D4 tunel Karpaty

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Ktoru variantu tunelu povazujes za vhodnu ?

variant 0
8
20%
variant 1/4
26
65%
variant 2
1
3%
variant 3/5
5
13%
iny variant
0
Žiadne hlasy
 
Celkový počet hlasov : 40

Re: D4 tunel Karpaty

Odoslaťod devil » 10. Jan 2025 15:04

nemusis pisat zdroje ale ked ich das naberu tvoje argumenty vacsiu vahu...

napr. oni tie cisla sa dost roznia v zavislosti od roku vydania, kazdopadne, nie je to tak malo, ze by bolo treba nejake speci koncorocne... https://www.forbes.sk/zatial-mame-europ ... de-horsie/ https://www.dennikrelax.sk/clanok/porov ... nej-europe nie je to malo ale nie je to ani vela. na zapade su vyrazne vyssie platy potom aj nizsie percento dochodkov je predsa vyssi dochodok. k tomu polsku este tolko ze urcite si videl v mediach cenove porovnanie, tj. v polsku je citelne lacnejsie ako u nas, potom mozno maju trochu nizsie dochodky ale kupia si za to co u nas za vyssie dochodky. ani rumunsko nas nepredbehlo v hdp ale v hdp na prepocet kupnej sily

pozri okolite krajiny - tam priznam sa, som hromadnou dopravou moc necestoval takže je to možné. isteze je to mozne, keby bol priemerny plat/dochodok ako v rakusku tak ludia kludne zaplatia aj desiatky eur viac za vlaky

a co ma spolocne mimoriadna dan a dph ?? nič, okrem toho, že to je daň a náklad, ktorý musí byť zarátaný v cene nechapem, preco by mala byt zaratana dan na konci roka z celkoveho zisku firmy v cene na pumpachejednoducho sa slovnaftu znizi zisk.

len toto zase je vina kazdej vlady - neboj, neútočím ti na Fica, neukazujem prstom, len poukazujem na problém, ktorý tu je. ale ja nie som volic smeru, ja som sklamany nevolic tzv. pravice

ze je zbytocne ministerstvo sportu samozrejme suhlasim. na sport predtym prispievalo min. skolstva

nizsie dochodky ako u susedov - a platy nevadia? - mne vadia skor vyssie ceny, v cesku su pomerne vyssie platy aj dochodky, v polsku su mozno vyssie platy a nizsie dochodky ale ceny su tiez nizsie ako som uz uviedol.
horsia dostupnost - čoho? este viac upchate cesty prečo? vlaky predsa boli plné aj keď neboli zadarmo, s tým že ZSSK mali akurát viac peniažkov na fungovanie - lenze aut pribuda a v okoli vacsicheje lepsie ak ich pribuda menej
vyssie ceny energii sú takmer najnižšie v EU, prežili by sme - vlada vraj vyclenila menej ako 300 mil eur, to je nie mala suma ale zase ani vysoka. rozpocet ma 27 mld. prijmov. vec nazoru, podla mna je to v poriadku. ceny plynu mali ist hore o necelych 30 eur, to je rocne okolo 360 eur. ver tomu ze je vela domacnosti ktorym toto pomoze.
https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clano ... /strana-2/
vyssie splatky hypotek - to bol tak trochu aj ciel ECB s vhejmi sadzbami, aby sa skrotila inflácia, my sme toto opatrenie u nás sabotovali, preto je inflácia vyššia ako inde v EU - ja si myslim ze inflacia je len z malej casti kvoli hypotekam, skor import, alias veci ktore si tu nevyrabame ale dovazame. na hypoteky bolo vyclenych vraj 64 mega ale minulo sa len 12 mega, to je uplne smiesna suma https://tvnoviny.sk/ekonomika/clanok/94 ... _clipboard

