nemusis pisat zdroje ale ked ich das naberu tvoje argumenty vacsiu vahu...
napr. oni tie cisla sa dost roznia v zavislosti od roku vydania, kazdopadne, nie je to tak malo, ze by bolo treba nejake speci koncorocne... https://www.forbes.sk/zatial-mame-europ ... de-horsie/ https://www.dennikrelax.sk/clanok/porov ... nej-europe nie je to malo ale nie je to ani vela. na zapade su vyrazne vyssie platy potom aj nizsie percento dochodkov je predsa vyssi dochodok. k tomu polsku este tolko ze urcite si videl v mediach cenove porovnanie, tj. v polsku je citelne lacnejsie ako u nas, potom mozno maju trochu nizsie dochodky ale kupia si za to co u nas za vyssie dochodky. ani rumunsko nas nepredbehlo v hdp ale v hdp na prepocet kupnej sily
pozri okolite krajiny - tam priznam sa, som hromadnou dopravou moc necestoval takže je to možné. isteze je to mozne, keby bol priemerny plat/dochodok ako v rakusku tak ludia kludne zaplatia aj desiatky eur viac za vlaky
a co ma spolocne mimoriadna dan a dph ?? nič, okrem toho, že to je daň a náklad, ktorý musí byť zarátaný v cene nechapem, preco by mala byt zaratana dan na konci roka z celkoveho zisku firmy v cene na pumpachejednoducho sa slovnaftu znizi zisk.
len toto zase je vina kazdej vlady - neboj, neútočím ti na Fica, neukazujem prstom, len poukazujem na problém, ktorý tu je. ale ja nie som volic smeru, ja som sklamany nevolic tzv. pravice
ze je zbytocne ministerstvo sportu samozrejme suhlasim. na sport predtym prispievalo min. skolstva
nizsie dochodky ako u susedov - a platy nevadia? - mne vadia skor vyssie ceny, v cesku su pomerne vyssie platy aj dochodky, v polsku su mozno vyssie platy a nizsie dochodky ale ceny su tiez nizsie ako som uz uviedol.
horsia dostupnost - čoho? este viac upchate cesty prečo? vlaky predsa boli plné aj keď neboli zadarmo, s tým že ZSSK mali akurát viac peniažkov na fungovanie - lenze aut pribuda a v okoli vacsicheje lepsie ak ich pribuda menej
vyssie ceny energii sú takmer najnižšie v EU, prežili by sme - vlada vraj vyclenila menej ako 300 mil eur, to je nie mala suma ale zase ani vysoka. rozpocet ma 27 mld. prijmov. vec nazoru, podla mna je to v poriadku. ceny plynu mali ist hore o necelych 30 eur, to je rocne okolo 360 eur. ver tomu ze je vela domacnosti ktorym toto pomoze.
https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clano ... /strana-2/
vyssie splatky hypotek - to bol tak trochu aj ciel ECB s vhejmi sadzbami, aby sa skrotila inflácia, my sme toto opatrenie u nás sabotovali, preto je inflácia vyššia ako inde v EU - ja si myslim ze inflacia je len z malej casti kvoli hypotekam, skor import, alias veci ktore si tu nevyrabame ale dovazame. na hypoteky bolo vyclenych vraj 64 mega ale minulo sa len 12 mega, to je uplne smiesna suma https://tvnoviny.sk/ekonomika/clanok/94 ... _clipboard
ciastocne zdvojkolajenej neelektrifikovanej trati ZV-LC - a toto sa nepripravuje? urcite je dolezite modernizovat a elektrifikovat aj jednu aj druhu trat, 160 megalomania urcite nie je, 5 minut tam 5 minut inde, zrazu mame usetrene 2 hodiny na celej trase, stačí sa pozrieť ako krásne funguje modernizovaná trať BA-ZA, meškania minimálne, čas porovnateľný s autom. ZV-LC nemam nastudovane najma co projekt obsahuje takze k tomu teraz nebudem pisat, BA-ZA konkuruje autu mozno expres za 2 hod. rychlik za 2,5 hod uz velmi nie. potom ked mas prestup zo stanice cim dalej od stanice tym menej konkuruje. ale BA-ZA je OK lebo to stalo 2 mld. co bolo financovatelne. ZA-KE bude stat 2-3 nasobok. vid druhu temu v porovnanim s ceskom a faktom ze 160 uz nie je povinna v europe a je to dost jasne preco. hlavne 2 hod na trase usetrene nebudu. ked mas 200 km BA-ZA expresom (byvale IC) do 2 hod. tak 240 km ZA-KE budes mat namiesto 3 hod asi tak 2:15 a to musis mat prakticky komplet 160ku. cize za cenu okolo 5 mld. nejakych 45 min. to si fakt myslis ze sa oplati ?
