Stránka 2 z 5

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2015 08:11
od Xenon
Máme nejaké aktuálne info? Koľko m máme vyrazených? Dík.

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2015 14:06
od miro2786
Nové info ohľadom tunelov okolo Žiliny, plus kopec zaujímavých informácií tu http://www.ita-aites.cz/files/tunel/201 ... _tunel.pdf, aj keď trochu pozadu oproti realite dnes je už všade vyrazené viac našťastie:-) a zaujímavé info čo všetko razí Žilinská firma Tucon-najdlhší a najhlbšie položený podmorský tunel na svete,aspoň niekto ďalší nás vo svete zviditeľňuje poriadne.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2015 19:27
od Xenon
Tunel Žilina je asi riadna "chuťovka"...voda + nestabilné nadložie/zvetrané horniny, možné zosuvy premočenej horniny....podľa článku to vyzerá na jednoznačne najhoršie podmienky zo všetkých 3 spomenutých tunelov (Žilina, Ovčiarsko, Chlmec). Dík za veľmi zaujímavý odkaz!

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2015 22:32
od miroslaw
onedlho sa začne raziť aj od východného portálu gallery/image_page.php?album_id=157&image_id=30978

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2015 10:02
od mark6000
začalo sa už včera :)

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2015 17:39
od mirsi

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2016 16:44
od EmBe
Nejak som nenašiel aktuálne info. Tunel mal byť údajne prerazený na prelome rokov 15/16. Čo je nové, kedy ho asi prerazia? :)

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2016 18:28
od maher
v južnej rúre už robia sekundárne ostenie?
32429

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2016 19:23
od bodrik
Je tu už niektorá rúra prerazená, či stále ešte nie? Stav prác v tomto tuneli je najchudobnejší na informácie.

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2016 21:15
od relix
Sekundárne ostenie sa ešte nerobí , debnenie je na tom istom mieste už 3 mesiace mám pocit. A prerazené taktiež nie je.

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2016 22:42
od Andrej
Plán prerazenia bol začiatok tohto roka. Podľa údajov z časopisu Tunel bol postup za celý minulý rok extrémne pomalý:
Január: STR 33m JTR 5m
Máj: ??? 95m
August: STR: 102m JTR: 140m

Ak budú pokračovať týmto tempom, ani nie 700 m tunel sa dokončí niekedy v roku 2020 :-)

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2016 20:13
od miroslaw
Nedávno sa začalo raziť aj v sev.tun.rúre z východného portálu, odhadujem že tam môže byť vyrazených cca 50m gallery/image_page.php?album_id=157&image_id=32590

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2016 20:15
od miroslaw
maher napísal:v južnej rúre už robia sekundárne ostenie?
32429

maher ,nie je to sekundárne ostenie, na to si ešte budeme zrejme dlhšie počkať :D je to nejaká konštrukcia, ktorá sa na to podobá, ale na čo to tam slúži ??

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2016 23:56
od LubosG
miroslaw napísal:Nedávno sa začalo raziť aj v sev.tun.rúre z východného portálu, odhadujem že tam môže byť vyrazených cca 50m http://dialnice.info/gallery/image_page ... e_id=32590


miroslaw, príp. niekto druhý, vedel by si povedať aj koľko je doteraz vyrazených metrov v jednotl. rúrach? Už dávnejšie sa neobjavil tento údaj z tohto tunela, ani na webe žilinské diaľnice sa to neobjavuje, nie je sa čím chváliť :wink: ? Andrej sem dal údaje ešte za rok 2015, nič moc to nebolo :( .

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2016 13:23
od relix
V podstate nie je o čom písať pri tomto tunely. Jediné, čo sme mohli aktualizovať je správa , že sa začalo raziť z východného portálu v oboch rúrach. Zo západu práce pokračujú pomalým tempom, čiže napr. pre STR je oproti koncu októbra vyrazené len okolo +25metrov.

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2016 22:01
od LubosG
Vďaka relix aspoň za aké-také info, tak snáď len ten tunel raz prerazia :wink:

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2016 23:54
od maher
takýmto tempom to budú raziť roky, načo čakajú, že natrafia na lepšie podmienky? prečo nezmenia technológiu, napríklad na hlbený tunel

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2016 15:25
od relix
V podstate tak ako talialni chceli použiť iné technológie ako bolo dané tak aj v tomto prípade by to bol obtiažny proces a značný zásah do projektu. Nehovoriac o navýššení ceny. Ale nepoznám vnútorné záležitosti takže len odhadujem. Myslím si však, že takéto riešenie bolo zvážené.

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2016 17:47
od maher
prečo navýšenie ceny?, to keď postavia niečo lacnejšie, tak si vypýtajú menej ako bolo v zmluve? zlé geologické podmienky boli dobre známe, ale chceli ušetriť, tak to riskli a zvolili najlacnejšie riešenie

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2016 15:01
od Xenon
Tak ak začnú raziť aj od východu, tak sa to hádam o niečo zrychlí.