ciastocne zdvojkolajenej neelektrifikovanej trati ZV-LC - a toto sa nepripravuje? urcite je dolezite modernizovat a elektrifikovat aj jednu aj druhu trat, 160 megalomania urcite nie je, 5 minut tam 5 minut inde, zrazu mame usetrene 2 hodiny na celej trase, stačí sa pozrieť ako krásne funguje modernizovaná trať BA-ZA, meškania minimálne, čas porovnateľný s autom. ZV-LC nemam nastudovane najma co projekt obsahuje takze k tomu teraz nebudem pisat, BA-ZA konkuruje autu mozno expres za 2 hod. rychlik za 2,5 hod uz velmi nie. potom ked mas prestup zo stanice cim dalej od stanice tym menej konkuruje. ale BA-ZA je OK lebo to stalo 2 mld. co bolo financovatelne. ZA-KE bude stat 2-3 nasobok. vid druhu temu v porovnanim s ceskom a faktom ze 160 uz nie je povinna v europe a je to dost jasne preco. hlavne 2 hod na trase usetrene nebudu. ked mas 200 km BA-ZA expresom (byvale IC) do 2 hod. tak 240 km ZA-KE budes mat namiesto 3 hod asi tak 2:15 a to musis mat prakticky komplet 160ku. cize za cenu okolo 5 mld. nejakych 45 min. to si fakt myslis ze sa oplati ?

nasledok vyrazne vyssie naklady na bezny zivot a logicky menej ostane na inu ako beznu spotrebu - ako napriklad aj pri zvyseni DPH? - isteze dph zasiahne vsetkych ale na dph stoji konsolidacia, a stale lepsie nez zdanovat pracu.
desiatky niekomu az stovky eur mesacne menej. to je pokles zivotnej urovne niekoho viac a pre niekoho menej ale zasiahlo by to vsetkych. to urcite nepomaha rastu. - to ani transakcna dan a tie ostatne dane, zahliadol som, že napr GymBeam vam uz zvazuje odchod z KE prave kvoli danovej politike. - suhlasim ale slubuju si za to vyse 500 mega prijem, toto jedno ti beriem, skrz ministerstva a statna sprava ministerstiev celkovo. tam su urcite aj zbytocne naklady a rozkradacky. 13. dochodky sa daju udrzat sprisnenim predcasnych, prispevky na cestovanie, hypoteky su smiesne sumy a energie by som za tych 300 mega udrzal.

Správne si poznamenal, že sa investície v čase rozložia, pohodlne teda do 2% ďalej zmestíš aj úseky na R2 alebo východnej D1 aj jednotky aj železnice. úseky s 20 a viac tisicovymi intenzitami ked su zanedbatelne prinosy tak čo nie sú zanedbatelne prinosy? ano viem podľa teba len R2 ale jej problém nie je to, že sa stavia na severe, ale to, že sa stavia málo okrem toho, tiež sú tam drahé úseky (obchvat ZV a Soroška) 20 a viac tisicovymi intenzitami je D3 brodno-KM a to je tak vsetko, potom preco nie je tych 800 mega z eurofondov lepsie rozlozene ? a preco namiesto 1 miliardy za jeden usek sa nepostavi tucet obchvatov co som uviedol v inej teme. aj keby na nich chodilo po 5000 aut bude to dokopy nasobne viac ako na jednom kusku megalomanskej dialnice. treba zvysit vydavky na cesty ale za cenu vela postavenych km co pocitia v kazdom kraji. a stavanie 25 km za 800 mega a 13 km za 1000 mega tomuto nezodpoveda.

mimochodom vraj polsko stavia svoju S19 ku nam v okresanych parametroch, madari stavaju dialnice mimo hlavnych tras tiez okresane. ale u nas je sirka 24,5 m uplne minimum ci tam bude 15 alebo 5.000 aut, a naplanovane desiatky km tunelov, mostov.

Neviem prečo práve "výrobné odvetvia" treba podporovať, HDP ide aj z logistiky, softwaru, stavebníctva a xy ďalších odvetví, ale keď sa bavíme o podpore "výrobných odvetví" tak určite to nie je transakčná daň a vyššia daň zo zisku, však sme najlacnejšia krajina na pracovnú silu kde sa platí eurom, stačí dobrá infraštruktúra a trocha právnej a daňovej stability a "výrobné odvetvia" sa sem aj samé nahrnú. lebo pri nejakej fabrika je vacsia pravdepodobnost ze bude dlho, logistika odide lahsie, stavba je jednorazova zalezitost. turizmus nevieme robit a na polnohospodarstvo a potravinarstvo sme sa vyklaslali. npr. podla mna jednym z pricin napredovania polska su tieto odvetvia.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D4 tunel Karpaty