nasledok vyrazne vyssie naklady na bezny zivot a logicky menej ostane na inu ako beznu spotrebu - ako napriklad aj pri zvyseni DPH? - isteze dph zasiahne vsetkych ale na dph stoji konsolidacia, a stale lepsie nez zdanovat pracu.
desiatky niekomu az stovky eur mesacne menej. to je pokles zivotnej urovne niekoho viac a pre niekoho menej ale zasiahlo by to vsetkych. to urcite nepomaha rastu. - to ani transakcna dan a tie ostatne dane, zahliadol som, že napr GymBeam vam uz zvazuje odchod z KE prave kvoli danovej politike. - suhlasim ale slubuju si za to vyse 500 mega prijem, toto jedno ti beriem, skrz ministerstva a statna sprava ministerstiev celkovo. tam su urcite aj zbytocne naklady a rozkradacky. 13. dochodky sa daju udrzat sprisnenim predcasnych, prispevky na cestovanie, hypoteky su smiesne sumy a energie by som za tych 300 mega udrzal.
Správne si poznamenal, že sa investície v čase rozložia, pohodlne teda do 2% ďalej zmestíš aj úseky na R2 alebo východnej D1 aj jednotky aj železnice. úseky s 20 a viac tisicovymi intenzitami ked su zanedbatelne prinosy tak čo nie sú zanedbatelne prinosy? ano viem podľa teba len R2 ale jej problém nie je to, že sa stavia na severe, ale to, že sa stavia málo okrem toho, tiež sú tam drahé úseky (obchvat ZV a Soroška) 20 a viac tisicovymi intenzitami je D3 brodno-KM a to je tak vsetko, potom preco nie je tych 800 mega z eurofondov lepsie rozlozene ? a preco namiesto 1 miliardy za jeden usek sa nepostavi tucet obchvatov co som uviedol v inej teme. aj keby na nich chodilo po 5000 aut bude to dokopy nasobne viac ako na jednom kusku megalomanskej dialnice. treba zvysit vydavky na cesty ale za cenu vela postavenych km co pocitia v kazdom kraji. a stavanie 25 km za 800 mega a 13 km za 1000 mega tomuto nezodpoveda.
mimochodom vraj polsko stavia svoju S19 ku nam v okresanych parametroch, madari stavaju dialnice mimo hlavnych tras tiez okresane. ale u nas je sirka 24,5 m uplne minimum ci tam bude 15 alebo 5.000 aut, a naplanovane desiatky km tunelov, mostov.
Neviem prečo práve "výrobné odvetvia" treba podporovať, HDP ide aj z logistiky, softwaru, stavebníctva a xy ďalších odvetví, ale keď sa bavíme o podpore "výrobných odvetví" tak určite to nie je transakčná daň a vyššia daň zo zisku, však sme najlacnejšia krajina na pracovnú silu kde sa platí eurom, stačí dobrá infraštruktúra a trocha právnej a daňovej stability a "výrobné odvetvia" sa sem aj samé nahrnú. lebo pri nejakej fabrika je vacsia pravdepodobnost ze bude dlho, logistika odide lahsie, stavba je jednorazova zalezitost. turizmus nevieme robit a na polnohospodarstvo a potravinarstvo sme sa vyklaslali. npr. podla mna jednym z pricin napredovania polska su tieto odvetvia.