k intenzita na D1xR1-sered je asi 77 percent zo 60k.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod Yoggy52 » 09. Sep 2019 15:47

4lien napísal:Treba este brat do uvahy, ze obojsmerna prevadzka v tej jednej rure sposobuje problemy s odvetravanim, takze to nie je tak uplne len o kapacite. Napriek tomu ale suhlasim s tym, ze tu mame prioritnejsie useky

Pri probleme s ovetravanim sa to da poriesit so semaforom... A pri velmi velkej hodinovej intenzite sa daju auta odsuvat na stary usek.... Ani jedno tu este nemame, cize.
Yoggy52
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 964
Obrázky: 8
Založený: 26. Feb 2013 00:02
Bydlisko: Ruzinov :P

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod PK » 09. Sep 2019 16:33

Semafor? To bol snad vtip. Si videl co taky semafor narobi na podpriemerne zatazenej ceste 1+1 napriklad na Certovici?
Akonahle tam das semafor hodinova kapacita tunela ti padne zo 4000aut/h na 900aut/h.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod Yoggy52 » 09. Sep 2019 18:47

Ale no semafor by tam nebol zapnuty stale, ale len vtedy ked by sa to vyzadovalo, ale to by tam muselo byt minimalne 35K, co tam nebude nikdy.
Yoggy52
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 964
Obrázky: 8
Založený: 26. Feb 2013 00:02
Bydlisko: Ruzinov :P

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod ondrejko_t » 10. Sep 2019 07:41

no ja som zastancom druhej rury v Branisku.
jedna vec je vetranie, jedna je kapacita, kde sa zatial oba body v klidku stihaju (aj ked je fakt, ze staci jeden sofer iduci 60tkou a ti za nim uz v klidku nie su).
Skor sa bojim, aby sa stihla rura dobudovat kym sa ta jedna rura nedostane k hrane zivotnosti (kdesi som cital, ze po 30rokoch by sa to malo cele generalne opravit) a v roku 2030 by som fakt nechcel jazdit starou cestou.
co sa tyka inych usekov namiesto Braniska, uz ked, tak urcite nie Soroska, ale radsej druha rura Horelice pri CA. myslim, ze to je neporovnatelne potrebnejsi usek a po otvoreni CA-Svrcinovec to bude este horsie.
tam to uz daaavno malo stat alebo aspon na tom robit.
ondrejko_t
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 313
Založený: 29. Jún 2016 08:29

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod pohodak » 10. Sep 2019 08:52

ale kde, ved tam je iba o malo vyssia intenzita ako na branisku...cely problem horelice je, ze vyjazd z nej konci na semaforoch v cadci, po dobudovani useku po svrcinovec stupel zmizne

tunel soroska riesi jeden z 2 zostavajucich zasadnych problemov na juznej R2 (tym druhym su batka/bakta), tam ozaj nie je o com ci ma prednost soroska alebo 2. rura braniska
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod mike75 » 10. Sep 2019 15:01

takisto by som sa priklonil k bezodkladnej dostavbe mostov a úseku za Braniskom /smer PP/, lebo nerozumiem prečo to ešte nebolo urobené a potom začať prípravu na druhú rúru, ktorá skôr ako v 2030 aj tak nebude
mike75
návštevník
 
Príspevky: 22
Založený: 25. Nov 2015 14:30
Bydlisko: Košice, Štrba

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod Vlados » 10. Sep 2019 16:52

úsek 1km by niečo zachránil?
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod i15 » 10. Sep 2019 18:04

PK napísal:Presne tak, premavka v tuneli je pomerne husta, ale snad sa este nestalo aby skolabovala kvoli hustote. Tunel sa da prejst plynule 89km/h dvoma rurami so 109km/h by sa usetrilo len asi 35 sekund na dlzke prejazdu.


89 je len zbožné želanie. Minule (cez víkend) som mal radosť, že som to aspoň udržal na 6-tke pri 76kmh, v pracovných dňoch rýchlosť kvôli zbiehaniu pruhov a hlúposti vodičov klesá aj na 65kmh
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod mike75 » 11. Sep 2019 08:24

Vlados napísal:úsek 1km by niečo zachránil?


Momentálne je situácia nasledovná: v smere PO-PP pred tunelom vyše kilometra 80 /pravidelne meraná - ďakujeme chlapci/, tunel 80 /ak pred tebou nejde trpák 60-70/, po výjazde z tunela je kvôli zvýšeným mostným uzáverom 60, potom možno 500m 80 a nakoniec 60 v esíčku. Takže nie, svet by to nespasilo, ale plynulosti by to určite pridalo.