Odoslaťod mareks96 » 10. Jan 2025 21:36

nie je to malo ale nie je to ani vela. na zapade su vyrazne vyssie platy potom aj nizsie percento dochodkov je predsa vyssi dochodok. k tomu polsku este tolko ze urcite si videl v mediach cenove porovnanie, tj. v polsku je citelne lacnejsie ako u nas, potom mozno maju trochu nizsie dochodky ale kupia si za to co u nas za vyssie dochodky. ani rumunsko nas nepredbehlo v hdp ale v hdp na prepocet kupnej sily súhlasím, ale myslím si, že je to opäť tým, ako štát zaťažuje firmy a to sa do cien ešte nepremietla transakčná daň a vyššie dane zo zisku

nechapem, preco by mala byt zaratana dan na konci roka z celkoveho zisku firmy v cene na pumpachejednoducho sa slovnaftu znizi zisk... inak, slovnaft akcionarom potrebuje výsledky doručiť bez ohľadu na mimoriadne dane, či tam sú či nie, on im tie výsledky doručí, respektíve funguje tak aby ich doručil, keď mu bude do ich doručenia chýbať z akéhokoľvek dôvodu, musí niekde ušetriť, alebo získať, v každom prípade sa to prejaví vo výslednom produkte.

lenze aut pribuda a v okoli vacsicheje lepsie ak ich pribuda menej to určite, len tým, že dáme vlaky zadarmo, navyše skupine kde je veľká pravdepodobnosť, že autom nejazdia toto nevyriešime.
vlada vraj vyclenila menej ako 300 mil eur, to je nie mala suma ale zase ani vysoka. rozpocet ma 27 mld. prijmov. vec nazoru, podla mna je to v poriadku. ceny plynu mali ist hore o necelych 30 eur, to je rocne okolo 360 eur. ver tomu ze je vela domacnosti ktorym toto pomoze. o tom nepochybujem, len či je dobré toto robiť na dlh, na druhú stranu vyššia dph zase zoberie a aj tým istým ľuďom.
ja si myslim ze inflacia je len z malej casti kvoli hypotekam, skor import, alias veci ktore si tu nevyrabame ale dovazame. na hypoteky bolo vyclenych vraj 64 mega ale minulo sa len 12 mega, to je uplne smiesna suma inflacia kebheje kvoli importu tak nie je u nás rozhodne najvyššia v EU, s tým zvyškom v princípe súhlasím, len zase mi nepríde dobré všetko dotovať a nie je to ani potrebné

ked mas 200 km BA-ZA expresom (byvale IC) do 2 hod. tak 240 km ZA-KE budes mat namiesto 3 hod asi tak 2:15 a to musis mat prakticky komplet 160ku. cize za cenu okolo 5 mld. nejakych 45 min. to si fakt myslis ze sa oplati ? nemyslím, ale nulový variant je tiež nereálny, nakoľko by trate potrebovali GO a neviem či potom ten rozdiel vyjde až taký extrémny.
isteze dph zasiahne vsetkych ale na dph stoji konsolidacia, a stale lepsie nez zdanovat pracu ale prave o tomto probléme hovorím od začiatku, konsolidácia by mala primárne stáť na výdavkoch štátu, a vyššie zdaňovanie má prísť až keď už nie je kde inde ušetriť, tu štát hoduje, zvýši dane, hoduje ďalej
suhlasim ale slubuju si za to vyse 500 mega prijem - len či to neodoženie toľko firiem, že sa zníži dph a vlastne dlh a deficit ako pomerové veličiny nebudú ešte horšie.
energie by som za tych 300 mega udrzal. ja som skôr názoru, že je lepšie platiť reálne ceny ako dotované, potom aj tá spotreba je konzervatívnejšia a nemusí nás nikto v médiach prosiť aby sme kúrili menej atď.

