Stránka 1 z 5

D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2010 14:01
od dialničiar D1
no hádam sa tento kratučký tunel začne rýchlo stavať...

Re: TUNEL ŽILINA

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2010 14:03
od dialničiar D1

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2015 09:07
od Jano1
V tuneli sa prepadol strop par desiatok metrov od portalu.

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2015 09:49
od EmBe
Jano1 napísal:V tuneli sa prepadol strop par desiatok metrov od portalu.

Máš aj viac info?

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2015 10:15
od sergej
Snad to na nikoho nespadlo. Pokial to nie je nieco masivneho rozsahu, tak by som paniku nerobil. Ze to tu bude zle sa vedelo a cakalo.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2015 10:21
od reinisvibes
Stale si kladiem otazku ze ci by pri danom horninovom zlozeni masivu nebolo jednoduchsie lacnejsie a bezpecnejsie stavat tento tunel ako hlbeny. Nadlozie nizke, pokial viem tak su tam same ilovce ...

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2015 10:32
od Andrej
reinisvibes napísal:Stale si kladiem otazku ze ci by pri danom horninovom zlozeni masivu nebolo jednoduchsie lacnejsie a bezpecnejsie stavat tento tunel ako hlbeny. Nadlozie nizke, pokial viem tak su tam same ilovce ...

Tuto otazku tu uz raz zodpovedal magnus.
Čo sa porovnania hĺbeného a razeného tunela v miestach s nízkym nadložím týka - to si podľa mňa musí zvážiť stavebník, či ho výjde lacnejšie urobiť dočasný výkop (z čoho zasa plynú iné veci ako dočasné zábery pozemkov, podstatne väčšie presuny zeminy a pod.) alebo za cenu určitých opatrení sa skôr pustí rovno do razeného tunela. Neviem, ako to vyšlo finančne v danej lokalite v prípade tunela Žilina. V každom prípade, kombinácia zvetraný ílovec a nad ním štrková terasa je veľmi vhodná na vznik zosuvov, čoho sa asi projektant bál pre prípade otvorenej stavenej jamy pre hĺbený tunel. Tak sa radšej chce čím skôr zapichnúť do zeme a nerobiť veľké zásahy do terénu. Nemám ale bližšie info to aktuálnom stave projektu.

Ale aj tak by ma zaujimalo, co projektanta motivovalo viest trasu prave v tomto mieste. Keby trasu posunul len o niekolko 100 m severnejsie, tunel by sa dal nahradit zarezom, kedze hreben smerom na sever klesa a zmensuje sa jeho sirka. Alebo sa dala trasa posunut juznejsie - tunel by sa predlzil (trasa dialnice o nieco skratila), ale podstatne by sa zvysila vyska nadlozia a predpokladam aj o nieco lepsie podmienky pre portaly tunela. Pripadne este znizit niveletu dialnice pre vyssie nadlozie. Sucasne riesenie mi pride extremne drahe - dlha vysoka estakada a nasledne nas najdrahsi tunel v prepocte na 1bm.

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2015 12:40
od plš
Dobrá kombinácia. Nanič hornina a nanič mráz, muselo spadnúť. /Možno som niekoho potešil, že nie slovensky, ale kulantne som to napísal :mrgreen: /

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2015 22:52
od miroslaw

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2015 19:13
od miroslaw
tak problém s prepadnutým stropom vyzerá byť vyriešený, včera to zaliali betonovou doskou gallery/image_page.php?album_id=157&image_id=24649 a môže sa pokračovať v razení..

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2015 12:39
od Pekos
Cize to je dokaz,ze sa betonuje aj v zime? Preco nerazia na vsetkych tuneloch?

Andrej: kde to magnus vysvetlil?

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2015 13:12
od Andrej
Pekos, pozri este raz moj prispevok vyssie, magnusa som tam priamo citoval. V zime s vynimkou Vianoc sa razi na vsetkych tuneloch. Onedlho sa vsak zastavi razba tunela Cebrat, ale to z dovodu, ze sa moze zasadne zmenit trasovanie useku.

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2015 14:00
od jarino
Pekos napísal:Cize to je dokaz,ze sa betonuje aj v zime? Preco nerazia na vsetkych tuneloch?

