od plš » 25. Apr 2024 14:51
Už mi je jasné, prečo normálni a veci znalí objednávatelia a stavitelia tunelov robia obe tunelové rúry naraz. Existujú predsa stavebné denníky zo stavby tunela. Podľa toho vedia tunelári stanoviť podiel metrov razených tunelbagrom a strieľaním. Určite nie 100% záberov v starej rúre sa strieľalo. Strelmajstri určite vyňúrajú systém ukladania náloží tak, aby účinok smeroval do osi tunela a nie kolmo do steny. Veď vo svete sa strieľa už niekoľko storočí. Aj starí baníci na Slovensku nestrieľali, trhali napučaným dreveným kolíkom. Hahaha. Mňa amatera napadlo, že stavebný dvor, terénne úpravy, nahnanie odborníkov, zohnanie, dovoz a nájom strojov stačí jedenkrát, veď 2 rúry vydajú za 160-170% nákladov osamelej rúry. Ale, že zložitejší tunel /s medzistropom/ narobí problém, to ma ani v duchu nenapadlo. Preto Skanska zrušila vo Višňovom medzistropy, aby neboli problémy. Keby bol k dispozícii južný ťah po R1 a R2, dalo by sa tam autá nahnať cez leto a prípadné havárie v starom tuneli za ten čas odstrániť. Je jasné, že aj starý tunel potrebuje rekonštruovať. Nechajú to vetranie pre obojstrannú prevádzku naďalej či prerobia na vetranie prúdovými ventilátormi pre 1 smer? Ak pri strieľaní padne medzistrop, tak ho do času skončenia strieľania hrubo sproste zabezpečiť a po skončení strieľania strhnúť. Axiálne ventilátory prikotvia vyššie a alebo dostanú akurát väčšie rámy na uchytenie do stien tunela. Bude to tunel Quasimodo, ale jazdiť sa bude. Tlusté tetušky raz dva väčšiu výšku vyriešia maľovkou alebo pruhmi.
Chcelo by to odborné slovo niekoho ako Magnus či Kušnír .
Toto som si všetko teraz vymyslel. Neposielajte ma do Pinelovho ústavu.