Inak skúste povedať vodičom z povolania prechádzajúcim týmto úsekom viackrát do týždňa, že "druhú rúru netreba". Do očí. Teraz by ste mali bežať :wink:
mike75
návštevník
 
Príspevky: 22
Založený: 25. Nov 2015 14:30
Bydlisko: Košice, Štrba

D1 jednorúrový tunel Branisko

Odoslaťod KN.SK » 11. Sep 2019 09:09

Aj väčšia bezpečnosť premávky je namieste, hlavne v dlhých stiesnených a menej bezpečných priestoroch, nielen všelijaké "číselné hodnoty" pre "všelijaké parametre".
1113
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1414
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod pohodak » 11. Sep 2019 09:17

mike75 napísal: Inak skúste povedať vodičom z povolania prechádzajúcim týmto úsekom viackrát do týždňa, že "druhú rúru netreba". Do očí. Teraz by ste mali bežať :wink:


skus povedat vodicom z povolania, co jazdia viac krat do tyzdna po bodovych zavadach typu soroska, batka, kremnicke bane, sarissky stiavnik (...) ze tam ziadnu D/R netreba lebo musime stavat druhu ruru braniska, lebo ta aktualna prestane zvladat aktualne intenzity uz o 10 rokov :roll:

a nikto netvrdi ze druhu ruru braniska netreba, ale ma to more casu a cisla proste nepustia, osobne preferencie ludi jazdiacich po niektorych usekoch su uplne irelevantne
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod Vlados » 11. Sep 2019 10:12

mike75 napísal:
Vlados napísal:úsek 1km by niečo zachránil?


Momentálne je situácia nasledovná: v smere PO-PP pred tunelom vyše kilometra 80 /pravidelne meraná - ďakujeme chlapci/, tunel 80 /ak pred tebou nejde trpák 60-70/, po výjazde z tunela je kvôli zvýšeným mostným uzáverom 60, potom možno 500m 80 a nakoniec 60 v esíčku. Takže nie, svet by to nespasilo, ale plynulosti by to určite pridalo.

750m pred portálom by tak či tak bola 80tka. to že tam merajú je najskôr dôsledkom že tam kde kto porušuje tú rýchlosť a určite viac ako o 10 km/h. (aj chapci majú rozum kde sa dá ľahšie naplniť kasa). po výjazde by ešíčko nebolo hneď za portálom, o 200m začína estakáda, takže skôr ako po 600m nepočítaj. takže takmer žiadna zmena by nenastala.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod mike75 » 11. Sep 2019 11:46

takmer zo všetkých reakcií na môj príspevok by sa dal urobiť jednoduchý záver: najlepšie by bolo dostavať celý úsek s tunelom naraz, a teraz, a aby už bol :D
mike75
návštevník
 
Príspevky: 22
Založený: 25. Nov 2015 14:30
Bydlisko: Košice, Štrba

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod mike75 » 11. Sep 2019 11:57

pohodak napísal:
skus povedat vodicom z povolania, co jazdia viac krat do tyzdna po bodovych zavadach typu soroska, batka, kremnicke bane, sarissky stiavnik (...) ze tam ziadnu D/R netreba lebo musime stavat druhu ruru braniska, lebo ta aktualna prestane zvladat aktualne intenzity uz o 10 rokov :roll:


...trafil si klinček po hlavičke! Toto je práve ten dôvod prečo by sa malo začať už teraz, lebo na SK to bude minimálne 10 rokov kým sa to pripraví, vykúpi, vytendruje, začne stavať, vymení stavebník :lol: a nakoniec odovzdá do užívania
mike75
návštevník
 
Príspevky: 22
Založený: 25. Nov 2015 14:30
Bydlisko: Košice, Štrba

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod Yoggy52 » 11. Sep 2019 12:47

Noa, za 10 rokov bude este daleko pred svojou kapacitou. :roll:
Yoggy52
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 964
Obrázky: 8
Založený: 26. Feb 2013 00:02
Bydlisko: Ruzinov :P

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod Vlados » 11. Sep 2019 12:53

minimálne dava tunely (Korbeľka a Havran) majú pred Braniskom prednosť. stavať paralelne 3 tunely z rozpočtu je nezmysel/nemožné/nevhodné, tak poradie je jasné. ešte sa môže stať, že východná R2 pokročí tak, že aj Soroška dostane prednosť, aby sa odľahčilo Branisko.
Višňové a Čerbať sú v poradí ešte pred Korbeľkou a Havranom :(
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod Vceliak » 11. Sep 2019 17:40

Vlados napísal:tak poradie je jasné.