Moc tým otázkam akosi nechápem. Však pri vhodnom počasí sa betónuje aj v zime. Na Svrčinovci "rastú" piliere, na DS rímsy, pri Bertotovciach nosná konštrukcia mosta a pod.
Čo sa spomína, tak sa nerazí na Ovčiarsku z východného portálu, lebo je tam nejaká prasklina a Čebrať v určitej dĺžke pozastavia, lebo sa zmenili okolnosti a ani Boh nevie, čo bude ďalej.

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2015 13:58
od Pekos
jarino: no ja neviem ako to chodi ale asi ma presvedcilo to zazimovavanie stavieb..doteraz som si myslel ze vsade vlastne nic nerobis kvoli mrazom..ale ozaj vidno ze robia cosi.
Ako je to s tym Cebrat tunelom? To tie oklonosti sa zmenili v pocasi alebo v zmluve?

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2015 18:33
od jarino
Skoro nič nerobíš. Čo sa dá robiť sa robí. Napr. asfalt klásť teraz nebudeš.
Pri Čebrati je problém(geológia) s úsekom na západ od tunela Čebrať, ktorý vedie až do takých rozmerov, že podľa naších info hrozí predĺženie tunela skoro o dvojnásobok. Ale sme mimo témy, odporúčam si prečítať tému Hubová-Ivachnová, tam je to rozobraté...

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2015 19:04
od miroslaw
začína sa s razením aj južnej tunelovej rúry gallery/image_page.php?album_id=157&image_id=24954

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2015 17:09
od holbra
Bavil sem sa s geologem, který jim jezdí na Žilinu. Severní trůba dál stojí a nikdo neví co s tym. Do ted razili v jíloch, ale začíná to přecházat do šterků, což bude eště horší. Jižní trůba měla o víkendu okolo 10m.

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2015 17:53
od Bager3
To je zase dost velky pruser (priekak) je vidno ako lahko sa u nas stavju tunely :o)))

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2015 22:30
od ANDi
Ani si nechcem predstavit tie dodatky...

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2015 19:37
od Pekos
andi: ja som zvedavy ci to akceptuje EU. zvysovanie cien kvoli zlemu geologickemu prieskumu je len problem SR a to plati na vsetkych usekoch..

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2015 06:57
od magnus
Ja len na margo zleho geologickeho prieskumu - pocas razenia tunela sa nezistili ziadne neocakavane geologicke podmienky, vbsetko je v sulade s vysledkami IGHP, cize problem treba hladat niekde inde.

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2015 09:49
od Andrej
Magnus, kde inde? V zvolenom rieseni? V zhotovitelovi?

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2015 12:30
od peterle
O možných problémoch sa vedelo:
„Je tu plytké nadložie. Celý tento tunel bude dosť plytko vedený, v podstate v najvyššom mieste má 38 metrov. Je tu indikovaná geológia, ílovce môžu spôsobiť určité problémy pri razení. Ale tomu všetkému sa prispôsobuje nová technológia razenia,... dokáže sa prispôsobiť postupmi, aby sa nestalo nič vážne a aby sme to úspešne prerazili,“ vysvetlil Juraj Androvič, generálny riaditeľ spoločnosti Doprastav."

http://www.topky.sk/cl/10/1436247/Rados ... ake-styri-

Tak nepanikárte :D

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2015 06:37
od magnus
Andrej napísal:Magnus, kde inde? V zvolenom rieseni? V zhotovitelovi?

Andrej, to ja si netrufam hodnotit, akurat dost dobre poznam geologiu aka sa nachadza v tom tuneli a dost dobre poznam vysledky prieskumov z tej trasy. A tie su v uplnej zhode, cize nic nove a prekvapujuce. Je pravda, ze je to dost zle prostredie pre razenie tunelov, ale s tym sa treba technicky vysporiadat. A niekedy sa proste nezadari. Je to tunelarcina, kde je vela rozlicnych faktorov - od spomenutej geologickej stavby po technologicku disciplinu kazdeho jednotlivca, ak ked sa to nevhodne skombinuje, problem je na svete. Ako ostatne pri kazdej ludskej cinnosti.

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2015 17:26
od Pekos
Magnus: myslis ze ta cena za ten tunel je v poriadku? ako vela moze ovplivnit cenu, geologicka situacia?