mimochodom vraj polsko stavia svoju S19 ku nam v okresanych parametroch, madari stavaju dialnice mimo hlavnych tras tiez okresane. ale u nas je sirka 24,5 m uplne minimum ci tam bude 15 alebo 5.000 aut, a naplanovane desiatky km tunelov, mostov. je možné, z oboch krajín sa dá brať príklad - kreslia racionálne, investujú veľa, u nás sa kreslia obchvaty obchvatov a investuje sa málo - recept na málo dialnic

lebo pri nejakej fabrika je vacsia pravdepodobnost ze bude dlho, logistika odide lahsie, stavba je jednorazova zalezitost. turizmus nevieme robit a na polnohospodarstvo a potravinarstvo sme sa vyklaslali. npr. podla mna jednym z pricin napredovania Polska su tieto odvetvia. aj výrobná fabrika sa vie spakovať relatívne rýchlo, viď aj teraz VW v Nemecku a pokiaľ nie spakovať úplne tak obmedziť výrobu, nehovoriac, že s týmto uvažovaním vždy budeme montážna linka Európy a hdp zdvihne jedine automatizácia. Ideál je vytvoriť prostredie také, aby každý biznis vedel voľne dýchať a nemusel tŕpnuť či nebude mať prestoje kvôli blbej infraštruktúre, alebo či náhodou nepríde nejaká nová likvidačná daň (samozrejme okrem problemtických odvetví, ktoré priamo zaťažujú či už zdravotníctvo, alebo políciu a súdnictvo, napr. tabak, alkohol, hazard)
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 538
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D4 tunel Karpaty

Odoslaťod reproduktor » 10. Jan 2025 22:52

Prosim vas, chodte s tym do ineho vlakna.
reproduktor
nováčik
 
Príspevky: 7
Obrázky: 1
Založený: 08. Apr 2017 11:44

Re: D4 tunel Karpaty

Odoslaťod Pepi » 10. Jan 2025 23:25

pripájam sa k repráku vyššie, chodte si tieto OT riešiť inde.
Pepi
návštevník
 
Príspevky: 13
Založený: 24. Aug 2005 13:58
Bydlisko: PU, BA

Re: D4 tunel Karpaty

Odoslaťod devil » 12. Jan 2025 14:39

navrhujem prelozit do temy politicka situacia na slovensku / part deux

súhlasím, ale myslím si, že je to opäť tým, ako štát zaťažuje firmy a to sa do cien ešte nepremietla transakčná daň a vyššie dane zo zisku otazne je aka cast nakupeneho bezneho tovaru je vyrobena doma. ked aj vacsina potravin je import, saty tiez. sme exportne orientovana ekonomika, tu vyrobeny tovar ide vacsinou von, potom nase vyssie ceny imho nesuvisia az tak s nejakymi firemnymi danami. myslim zakladnych zivotnych potrieb.

inak, slovnaft akcionarom potrebuje výsledky doručiť bez ohľadu na mimoriadne dane, či tam sú či nie, on im tie výsledky doručí, respektíve funguje tak aby ich doručil, keď mu bude do ich doručenia chýbať z akéhokoľvek dôvodu, musí niekde ušetriť, alebo získať, v každom prípade sa to prejaví vo výslednom produkte. a nie je to tak ze z toho co mu ostane do zdaneni sa rozhodne kolko sa vyplati akcionarom. akcionari sa pri beznej firme mozu vyhrazat ze fabriku zatvoria/prestahuju. lenze slovnaft neprestahujes a nezatvoris. a vyska ziskov nie je tajomstvo takze stat si kludne vezme aj velku cast ziskov. ked sa to akcionarom nepaci nech predaju akcie. bohate zapadne staty po krize spred 15 rokov pomohli velkym firmam ale nebolo to zadarmo a ziskali podiely v tychto firmach.

to určite, len tým, že dáme vlaky zadarmo, navyše skupine kde je veľká pravdepodobnosť, že autom nejazdia toto nevyriešime. su motoristi co nikdy nepojdu vlakom ani ked sa stat v kolone. ale su aj motoristi co pojdu. ist HD je nejaka strata casu/pohodlia ale ked ta strata casu nebude velka + HD je lacnejsia tak je to alternativa.

