Stránka 4 z 73

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2006 19:53
od Lenny
Už bylo rozhodnuto o metodě ražby zda NRTM či TBM?

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2006 22:56
od aquila
myslim, ze tunak je este vela otvorenych otazok a budeme radi ak budu behom 2ch rokov zodpovedane aspon scasti...

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2006 10:47
od sergej
Podľa tejto reporáže :arrow: bude tunel Višňové dokončený "okolo" roku 2013...

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2007 09:21
od B;
Stavba 7 460 metrov dlhého diaľničného tunela Višňové sa začne v roku 2008, pričom stavebné povolenie pre obidve rúry tunela by malo byť vydané vo februári tohto roka.

Vid: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5965

Tak dufajme, ze sa to podari :D

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2007 12:16
od johhan
B; napísal:Stavba 7 460 metrov dlhého diaľničného tunela Višňové sa začne v roku 2008, pričom stavebné povolenie pre obidve rúry tunela by malo byť vydané vo februári tohto roka.

Vid: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5965

Tak dufajme, ze sa to podari :D


Ano malo by sa .. ak sa zadaria veci tak možno pojde tunel do stavby už v druhej polovici roku

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2007 12:29
od derrick2006
johhan napísal:
B; napísal:Stavba 7 460 metrov dlhého diaľničného tunela Višňové sa začne v roku 2008, pričom stavebné povolenie pre obidve rúry tunela by malo byť vydané vo februári tohto roka.

Vid: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5965

Tak dufajme, ze sa to podari :D


Ano malo by sa .. ak sa zadaria veci tak možno pojde tunel do stavby už v druhej polovici roku


roku 2007? to by bolo nieco...

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2007 12:29
od Honda
johhan napísal:
B; napísal:Stavba 7 460 metrov dlhého diaľničného tunela Višňové sa začne v roku 2008, pričom stavebné povolenie pre obidve rúry tunela by malo byť vydané vo februári tohto roka.

Vid: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5965

Tak dufajme, ze sa to podari :D


Ano malo by sa .. ak sa zadaria veci tak možno pojde tunel do stavby už v druhej polovici roku


Jakože v tomto roku :?: Na to najprv musí prebehnúť nejaký tender a ten bude chvílu trvať. To skor ako v r. 2008 nebude.

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2007 12:38
od random
no ked sa im to podari rozbehnut tento rok tak na dalsie volebne obdovie budem volit Fi... :D ... no uvidime ze koho ...

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2007 19:45
od konstrukt
Na razení tunela Višňové by mala byť použitá po prvý krát na Slovensku raziaca metóda TBM- ide o razenie raziacim strojom, ktorý sa používa na tunely veľkej dĺžky, čo Višňové aj je. Takže sa budem tešiť na rok 2008 ako to dopadne a kto to bude realizovať.

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2007 20:59
od magnus
Nebude pouzite TBM, ale NRTM.

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2007 21:04
od pohodak
nehovorilo sa ze sa aspon od dubnej skaly pouzije TBM a od visnoveho NRTM :?

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2007 21:07
od konstrukt
magnus napísal:Nebude pouzite TBM, ale NRTM.
Skade máš túto informáciu. :?:

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2007 07:12
od magnus
doprastavak: Boli u nas pani z NDS.

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2007 17:56
od konstrukt
magnus napísal:doprastavak: Boli u nas pani z NDS.
No tak to si ma veľmi nepotešil, technologiu TBM na Slovensku asi neuvidíme.

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2007 18:00
od pohodak
to ze ten stroj neuvidime by som za nejaku tragediu nepovazoval, ale skor by ma zaujimalo porovnanie vyhodnosti NRTM a TBM pre visnove...naklady,rychlost razenia a tak :wink:

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2007 18:19
od konstrukt
pohodak napísal:to ze ten stroj neuvidime by som za nejaku tragediu nepovazoval, ale skor by ma zaujimalo porovnanie vyhodnosti NRTM a TBM pre visnove...naklady,rychlost razenia a tak :wink:
NRTM je podstatne lacnejší variant razenia ako TBM. Razenie NRTM je pomalšie a pracné,tj. môže byť prevázdané tunelovacím bagrom alebo pomocou výbušnín a následne odťažením rúbaniny. Razenie TBM je rýchlejšie ale zato drahšie, a tento tunelovací stroj nemáme, takže na Slovensko by sa musel doviesť zo zahraničia, čo je ďalšia finančná položka. Takže asi sa oplatí razenie NRTM, však čo Tunel Branisko má vyše 5 km, tak nie je problém NRTM ísť o 2 km ďalej.

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2007 21:50
od kaviarista
3+3 je este v hre?

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2007 21:52
od konstrukt
kaviarista napísal:3+3 je este v hre?
čo 3+3

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2007 23:47
od mapman
Hovorilo sa o tunelovej rúre šírky až 14,5 metra, tuším johann to zmiňoval.. Plány už musia byť, myslím že je nás viac čo nás to zajímá...

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2007 10:49
od aquila
som velmi skepticky ... ked sa v BA nestavalo na 2+2 pri 2 az 3x vyssich intenzitach, nejako sa mi nechce verit, ze by stavali visnove na 3+3 ..

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2007 17:28
od Jarda
3+3 by
a) bylo obtížně financovatelné
b) bylo efektivní až při intenzitě cca 50 tis. aut denně (a taková tam asi v dohledné době nebude)

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2007 18:07
od aquila
tak nejako, je to vyse 7km dlhy tunel ...

bol by som nenormalne happy, keby sa na SK _konecne_ postavilo nieco vyhladovoa, ale realita bude taka, ze budeme radi, ked sa to buduci rok zacne stavat

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2007 19:27
od magnus
Doprastavak: TBM asi neuvidime v dohladnej dobe na dialnicnych stavbach. nemal by sa moc kde efektivne uplatnit. Skor by som Tvoju pozornost zameral na zeleznicne stavby, tasm sa rysuje daleko zaujimavejsie uplatnenie TBM. Pre Visnove to ale realne nevidim, naviac, kedze nebude ani Korbelka, je to malo kilometrov tunelov na TBM. navyse tak velkeho priemeru.

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2007 19:35
od konstrukt
magnus napísal:Doprastavak: TBM asi neuvidime v dohladnej dobe na dialnicnych stavbach. nemal by sa moc kde efektivne uplatnit. Skor by som Tvoju pozornost zameral na zeleznicne stavby, tasm sa rysuje daleko zaujimavejsie uplatnenie TBM. Pre Visnove to ale realne nevidim, naviac, kedze nebude ani Korbelka, je to malo kilometrov tunelov na TBM. navyse tak velkeho priemeru.
Ja si myslím,že TBM neuvidíme asi v SR vôbec, pretože je to finančne nákladné a kvôli pár kilometrom tunelov sa to ani neoplatí. Nasadenie raziaceho stroja TBM záleží iba na stavebnej firme.

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2007 19:46
od magnus
doprastavak: Zavisi od dlzky tunela a geologickych pomerov. Na zeleznici sa pripravuju projekty s dostatocne dlhymi tunelmi, kde uz pouzitie TBM bude dost zaujimave.