Práve, že nie je. Pre každého je priorita na inom úseku (úsekoch). Bolo by dobré, keby niektorý admin urobil zoznam desiatich ešte nezačatých úsekov (asi s tunelmi), a tunajší diskutujúci by ich očíslovali. Celkový súčet by dal poradie dôležitosti na tomto fóre. Inak takéto niečo očakávam od vlády. Aktuálna zrejme nie je toho schopná, tak možno na budúci rok :wink:
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 280
Založený: 20. Okt 2016 12:50

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod Jano1 » 11. Sep 2019 23:35

pohodak napísal:ale kde, ved tam je iba o malo vyssia intenzita ako na branisku...cely problem horelice je, ze vyjazd z nej konci na semaforoch v cadci, po dobudovani useku po svrcinovec stupel zmizne

Scitanie 2015:
Horelica 15053 v/24h z toho 4830 NA/24h
Branisko 10359 v/24h z toho 2741 na/24h

A take si uz pocul "Tunel Horelica NDS priebezne uzatvara"? Domaci vedia, ze treba ist po I/11. Ked sa otvori usek D3 Cadca - Svrcinovec, cast dopravy z I/11 sa presunie do tunela, moze ist az o 2,5-3 tisic v/24h + prirodzeny narast a v r. 2022 moze byt v tuneli intenzita okolo 19-20 tisic v/24h. 20 tisic v tuneli bude najvyssi cas zacat stavat druhu ruru.

4lien napísal:Treba este brat do uvahy, ze obojsmerna prevadzka v tej jednej rure sposobuje problemy s odvetravanim, takze to nie je tak uplne len o kapacite.


Ked bude vazny problem s vetranim, tak sa moze zaviest nizkoemisna zona. Smradi pojdu cez kopec, co nie je ekologicke, ale riesi to problem vetrania.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 19
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod mike75 » 12. Sep 2019 07:46

Ked bude vazny problem s vetranim, tak sa moze zaviest nizkoemisna zona. Smradi pojdu cez kopec, co nie je ekologicke, ale riesi to problem vetrania.


to nemyslíš vážne! nízkoemisná zóna na diaľnici mimo zastavaného územia, si sa zrazil s nejakým tvrdým predmetom?
mike75
návštevník
 
Príspevky: 22
Založený: 25. Nov 2015 14:30
Bydlisko: Košice, Štrba

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod Loe » 12. Sep 2019 11:09

Samozrejme že zriadenie NEZ v tuneli Horelica je absolútna hlúposť, predpokladám že sa jednalo o nadsázku.
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 84
Založený: 24. Apr 2018 22:20

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod devil » 12. Sep 2019 14:23

A take si uz pocul "Tunel Horelica NDS priebezne uzatvara"? Domaci vedia, ze treba ist po I/11. Ked sa otvori usek D3 Cadca - Svrcinovec, cast dopravy z I/11 sa presunie do tunela, moze ist az o 2,5-3 tisic v/24h + prirodzeny narast a v r. 2022 moze byt v tuneli intenzita okolo 19-20 tisic v/24h. 20 tisic v tuneli bude najvyssi cas zacat stavat druhu ruru.

a ked bude tunel prilis preplneny tak sa presunu naspat na I/11.

Scitanie 2015:
Horelica 15053 v/24h z toho 4830 NA/24h
Branisko 10359 v/24h z toho 2741 na/24h

podla tej tabulky vyssie je to 12.406 (beharovce-siroke) a 15.608 (krasno-cadca). rozdiel asi 3k pricom je zrejme ze podiel tranzitu cez branisko je vyssi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod i15 » 12. Sep 2019 16:50

na D1 má Branisko prioritu č.1, lebo kapacita sa vyčerpá krátko po otvorení Višňového (keď už bude Prešov a Čebrať v prevádzke). 20000 vozidiel na C11,5 pri Ľubochni je menej nebezpečné, ako 20000 v tuneli.
D3 Horelica bude kapacita prekročená skôr, ale doba výstavby je kratšia, takže príprava by mala bežať viac menej súbežne
R2 Soroška je dar zanedbanému južnému Slovensku. Keď sa začne stavať pred Braniskom, tak to bude fajn a keď nie, tak to prežijeme. Netvárme sa, že keď sa bude stavať Soroška, nemôže sa stavať aj Horelica a Branisko
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod devil » 12. Sep 2019 17:35

a este aj korbelka, havran a este D3 a R4. myslim ze na to naozaj nemame ani s dalsimi eurofondami. visnove vyrazne neovplyvni branisko akurat cast aut nebude chodit cez donovaly/certovicu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.