o tom nepochybujem, len či je dobré toto robiť na dlh, na druhú stranu vyššia dph zase zoberie a aj tým istým ľuďom. nie celkom, jednak tovar si kupujes rozny a rozne mnozstva, a ludia nemaju rovnake naroky, a potom nie je vsetko vyssia dph, na zakladne veci su aj nizsie sadzby. energie ale potrebuju vsetci. kludne mohli dat nejaku hranicnu spotrebu. 1500-2000 m3 plynu spotrebujes barsako. ludia uz davno setria tak ci tak roky dozadu, stred, sever a vychod nastartovali kotle na tuhe paliva.

nemyslím, ale nulový variant je tiež nereálny, nakoľko by trate potrebovali GO a neviem či potom ten rozdiel vyjde až taký extrémny. ked modernizovali trat pri NZ stalo to okolo 4 mil/km, rozne trate z planu obnovy s KR zvrsku, spodku, upravami zab-zar podobne. a predpokladam ze GO je nieco podobne alebo menej ale urcite nie 20-30+ mil/km. ono ta trat ma aj relativne rovne useky so 100 km/h. takze nie je vylucene ze dalo by sa pridat 10-20 km/h aj bez preloziek.

ale prave o tomto probléme hovorím od začiatku, konsolidácia by mala primárne stáť na výdavkoch štátu, a vyššie zdaňovanie má prísť až keď už nie je kde inde ušetriť, tu štát hoduje, zvýši dane, hoduje ďalej 300 mil na energie a na dochodky nie je ziadne hodovanie. par desiatok mil. na vlaky a ostatne drobne sa mi ani nechce pocitat. podla mna zakladny standart v krajine kde je priem cisty plat okolo 1100 eur a dochodok okolo 700 eur. pokial toto nevie poskytnut je nejaky balkan alebo rozvojova krajina mimo europy. ked toto pravica nepochopi moze vladnut tak jednorazovo a bude vyhravat tak v BA kraji a este v mestach. a to napriek brutalnej medialnej prevahe. ale inac v poriadku, stat by vedel na svojich vlastnych nakupoch usetrit, nejake desatiny percenta hdp mozno aj percento hdp navyse. ale dat to na prelozky bodovych zavad, na obchvaty miest, na opravu mostov. a nie na par km dialnic most-tunel-most a R planujeme R24,5 komplet vsade.

len či to neodoženie toľko firiem, že sa zníži dph a vlastne dlh a deficit ako pomerové veličiny nebudú ešte horšie. uvidime

aj výrobná fabrika sa vie spakovať relatívne rýchlo, viď aj teraz VW v Nemecku a pokiaľ nie spakovať úplne tak obmedziť výrobu, nehovoriac, že s týmto uvažovaním vždy budeme montážna linka Európy a hdp zdvihne jedine automatizácia. Ideál je vytvoriť prostredie také, aby každý biznis vedel voľne dýchať a nemusel tŕpnuť či nebude mať prestoje kvôli blbej infraštruktúre, alebo či náhodou nepríde nejaká nová likvidačná daň (samozrejme okrem problemtických odvetví, ktoré priamo zaťažujú či už zdravotníctvo, alebo políciu a súdnictvo, napr. tabak, alkohol, hazard) ale VW v nemecku je extrem, tam su take vyhody zamestnancov co tu ani nesnivaju a pritom vo VW BA su dobre platy. priemysel tak lahko neprestahujes. predtym si pisal ze sme najlacnejsia krajina na pracovnu silu, co si myslim ze uz nie je celkom pravda ani v EU a mimo uz vobec nie. tie odvetvia sa sem len tak nenahrnu, to bolo pred 20 rokmi aj to len tam kde boli cesty. vid pripad slovalco v ZH, ujo budaj povedal ze stat nie je bankomat tak ciastocne padla fabrika ktora siroko daleko nema konkurenciu s tym ze vyraba strategicky lahky kov do aut a pod. ale my sme ju nezachranili co inde urobili bez mihnutia oka. to je presne priklad ako sa ne/uvazuje strategicky. to ze inde vsetko bezi trhovo a nikto do nicoho nesiahne su rozpravky...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Predchádzajúca

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.