O rok budú mať na východe to, čo na západe, cca 100 m, medzitým na západe budú mať 250, takže spolu budú mať 350 m...O ďalší rok to už bude 200 + 350...atď. A potom už neostane veľa, to zvládnu :)

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2016 21:07
od miroslaw
to sa až človeku nechce veriť že im to ide takto pomaly, robia sa tam aj nočné. To koľko vyrazia za deň? jeden meter? :-)

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2016 21:18
od bodrik
Príde mi to ako keby razili skrz blato.

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2016 08:51
od magnus
Presne tak, razia "skrz" blato. Žiaľ, tá kombinácia vodonosnej štrkovej terasy a podložných zvetraných ílovcov je vražedná. Ideálna na vznik zosuvov v prípade budovania zárezov a veľmi zlá pre realizáciu razeného tunela. Z prieskumu to bolo známe, že je to zlé, ale ani prieskum nevie odpovedať na všetky otázky, najmä nie technologického rázu - to by sa musela robiť prieskumná štôlňa, ktoré je vo svojej podstate taký technologický veľkopokus pre razenie veľkého tunela. Okrem toho štôlňa poskytuje možnosť realizovať väčší diapazón geotechnických skúšok ako len vrtný prieskum. Takže teraz je jediné riešenie buď ísť po maličkých krokoch alebo zlepšiť vlastnosti prostredia injektážami. Myslím že o to sa teraz dohadujú.

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2016 13:49
od Xenon
magnus,

je príčinou najmä ta voda?

rempo v sekcii "D1 tunel Višňové" (a možno aj niekde inde) dal nejaký report z časopisu Tunel z razenia tunelov, a podmienky v tuneli Poľana vyzerajú byť dosť podobné ako na tuneli Žilina, až asi na tu vodu.

Poľana: TUNELY POĽANA A SVRČINOVEC
Na stavbe úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité súčasťou stavby sú aj tunely Poľana (890 m) a Svrčinovec (445 m), ktoré sa realizujú ako jednorúrové s obojsmernou prevádzkou a samostatnou únikovou štôlňou.Začiatok raziacich prác na západnom portáli bol 31. 7. 2014a slávnostná prerážka sa konala dňa 7. 9. 2015. Z geologického hľadiska sa daný tunel razil v ílovcoch a pieskovcoch s nadložím od 8 do 64 m s pevnosťou hornín 0,2–3,9 MPa.V súčasnosti prebieha betonáž sekundárneho ostenia tunela.Ku dňu 28. 1 2016 bolo zrealizovaných 67 zo 75 blokov spodnej klenby, čo predstavuje 89 % a 36 zo 71 blokov hornej
klenby, čo predstavuje 51 %.

Žilina: Na kratšom z tunelov Žilina dĺžky 687 m sa začalo s raziacimi prácami 5. 11. 2014 na západnom portáli.K dátumu 28. 1. 2016 bolo vyrazených na severnej tunelovej rúre zo západného portálu 125,22 m, čo predstavuje 19 % z razenej časti STR dĺžky 685,5 m a momentálne sa pripravujú práce na razenie z východného portálu. Plánovaný začiatok raziacich prác je 2. 2. 2016. Z geologického hľadiska je tunel razený v ílovcoch,s lokálnym výskytom pieskovcov a v portálových častiach s výskytom štrkových terás. Nadložie sa pohybuje od 14,1 m do 38,9 m a pevnosťou 0,5–25 MPa.

Takže keď to laicky zhrniem, nadložie je + - porovnateľné (8-64 m Poľana) vs. (14,1 - 38,9 m Žilina), pevnosť hornín (0,2-3,9 MPa Poľana) vs. (0,5-25 MPa Žilina). V pevnosti hornín bola na tom Poľana možno aj horšie ako Žilina. Ale Poľana je už prerazená a Žilina je v nedohľadne. Kritický parameter bude asi tá voda ?!? Je tento predpoklad správny? Bola Poľana o dosť suchšia ako Žilina? (Skúsim to pohľadať na webe, ale možno máš k tomu nejaké info?)

Re: D1 tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2016 14:44
od Xenon
Podľa toho čo som našiel, ani tunel Poľana nebol nejaký suchý tunel. http://www.ita-aites.cz/files/tunel/201 ... odpisu.pdf
Tiež som sa v iných zdrojoch dočítal, že do tunela Poľana z pieskovcov prenikala voda, na začiatku razenia mali výkon asi 20 m/mesiac a až keď začali injektovať/ihlovať a pod tlakom okolností upravili postup prác, tak sa im časom podarilo dostať na hodnotu cca 100 m/mesiac. Tiež začínali z jedného (západného) portálu a pri problémoch začali pre úsporu času raziť aj z východu (BTW podobne teraz postupujú raziči na tuneli Žilina). Odkazov o Poľane som si prečítal viac.

Ja ako laik nevidím až také priepastné rozdiely medzi Poľanou a Žilinou, možno na tuneli Žilina je to s vodou ešte o niečo horšie, ale až taký časový prepad...?!? Po roku mať vyrazených nejakých 125m? Pripadá mi to teda dosť neadekvátne pri porovnaní napr. s Poľanou, aj keď ako vravím, nevyznám sa....Metrostav to ale na Poľane podľa všetkého zvládol excelentne.

Hádam teda ten začiatok injektovania na tuneli Žilina tiež pomôže...