Pár informácií (nie úplne čerstvých, ale určite z tohto roka) z časopisu Tunel:
Tunel Višňové s dĺžkou 7 450 m je súčasťou úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala a jeho zhotoviteľom je združenie „SKANSKA-VIŠŇOVÉ“. Práce na dokončení najdlhšieho tunela v Slovenskej republike prebiehajú v nepretržite v dvojsmennej prevádzke. V zimnom období sa práce na portálových častiach tunela utlmili a väčšina stavebných prác prebieha v samotnom tuneli a v drenážnej štôlni. Prevádzkovo-technologické objekty (PTO) nachádzajúce sa na západnom a východnom portáli sú stavebne ukončené vrátane zateplenia, finálnej fasády a povrchových úprav miestností. Na východnom portáli práce prebiehajú na definitívnych obkladových konštrukciách z gabionov. Sekundárne ostenia v severnej a južnej tunelovej rúre vrátane 18 núdzových zálivov realizovaných pomocou debniacich vozíkov sú ukončené (obr.

. Posledné bloky hornej klenby boli zrealizované v úseku od východného portálu. Debniace vozíky č. 3 a č. 4 svoju úlohu ukončili realizáciou dvoch hĺbených blokov tunela dĺžky 8 m v decembri 2022 a januári 2023. Práce finišujú aj na posledných blokoch núdzových zálivov NZ-3J a NZ-3S, kde sa sekundárne ostenie realizuje posuvným systémovým debnením v troch krokoch – 2× bočná stena a samotná klenba núdzového zálivu. Stavebne bola ukončená realizácia všetkých 10 prestupov do drenážnej štôlne z priečnych prepojení. V samotnej drenážnej štôlni sa realizuje zosilnenie ostenia a výklenky pre zvedenie drenážnych vôd do stredového žľabu.
Na horných klenbách definitívneho ostenia prebiehajú vyspravenia povrchov – brúsenie, čistenie a oprava povrchu. Tieto práce sa realizujú na piatich samostatných pracoviskách. Začiatkom roku boli začaté práce na vnútorných konštrukciách – realizácia výplne výklenkov s osadením šácht, deliacich priečok SOS kabín a priečok do priečnych prepojení. Súčasne v zmysle objednávateľom schváleného rozsahu prác sa realizujú opravné práce na drenážnom systéme tunela po bývalom zhotoviteľovi tunela.
V oboch tunelových rúrach je zrealizovaná hrubá odťažba dna tunela a práce pokračujú na dobetónovaní výplne dna tunela. Z celkovej dĺžky tunela ostáva zrealizovať posledných 1 500 metrov. V súvislosti s realizáciou stavebného objektu vozovky tunela sú naplno rozbehnuté práce na realizácii drenážneho odvodnenia pláne vozovky a priečnych prepojení drenážneho systému pod vozovkou zo zvedením vôd do odvodňovacej štôlne. V južnej tunelovej rúre sa začala realizácia odvodnenia vozovky (štrbinové žľaby, obr. 9).
Tunel Višňové na D1 nie je len veľký stavebný projekt v rámci výstavby diaľničnej siete SR. Je to aj mediálne intenzívne sledovaná stavba, a to na základe jej komplikovanej histórie aj súčasnosti. Predovšetkým je to ale sociálno-spoločenská téma pre všetkých občanov, ktorí v okolí žijú a každodenne trpia zložitou dopravnou situáciou v regióne. Z tohto dôvodu vznikla na ministerstve dopravy SR myšlienka, ako ľuďom vysvetliť zrozumiteľne to, čo sa na stavbe tunela Višňové deje a kam sa stavba posúva. Posledný aktuálny príspevok je možné zhliadnuť na linku
https://youtu.be/r2vwHJ_ywmY.